Sopivat vanteet autoon
Sopivat vanteet autoon
Tämmöisen ketjun ajattelin laittaa pystyyn kun on tietyllä tavalla ajankohtainen.
Eli ideana lista josta voi katsoa minkälaisia rengas-vanne-kombinaatiota on autoissa käytetty onnistuneesti tai vähemmän onnistuneesti.
Ja jos saa kuvan renkaasta etu/takaviistosta että miten kumi asettuu vanteelle ja paketti lokariin niin se olisi ihan loistavaa. Esimerkiksi PasiH Passatissa ne 18" leveähköt vanteet 225 kumeilla. Näkee vähän ulkonäköä miten kumi muotoutuu eri levyisillä vanteilla.
Tähän samaan ketjuun voisi varmaan ympätä myös pulttijaot ja keskireiät eri Variant malleista.
Malliksi tyyliin:
Passat 3BG
Vakio-sportalusta/Eibach -30mm
Vanne: 15x6", et 37
Rengas: 195/65R15 Nokia NRVi
Pyörii ongelmitta, suht mukava ja hiljainen rengas, ei vetele mutta on vetelä (korkea profiili )
FK Silverline ~-40mm (korkeus liki kuten edellä)
Stilauto Five 17x7,5" et37
205/50R17 Federal SS-595
Pyörii edelleen ongelmitta, mukava rengastus ja hiljainen hyvällä pinnalla, karkealla humisee enempi. Ajettavuus alustasta ja renkaista johtuen eri planeetalla talvirenkaisiin ja vanhaan alustaan nähden. Talvirengas kokemukset FK alustalla sitten syssymmällä...
Edit: alusta mukaan listaukseen
Edit2: kesänakit ja uusi alusta lisätty
Eli ideana lista josta voi katsoa minkälaisia rengas-vanne-kombinaatiota on autoissa käytetty onnistuneesti tai vähemmän onnistuneesti.
Ja jos saa kuvan renkaasta etu/takaviistosta että miten kumi asettuu vanteelle ja paketti lokariin niin se olisi ihan loistavaa. Esimerkiksi PasiH Passatissa ne 18" leveähköt vanteet 225 kumeilla. Näkee vähän ulkonäköä miten kumi muotoutuu eri levyisillä vanteilla.
Tähän samaan ketjuun voisi varmaan ympätä myös pulttijaot ja keskireiät eri Variant malleista.
Malliksi tyyliin:
Passat 3BG
Vakio-sportalusta/Eibach -30mm
Vanne: 15x6", et 37
Rengas: 195/65R15 Nokia NRVi
Pyörii ongelmitta, suht mukava ja hiljainen rengas, ei vetele mutta on vetelä (korkea profiili )
FK Silverline ~-40mm (korkeus liki kuten edellä)
Stilauto Five 17x7,5" et37
205/50R17 Federal SS-595
Pyörii edelleen ongelmitta, mukava rengastus ja hiljainen hyvällä pinnalla, karkealla humisee enempi. Ajettavuus alustasta ja renkaista johtuen eri planeetalla talvirenkaisiin ja vanhaan alustaan nähden. Talvirengas kokemukset FK alustalla sitten syssymmällä...
Edit: alusta mukaan listaukseen
Edit2: kesänakit ja uusi alusta lisätty
Viimeksi muokannut AjH, 5.2.2011 1:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 12.10.2005 11:58
- Paikkakunta: Kokkola
- Vesa-Matti Luoma
- Viestit: 251
- Liittynyt: 10.1.2006 15:19
- Paikkakunta: Helsinki
Passat 3B 1998, 1.9tdi
225/45R17, vanteet 7,5x17, et 50
Rengas Bridgestone Potenza Re050
Alusta: G&M -50mm
ET on kyllä turhan suuri, takana joutui laittamaan spacerin, että ei suurellakaan kuormalla osu sisälokarin pokkaukseen. Mutta halvat kun olivat, niin saavat kelvata.
