Mitä Audissa on parempaa kuin Volkkarissa?
Mitä Audissa on parempaa kuin Volkkarissa?
Kaikkihan me tiedämme että VAG konsernin autot ovat monien komponenttien suhteen samanlaisia, mutta autojen hinnat ovat kuitenkin erilaisia. Meitä Volkkari-ihmisiä kiinnostaa varmastikkin lähinnä se mitä parempaa Audi A3:ssa tai A4:ssä on Golffiin nähden ja mitä A6:ssa Passattiin nähden. Skodamies sanoisi tähän että Golf=Octavia ja Passat=Superb, mutta jos keskitytään tällä kertaa vertailemaan Vw vs. Audi.
Nimim. tvi sanoo ultimate vw-sivuilla seuraavaa (suora lainaus):
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... 344&sivu=1
"Seuraavat samaan "moodiin" rakennettuja autoja (niinpohjalevy, alustat, kuin moottorit & apulaitteet) :
- Audi A3
- VW Golf IV
- VW Golf IV Variant
- VW Bora
- Skoda Octavia I
- Skoda Octavia Combi
- Seat Leon
- Seat Toledo
Ja sitten seuraava sarja, olkaat hyvät :
- Audi A3
- VW Touran
- VW Golf V
- Skoda Octavia II
- Skada Octavia II Combi (tulossa)
- Seat Altea
- Seat Toledo (tulossa)
- Seat Leon (tulossa)
- VW Bora II (tulossa) "
Passattia, A4:jää ja A6:tta ei tossa listalla ole, mutta Passatissa on yllättäen sama pohjalevy Audi A4:n kanssa vaikka itse vertaisin autoa muuten isompaan Audi A6:teen. http://www.autowiki.fi/index.php/Luette ... yist%C3%A4 Sinäänsä erilainen tai samanlainen pohjalevy ei tee autota huonompaa tai parempaa.
Moottorista riippuen noissa autoissa käytetään monesti samoja moottoreita apulaitteineen. Neliveto on A4:ssä, A6:ssa ja Passateissa Torsen ja Golffissa ja A3:ssa Haldex. Climatronic on Audeissa eri kuin muissa Volkkari-konsernin autoissa, mutta onko se silti parempi?
Audeissa on yleensä perusmalleissa parempi varustelu, mutta jos verrataan Volkkareita parhaalla varustetasolla niin saako esim. audi A6:teen parempia varusteita kuin Highline Passattiin?
Entä noin yleisellä tasolla, mitä konkreettista Audeissa on parempaa kuin Volkkareissa (pelkkä laatuvaikutelma ei kelpaa perusteluksi)? Itse uskallan väittää että samalla varustetasolla ja tekniikalla varustetusta autosta ei kannata maksaa merkin takia yhtään enempää.
Nimim. tvi sanoo ultimate vw-sivuilla seuraavaa (suora lainaus):
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... 344&sivu=1
"Seuraavat samaan "moodiin" rakennettuja autoja (niinpohjalevy, alustat, kuin moottorit & apulaitteet) :
- Audi A3
- VW Golf IV
- VW Golf IV Variant
- VW Bora
- Skoda Octavia I
- Skoda Octavia Combi
- Seat Leon
- Seat Toledo
Ja sitten seuraava sarja, olkaat hyvät :
- Audi A3
- VW Touran
- VW Golf V
- Skoda Octavia II
- Skada Octavia II Combi (tulossa)
- Seat Altea
- Seat Toledo (tulossa)
- Seat Leon (tulossa)
- VW Bora II (tulossa) "
Passattia, A4:jää ja A6:tta ei tossa listalla ole, mutta Passatissa on yllättäen sama pohjalevy Audi A4:n kanssa vaikka itse vertaisin autoa muuten isompaan Audi A6:teen. http://www.autowiki.fi/index.php/Luette ... yist%C3%A4 Sinäänsä erilainen tai samanlainen pohjalevy ei tee autota huonompaa tai parempaa.
Moottorista riippuen noissa autoissa käytetään monesti samoja moottoreita apulaitteineen. Neliveto on A4:ssä, A6:ssa ja Passateissa Torsen ja Golffissa ja A3:ssa Haldex. Climatronic on Audeissa eri kuin muissa Volkkari-konsernin autoissa, mutta onko se silti parempi?
Audeissa on yleensä perusmalleissa parempi varustelu, mutta jos verrataan Volkkareita parhaalla varustetasolla niin saako esim. audi A6:teen parempia varusteita kuin Highline Passattiin?
Entä noin yleisellä tasolla, mitä konkreettista Audeissa on parempaa kuin Volkkareissa (pelkkä laatuvaikutelma ei kelpaa perusteluksi)? Itse uskallan väittää että samalla varustetasolla ja tekniikalla varustetusta autosta ei kannata maksaa merkin takia yhtään enempää.
Itse en ole koskaan arvostanut audia,pitkältikään tuon niin sanotun "merkin" takia. Koska melko samat hilppeet saat volkkarissakin ja huomattavasti halvemmalla. Ja eikös se volkkari ole halvempi huoltaa?
Ja kyseessä siis nämä peruskoneet eli 1.8T, 2.0, 2.8 ja sitten tietysti kiisseliturpot 1.9 ja 2.5. Oman lukunsa noista audeista muodostaa sitten nuo RS koneilla olevat.
Ja kyseessä siis nämä peruskoneet eli 1.8T, 2.0, 2.8 ja sitten tietysti kiisseliturpot 1.9 ja 2.5. Oman lukunsa noista audeista muodostaa sitten nuo RS koneilla olevat.
Vw T5
Juuri niin.. Miksi vaihtaa autoa "parempaan", pelkästään paremman ulkonäön takia..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Sama auto, mutta rumemmissa kuorissa
No mutta onneksi sentään näin. Ei ole yhtään niin säälittäviä nämä puhtaasti konsernin sisällä kierrätettävät ideat kuin joku Sharan/Galaxy/Alhambra.
VW tai Seat jossa on Fordin sisustus, voi oksetus.
No mutta onneksi sentään näin. Ei ole yhtään niin säälittäviä nämä puhtaasti konsernin sisällä kierrätettävät ideat kuin joku Sharan/Galaxy/Alhambra.
VW tai Seat jossa on Fordin sisustus, voi oksetus.
Golf GT Variant -94 2E
Vai olisikohan se kuitenkin toisinpäin, sama auto mutta kauniimmissa kuorissaDevo wrote:Sama auto, mutta rumemmissa kuorissa
No mutta onneksi sentään näin. Ei ole yhtään niin säälittäviä nämä puhtaasti konsernin sisällä kierrätettävät ideat kuin joku Sharan/Galaxy/Alhambra.
VW tai Seat jossa on Fordin sisustus, voi oksetus.
-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-