Golf III variantin valosummeri ja airbag valo!
- tertsi1980
- Posts: 11
- Joined: 31.3.2006 19:16
- Location: Mansesteri
Golf III variantin valosummeri ja airbag valo!
Eli mikähän tolle airbag valolle tuli ku se sytty palamaan eikä sammu enään ollenkaan...Missä vois olla vika?Onko kellään kokemuksia?Sitten toi valosummeri ei pidä minkäänlaista ääntä kun avaat oven ja valot on jäänyt päälle!Kun tuun takasin autolle ja huomaan että valot on päällä ja avaan oven niin summeri alkaa huutamaan! onko kellään vinkkiä??
No Roti
tertsi1980: airbag-valo on palanut mullakin muutaman päivän, kunhan löydän kaapista OBD-kaapelini, niin käyn nollaamassa VAG-COM:lla vikakoodit. Jos vika tulee uudelleen niin valokin syttyy. Yleinen vikakohde on ratin spiraali.
Valosummerista: en nyt muista oliko kakkosgolffissa sama vika, mutta tutki että oven kytkin toimii oikein ja kannattaa muualtakin tarkistella maadoituksia.
Valosummerista: en nyt muista oliko kakkosgolffissa sama vika, mutta tutki että oven kytkin toimii oikein ja kannattaa muualtakin tarkistella maadoituksia.
Vikakoodien luku selvittää jo aika paljon tuota airbag-valo asiaa, ei tässä nyt älyttömästi kannata rueta arvailemaan mitään ennenkuin se on tehty. Mutta kuten jmr jo yllä mainitsi, niin se ratin spiraali on aika todennäköinen.
Siellä on sulaketaulussa valosummerille yksi rele (tai sitten se rele on se summeri, en ole ihan varma) ja kun se ei ole kunnolla paikallaan, niin se ei huuda joka kerta tai pitää vaan todella vaimeaa ääntä. Sen kun käyttää irti ja laittaa kunnolla takaisin paikalleen, niin kyllä auttaa. Releen paikannus on helppoa, kun laittaa valot päälle ja oven auki ja rupeaa järjestelmällisesti heiluttelemaan taulussa olevia releitä, sitten kun rupeaa mölähtelemään on aika lähellä.
Siellä on sulaketaulussa valosummerille yksi rele (tai sitten se rele on se summeri, en ole ihan varma) ja kun se ei ole kunnolla paikallaan, niin se ei huuda joka kerta tai pitää vaan todella vaimeaa ääntä. Sen kun käyttää irti ja laittaa kunnolla takaisin paikalleen, niin kyllä auttaa. Releen paikannus on helppoa, kun laittaa valot päälle ja oven auki ja rupeaa järjestelmällisesti heiluttelemaan taulussa olevia releitä, sitten kun rupeaa mölähtelemään on aika lähellä.
Nostan tätä nyt uudelleen esille tuon airbagin osalta...
Control Module Part Number: 6N0 909 603 E
Component and/or Version: AIRBAG VW2 V00
Software Coding: 00069
Work Shop Code: WSC 01319
1 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Airbagin spiraali on vaihdettu ja vika pysyi hetken poissa, mutta palasi uudelleen. Juttelin huollon kaverin kanssa että mitä vaihtoehtoja siinä voi olla, niin sanoi että liitokset kannattaa tarkistaa. Tuo koodihan näyttää siltä että vastusta on liikaa.
Vinkkejä?
Edit:
Vika ratkesi paljon myöhemmin taivuttamalla ratin juuressa olevasta liittimestä pinnejä että ne saavat kontaktia.
Katso: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Ai ... orjaaminen
ja
viewtopic.php?p=35460#35460
Control Module Part Number: 6N0 909 603 E
Component and/or Version: AIRBAG VW2 V00
Software Coding: 00069
Work Shop Code: WSC 01319
1 Faults Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Airbagin spiraali on vaihdettu ja vika pysyi hetken poissa, mutta palasi uudelleen. Juttelin huollon kaverin kanssa että mitä vaihtoehtoja siinä voi olla, niin sanoi että liitokset kannattaa tarkistaa. Tuo koodihan näyttää siltä että vastusta on liikaa.
Vinkkejä?
Edit:
Vika ratkesi paljon myöhemmin taivuttamalla ratin juuressa olevasta liittimestä pinnejä että ne saavat kontaktia.
Katso: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Ai ... orjaaminen
ja
viewtopic.php?p=35460#35460
Last edited by jmr on 4.3.2009 15:09, edited 1 time in total.
Palataan vanhaan aiheeseen:
G3 halvaantui akun sanottua työsopimuksen irti..
Uusi akku tilalle, mutta airbagin valo jäi palamaan kokonaan.
Kysymys kuuluu: onko Vag-com ainoa keino kuitata valo pois palamasta, vai saanko jotain muuta kautta kuitattua?
Eikös toi valon palaminen vain ilmoita jännitteen vähyydestä (ollut jossain vaiheessa), eikä mistään rikkoontumisesta?
G3 halvaantui akun sanottua työsopimuksen irti..
Uusi akku tilalle, mutta airbagin valo jäi palamaan kokonaan.
Kysymys kuuluu: onko Vag-com ainoa keino kuitata valo pois palamasta, vai saanko jotain muuta kautta kuitattua?
Eikös toi valon palaminen vain ilmoita jännitteen vähyydestä (ollut jossain vaiheessa), eikä mistään rikkoontumisesta?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Passatissa ainaki pakko kuitata testerillä, muuten ei toimi tyynyt.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tuon jännitehomman selvitin, mutta tuota kuittausta mietin.. Pitikö alistua maksamaan liikkeelle kuittaamisesta, prklePasi Häkli wrote:Joo airbagin viat ei poistu itekseen. Eikä siinä todennäkösesti mitään vikaa ole jos akun vaihdon yhteydessä jäi palamaan. Herjaa todennäköisesti alijännitteestä tms.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tuolla on listaa auttajista, jos ei Jopon ja sun aikataulut kohtaa.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Eiköhän se onnistu.kotka wrote:Ja olisiko kiinnostusta/mahdollisuutta vaikka ensi viikolla (vko 51) kuitata tuo valo pois palamasta?jopo wrote:Multa vois löytyä kone vikakoodien nollaukseen.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Volvo V70R AWD