Passat(-98)-kysymyksiä
Passat(-98)-kysymyksiä
Moro
Tulipas hankittua tuommonen TDi Passat vuosimallia -98. Ohjekirja on saksaksi joten olisi muutamia kysymyksiä mielenpäällä. Miten tuossa nollataan trippimittari? Entä kulutusmittari? Yritin niitä mittariston nappeja painella ja väännellä mut mitään ei tapahtunut Entäs kun autosta ei ovet aukea avaimella lukosta, paitsi kuskin ovi? Aukeavat kyllä kaukosäätimellä.
Tulipas hankittua tuommonen TDi Passat vuosimallia -98. Ohjekirja on saksaksi joten olisi muutamia kysymyksiä mielenpäällä. Miten tuossa nollataan trippimittari? Entä kulutusmittari? Yritin niitä mittariston nappeja painella ja väännellä mut mitään ei tapahtunut Entäs kun autosta ei ovet aukea avaimella lukosta, paitsi kuskin ovi? Aukeavat kyllä kaukosäätimellä.
Re: Passat(-98)-kysymyksiä
-Trippimittari nollataan painamalla sitä tappia.tanikola wrote:Moro
Tulipas hankittua tuommonen TDi Passat vuosimallia -98. Ohjekirja on saksaksi joten olisi muutamia kysymyksiä mielenpäällä. Miten tuossa nollataan trippimittari? Entä kulutusmittari? Yritin niitä mittariston nappeja painella ja väännellä mut mitään ei tapahtunut Entäs kun autosta ei ovet aukea avaimella lukosta, paitsi kuskin ovi? Aukeavat kyllä kaukosäätimellä.
-Kulutusmittari/ajotietokone viiksen alta olevasta napista.
-Oisko kuskin oven mikrokytkin sökö? Mites sisävalo toimii asennossa, jossa sen pitäisi palaa kun ovi on auki? Ja jos on hälytin niin miten se pelittää? Itse en ole muuta kun auton ollessa projektina availlut ovia avaimesta, muulloin aina kaukosäädöllä...
Onnea uudesta autosta!
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Lisätään viel kulutusmittarin nollaukseen eli jos painat kerran, ni menee toiseen valikkoon (siihen mikä mittaa oliko 80 tuntia vai mitenseoli) ja jos on siinä hetkellisessä mittauksessa ni kun painaa pari sekuntia ni sitten nollaa sen mikä nollaantuu muutenki jos auto on jonku kolme tuntia sammuksissa.
Jumankauta ku oli epäselvästi selitetty
Jumankauta ku oli epäselvästi selitetty
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
^Sami varmaan haki tätä? Yritin selittää sen vielä epäselvemmin
Ykkösvalikko (pieni ykkönen ruudun nurkassa) on hetkellisen kulutuksen ja sen nykyisen matkan näyttö. Kun viiksen (pyyhkiä viiksi) alta painaa Reset-nappia, muuttuu näyttö kakkosvalikoksi (pieni kakkonen) joka näyttää viimeseltä 100h:lta kokonaiskulutuksen, kilometrimäärän jne. jos haluaa kokonaiskulutuksen tyhjätä pitää kakkosvalikon olla näkyvissä ja pitää sitten sitä reset-nappia pohjassa muutaman sekunnin. Vastaavat toimenpiteet sitte ykkösvalikolle. mutta tosiaan kun auto on sammuksissa n.2h, nollautuu automaattisesti tuo ykkösvalikko.
Ykkösvalikko (pieni ykkönen ruudun nurkassa) on hetkellisen kulutuksen ja sen nykyisen matkan näyttö. Kun viiksen (pyyhkiä viiksi) alta painaa Reset-nappia, muuttuu näyttö kakkosvalikoksi (pieni kakkonen) joka näyttää viimeseltä 100h:lta kokonaiskulutuksen, kilometrimäärän jne. jos haluaa kokonaiskulutuksen tyhjätä pitää kakkosvalikon olla näkyvissä ja pitää sitten sitä reset-nappia pohjassa muutaman sekunnin. Vastaavat toimenpiteet sitte ykkösvalikolle. mutta tosiaan kun auto on sammuksissa n.2h, nollautuu automaattisesti tuo ykkösvalikko.
-
- Posts: 75
- Joined: 16.2.2007 21:07
- Location: Etelä-Karjala
Re: Passat(-98)-kysymyksiä
Ja tuo ovien avautuminen on ohjelmoitavissa. Mulla oli aluks ekassa golf 4 varissa tullessaan niin että napilla ei auennut takaluukku! Sen muistaakseni onnistu vielä jotenki aivaimella ohjelmoimaan jos en väärin muista, siit on kuitenki jo 10vee... Korjatkaa parempaa tietoa omaavat ajantasalle tämä!tanikola wrote:Moro
Tulipas hankittua tuommonen TDi Passat vuosimallia -98. Ohjekirja on saksaksi joten olisi muutamia kysymyksiä mielenpäällä. Miten tuossa nollataan trippimittari? Entä kulutusmittari? Yritin niitä mittariston nappeja painella ja väännellä mut mitään ei tapahtunut Entäs kun autosta ei ovet aukea avaimella lukosta, paitsi kuskin ovi? Aukeavat kyllä kaukosäätimellä.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
No noinha mä just sanoinPia wrote:^Sami varmaan haki tätä? Yritin selittää sen vielä epäselvemmin
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ok, kiitoksia. Alkoi tuon ajotietokoneen toimintalogiikka selvetä minullekin.