Viimeksi muokannut Vesa-Matti Luoma, 21.10.2006 15:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oikein hyvä pointti, tästä tää muotoutuu. Samaan saa tietty infota mitä on alustasta pitänyt, mitä madaltaa todellisena jne.DJDH kirjoitti:Voisihan tuohon lisätä vielä että minkä merkkistä madallusta ja minkä verran, tuo madallus kun tuppaa aina hieman vaikuttamaan siihen miten rengas sopii pyörimään.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 12.10.2005 11:58
- Paikkakunta: Kokkola
No mulla on alustana Konin keltaiset ja Fk:n 40mm edestä ja 35mm takaa tiputtava sarja. Oon ollut tosi tyytyväinen. Jämäkkä satsi, mutta ei liian kova. Eilen vaihdoin alle talvirenkaat, Michelinin kitkat kokoa 225/45R17 ja OZ:n Antarekset 8x17 et35. Kyllä taas masentaa, ei oikein miellytä silmää tuo kombinaatio.
Jos jotain kiinnostaa, niin tuon paketin voisin myydä... jotain leveämpää vannetta pitäisi saada. Sitä kun on tottunut tuohon "German lookiin", niin aika pliisuilta näyttää nuo ns. normi leveät vanteet.
Jos jotain kiinnostaa, niin tuon paketin voisin myydä... jotain leveämpää vannetta pitäisi saada. Sitä kun on tottunut tuohon "German lookiin", niin aika pliisuilta näyttää nuo ns. normi leveät vanteet.
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
- Tero Häkli
- Viestit: 1726
- Liittynyt: 23.5.2006 2:24
- Paikkakunta: Nakkila
- Viesti:
kato ny jos tosta jotai näkis ... 9 tuuman vanne takana ja 8.5 edessä... vaikka etummainen ei kunnolla kyl näy.. ja renkaat 225/45-18 edessä ja takana, madalluksesta ei tietoo ku on säädettävä mut kyl siä viä kierrettä on jonkin verra jäljellä edessä ottaa isommassa vauhdis isommis möykyis sisälokariin hiukan edestä rengas kii
liian kapeet renkaat joka tapauksessa takana, heti vanteet paskana ku sorateitä ajelee... puolensenttiä vanne ulompana ku rengas. noh joutuupahan kiillottamaan reunuksen sitte ens kesäks
liian kapeet renkaat joka tapauksessa takana, heti vanteet paskana ku sorateitä ajelee... puolensenttiä vanne ulompana ku rengas. noh joutuupahan kiillottamaan reunuksen sitte ens kesäks
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 12.10.2005 11:58
- Paikkakunta: Kokkola
Ei nyt oikein vielä ottanut tuulta tämä, tarkoitus oli siis kasata tähän listaa josta foorumia lukevat voivat aina uusia renkuloita suunnitellessaan tarkistaa miltä jokin koko tai et-luku tai profiili näyttää auton alla. Ja miten erilaiset paketit mahtuvat auton alle.
Toki itseäkin se tässä kohtaa vähän kiinnostaa vaikka valinta on aika varmasti jo tehty ja siitä sitten keväällä kun muutoksia tapahtuu.
Toki itseäkin se tässä kohtaa vähän kiinnostaa vaikka valinta on aika varmasti jo tehty ja siitä sitten keväällä kun muutoksia tapahtuu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Joo nyt otin sen kuvan mikä on pitänyt jo varmaan viikko sitten ottaa
- Passat Variant 3BG 2001.
- KW Variante 1, ja madallusta on noin 35mm.
- 8,5x18 RS6 Replica ET35
- 225/40R18 Fulda Carat Exelero
+ Setti on hyvä ajaa. Ja lopputulos näyttää tältä:
Tällä madalluksella tosin ei oo ajettu metriäkään, vedin kokeeksi vaan säädöt niin alas kuin saa.
- Passat Variant 3BG 2001.
- KW Variante 1, ja madallusta on noin 35mm.
