Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Mika Viinikka
Viestit: 1119 Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Mika Viinikka » 21.4.2006 21:57
Minä olen käyttänyt alusta sarjojen kanssa nokian team F40:stä. Hoituu asennus siinä samalla ja homma on toiminut hyvin
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
onlyvw
Viestit: 112 Liittynyt: 11.4.2005 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa (lehtimäki)
Viesti
Kirjoittaja onlyvw » 21.4.2006 23:44
elikkä ku on korkeus-säädettävä alusta, niin pitäs laskee maavara lain sallimaan 80mm ja käydä muutoskatsastuksessa, niin sitten vois vapaasti säädellä ilman muutoskatsastusta sopivaksi vai?
jyrki
Viestit: 499 Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja jyrki » 22.4.2006 6:55
Näinhän se kannattais tehä jos haluu lakia noudattaa kirjaimellisesti
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251 Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma » 22.4.2006 17:22
Nyt on jouset ja iskarit vaihdettu. Ekaan meni se 2,5 tuntia ja loppuihin vain joku 2.
http://koti.welho.com/vluoma2/Passat%20 ... index.html
Edestä tipahti n. 44 mm ja takaa 22 mm. Mut vanhat takaiskarit oli ainakin ihan loppu. Maavara n.85 mm pohjapanssarin matalimmasta kohdasta.
Sarjahan on G&M -50 mm. Tyytyväinen olen ainakin nyt tulokseen, kiihdytyksestä jäi pois typerä keuliminen ja jarrutuksista niiaus.
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119 Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ari-Matti Aho » 29.4.2006 20:22
Paljonko Mikulla on nyt madallusta?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
MIKU
Viestit: 447 Liittynyt: 21.12.2004 10:35
Viesti
Kirjoittaja MIKU » 29.4.2006 20:33
33 ja takana 34 senttiä keskiöstä kaareen. Laitoin teippiä akseliin ja ei osu vetari vakajaan vieläkään vaikka ajan ISOIHIN monttuihin. IHME! KW:ssä enää 15mm kierrettä alaspäin. Niin ja en oo vielä laittanu säädettävät koiranluut.
Golf iv variant 1.6 -03
naukkis
Viestit: 6 Liittynyt: 20.5.2005 6:58
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja naukkis » 30.4.2006 12:22
Lieköhän -20mm madallusjousia 1.6 IV variantiin kellään valmistajalla tarjolla? MItenkähän tuo tehtaan sport...taitaa olla hintava, jos edes saa tiskiltä?
Tuo ois lähinnä kosmeettinen wannabe-madallus mökkiteitä kunnioittaen
Mutta riitäs miulle hyvin
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119 Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ari-Matti Aho » 30.4.2006 12:25
Laitat Eibachin -30mm niin ei tule liian matala mutta parempi ajettava.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
jyrki
Viestit: 499 Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja jyrki » 1.5.2006 13:45
Mites paljon on porukalla pudotettu autoo??? ..Ja tuo mitta lokarin kaaresta vanteen keskelle kiinnostais??? Itellä on joka kulmalta 33.5cm
Viimeksi muokannut
jyrki , 1.5.2006 16:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
MIKU
Viestit: 447 Liittynyt: 21.12.2004 10:35
Viesti
Kirjoittaja MIKU » 1.5.2006 14:20
Eessä 33 ja takana 34 senttiä! Vakio koiranluut eikä osu vetariin. Maavaraa matalimmasta kohdasta noin 8cm.
Viimeksi muokannut
MIKU , 5.5.2006 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf iv variant 1.6 -03
Puuhis
Viestit: 280 Liittynyt: 25.5.2004 10:45
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja Puuhis » 1.5.2006 18:11
^ ilmeisesti 1.6 ohuemmat vetarit, tdissä ~34cm mulla ja kyllä vaan kovin raapii vetariin jälkiä
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Arska
Viestit: 69 Liittynyt: 15.2.2005 17:08
Paikkakunta: Kauhava
Viesti
Kirjoittaja Arska » 1.5.2006 20:13
Joka kulmas 32.5 senttiä...
VW Golf Variant TDI -99/00 (AGR)
Tero L
Viestit: 91 Liittynyt: 30.8.2005 20:04
Paikkakunta: Tupos
Viesti
Kirjoittaja Tero L » 1.5.2006 20:35
ilmeisesti 1.6 ohuemmat vetarit, tdissä ~34cm mulla ja kyllä vaan kovin raapii vetariin jälkiä
Paljonkos on pudotettu?
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Puuhis
Viestit: 280 Liittynyt: 25.5.2004 10:45
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja Puuhis » 2.5.2006 8:27
Ei hajuakaan paljon laskettu, mutta lisää tuota on tarkoitus pudottaa. Kunhan nuo kesägummit sais alle tässä (toivottavasti) lähipäivinä, niin näkee onko tarvetta tilata uutta vakaajaa notta tuo lisätontitus onnistuu.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251 Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma » 2.5.2006 13:11
Keskeltä kaareen ~35 cm edessä ja takana, -50mm sarjalla. Enkä ainakaan vielä ole nähnyt osumia missään. Tosin renkaat ovat vielä vakiot.
