golf 3 ja etupääongelmat ! ! !

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

golf 3 ja etupääongelmat ! ! !

Post by dieselpower »

-98 mallin alle kakkosen ajetussa autossa "outoa"vapinaa/vetelyä ajattessa hiljaa (alle 80km/h) kun nopeus nousee vapinat pienenevät,autossa uutta nyt : molemmin puolin alatukivarret,alapallot,raidetangonpäät,ja kallistuksenvakajaan jotkut kumi puslat,niin ja renkaat on tasapainotettu mitä teen seuraavaksi,voiko moottorin väljät kumityynyt laittaa koko paskan vapisemaan...kohta mennee hermot.

-dieselpower-
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

renkaiden kudoksissa vikaa ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

ok !

Post by dieselpower »

hyviltä renkaat näyttävät , kokeillaan nyt kumminkin toisilla kumeilla,katotaan miten miehen käy...

-dieselpower-
-Jarkko-

Post by -Jarkko- »

Iskareiden yläpäiden kumit ja laakerit? Aurauskulmat?
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

aurauskulmat nyt ok,toisilla renkaillakaan ei toivottua lopputulosta...tyhmä kysymys mutta pakko kysyä : voiko millään väljät moottorin kumityynyt vaikuttaa vapinoihin? iskarin yläpään kumeja en ole kattonutkaan/ ja edes miettinytkään...onko kuinka vittumaiset vaihtaa?

-dieselpower-
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Onko nimenomaan nopeusriippuvaista, eli 3-4-5 vaihteilla samassa nopeudessa? Tällöinhän koneen ja voimansiirron kierrokset muuttuvat ja se joko kohdistaa tai poistaa vikamahdollisuuksia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

40km/h-80km/h vapinaa eniten,ei suuria eroja eri vaihteilla,100km/h ajaessa ja yli vapina ainaskin puolittuu pienemmäksi...entäpä vetonivel/akseli/jarrulevy voisiko jompi kumpi olla väljä/kiero???

moottorin etukumityyny kuin holon saari,aivan loppu,eli kone pääsee vapisemaan enemmän kuin pitäisi.

voisiko kumityynyt modifioida jostain muusta jykevämmästä kamasta kun noi orkkikset ovat liian hepposen oloiset?

-dieselpower-
Satelite
Posts: 625
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Edit:ei mitään sittenkään olitkin tasapainottanu jo renkaat... mut yks kyssä... onko ihan perus venttiilinhatut vai tuning härpäkkeet... itse kun laitoin omat pääkallohatut tasapainotukseen mukaan nii pysyy taatusti tasapainos. :roll:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

normaalit hatut,vituttaa vaan kun joutuu ajamaan kaasu pohjassa jos ei halua tuntea värinää....no jatketaan vian ettimistä,seuraavaks vaihtoon ne kumit iskarin yläpäistä.

-dieselpower-
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

nyt tais jotain löytyä...iskarin yläpään metallikupit konehuoneessa eri tasolla ,eroa n.15mm???

--dieselpower-
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jousi poikki?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
dieselpower
Posts: 56
Joined: 24.6.2009 13:00

Post by dieselpower »

asia zekattu...ei ollut jousi poikki vaan metallinen jousikuppi löysällä? kiristin sen ja samaan tasoon menivät kupit nyt.

ja sitten viellä se iloisempi uutinen: se helvetin tärinä ja humputus katos...onkohan perssoni ylhäältä päässyt liikkumaan ajon aikana??? voi pojat miten kivaa on ajella volskilla taas.

kiitokset kaikille jotka olitte "henkisenä tukena".

-dieselpower_
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

No varmasti täräjää ja vemputtaa jos on iskari yläpäästään irti. Katso huviksesi joskus autoja sivusta kun liikkuvat, ylös-alas liikettä on ihan jatkuvasti vaikka tasaista kestopäällystettä ajaisi. Ja jos Perssoni pääsee elämään hallitsemattomasti niin kyllä siitä aikamoinen vemputus syntyy kun kumi ja jousi tekevät omia liikkeitään ja pistävät välyksen eloon.

Niin jaa hyvä että vika löytyi ja autolla kelpaa taas kruisia. Tommonen hämynen vika on kyllä ärsyttävä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply