Valojen umpioiden avaus
Valojen umpioiden avaus
Onkos kenelläkään kokemuksia golffi nelosen umpioiden availusta? Valoina on FKn angelisimmut ja Inpron lexukset. Kattelin tuossa netsonista ja eipä oikein löytyny, tai minä en löytäny. Joku juttu löyty ffpn puolelta missä höpistiin uuniin laitosta ja tollasesta. Mut jos jollain on toimivia kokemuksia niin olkoon hyvä ja tarinoi...
Kuumailmapuhallin, 5-10 ruuvimeisseliä ja malttia. Otat ne 4 lukituskoukkua pois. Lämmittelet puhaltimella sitä liimaa ja kun liima lämmintä alat raotella lasia irti meisseleillä.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Lainataan Topicia:
Itsellä on siis tuo farkku variant..Toisessa umpiossa on parit reiät, niin tarttui eräästä myynti-ilmoituksesta vakioetulyhdyt (jo melkein) haaviin..Mutta ne on GTi:stä.? Itse ymmärtäisin, että käy suoraan, vaikka ei oo farkku ja sisältää sumarin, mutta ajattelin silti varmistaa asian..?
Puuhis: Saat sitten jeesata umpioiden tummennusoperaatiossa.?
Ja lisänä, mitähän maksais sellanen valokatkaisija, missä olis kohta myös etusumarille ja eihän noissa ole sattumoisin vedetty silti johtoja sumarille, vaikka semmoisia ei ole?
Itsellä on siis tuo farkku variant..Toisessa umpiossa on parit reiät, niin tarttui eräästä myynti-ilmoituksesta vakioetulyhdyt (jo melkein) haaviin..Mutta ne on GTi:stä.? Itse ymmärtäisin, että käy suoraan, vaikka ei oo farkku ja sisältää sumarin, mutta ajattelin silti varmistaa asian..?
Puuhis: Saat sitten jeesata umpioiden tummennusoperaatiossa.?
Ja lisänä, mitähän maksais sellanen valokatkaisija, missä olis kohta myös etusumarille ja eihän noissa ole sattumoisin vedetty silti johtoja sumarille, vaikka semmoisia ei ole?
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kyllä ne GTI:n lyhdyt sinne sopii heittämällä. Sitä kyllä epäilen että niitä etusumareiden johtoja siellä ei ole valmiina. Joku joka tietää voi varmistaa miten on.
Yleensä volkkareissa ei oo paljon ylimääräisiä johtoja johtosarjoissa, toisin kuin japseissa.
Jos kukaan ei tiedä sen valokatkasijan hintaa, niin voin kysyä huomenna töistä.
Yleensä volkkareissa ei oo paljon ylimääräisiä johtoja johtosarjoissa, toisin kuin japseissa.
Jos kukaan ei tiedä sen valokatkasijan hintaa, niin voin kysyä huomenna töistä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ei nyt ollukaan aikomus ruveta "satsaamaan" siihen sumareitten käyttöönottoon.. Kunhan kyselin, et mitä tulis maksaa, jos kerta umpioissa olis ne..Lähinnä nyt ostin nuo, kun kerta pelkääjän puolen nykyinen on kahdella reiällä varustettu ja sattu ilmotus ja vielä hintakin kohdilleen..Jos vähän modais samalla, niin säästyis kalliiden thyyning-valojen ostolta..
e: kirotusvirhe..
e: kirotusvirhe..
Last edited by shoebox on 18.7.2007 21:09, edited 1 time in total.
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Juu, mielummin orkkikset kun halpikset. Orkkiksilla saa valotehon kaupanpäälle, mitä halpiksissä ei ole. Ite en valotehon huonontamisesta viittis maksaa.
Ne sumarit niistä saa toimimaan 15€:llä (ilman sitä orkkis valokatkaisijaa) ja pienellä vaivalla. Motonetissä on näköjään tarvikekatkaisijaa 24,90 hintaan, mutta varastosaldo nolla.
Ne sumarit niistä saa toimimaan 15€:llä (ilman sitä orkkis valokatkaisijaa) ja pienellä vaivalla. Motonetissä on näköjään tarvikekatkaisijaa 24,90 hintaan, mutta varastosaldo nolla.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Nelos-Golffin orkkisumpioita (Valeo) on liki mahdoton saada purettua sisuskalujen maalausta varten..
Nyt on kolmesta eri autosta kokemusta, ja se lasi ei vaan lähde auki, prkl.
Uunitin (!) alkuperäistä umpiota muistaakseni 250´c VWVortexin ohjeiden mukaan (Faktat projektitopicista). Muoviosat vain alkavat sulaa, eikä liima, jota on käytetty lasin kiinnittämiseen pehmene lainkaan....
"Tarvikevalot", kuten In-Prot pitäisivät lähteä joko kuumailmapuhaltimella tai uunitusmenetelmällä helpommin auki...
Tuollaista orkkistasoista asennussarjaa sumuvalollisten umpioden jälkiasennukseenkin löytyisi:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... 7ecbc4fbef
Eli plug´n play liittimet ja uusi orginaali valokatkaisija. Hiukan kalliimpi tosin kuin tuo edellä mainittu "malli Motonet".
