Golf Variant Mk3 1.8 94 - uusi auto ja uudet kysymykset
Golf Variant Mk3 1.8 94 - uusi auto ja uudet kysymykset
Terve!
Tulipa tuollainen 94 vuoden golf variant hankittua. Nyt on jo ehtinyt tulemaan muutama kysymys ja ongelma, jos joku viitsisi autella
Ja kysymykset ovat:
1. Kun kone lämpiää pitkän ajon jälkeen, tyhjäkäynti huononee ja auto sammuilee risteyksiin ellei anna kaasua. Mistä voisi johtua? Mitä vähän jo ehdin lukemaan, voisi ongelma olla tyhjäkäyntimoottorissa, tai imusarjan ja ruiskun välisessä kumilaipassa?
2. Minkähänlaiset öljyt kannattaisi koneeseen vaihtaa? kone on bensa 1.8 ABS, 66kW.
3. Mittariston lamppu sanoi sopimuksen irti. Minkähänlainen homma vaihtaa, mitä tarvitsee irroittaa ja miten?
Tuossa nyt polttavimmat, lisääkin kysymyksiä keksisin, mutta vastauksia löytyy varmaan vanhemmista keskusteluista Ja jos jollakin sattuisi löytymään ylimääräiset kesärenkaat vanteineen kohtuulliseen hintaan Satakunnan alueelta, niin voin hakea pois
Tulipa tuollainen 94 vuoden golf variant hankittua. Nyt on jo ehtinyt tulemaan muutama kysymys ja ongelma, jos joku viitsisi autella
Ja kysymykset ovat:
1. Kun kone lämpiää pitkän ajon jälkeen, tyhjäkäynti huononee ja auto sammuilee risteyksiin ellei anna kaasua. Mistä voisi johtua? Mitä vähän jo ehdin lukemaan, voisi ongelma olla tyhjäkäyntimoottorissa, tai imusarjan ja ruiskun välisessä kumilaipassa?
2. Minkähänlaiset öljyt kannattaisi koneeseen vaihtaa? kone on bensa 1.8 ABS, 66kW.
3. Mittariston lamppu sanoi sopimuksen irti. Minkähänlainen homma vaihtaa, mitä tarvitsee irroittaa ja miten?
Tuossa nyt polttavimmat, lisääkin kysymyksiä keksisin, mutta vastauksia löytyy varmaan vanhemmista keskusteluista Ja jos jollakin sattuisi löytymään ylimääräiset kesärenkaat vanteineen kohtuulliseen hintaan Satakunnan alueelta, niin voin hakea pois
Löysinkin jo ohjeet mittariston irroitukseen, http://ffp-motorsport.com/tuning/mittarit2.php
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
sami.m
mistä hommasit ton väriset valot, mitä makso, mites toi kirkkaus? häiritseekö? näyttää niin kirkkaalta tosa kuvassa.. (säädettävähän se toki on) sopis vaan itsellekkin paremmin kun hyvin, kun soitinkin on sinipunainen.. onnistuu golffiin vissii yhtä hyvin kun passattiin, vai mihin oot noi vaihdot tehny..??
mistä hommasit ton väriset valot, mitä makso, mites toi kirkkaus? häiritseekö? näyttää niin kirkkaalta tosa kuvassa.. (säädettävähän se toki on) sopis vaan itsellekkin paremmin kun hyvin, kun soitinkin on sinipunainen.. onnistuu golffiin vissii yhtä hyvin kun passattiin, vai mihin oot noi vaihdot tehny..??
Octavia 2,0TDI Combi -06
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
3 golfissani nuot valot oli ja tää homma menee taas offtopic juu olis voinu noitten näyttöjen lamput laittaa normi siniset ledit... muttaku oli superkirkkaita jo niin menköön... aika helppo homma vähä poraa ja tinaa ni se on avotKemizti wrote:sami.m
mistä hommasit ton väriset valot, mitä makso, mites toi kirkkaus? häiritseekö? näyttää niin kirkkaalta tosa kuvassa.. (säädettävähän se toki on) sopis vaan itsellekkin paremmin kun hyvin, kun soitinkin on sinipunainen.. onnistuu golffiin vissii yhtä hyvin kun passattiin, vai mihin oot noi vaihdot tehny..??
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Re: Golf Variant Mk3 1.8 94 - uusi auto ja uudet kysymykset
Itse käytin Ventossa, 1.8 ABS koneessa, Teboilin Diamond 5W40. Hinta kohtuullinen ~25€/4l, ja ei mitään ongelmia.DamageS wrote: 2. Minkähänlaiset öljyt kannattaisi koneeseen vaihtaa? kone on bensa 1.8 ABS, 66kW.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Kiitoksia neuvoista
Mittaristossa ei ollut lamput paskana, vaan joku kosketushäiriö. Korjaantui kun revin koko mittariston irti, ja irroitin liittimen ja laitoin takaisin kiinni. Pitäisikö muuten tossa matkamittarissa ja kellossa olla ihan omat valot?
Sitten seuraavaa ongelmaa; Vilkun viiksi. Se pitää outoa vinkunaa/murinaa kun sitä vähän työntää eteenpäin, todennäköisesti kosketushäiriö. Jostakin keskustelusta luin, että on normaali golffin ominaisuus, ja että saa kohtuulliseen hintaan uuden viiksen. Millähän jipolla tuo irtoaa? katsoin jo vähän irroittamalla muoveja päältä pimeässä, mutta irroittelemaan en vielä uskaltanut alkaa.
Mittaristossa ei ollut lamput paskana, vaan joku kosketushäiriö. Korjaantui kun revin koko mittariston irti, ja irroitin liittimen ja laitoin takaisin kiinni. Pitäisikö muuten tossa matkamittarissa ja kellossa olla ihan omat valot?