- 8,5x18 RS6 Replica ET35
- 225/40R18 Fulda Carat Exelero
+ Setti on hyvä ajaa. Ja lopputulos näyttää tältä:
Tällä madalluksella tosin ei oo ajettu metriäkään, vedin kokeeksi vaan säädöt niin alas kuin saa.
Viimeksi muokannut Pasi Häkli, 5.2.2011 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Siinä olisi yks setti eli:
- G4 Variantti 2001
- H&R -35mm madallusjouset
- Alessio F1 8x18 ET 38
- gummit 225/40R18 Marangoni Zeta linea
Tolla setillä ihan hyvä ajella ja ei vetele pahasti... ainut miinus on et renkaat on vähän äänekkäät.... mut onnex ens kesäks on toisen merkkiset renkaat (toivottavasti edes vähä hiljaisemmat)
- G4 Variantti 2001
- H&R -35mm madallusjouset
- Alessio F1 8x18 ET 38
- gummit 225/40R18 Marangoni Zeta linea
Tolla setillä ihan hyvä ajella ja ei vetele pahasti... ainut miinus on et renkaat on vähän äänekkäät.... mut onnex ens kesäks on toisen merkkiset renkaat (toivottavasti edes vähä hiljaisemmat)
A4 Avant 1.8T 2005
Nostellaampa hivenen.
Golf IV 2002 ja 48mm vetari oikealla puolella.
Vanteet Rial Nogaro 8x18", ET35
Renkaat Nexen N3000 225/40R18
Madallusta edessä n. 50-55mm, takana n. 40mm. Alustana KW Variante 1 inoxline. Edessä kierrettä jäljellä 10mm, takana n. 15mm. Vakio etuvakaaja vaihdettu KW:n coilover-malliseen vakaajaan. Mitta navan keskeltä kaareen edessä 325mm, takana 335mm.
Lopputulos: raapii edestä lokareiden sisäpokkauksiin kun renkaat on käännettynä ja joustovara pohjillaan. Takana ei ongelmia.
Edessä vanne tulee omaan makuun sopivasti hivenen kaaren sisäpuolelle, luokkaa muutama milli. Takana vanne on n. 12mm kaaren sisällä. Taakse pitäisi lisätä 10mm spaceri/puoli.
Golf IV 2002 ja 48mm vetari oikealla puolella.
Vanteet Rial Nogaro 8x18", ET35
Renkaat Nexen N3000 225/40R18
Madallusta edessä n. 50-55mm, takana n. 40mm. Alustana KW Variante 1 inoxline. Edessä kierrettä jäljellä 10mm, takana n. 15mm. Vakio etuvakaaja vaihdettu KW:n coilover-malliseen vakaajaan. Mitta navan keskeltä kaareen edessä 325mm, takana 335mm.
Lopputulos: raapii edestä lokareiden sisäpokkauksiin kun renkaat on käännettynä ja joustovara pohjillaan. Takana ei ongelmia.
Edessä vanne tulee omaan makuun sopivasti hivenen kaaren sisäpuolelle, luokkaa muutama milli. Takana vanne on n. 12mm kaaren sisällä. Taakse pitäisi lisätä 10mm spaceri/puoli.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Passat 3B vm 1998
Vanteet: Toora T670 7,5x17 ET 35
Renkaat: 225/45R17 Viking ProTechII
Alusta: Supersport, madallus n. 70/50mm
Mittarinheitto: +2km/h
Kokemukset: Ottaa sisälokareihin kiinni edessä tolla madalluksella, lokarin kantit käännetty kun niihin raapi
Ei vetele eikä hyökkäile puolelta toiselle, ei ahasti meluisat. "emännänkin mieleen.."
Takana voisi olla 3mm spacerit ihan passelit..
