Sama ryssänhelvetin ongelma jatkuu mika oli viime talvena.
Eli EI LÄMPIÄ kones. Just ajoin 6-tietä 100km/h alueella... tarpeeksi lujaa... 10km ja sen jälkeen 5km noin 60km/h vauhdilla.
Sellaista lehmänhenkeä puhaltaa. Vasta kun on ajanu noin 25km alkaa tarkenemaan. Ei ollu vikaa termostaatis. Sen vaihdatin viimeksi ja enää en vaihda, koska se vanha ei ollu edes hajalla ja vaihto maksoi tarpeeksi.
Mikä muu tuohon lämpenemiseen vaikuttaa? Joku sanoi jotta jos ilmastointilaitteen nesteen on vajaat niin vaikuttaa myös lämpenemiseen. Mutta kun ei moottorin lämmötkää nouse vaikka oli +4 astetta ja tyyni ilma. Ja yks lysti onko eperi päällä kun ei lämpiä sittekkää juuri sen nopeampaa. Taitaa seki olla puhdistuksen/dynamiitin tarpees.
Tää itärajalla saattaa olla 30 pakkasta täs talven aikana niin eipä tuo lämpiä sitte tasan yhtää, kun ei kerta nytkää vaikka on plussalla keli. Muutenki tuos eperis mättää joku. 4.3kw värkki mutta pitää olla näillä keleilläki 30min päällä jotta on edes yhtää lämmenny "hytti"
Kohta taitaa vaihtua kosla riisikippoon... Ne kuulemma toimii...
Ei lämpiä niin ei lämpiä.... VW Golf Variant 1.9TDI (ATD)-06
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
Ei lämpiä niin ei lämpiä.... VW Golf Variant 1.9TDI (ATD)-06
Älä ota elämää liian vakavasti - Et kuitenkaan selviä siitä hengissä
Itellä ATD koneella olevassa golffissa samaa ongelmaa kun egr on tulpattu ja teki kyllä samaa vanhalla toledollakin ahu koneella. Ei mulla ole edes lisälämmitintä. -5 asteessa saa 60/80km/h tietä ajaa 25 kilsaa ennen kuin mittari värähtää niiden kolmen pikkuviivan yli. Ite meinasin laittaa pahvia keulaan syylärin eteen.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Sama homma oli vanhassakin ATD-koneisessa golffissa. Ei lämpiä, mut ei se kulutakkaan
Sanoisin melkein että ei oo vika, mielumminkin ominaisuus. -20c pakkasta niin sai ajella miltei 30 km jotta lämöt olis ollu 90 asteessa ja tämä 2 tunnin tolpassa paistamisen jälkeen. ERG oli tulppaamaton.
Lausahduksesta "Eikai huomenna mennä Natsipakastimella, on luvannu kylmää aamua" tuli aika tuttu termi työmatka-ajelussa..
[edit]sen sai kyl lämpiämään nopeamminkin, mutta se tarkoitti jatkuvaa ajoa yli 2500 kierroksilla [/edit]

Lausahduksesta "Eikai huomenna mennä Natsipakastimella, on luvannu kylmää aamua" tuli aika tuttu termi työmatka-ajelussa..
[edit]sen sai kyl lämpiämään nopeamminkin, mutta se tarkoitti jatkuvaa ajoa yli 2500 kierroksilla [/edit]
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Viime talvena täälä kauhavalla pakkasta -20...-29 ja kuljin seinäjoella töissä n.45km. Kertaakaan tuolla matkalla lämmöt ei noussu yli 80. Voin kertoo että hytissä oli kylmä. Onneks on persgrilli. Pahvit nokalla auttais varmasti, josko sitä kokeilis tälle talvee. Autohan ei toki oo golf, mutta saman ongelman kans painin tuon 3C:n kans. Kuulemma ominaisuus...
Alla oleva rakkine ainakin on mukavan lämmin, yleensä puhaltaa nopeasti lämmintä vaikka ei ole koneen lämmöt nousseet paljoa, kuljin ite viimetalven alle 20km matkaa niin kyllä se viimeistään perillä oli yleensä lämmöt nostanu normaalille tasolle ja hytin lämpimäksi.
Eikös tuossa pitäis olla jo vastus siellä joka lämmittäis sitä ilmaa ennenkun kone on lämmin? Jostain muistaakseni luin että siellä olis joku ptcphc...??? vastus olemassa.
Eikös tuossa pitäis olla jo vastus siellä joka lämmittäis sitä ilmaa ennenkun kone on lämmin? Jostain muistaakseni luin että siellä olis joku ptcphc...??? vastus olemassa.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
Omassani tuli vakiovarusteena Karvahattu ja Rukkasetcray-z-man wrote:No se oli sitte ominaisuus näkojään....
NATSIPAKASTIN MUAHHHAAHHHAAAAAHHAHAHHHAHAHAHAHHAAAHAAAA ::::DDDDDDDD

Nyt varsinkin lastutuksen jälkeen jossa EGR:n toiminta ilmeisesti säädettiin samalla saa paahtaa motaria
huolella jotta lämmöt nousisivat.
Positiivista on tosiaan tuo kulutus..
Golf IV Variant -05 1,9 PD
Re: Ei lämpiä niin ei lämpiä.... VW Golf Variant 1.9TDI (ATD
Niin varsinkin automaatti, kun on jos jotakin jäähdytystä ja laudutusta ilman termostaatti ohjausta mikä säännöstelisi tarpeettoman nesteen kierron kylmänä.
Nokka tukkoon viima pois, mutta kannattaa muistaa otta ne pois jo keväällä.
Nokka tukkoon viima pois, mutta kannattaa muistaa otta ne pois jo keväällä.