Rähämä... nyt taisi alkaa golffi vetelemään vimosiaan. Alkoi noita öljyläikkiä ilmestymään koneen alle vähän turhan paljon.
No, auto pukille, ja ilmeni että kun pohjapanssarin ( siis alusmuovin) sai irti, niin olihan siellä melkein kaikki mahdolliset paikat mustina, ja öljyssä...
huoltomieheltä pieni arvio, niin hintaa tulisi karkean arvion mukaan noin 2500 ekua. Sillä laittaisi jo pitkästi uudempaa kiesiä.
urpo ainakin menee uusiksi ja monta muutakin osaa, kun kone ja laatikko, sekä kytkinasetelmat uusiksi... Kyllä tympii moista...
No, jos sitä tosiaan pääsisi uudempaan kiinni, ja sitärataa Tulisi ainakin pieni pakko vaihtaa uudempaan
golpero kun vielä hetken kestäisi...
golpero kun vielä hetken kestäisi...
Variant from meteoriitti-järvi
Siinähän se vitsi juuri onkin... Tähän asti on pelittänyt niin hyvin, ettei sinne ole pahemmin tarvinnut kurkkia.
Öljyä ei ole vienyt tosiaan yhtään vaihtovälin aikana, mutta nyt kun ensimmäisen kerran näin läikän alla, niin se oli täs jokin aika sitten, mutta ei saanut autoa huoltoon,kun vasta tänään. no, ajot vaan minimiin, ja uudempaa kiesiä alle.
Jos tosiaan löytyis tuollainen alle sata tonnia ajettu neloskoppainen farkku tdi, (atlantti tai pasific) 05 tai 06 vm. tehokkaalla koneella tietenkin, mutta saahan sitä lastutettua
Öljyä ei ole vienyt tosiaan yhtään vaihtovälin aikana, mutta nyt kun ensimmäisen kerran näin läikän alla, niin se oli täs jokin aika sitten, mutta ei saanut autoa huoltoon,kun vasta tänään. no, ajot vaan minimiin, ja uudempaa kiesiä alle.
Jos tosiaan löytyis tuollainen alle sata tonnia ajettu neloskoppainen farkku tdi, (atlantti tai pasific) 05 tai 06 vm. tehokkaalla koneella tietenkin, mutta saahan sitä lastutettua
Variant from meteoriitti-järvi
Aika tiukan yhtälön pistit kun Suomeen tuodut pacific:it ja antlantic:it on varustettu "supertehokkaalla" 74kw voimanpesällä mutta lastullahan sitä potkua saa lisää.vw golf wrote:Jos tosiaan löytyis tuollainen alle sata tonnia ajettu neloskoppainen farkku tdi, (atlantti tai pasific) 05 tai 06 vm. tehokkaalla koneella tietenkin, mutta saahan sitä lastutettua
Niin, tarkkaa tietoa ja varmuutta ei saa selville muuten kuin avaamalla / purkamalla osiin. Pitänee käydä vielä toisessa paikassa hinnoittamassa tuo vekotin. Jos ne olisivat siellä hieman tietoisempia ulkoisen olemuksen johdosta. Eilisessä paikassa vaan sanovat ettei pelkillä tiivisteiden vaihdolla pitkälle pääse, joten hintaa saa varata ainakin sellaset 2500-3000.AjH wrote:Ehkä tyhmä kysymys mutta mitä kaikkea siellä oikeasti on rikki? Jos auto kuitenkin toimii ja öljyt karkailee?
Variant from meteoriitti-järvi
Juu, yhtälöitä on kiva aina ratkaista ja rakentaa Jos onnea on yhtään pelissä, niin tuo onnistuu varsin kivuttomasti. Tänäaamuna soitto myyjälle, ja homma tuntui olevan piffi.Kale wrote:Aika tiukan yhtälön pistit kun Suomeen tuodut pacific:it ja antlantic:it on varustettu "supertehokkaalla" 74kw voimanpesällä mutta lastullahan sitä potkua saa lisää.vw golf wrote:Jos tosiaan löytyis tuollainen alle sata tonnia ajettu neloskoppainen farkku tdi, (atlantti tai pasific) 05 tai 06 vm. tehokkaalla koneella tietenkin, mutta saahan sitä lastutettua
Yksi kiesi oli tuloillaan, mutta vaan -04 ja yli satatonnia ajettu. Vielä pitäisi hieman pinnistää...
Ja onhan tuossa tehoa ja vääntöä' jo huimasti enemmän mitä nykyisessä Jos ei riittäne, niin lastulla lisää
Variant from meteoriitti-järvi
Ihan vaan sillä mielenkiinnolla kysyin kun yhden tutun auton alla pakoputkea ropattiin ja homma alkoi sillä kun ihmettelin että koko auton pohja oli öljyssä takavaimentajaan asti. Koneen toinen kylki samoin. Vähän jo huoletti kun tutkin ja lopulta syynä oli turbon öljyn syöttöputki, liitin oli lohkon kyljestä löystynyt ja puhalsi paineella öljysumua konehuoneeseen ja auton alle.vw golf wrote:Niin, tarkkaa tietoa ja varmuutta ei saa selville muuten kuin avaamalla / purkamalla osiin. Pitänee käydä vielä toisessa paikassa hinnoittamassa tuo vekotin. Jos ne olisivat siellä hieman tietoisempia ulkoisen olemuksen johdosta. Eilisessä paikassa vaan sanovat ettei pelkillä tiivisteiden vaihdolla pitkälle pääse, joten hintaa saa varata ainakin sellaset 2500-3000.
Korjaus uuden tiivisteen kanssa oli joku 5 euroa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ei ainakaan tässävaiheessa näyttäisi olevan vika mielestäni siellä... Turbo oli toki pahasti öljyssä, mutta yleensä auton alla / pohjassa ei ole näkymiä öljystä. Juoksuttaa vähän sieltä sun täältä alaspäin. Kyllä siitä on yksittäiset osat käyty läpi, mutta kokonaisuutena sanoinkuvaamaton
täytynee vielä käydä näyttämässä eräällä toisella pajalla, mikäli sieltä ilmenisi jotain halvempaa
täytynee vielä käydä näyttämässä eräällä toisella pajalla, mikäli sieltä ilmenisi jotain halvempaa
Variant from meteoriitti-järvi
Kysäse hinta-arviota jostain pajalta, joka on parikymmentä km maaseudun suuntaan, voi hinta olla halvempi ja kun käyt useamman päivän aikaisemmin pesemässä konetilan TI-hallissa (jossa öljynerotuskaivo), niin vuotokohtakin näkyy paremmin. Totesin kesällä että tollaset halvat ajorampit on hyvät jos haluaa päästä helposti keulan alle...sai pohjapanssarin (lue: muovin) pois helposti ja vaihdettua laturinhihnan.
Tiedän että jotkut pajat ottaa kovia summia turbodieselin korjauksesta, yhtäkin pajeroa korjattiin joskus yli 35 000 mk:lla, eikä tullut kuntoon siinä korjaamossa...vai olikos tämä bensakone? Edit: turbo eli td...
Tiedän että jotkut pajat ottaa kovia summia turbodieselin korjauksesta, yhtäkin pajeroa korjattiin joskus yli 35 000 mk:lla, eikä tullut kuntoon siinä korjaamossa...vai olikos tämä bensakone? Edit: turbo eli td...