golpero kun vielä hetken kestäisi...

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

golpero kun vielä hetken kestäisi...

Post by vw golf »

Rähämä... nyt taisi alkaa golffi vetelemään vimosiaan. Alkoi noita öljyläikkiä ilmestymään koneen alle vähän turhan paljon. :(
No, auto pukille, ja ilmeni että kun pohjapanssarin ( siis alusmuovin) sai irti, niin olihan siellä melkein kaikki mahdolliset paikat mustina, ja öljyssä... :cry:
huoltomieheltä pieni arvio, niin hintaa tulisi karkean arvion mukaan noin 2500 ekua. Sillä laittaisi jo pitkästi uudempaa kiesiä. :P

urpo ainakin menee uusiksi ja monta muutakin osaa, kun kone ja laatikko, sekä kytkinasetelmat uusiksi... Kyllä tympii moista...
:evil:

No, jos sitä tosiaan pääsisi uudempaan kiinni, ja sitärataa :idea: Tulisi ainakin pieni pakko vaihtaa uudempaan :shock:
Variant from meteoriitti-järvi
Matsoni
Posts: 232
Joined: 5.11.2006 19:02
Location: Hyvinkää/Mikkeli

Post by Matsoni »

Et oo sitten aikasemmi kurkannu autos alle? :wink:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Post by vw golf »

Siinähän se vitsi juuri onkin... Tähän asti on pelittänyt niin hyvin, ettei sinne ole pahemmin tarvinnut kurkkia.

Öljyä ei ole vienyt tosiaan yhtään vaihtovälin aikana, mutta nyt kun ensimmäisen kerran näin läikän alla, niin se oli täs jokin aika sitten, mutta ei saanut autoa huoltoon,kun vasta tänään. no, ajot vaan minimiin, ja uudempaa kiesiä alle.

Jos tosiaan löytyis tuollainen alle sata tonnia ajettu neloskoppainen farkku tdi, (atlantti tai pasific) 05 tai 06 vm. tehokkaalla koneella tietenkin, mutta saahan sitä lastutettua :roll:
Variant from meteoriitti-järvi
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ehkä tyhmä kysymys mutta mitä kaikkea siellä oikeasti on rikki? Jos auto kuitenkin toimii ja öljyt karkailee? :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

vw golf wrote:Jos tosiaan löytyis tuollainen alle sata tonnia ajettu neloskoppainen farkku tdi, (atlantti tai pasific) 05 tai 06 vm. tehokkaalla koneella tietenkin, mutta saahan sitä lastutettua :roll:
Aika tiukan yhtälön pistit kun Suomeen tuodut pacific:it ja antlantic:it on varustettu "supertehokkaalla" 74kw voimanpesällä mutta lastullahan sitä potkua saa lisää.
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Post by vw golf »

AjH wrote:Ehkä tyhmä kysymys mutta mitä kaikkea siellä oikeasti on rikki? Jos auto kuitenkin toimii ja öljyt karkailee? :?
Niin, tarkkaa tietoa ja varmuutta ei saa selville muuten kuin avaamalla / purkamalla osiin. Pitänee käydä vielä toisessa paikassa hinnoittamassa tuo vekotin. Jos ne olisivat siellä hieman tietoisempia ulkoisen olemuksen johdosta. Eilisessä paikassa vaan sanovat ettei pelkillä tiivisteiden vaihdolla pitkälle pääse, joten hintaa saa varata ainakin sellaset 2500-3000. :cry:
Variant from meteoriitti-järvi
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Post by vw golf »

Kale wrote:
vw golf wrote:Jos tosiaan löytyis tuollainen alle sata tonnia ajettu neloskoppainen farkku tdi, (atlantti tai pasific) 05 tai 06 vm. tehokkaalla koneella tietenkin, mutta saahan sitä lastutettua :roll:
Aika tiukan yhtälön pistit kun Suomeen tuodut pacific:it ja antlantic:it on varustettu "supertehokkaalla" 74kw voimanpesällä mutta lastullahan sitä potkua saa lisää.
Juu, yhtälöitä on kiva aina ratkaista ja rakentaa :lol: Jos onnea on yhtään pelissä, niin tuo onnistuu varsin kivuttomasti. Tänäaamuna soitto myyjälle, ja homma tuntui olevan piffi. :wink:
Yksi kiesi oli tuloillaan, mutta vaan -04 ja yli satatonnia ajettu. Vielä pitäisi hieman pinnistää...
Ja onhan tuossa tehoa ja vääntöä' jo huimasti enemmän mitä nykyisessä :roll: Jos ei riittäne, niin lastulla lisää
Variant from meteoriitti-järvi
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

vw golf wrote:Niin, tarkkaa tietoa ja varmuutta ei saa selville muuten kuin avaamalla / purkamalla osiin. Pitänee käydä vielä toisessa paikassa hinnoittamassa tuo vekotin. Jos ne olisivat siellä hieman tietoisempia ulkoisen olemuksen johdosta. Eilisessä paikassa vaan sanovat ettei pelkillä tiivisteiden vaihdolla pitkälle pääse, joten hintaa saa varata ainakin sellaset 2500-3000. :cry:
Ihan vaan sillä mielenkiinnolla kysyin kun yhden tutun auton alla pakoputkea ropattiin ja homma alkoi sillä kun ihmettelin että koko auton pohja oli öljyssä takavaimentajaan asti. Koneen toinen kylki samoin. Vähän jo huoletti kun tutkin ja lopulta syynä oli turbon öljyn syöttöputki, liitin oli lohkon kyljestä löystynyt ja puhalsi paineella öljysumua konehuoneeseen ja auton alle.

Korjaus uuden tiivisteen kanssa oli joku 5 euroa. :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
vw golf
Posts: 225
Joined: 18.3.2005 18:41
Location: Lappajärvi

Post by vw golf »

Ei ainakaan tässävaiheessa näyttäisi olevan vika mielestäni siellä... Turbo oli toki pahasti öljyssä, mutta yleensä auton alla / pohjassa ei ole näkymiä öljystä. Juoksuttaa vähän sieltä sun täältä alaspäin. Kyllä siitä on yksittäiset osat käyty läpi, mutta kokonaisuutena sanoinkuvaamaton :cry:

täytynee vielä käydä näyttämässä eräällä toisella pajalla, mikäli sieltä ilmenisi jotain halvempaa :? :P
Variant from meteoriitti-järvi
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Kysäse hinta-arviota jostain pajalta, joka on parikymmentä km maaseudun suuntaan, voi hinta olla halvempi ja kun käyt useamman päivän aikaisemmin pesemässä konetilan TI-hallissa (jossa öljynerotuskaivo), niin vuotokohtakin näkyy paremmin. Totesin kesällä että tollaset halvat ajorampit on hyvät jos haluaa päästä helposti keulan alle...sai pohjapanssarin (lue: muovin) pois helposti ja vaihdettua laturinhihnan.

Tiedän että jotkut pajat ottaa kovia summia turbodieselin korjauksesta, yhtäkin pajeroa korjattiin joskus yli 35 000 mk:lla, eikä tullut kuntoon siinä korjaamossa...vai olikos tämä bensakone? Edit: turbo eli td...
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Post Reply