JMK
Viestit: 12 Liittynyt: 12.4.2006 19:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti
Kirjoittaja JMK » 3.5.2006 0:09
Rekisteriotteeseen tuli viimeksi tallaiset mitat. Navan keskeltä lokarin ylimpään kohtaan edessä 315mm takana 335mm. Itelle ainakin riittävän matala.
PASSAT GT -95
Jari P
Viestit: 409 Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli
Viesti
Kirjoittaja Jari P » 3.5.2006 8:56
JMK: Mikä alusta sulla on?
JMK
Viestit: 12 Liittynyt: 12.4.2006 19:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti
Kirjoittaja JMK » 3.5.2006 10:15
Muistaakseni KW:n säädettävä. Edellinen omistaja oli laittanut ja madaltanut sen nuihin mittoihin.
PASSAT GT -95
colour concept
Viestit: 337 Liittynyt: 15.9.2004 20:55
Paikkakunta: Äänekoski / Siilinjärvi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja colour concept » 3.5.2006 10:22
Mitat meikäläisen kulkupelissä on 31.5cm edessä ja takana
BMW 320 Coupe
VW Vento
jyrki
Viestit: 499 Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja jyrki » 3.5.2006 20:35
JMK mistä ostit tuo auton??? Jos kuopiosta niin sitte siinä on fk:n säädettävä
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
JMK
Viestit: 12 Liittynyt: 12.4.2006 19:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti
Kirjoittaja JMK » 3.5.2006 21:08
Juu, kuopion autohan se. Tiedät varmaan kenen entinen ja mitä siihen on laitettu.
PASSAT GT -95
jyrki
Viestit: 499 Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja jyrki » 3.5.2006 21:23
Juu
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
jmr
Viestit: 1981 Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jmr » 4.5.2006 10:48
JMK: ai, tuttu auto, kokeilinkin sitä joskus kun edellinen omistaja antoi luvan koeajaa.
Jari P
Viestit: 409 Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli
Viesti
Kirjoittaja Jari P » 4.5.2006 10:52
JMK: Ei sulla ois kuvia tuosta sun autosta?
Jari P
Viestit: 409 Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli
Viesti
Kirjoittaja Jari P » 4.5.2006 14:04
On kyllä nätti. Madallusta just sopivasti.
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582 Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava
Viesti
Kirjoittaja Tero Paalanen » 4.5.2006 18:34
Golperos joka kulmalla 29,5cm.
Ainakin toistaiseksi.
Japoff
Viestit: 42 Liittynyt: 13.3.2006 21:39
Paikkakunta: Turku
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Japoff » 10.5.2006 21:15
Just Konttorilla mittas edestä ja takaa 34 cm.
Jousina Apex -45 mm (Kiitos Amideukselle
)
Renkaina 225-45-17, eikä raavi lokareihin eikä vetareihin
Skoda Octavia RS Combi
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119 Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ari-Matti Aho » 10.5.2006 21:36
Sen verran taisi mullekin laittaa noilla jousilla...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
DJisotela
Viestit: 430 Liittynyt: 27.2.2004 17:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja DJisotela » 12.5.2006 7:00
Nyt on golffi tontissa, ens viikolla sitten vannetta miettimään.. Ja Jyrkille kiitoksia!
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
jyti
Viestit: 60 Liittynyt: 17.9.2005 22:36
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jyti » 12.5.2006 8:29
DJisotela kirjoitti: Nyt on golffi tontissa, ens viikolla sitten vannetta miettimään.. Ja Jyrkille kiitoksia!
pistä muutama kuva mulle jyti(ÄT)saunalahti.fi
Viimeksi muokannut
jyti , 12.5.2006 21:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jmr
Viestit: 1981 Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jmr » 12.5.2006 9:34
Kannattaa kirjoittaa sähköpostiosoitteet muodossa tunnus(ät)saunalahti.fi muualla kuin tuolla member-alueella kun täällä käy kaikenlaisia spam-peikkoja keräämässä osoitteita. Ihan vaan vinkiksi.
Pasi
Viestit: 172 Liittynyt: 13.11.2003 19:12
Paikkakunta: Liminka
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 23.5.2006 11:29
Kävin kanssa juuri muutosleimalla alustan kanssa. Alla Weitec -30mm ja mitat olivat edessä ja takana 360mm. Alla 16" Route 66.
Skoda Octavia Combi 2,0 CR DPF RS
Ilu
Viestit: 237 Liittynyt: 1.5.2005 19:15
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ilu » 23.5.2006 14:35
paljo makso katastus
Vw Passat Variant -08-
Pasi
Viestit: 172 Liittynyt: 13.11.2003 19:12
Paikkakunta: Liminka
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 23.5.2006 14:57
Paljon... 65€.
Skoda Octavia Combi 2,0 CR DPF RS
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119 Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ari-Matti Aho » 23.5.2006 15:19
Aijai, olisit käynyt K1:llä niin oisit selvinnyt 38 eurolla...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Pasi
Viestit: 172 Liittynyt: 13.11.2003 19:12
Paikkakunta: Liminka
Viesti
Kirjoittaja Pasi » 23.5.2006 15:25
Niinpä...