Sitten seuraavaa ongelmaa; Vilkun viiksi. Se pitää outoa vinkunaa/murinaa kun sitä vähän työntää eteenpäin, todennäköisesti kosketushäiriö. Jostakin keskustelusta luin, että on normaali golffin ominaisuus, ja että saa kohtuulliseen hintaan uuden viiksen. Millähän jipolla tuo irtoaa? katsoin jo vähän irroittamalla muoveja päältä pimeässä, mutta irroittelemaan en vielä uskaltanut alkaa.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Pitäis, kirkkaat lamput ja Vihreet väritys muovit jotka itse heitin pois ja korvasin sinisellä ledillä, on vaan aika mielenkiintonen purkaa ne pikku näytöt että saa sen vihreen kalvon pois...DamageS wrote: Pitäisikö muuten tossa matkamittarissa ja kellossa olla ihan omat valot?
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
No on ne kyllä hienon näköisetkin Mulla on varmaan molemmat lamput palaneet, kun ei kummassakaan ole valoa. Täytyypi kokeilla vaihdella kun aukasen seuraavan kerran...sami.m wrote:Pitäis, kirkkaat lamput ja Vihreet väritys muovit jotka itse heitin pois ja korvasin sinisellä ledillä, on vaan aika mielenkiintonen purkaa ne pikku näytöt että saa sen vihreen kalvon pois...DamageS wrote: Pitäisikö muuten tossa matkamittarissa ja kellossa olla ihan omat valot?
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ratti täytyy ottaa irti sekä sen viiksipaketin ylä- ja alamuovit irti, jonka jälkeen kolme talttapääruuvia irti viiksipaketin etupuolelta ja liittimet irti. Jos sulla on Airbag, niin ratin takaa löytyy 2 kuusiokoloruuvia, mitkä pitää sitä bagia paikallaan.DamageS wrote:keskustelusta luin, että on normaali golffin ominaisuus, ja että saa kohtuulliseen hintaan uuden viiksen. Millähän jipolla tuo irtoaa? katsoin jo vähän irroittamalla muoveja päältä pimeässä, mutta irroittelemaan en vielä uskaltanut alkaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Kiitos, noilla ohjeilla homma sujuu huomattavasti nopeammin toivottavasti viiksi vielä muutaman kaistanvaihdon kestää, kunnes saan uuden hankituksi...Pasi H. wrote:Ratti täytyy ottaa irti sekä sen viiksipaketin ylä- ja alamuovit irti, jonka jälkeen kolme talttapääruuvia irti viiksipaketin etupuolelta ja liittimet irti. Jos sulla on Airbag, niin ratin takaa löytyy 2 kuusiokoloruuvia, mitkä pitää sitä bagia paikallaan.DamageS wrote:keskustelusta luin, että on normaali golffin ominaisuus, ja että saa kohtuulliseen hintaan uuden viiksen. Millähän jipolla tuo irtoaa? katsoin jo vähän irroittamalla muoveja päältä pimeässä, mutta irroittelemaan en vielä uskaltanut alkaa.
Nappasin nyt tuon ruiskuhässäkän läppärungon irti ja katselin sitä kumilaippaa, vain alapuolta kylläkin kun en koko laippaa jaksanut irrottaa kun oli kylmä ja ajoonkin tarvitsi lähteä. Ei näkynyt mitään murtumia, halkeamia, tai muutakaan mikä ilmavuotoa aiheuttaisi. Alipaineletkutkin näytti hyväkuntoisilta. Eipä silti tyhjäkäynti ole nyt ongelmaksi koitunut, kun on niin helvetin kylmä ettei konekkaan lämpiä
Ja siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen; tuntuu puhallusilma lämpiävän huonosti. Vai luulenko vaan, kun auto on aamulla vain n. puoli tuntia pistokkeessa kiinni ja sitten tulee noin 10 kilometrin ajomatka päivän askareisiin? Tänä aikana koneen lämmöt nousee korkeintaan 70 asteeseen mittarin mukaan, ja puhallusilma on juuri ja juuri lämpimäksi kutsuttavaa Taitaapi silti vaan olla näitä pirteiden 20-30 asteen pakkasten aikaansaannoksia
Ja siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen; tuntuu puhallusilma lämpiävän huonosti. Vai luulenko vaan, kun auto on aamulla vain n. puoli tuntia pistokkeessa kiinni ja sitten tulee noin 10 kilometrin ajomatka päivän askareisiin? Tänä aikana koneen lämmöt nousee korkeintaan 70 asteeseen mittarin mukaan, ja puhallusilma on juuri ja juuri lämpimäksi kutsuttavaa Taitaapi silti vaan olla näitä pirteiden 20-30 asteen pakkasten aikaansaannoksia
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla on normaalisti lämmöt 70 paikkeilla, mutta hyvin riittää lämmintä ilmaa, paremmin kuin isännän Passatissa!
Tosin tuossa on varmasti vielä saksalainen termostaatti paikalla, ei vain ole viitsinyt vaihdattaa, kun toimii..
Tosin tuossa on varmasti vielä saksalainen termostaatti paikalla, ei vain ole viitsinyt vaihdattaa, kun toimii..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 84
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
Vaan eikös se puske sitten vain kylmää tai kylmempää ilmaa sisälle, jos on termari hajalla?Pasi H. wrote:Kyllä sen kuuluu nousta sinne 90 asteeseen, eli outillakin taitaa termarivikaa olla jos 70 näyttää. Tai sitten jäähdytinnesteen lämpötila-anturi kusee.
Nimittäin hyvin tulee lämmintä! Vaan voihan se anturikin olla rikkipoikki!
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98