Vanteet: Toora T670 7,5x17 ET 35
Renkaat: 225/45R17 Viking ProTechII
Alusta: Supersport, madallus n. 70/50mm
Mittarinheitto: +2km/h
Kokemukset: Ottaa sisälokareihin kiinni edessä tolla madalluksella, lokarin kantit käännetty kun niihin raapi
Ei vetele eikä hyökkäile puolelta toiselle, ei ahasti meluisat. "emännänkin mieleen.."
Takana voisi olla 3mm spacerit ihan passelit..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
-
- Viestit: 284
- Liittynyt: 30.5.2007 19:42
- Paikkakunta: Salo
Auto: Golf mk3 variant 1995
Alusta: FK highsport, madallus edessä n. 3cm, takana n. 3cm, ja alemmas pitäis laittaa kesällä...
Vanteet: SVF, malli ei tiedossa, ET luultavasti 35, koko 6x15
Nokian Hakkapeliitta 4, 195/55R15
Kallistelee jonkun verran mut ei kuitenkaan "notkahda" tiukemmassakaan mutkassa.
Alusta: FK highsport, madallus edessä n. 3cm, takana n. 3cm, ja alemmas pitäis laittaa kesällä...
Vanteet: SVF, malli ei tiedossa, ET luultavasti 35, koko 6x15
Nokian Hakkapeliitta 4, 195/55R15
Kallistelee jonkun verran mut ei kuitenkaan "notkahda" tiukemmassakaan mutkassa.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Ei h*lv*tti että mä repesin!!!
Mitähän tolle mun ylempänä olevalle kuvalle on tapahtunu tässä aikojen saatossa
Siinä pitäs olla passatin pyöristä kuva eikä lastenvaunuista Ihme sinänsä että kuvassa on kuitenkin rengas
Mitähän tolle mun ylempänä olevalle kuvalle on tapahtunu tässä aikojen saatossa
Siinä pitäs olla passatin pyöristä kuva eikä lastenvaunuista Ihme sinänsä että kuvassa on kuitenkin rengas
Viimeksi muokannut Pasi Häkli, 5.2.2011 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Riippuu vähän renkaasta ja muusta mikä sinne sopii, takana vanne tulee kaaren tasalle 9" et 29.
Omassa on et 20 9" 205 renkaalla tämmönen
ja et20 9" 225 renkaalla tämmönen
Edessä 9" tulee et30 yli kaaresta
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10362
Eli järkevä laittas eteen ton 28 ja taa 18 tarpeeks kapeilla renkailla.
Omassa on et 20 9" 205 renkaalla tämmönen
ja et20 9" 225 renkaalla tämmönen
Edessä 9" tulee et30 yli kaaresta
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10362
Eli järkevä laittas eteen ton 28 ja taa 18 tarpeeks kapeilla renkailla.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Itselläni 3BG -04 TDi Passat.
Tossa olis sopivan hintanen ja hyvännäköinen kierros pasuunan alle http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1110252
mutta pelottaa vähän miten mahtuu pyörimään
Autoon on tulossa Eibachin säädettävä alusta.
Kellään kokemusta näin leveistä vanteista Passatin alla?
Tossa olis sopivan hintanen ja hyvännäköinen kierros pasuunan alle http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1110252
mutta pelottaa vähän miten mahtuu pyörimään
Autoon on tulossa Eibachin säädettävä alusta.
Kellään kokemusta näin leveistä vanteista Passatin alla?
Eat - Sleep - VAG
Otetaas tälläinen peruspaketti:
Golf 4 variant 2002
Alusta:
Weitec -30mm jouset sekä
edessä fk-10mm jousilautaset
Vanteet:
16x6.5 et 35
Renkaat:
Toyo/Barum 205/55/16
Kokemuksia:
Ei ota mihinkään kiinni on mukavat ja toimivat noin käyttöautoon.
Jonkin verran ulommas saisi tulla.
Golf 4 variant 2002
Alusta:
Weitec -30mm jouset sekä
edessä fk-10mm jousilautaset
Vanteet:
16x6.5 et 35
Renkaat:
Toyo/Barum 205/55/16
Kokemuksia:
Ei ota mihinkään kiinni on mukavat ja toimivat noin käyttöautoon.
