Päästyämme liikkeeseen, Golf oli korjaamohallissa konepelti auki. Rouva Ehnes kiirehti meille kahvia ja samalla ilmestyi Herra Ehneskin kertomaan, kuinka autosta oli ollut akku tyhjä aamulla. Auto oli seissyt hänellä muutaman kuukauden ja nyt kun "Guys from Finland" olivat tulossa se ei ollut inahtanutkaan aamulla.
Auton tutkiskelua ja riski kannatti jälleen, vain pari pientä lommoa vasemman takaoven takana, mutta muuten liki virheetön auto. Siistimpi vielä kuin edellinen. Noh, vuoden uudempikin.

Auto vaikutti soivalta peliltä, joten ei muuta kuin papereiden tekoon. Vakuutuspaperit Suomeen ja soittelua vakuutusyhtiöön ja muutaman tunnin päästä kaikki olikin valmiina taas. Rouva Ehnes käytti auton kilpipajalla ja nyt akkukin oli latautunut.
Ei muuta kuin bahnalle ! Tällä kertaa Navin tilalla oli vain orginaali Radio Beta kasettinauhureineen, nyt ajettaisiin suoraan Tukholmaan, turistikierrokselle sitten joskus myöhemmmin.


Saksan läpiajosta ei kyllä voi juuri sanoa mitään uutta, verenmaku suussa oikea jalka suorana kohti pohjoista.
Pienen vetristelyn jälkeen maagisen 200km/h sai taas mittariin. Golf kulki normaaliin tapaan, mitä nyt orkkis 15" vanteet ja vakio Offroad-alusta aiheuttivat Autobahnan kurveissa 180km/h paremmalla puolella pientä pelkoa, ominaisuudet alkoivat alustassa loppua kyllä kesken. Ero edelliseen oli kyllä kuin yöllä ja päivällä. 5- portaisen automaatin 4- ja 5- pykälien erot vaikuttivat hiukan liian suurilta ja vasemmalla kaistalla tuntui meno "hyytyvän" aina väärään aikaan, kun tomaatti työnsi suurinta vaihdetta päälle. Mutta 140km/h paremmalla puolella taas mentiin. 25nm eroa edelliseen mustaan ei kyllä autobahnalla välityksien ansiosta huomannut (AUY 310nm vs AJM 285nm). Muuten automaatti kyllä vaikuttaa oikein mukavalta peliltä.

Koko Saksan läpiajo meni yhtä putkea, vain vähän jaloittelua. Hampurin perjantai-illlan ruuhka oli kyllä erittäin hermoja raastava.

Ajoimme suoraan Puttgardenin kautta Tanskaan yöksi ja sieltä sitten rutiinin omaisesti Tukholmaan ja Helsinkiin sunnuntai aamiaiselle Caruselliin.

Tukholman satamassa "turvallisesti" 1800km koeajo takana.