Pitäis näköjään öljyt tuohon vaihtaa kun näyttäis huoltokuittien mukaan edellisestä olevan jo 20tkm. Mitäs öljyä tuohon kannattaa laittaa? Entäs suodatin? Käykö ihan tarvikeliikkeestä ostettu suodatin vai kannattaisko ostaa alkuperäinen merkkiliikkeestä?
Pitäis näköjään öljyt tuohon vaihtaa kun näyttäis huoltokuittien mukaan edellisestä olevan jo 20tkm. Mitäs öljyä tuohon kannattaa laittaa? Entäs suodatin? Käykö ihan tarvikeliikkeestä ostettu suodatin vai kannattaisko ostaa alkuperäinen merkkiliikkeestä?
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Käyhän noi tarvikkeetkin, ja 5w40 taitaa olla öljy. Sitä ite ainaki laitellu.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ennemmin suosittelen alkuperäistä, kun hintaeroakaan ei taida pahemmin olla ?
Omassa huomasin joidenkin tarvikesuodattimien kanssa että kone roklatteli pienen hetken kylmäkäynnistyksessä. Samaa roklatusta ei kuulunut alkuperäisellä suodattimella. Eli ilmeisesti jotkut tarvikesuodattimista laskevat öljyt jotenkin pois jonnekin ja kone pyörii pienen hetken "ilman" öljyjä
Omassa huomasin joidenkin tarvikesuodattimien kanssa että kone roklatteli pienen hetken kylmäkäynnistyksessä. Samaa roklatusta ei kuulunut alkuperäisellä suodattimella. Eli ilmeisesti jotkut tarvikesuodattimista laskevat öljyt jotenkin pois jonnekin ja kone pyörii pienen hetken "ilman" öljyjä
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Kävinpäs sitten hakemassa Pörhöltä alkuperäisen suodattimen. Kallis oli, 19€. Tänään oli tarkoitus alkaa öljyt vaihtaan, mutta näyttäis siltä että pitääkin alkaa isompaan remonttiin. Autosta kun vuotaa ohjaustehostimen öljyä, eli ohjausvaihde tai siis raidetanko on lopussa. Purkuautosta jo osan siihen hankin ja aika varattuna huoltoon, mutta siihen huoltoon on vielä melkeen kolme viikkoa ja nyt tuohon on saanut lisäillä öljyä melkeen päivittäin. Sen verran halvalla lupasi tuossa yhdessä korjaamossa tuon vaihtaa (2h, n. 130€ työ) että ajattelin aluksi vaihdattaa siellä. Mut nähtävästi se on vaihdettava itse, koska auto kuitenkin käytössä koko ajan ja ei tuolla nyt oikeen ajele kun menee kallista öljyä litratolkulla.
Pörhöltäkin kysyin tuon remontin hintaa. Meinas että semmonen työpäivä siinä menee, eli 500€ Itsekin luulisin päivässä siitä selviytyväni. Niillä oli varmaan joku kesä-Esa siellä töissä kun noin hidasta on
Onkos täällä kukaan tuota vaihdellut? Mitään vinkkejä? Mulla on tuo korjausopas ja siinä on kyllä ihan yksityiskohtaiset ohjeet tuohon vaihtoon. Aurauksen varmaan joutuu käymään säädättään tuon jälkeen.
Pörhöltäkin kysyin tuon remontin hintaa. Meinas että semmonen työpäivä siinä menee, eli 500€ Itsekin luulisin päivässä siitä selviytyväni. Niillä oli varmaan joku kesä-Esa siellä töissä kun noin hidasta on
Onkos täällä kukaan tuota vaihdellut? Mitään vinkkejä? Mulla on tuo korjausopas ja siinä on kyllä ihan yksityiskohtaiset ohjeet tuohon vaihtoon. Aurauksen varmaan joutuu käymään säädättään tuon jälkeen.
No nyt on ohjausvaihde vaihdettu uuteen käytettyyn. Sai tuohon melkeen 8h kulumaan, eli ei mikään ihan helppo homma. Ei vaan ihan pelaa vielä kuin unelma. Meinaa hieman ohjaus olla jäykähkö ja vasemmalle kääntäessa meinaa tahmata alkuvaiheessa vähän enemmänkin. Koitin ohjausvaihteen säätömutikkaa löysäillä hieman mutta eipä auttanut. Liekö sitten vikainen tuo purkuosakin
Tää nyt menee näköjään yksinpuheluksi Alkaapi Passatti olemaan suht kunnossa, jotain ärsyttäviä pikkuvikoja vielä. Vänkärin ovi kun ei aukea kuin sisäpuolelta ja keskuslukko toimii vain kaukosäätimellä. Mikäs tuossa voisi olla? Jotain topikkeja luin täältä siitä että joku mikrokytkin voisi olla rikki. Ei kai se nyt tuohon vänkärin oven aukeamattomuuten vaikuta. Vai onko tuossa tuo kahva vaihtokunnossa? Jos näin on, niin jos ostan purkuautosta kahvan siihen niin pitääkö sen olla saman värisestä vai saako tuon kahvan vaihdettua siihen purkuauton kahvan mekanismiin? Ettei tulisi eriväristä kahvaa tuonne vänkärin puolelle. Olisi nimittäin aika törkeen näköinen