Skoda Octavia Combi 2,0 CR DPF RS
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251 Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma » 24.5.2006 8:28
Onko toi 38 muutoskatsastus vai muutos+määräaikaiskatsastus? Itellä makso määräaikais 65 ja muutos 40, muutoksessa katottiin alusta sekä passatin muutos henkilöautoksi kaksikäyttöajoneuvosta.
colour concept
Viestit: 337 Liittynyt: 15.9.2004 20:55
Paikkakunta: Äänekoski / Siilinjärvi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja colour concept » 24.5.2006 10:18
Vezques kirjoitti: Onko toi 38 muutoskatsastus vai muutos+määräaikaiskatsastus? Itellä makso määräaikais 65 ja muutos 40, muutoksessa katottiin alusta sekä passatin muutos henkilöautoksi kaksikäyttöajoneuvosta.
Tarkottaa pelkkää muutoskatsastuksen hintaa toi 38€.
Tai sit on pikkusen noi katsastuksen hinnat laskeneet
BMW 320 Coupe
VW Vento
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119 Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ari-Matti Aho » 24.5.2006 11:13
Pelkkä muutos (alusta, renkaat, lisäistuin)
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
MIKU
Viestit: 447 Liittynyt: 21.12.2004 10:35
Viesti
Kirjoittaja MIKU » 2.6.2006 16:50
32,5 cm joka nurkassa! Kw variante 1 ja säätövara loppu takana, edessä kierrettä 10 mm alaspäin.
Golf iv variant 1.6 -03
pete78
Viestit: 134 Liittynyt: 12.12.2005 19:50
Paikkakunta: Taivalkoski
Viesti
Kirjoittaja pete78 » 3.6.2006 8:35
fk:n high tec alusta menossa tänään alle.. 30/40 saa minulle riittää.. Samalla täytyy vaihtaa vänkärin puolen vetarin suojakumi!
Joona
Viestit: 248 Liittynyt: 21.8.2005 22:09
Viesti
Kirjoittaja Joona » 3.6.2006 20:54
Kellään kokemusta Eibach Pro-kit+vakioiskarit? Kannattaako tuohon ottaa jotkut toiset iskarit vai pärjääkö niilllä vakioilla mitenkään?
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Ilu
Viestit: 237 Liittynyt: 1.5.2005 19:15
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ilu » 4.6.2006 15:12
mul on kyseiset jouset ja vakio iskarit.Et kyl niillä pärjäilee
Vw Passat Variant -08-
onlyvw
Viestit: 112 Liittynyt: 11.4.2005 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa (lehtimäki)
Viesti
Kirjoittaja onlyvw » 6.6.2006 21:30
no nyt pitäis pasuuna nostaa katsastus kuntoon ja alustana on eibach-pro-street-s.
etupään säädöt toimi ku uutena, mutta saako takapäätä nostettua muuten ku ottamalla säätölautasen irti ja ruuvaamalla irrallaan, ku se säätölautanen on tuossa siellä jousen alla ja jousi meinaa pyöriä mukana?
kierteet ei ole jumissa, mutta tuo itse jousi meinaa pyöriä mukana ku säätää, niin ja 3b:ssä on iskari ja jousi erikseen takana.
Joona
Viestit: 248 Liittynyt: 21.8.2005 22:09
Viesti
Kirjoittaja Joona » 12.8.2006 20:58
Löytyykö keltään FK Hightec -alustasarjaa, madallus 40 mm?
Hintaa olisi Completoksen mukaan 349 €, ei kai mikään paha hinta?
Mielipiteitä siitä tai muutenkin FK tuotteista, uskaltaako ostaa vai tuleeko pelkkää paskaa?
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
ahto
Viestit: 118 Liittynyt: 6.3.2006 21:07
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja ahto » 12.8.2006 21:13
kaverilla oli joku FK:n -40 madaltava, maksoi about saman verran ku tuo, edestä putos ehkä 1 ja takaa 2. PASKAA PAKETISSA imo.
Pari satkua enemmän ni saa FK:n säädettävän ja niillä rupeaa jo jotain tekemäänki... kai
Joona
Viestit: 248 Liittynyt: 21.8.2005 22:09
Viesti
Kirjoittaja Joona » 12.8.2006 23:08
Jahaa, sitä vähän ajattelinkin... Mikä muu sarja olis sitten pikkasen laadukkaampi? Mielellään ehkä joku jossa on kiinteä madallus (30-40 mm).
Vai kannattaako jo sitten alkaa harkitsemaan säädettävää sarjaa?
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
ahto
Viestit: 118 Liittynyt: 6.3.2006 21:07
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja ahto » 13.8.2006 1:26
eibachia ne kehuu, tiedä sitten...
jyrki
Viestit: 499 Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti
Kirjoittaja jyrki » 13.8.2006 9:39
fk highsport korkeusäädettävä on kyl 1.5 vuoden kokemuksella toiminu tosi hyvin. saksasta saa kyllä aika kohtuullisella hinnalla.
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10