Jonkin verran ulommas saisi tulla.
Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
jep, tarkoitus oli hieman venyttää kumeja tosin 40 profiili voisi olla järkevämpi ihan noin ajettavuudenkin kannalta vaikka hiukan venyykin..AjH kirjoitti:On kyllä Passattiin jo aika ohuet nahat, kun 225/40-18 olis se oikea koko. Vähän pienet siis kaarien sisään, mutta tietysti jos se on tavoitekkin.
- Arto Vikiö
- Viestit: 243
- Liittynyt: 29.8.2010 12:51
- Paikkakunta: Siikajoki
- Viesti:
Tällaista settiä passattiin suunnittelen. -> http://www.barzetta.com/wheels/variante/
Kommentteja ja kokemuksia.
Kommentteja ja kokemuksia.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Itselläni on taas käynyt mielessä -> http://www.barzetta.com/wheels/competizione-black/
18" ja 225/40/18 kumeilla. Näkispä vaan vähän että miltä se näyttäis alla
18" ja 225/40/18 kumeilla. Näkispä vaan vähän että miltä se näyttäis alla
Eat - Sleep - VAG
itelle tulossa tuollaiset http://www.samarketing.fi/cars/?p=produ ... iProduct=6 9*18"
tommiv kirjoitti:itelle tulossa tuollaiset http://www.samarketing.fi/cars/?p=produ ... iProduct=6 9*18"
Ai perkule ku on komiat tulossa, pisteles kuvaa sitten kun on alla
- Arto Vikiö
- Viestit: 243
- Liittynyt: 29.8.2010 12:51
- Paikkakunta: Siikajoki
- Viesti:
Mieli muuttui matkan varrella.Arto Vikiö kirjoitti:Tällaista settiä passattiin suunnittelen. -> http://www.barzetta.com/wheels/variante/
Kommentteja ja kokemuksia.
Hommasin sitten tällaiset -> http://www.vannehaku.fi/19019/yl901-17-alumiinivanteet/
Huolivat vaihdossa minun vanhat BBS 15" vanteet, missä päällä loppuun ajetut nokian renkaat..
Liike tuossa 20km päässä, niin matkakaan ei ole esteenä..
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Maksoin juuri vanteet...hetken **tutti, mutta kyllä se siittä taas iloksi muuttuu, kun saa alle.. otin tosiaan taakse et 18 ja eteen 28 ja kumiksi 225/40 tai35/18.. tarvii vaan käydä ruuvaamassa alustaa hieman ylöspäin jotta ei raavi vanne kaariin. lähti hiukan mopo käsistä tuon alustan kanssa.. pistän kuvaa parin viikon kuluttua jahka tulevat.Snakari kirjoitti:tommiv kirjoitti:itelle tulossa tuollaiset http://www.samarketing.fi/cars/?p=produ ... iProduct=6 9*18"
Ai perkule ku on komiat tulossa, pisteles kuvaa sitten kun on alla
tommiv kirjoitti:Maksoin juuri vanteet...hetken **tutti, mutta kyllä se siittä taas iloksi muuttuu, kun saa alle.. otin tosiaan taakse et 18 ja eteen 28 ja kumiksi 225/40 tai35/18.. tarvii vaan käydä ruuvaamassa alustaa hieman ylöspäin jotta ei raavi vanne kaariin. lähti hiukan mopo käsistä tuon alustan kanssa.. pistän kuvaa parin viikon kuluttua jahka tulevat.Snakari kirjoitti:tommiv kirjoitti:itelle tulossa tuollaiset http://www.samarketing.fi/cars/?p=produ ... iProduct=6 9*18"
Ai perkule ku on komiat tulossa, pisteles kuvaa sitten kun on alla
Ai ai...edelleen mielenkiinnolla odottelen kuvia kun on alla
Kävin hakemassa vannetta sovitteluun, mutta ei tuo 9,5" leveä vanne kyllä ihan ilman spacereita paikalleen istu. Alla pari kuvaa tilanteesta ilman spacereita.