Nyt on kolmesta eri autosta kokemusta, ja se lasi ei vaan lähde auki, prkl.
Uunitin (!) alkuperäistä umpiota muistaakseni 250´c VWVortexin ohjeiden mukaan (Faktat projektitopicista). Muoviosat vain alkavat sulaa, eikä liima, jota on käytetty lasin kiinnittämiseen pehmene lainkaan....
"Tarvikevalot", kuten In-Prot pitäisivät lähteä joko kuumailmapuhaltimella tai uunitusmenetelmällä helpommin auki...
Tuollaista orkkistasoista asennussarjaa sumuvalollisten umpioden jälkiasennukseenkin löytyisi:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... 7ecbc4fbef
Eli plug´n play liittimet ja uusi orginaali valokatkaisija. Hiukan kalliimpi tosin kuin tuo edellä mainittu "malli Motonet".
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Harri, Puuhis lienee ainakin eri mieltä tuosta, ettei onnistu valojen modaaminen.. Mutta, sittenhän sen näkee..Tarviiko kuitenkin ostaa tarvikevalot vai taas "uudet" käytetyt..
Mulla muuten oli tuossa aikasemmin lisävalot keulilla, jotka "tuunasin" pois...Niistä on jäljellä kytkin ja johdotus..Varmaan pystyis käyttämään tässä operaatiossa? En oo mikään sähkönero noiden johtojen kanssa, mutta luulis, ettei lisävalojen kytkin ja johdotus eroa paljoa sumareitten vastaavista? Eipähän tarvis sitä alkuperäistä valokytkintä hommata...
Mulla muuten oli tuossa aikasemmin lisävalot keulilla, jotka "tuunasin" pois...Niistä on jäljellä kytkin ja johdotus..Varmaan pystyis käyttämään tässä operaatiossa? En oo mikään sähkönero noiden johtojen kanssa, mutta luulis, ettei lisävalojen kytkin ja johdotus eroa paljoa sumareitten vastaavista? Eipähän tarvis sitä alkuperäistä valokytkintä hommata...
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
^
Onko Puuhis saanut G4 orkkisumpiot ehjänä auki?
Onko kauppamies taas ollut peukalo vaan keskellä kämmentä?
Onko Puuhis saanut G4 orkkisumpiot ehjänä auki?
Onko kauppamies taas ollut peukalo vaan keskellä kämmentä?
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Näin olen ymmärtänyt..Ja on vielä siistit.. Mies on kyllä lomilla, mut eiköhän routa porsaan nettiinkin jossain välissä aja..
Joten odotellaan Puuhiksen omaa kommenttia...
Joten odotellaan Puuhiksen omaa kommenttia...
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Harri wrote: Onko kauppamies taas ollut peukalo vaan keskellä kämmentä?
:Dshoebox wrote:Näin olen ymmärtänyt..
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Heh heh... Valeon umpparit ne tuossa oman kinnerin keulilla on. Maltti on valttia tuossa hommassa. Ensin puhaltimella semmoinen yleislämmitys sille liimalle ympäriinsä. Sen jälkeen kuumensin puolet saumasta niin kuumaksi että liima polttaa hieman sormia kokeiltaessa. Sitten pika pikaa pikku ruuvarilla lonkottamaan lasia ja aina kun rako kasvaa isompaa meisseliä väliin ja heti jatkamaan pienellä meisselillä rakosta eteen päin ja jos liima viilenee niin uutta lämmitystä vaan. Joku 3 - 4h tais mennä keulan purussa umpiot avatessa, maalatessa ja kasatessa keula uudelleen. Nopeemminkin sen ois tehny, mutta ekaa kertaa tuolloin purin keulan.Harri wrote:^
Onko Puuhis saanut G4 orkkisumpiot ehjänä auki?
Onko kauppamies taas ollut peukalo vaan keskellä kämmentä?
Ainakin omaa silmää miellyttää tuo ilmeen muutos:
Non-Joey
Half-Joey
(Kuvista voisi luulla että meikun 4h on aika venyvä käsite )
Shoebox: voidaan ne sunkin valot purkaa, kunhan tuot puhaltimen mukaan. Mun oma puhallin on tuolla muutaman sadan kilsan päässä ukolla käytössä
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Harri: Tarkoitushan ei ollu, että noita lauseita yhdistettäisiin samaan asiayhteyteen..
Puuhis: Kyllä vaan passaa..Loma alkaa huomenna, joten jos satut ens viikolla olee paikalla, vai olittekos just sillon reissussa.? Mut jossain välissä vois..Tuon puhaltimen mukana, keksitään vaan paikka, missä väsätä..
Puuhis: Kyllä vaan passaa..Loma alkaa huomenna, joten jos satut ens viikolla olee paikalla, vai olittekos just sillon reissussa.? Mut jossain välissä vois..Tuon puhaltimen mukana, keksitään vaan paikka, missä väsätä..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Noilla ohjeilla ensikertalaisenakin onnistuin rikkomatta mitään - mikä ei sinänsä ole tyypillistä itselleni.
Edellisen Golfin etupuskuri irtoaa n. 5minuuttiin sisältäen tupakkatauon, myös nykyisen pasuunan puskuri lähti 3minuuttiin irti ja jokainen ruuvi oli paikoillaan ja mitään ei hajonnut..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/