Missä on AVF koneen EGR venttiili?
Missä on AVF koneen EGR venttiili?
Voisko joku oikeen jostain kuvasta näyttää missä otsikon mukaisen koneen EGR venttiili sijaitsee. Epäilen että se on tukossa/huonossa jamassa kun auto nykii kiihdytyksissä.
Autohan oli 130.hp TDi Passat Varian 4motion, vm.2002
Autohan oli 130.hp TDi Passat Varian 4motion, vm.2002
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Ei nyt ole kuvaa, mutta vasemmalla puolella moottoria se löytyy imuilmaputken ja imusarjan välistä. EGR:ää ohjaava kello on läpi moottorin suojamuovista siinä päällä. Eli itse venttiili on kiinni sen alapuolella. Siihen venttiiliin tulee alapuolelta putki pakosarjalta. Näet koko systeemin helposti, kun vilkaiset konehuoneeseen.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Omaa nyppimistä tässä paikallistan (tai siis Paskatin en omaa
), eli riittääkö että nyppään tuosta kellolta letkun irti ja tukin, niin egr ei enää toimi (egr:n voi myöhemmin laipata)? Pitääkö kellon päätyynkin laittaa tulppa?

A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Patu wrote:Mä tulppasin ainoastaan venttiilille tulevan letkun, EGR:n puoli letkusta jäi auki.
Eli kellolta irti vain?
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
All right, täytyy tehdä sama jippo.
Onkohan sillä mitään merkitystä että comilla on jo minimoitu tuo toiminta kun tulppaa letkun?
Onkohan sillä mitään merkitystä että comilla on jo minimoitu tuo toiminta kun tulppaa letkun?
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?
Onko AVF-moottoreissa nestejäähdytteinen EGR ja hidastaako sen käytöstäpoisto moottorin lämpenemistä?
Ihmettelin vaan noita vesiletkuja tuolla konehuoneessa...

Ihmettelin vaan noita vesiletkuja tuolla konehuoneessa...

Passat Variant TDI Tiptronic -01
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?
^Joissain on ja joissain ei oo.
Jos tuo kuva on sun auton konehuoneesta, niin kyllä siinä egr-cooleri näyttääs olevan.
Jos sen poistaa käytöstä, niin kyllähän se jonkin verran hidastaa moottorin lämpeämistä.
Jos tuo kuva on sun auton konehuoneesta, niin kyllä siinä egr-cooleri näyttääs olevan.
Jos sen poistaa käytöstä, niin kyllähän se jonkin verran hidastaa moottorin lämpeämistä.
Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?
Ok, annetaan sitten olla toiminnassa kun ei ole mitään vikaakaan (vielä) ollut.
Passat Variant TDI Tiptronic -01
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?
Olisko näin, että tiptronic askilla varustetuissa on nestejäähdytteinen egr venttiili. Miten lie normaali automaatilla varustetuissa? manuaali vehkeissä on ihan perinteinen ilman jäähdytystä oleva ja kyllä senkin tulppaamisen huomaa jo 0 c keleillä. 

Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?
Ainakin 100hp automaatissa oli tuo tuomionpäivän kököstys. Aavistuksen vaikeutti ahtimen vaihtoa...
Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?
Erg-aihetta lainaten,
Sama kone ja 2wd passatti, oireena on:
- P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient detected
- Kojelaudassa teksti Emission workshop
Pitääkö purkaa&putsata jotain vai tunkataanko VAG-Comilla?
Sama kone ja 2wd passatti, oireena on:
- P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient detected
- Kojelaudassa teksti Emission workshop
Pitääkö purkaa&putsata jotain vai tunkataanko VAG-Comilla?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
-
- Posts: 1
- Joined: 10.1.2014 8:37
Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?
Sama ongelma sama auto. Eikä mitään vikaa löydy mistään... Tiätäskö joku mistä vois johtua?JyriT wrote:Erg-aihetta lainaten,
Sama kone ja 2wd passatti, oireena on:
- P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient detected
- Kojelaudassa teksti Emission workshop
Pitääkö purkaa&putsata jotain vai tunkataanko VAG-Comilla?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Missä on AVF koneen EGR venttiili?
^Jos vikakoodina on tuo P0401 niin sen aiheuttaa liian pieni virtaus pakokaasun takaisin kierrätyksessä.
Itte lähtisin ensimmäisen tutkimaan egr-venttiilin toimivuutta.
Ota vaikka koko egr-vena irti ja kokeile alipaineella liikkuuko se venttiili jouhevasti.
Jos liikkuu, niin sitten lähtisin tutkimaan egr-venalle tulevaa alipaineletkua. Jos alipaineletku on ehjä niin sitten vika on melko varmasti egr:n alipainetta ohjaavassa magneettiventtiilissä tai sen johdoissa.
Ja sitten vielä se hypoteettinen mahdollisuus...
Tarkasta et pakosarjasta egr-venttiilille tuleva putki on auki. En kyllä ole ikinä kuullut et se karstottus tukkoon (liekö edes mahdollista), mut eipä sen tarkastuksestakaan oo haittaa.
Jos otat koko egr-venttiilin irti ni tuo putki on helppo tarkastaa samalla.
Itte lähtisin ensimmäisen tutkimaan egr-venttiilin toimivuutta.
Ota vaikka koko egr-vena irti ja kokeile alipaineella liikkuuko se venttiili jouhevasti.
Jos liikkuu, niin sitten lähtisin tutkimaan egr-venalle tulevaa alipaineletkua. Jos alipaineletku on ehjä niin sitten vika on melko varmasti egr:n alipainetta ohjaavassa magneettiventtiilissä tai sen johdoissa.
Ja sitten vielä se hypoteettinen mahdollisuus...
Tarkasta et pakosarjasta egr-venttiilille tuleva putki on auki. En kyllä ole ikinä kuullut et se karstottus tukkoon (liekö edes mahdollista), mut eipä sen tarkastuksestakaan oo haittaa.
Jos otat koko egr-venttiilin irti ni tuo putki on helppo tarkastaa samalla.