http://img132.imageshack.us/i/img1254ua.jpg/
http://img96.imageshack.us/i/img1258eg.jpg/
http://img856.imageshack.us/i/img1257ch.jpg/
Uppoaa vanne tuonne jousen väliin jos sinne ei mitään navan ja vanteen väliin laita. Noin 20mm joutuu tuomaan ulospäin että alkaa mahtumaan vai vaikuttaako tuo, että kulma on ilmassa niin paljon tuohon navan asentoon, että kun auton laskee alas niin se tulisi sen verran ulommas?
http://img132.imageshack.us/i/img1254ua.jpg/
http://img96.imageshack.us/i/img1258eg.jpg/
http://img856.imageshack.us/i/img1257ch.jpg/
Uppoaa vanne tuonne jousen väliin jos sinne ei mitään navan ja vanteen väliin laita. Noin 20mm joutuu tuomaan ulospäin että alkaa mahtumaan vai vaikuttaako tuo, että kulma on ilmassa niin paljon tuohon navan asentoon, että kun auton laskee alas niin se tulisi sen verran ulommas?
2003 Passat variant 1.9TDI PD 4Motion
Nopeat elävät!
Kuolleet eivät!
Nopeat elävät!
Kuolleet eivät!
Moi,
Mulla oli omassa neliveto passatissa takana 9,5 tummaa leveät 18.tuumaset ja ET oli 30 ja sinne taakse jäi noin 7.mm väliä iskari/jousipakettiin.
Nyt kun muistan niin mulla oli KW2 alustasarja jossa tuo jousipaketti on kapeempi(jousi ihan iskarissa kiinnin)...niin ainakin uskon kun katselen kuviasi.
Kyllä se tilanne paranee kun tuosta rengas "nousee" ylös mutta eihän tuota vanetta paikalleen voi todellakaan laitaa ilman spacereitä.
Mulla oli omassa neliveto passatissa takana 9,5 tummaa leveät 18.tuumaset ja ET oli 30 ja sinne taakse jäi noin 7.mm väliä iskari/jousipakettiin.
Nyt kun muistan niin mulla oli KW2 alustasarja jossa tuo jousipaketti on kapeempi(jousi ihan iskarissa kiinnin)...niin ainakin uskon kun katselen kuviasi.
Kyllä se tilanne paranee kun tuosta rengas "nousee" ylös mutta eihän tuota vanetta paikalleen voi todellakaan laitaa ilman spacereitä.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Mä vaan epäilen että jos isket noihin 20.mm spacerit niin vanteiden ET on silloin 20 niin tulevat kaarista hieman liikaa ulos.
Jos taas vaikka noille laittaa 235 renkaat niin silloin varmaan istuu taakse hyvin vaikka et olis 20 eikä hankaa kaariin madalluksellakaan mutta taas eturenkaat jää aika kapeiksi kun nelivedossa vierintäkehä edessä ja takana pitää olla about sama.
Jos taas vaikka noille laittaa 235 renkaat niin silloin varmaan istuu taakse hyvin vaikka et olis 20 eikä hankaa kaariin madalluksellakaan mutta taas eturenkaat jää aika kapeiksi kun nelivedossa vierintäkehä edessä ja takana pitää olla about sama.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Yleensä kun laskee autoa niin rengas menee vaan enemmän kaareen sisään. Joten ota se huomioon kun ostat spacereita! Muuten joudut vielä ostamaan uudet myöhemminHannu^ kirjoitti:Aivan, noh pitää ainakin alkuun napata ne spacerit tuonne taakse ja kunhan päivittelee tuon alustan niin katsoa miten sen jälkeen istuvat
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Ei ole tuhoontuomittu.
Itsellä oli 3bg nelikossa eessä 8,5*18 ET30 225/40 ja hyvin pyöri ja ei juuri ottanut kiinni mihinkään reilummallakaan madalluksella.
Sinuna noilla 235 renkailla kokeilisin ennemmin ET30-32 luokkaa kuin 37 koska 30 istuu paremmin kaariin ja 37 voi raapia sisäkaariin reilummalla madalluksella.
BTW:eteen mahtuu 9,5*18 vanne ET30:illä ilman että ottaa sisäpuolelta mihinkään kiinni (tuli joskus huvikseen testattua) mutta vanne tuli taas kaarista yli reilusti
Itsellä oli 3bg nelikossa eessä 8,5*18 ET30 225/40 ja hyvin pyöri ja ei juuri ottanut kiinni mihinkään reilummallakaan madalluksella.
Sinuna noilla 235 renkailla kokeilisin ennemmin ET30-32 luokkaa kuin 37 koska 30 istuu paremmin kaariin ja 37 voi raapia sisäkaariin reilummalla madalluksella.
BTW:eteen mahtuu 9,5*18 vanne ET30:illä ilman että ottaa sisäpuolelta mihinkään kiinni (tuli joskus huvikseen testattua) mutta vanne tuli taas kaarista yli reilusti
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Tietenkin tuossa voisi pistää eteenkin pienet(5-7mm) lätyt väliin joka toisi niitä hiukan ulommas, mutta onko tuossa tosiaan ongelmaa tuon vierintäkehän kanssa?
Olisi tosiaan tuollainen fiksun näköinen vanne satsi saatavilla, kun kaverille iski ahneus ja laittoikin kerralla isot alle omaan ulkineeseensa Siksi siis tämä kysely asiasta.
Olisi tosiaan tuollainen fiksun näköinen vanne satsi saatavilla, kun kaverille iski ahneus ja laittoikin kerralla isot alle omaan ulkineeseensa Siksi siis tämä kysely asiasta.
2003 Passat variant 1.9TDI PD 4Motion
Nopeat elävät!
Kuolleet eivät!
Nopeat elävät!
Kuolleet eivät!
No Torsen on tarkka vierintäkehästä koska on jatkuva neliveto eli kannattaa oikeasti katsoa että etu ja takarenkaiden vierintäkehä on mahdollisimman saman kokoinen.
En muista sitä kuinka paljon renkailla sai olla vierintäkehässä eroa Torsenin kanssa, olisko ollut max +/- 5%.
En muista sitä kuinka paljon renkailla sai olla vierintäkehässä eroa Torsenin kanssa, olisko ollut max +/- 5%.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Sen mitä kurkkasin näillä
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... on-laskuri
tuota eroavaisuutta niin aika minimaalisissa lukemissa mennään jos eroa katsoo vaikka 225/40R18 - 245/40R18 profiilien välillä.
Eli tuon mukaan pitäisi lukujen istua aika helposti tuon +/-5% eron sisään?
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... on-laskuri
tuota eroavaisuutta niin aika minimaalisissa lukemissa mennään jos eroa katsoo vaikka 225/40R18 - 245/40R18 profiilien välillä.
Eli tuon mukaan pitäisi lukujen istua aika helposti tuon +/-5% eron sisään?
2003 Passat variant 1.9TDI PD 4Motion
Nopeat elävät!
Kuolleet eivät!
Nopeat elävät!
Kuolleet eivät!
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=72509
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96456
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96456
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Joo eihän nuo ihan tuolla et37 ilman spacereita halunneet toimia. Muuten ei tuntunut olevan ongelmaa mutta tämä ohjaushärdellin sisempi reuna(sellainen pieni tötsä) tuntui joistoissa ottavan aika napakasti kiinni. Alusta on vielä vakio. Pitää hakea ne levike lätyt alle ja katsoa asiaa uudestaan. Taakse piti laittaa 20mm että tuli tarpeeksi ulos tuo 9,5".
2003 Passat variant 1.9TDI PD 4Motion
Nopeat elävät!
Kuolleet eivät!
Nopeat elävät!
Kuolleet eivät!