VW Passat 2.5tdi polttimon vaihto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
pasati v6
Posts: 3
Joined: 23.8.2006 22:44

VW Passat 2.5tdi polttimon vaihto

Post by pasati v6 »

Kuskinpuolen lyhyen polttimon vaihto Passat 2002 2.5 tdi, kuinka onnistuu? Tilaa tosi vähän...
Kw@@kku
Posts: 104
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

Nostampa tätä vähän vanhaa kysymystä ylös. Itsellä olisi nyt myös edessä polttimon vaihto. Tarkoitus vaihtaa palanut parkkipoltin ja samalla laitan uudet polttimot pitkiin.

Onkohan millainen homma vaihtaa tuollaiseen 3BG 1.8T Passattiin polttimot. Autossa on alkuperäiset xenon valot.

Tarvitseeko mitä kaikkea purkaa edestä? Konehuoneen puolelta ei ainakaan ole mitään saumaa vaihtaa polttimoita ilman purkamista. :shock:

Harri
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Sama homma paukkas täälläkin, parkki ja toinen ajovaloista pimeänä. Minkähänlaiset polttimot noissa edes on, jos kaupassa käynnillä homman alottais :) Mulla siis halogeenit, ei xenonit ajovaloissa.
Nopealla haulla löysin tyhjää, mutta ei haun käyttö ole kyllä mun hommaa kun en sillä ikinä mitään löydä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kw@@kku
Posts: 104
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

AjH wrote:Sama homma paukkas täälläkin, parkki ja toinen ajovaloista pimeänä. Minkähänlaiset polttimot noissa edes on, jos kaupassa käynnillä homman alottais :) Mulla siis halogeenit, ei xenonit ajovaloissa.
Nopealla haulla löysin tyhjää, mutta ei haun käyttö ole kyllä mun hommaa kun en sillä ikinä mitään löydä.
Itse koetin haullakin hakea, mutta ei vaan löytynyt. En varmaan vaan osaa :D

Minulla näyttäis olevan H7 pitkissä, tai ainakin siltä poltin näyttää umpiosta katsottuna. Oliskohan sama poltin sinulla pitkissä vaikkei ole xenoneja?

Harri
Kw@@kku
Posts: 104
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kyllä joku jaksaa nähdä paljon vaivaa tehdä tommonen stoori niinkin yksinkertasesta asiasta ku polttimon vaihto :shock:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ihan hyvä ohje, vaikkakin vähempikin opastus riittäisi jos tuolla konehuoneessa jotain joskus on tehnyt. Mutta parempi liian tarkka kuin ylimalkainen.

H7 olisi siis sekä pitkissä että lyhyissä, hyvä. Mites se parkkipolttimo, minkälaiset ne pitäisi olla? Pasi tietää, Pasi kertoo?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Parkit on 5w lasikantapolttimoita. Pitkissä voi olla myös H9, oliko se jotenkin vuosimallista kiinni vai mistä, en tiedä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Tack so bra. Huomenna tai joskus ens viikolla polttimokauppaan. Lyhyestä mulla on polttimo pimee, pitkät pelaa kyl :) Täytyy samalla tsekata että mitä siellä on sisällä pitkissä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kw@@kku
Posts: 104
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

AjH wrote:Ihan hyvä ohje, vaikkakin vähempikin opastus riittäisi jos tuolla konehuoneessa jotain joskus on tehnyt. Mutta parempi liian tarkka kuin ylimalkainen.

H7 olisi siis sekä pitkissä että lyhyissä, hyvä. Mites se parkkipolttimo, minkälaiset ne pitäisi olla? Pasi tietää, Pasi kertoo?
Tosiaan ohje oli "vähän" liiankin tarkka, mutta onpahan edes jotain. Pitää huomenna koettaa tuosta omasta kattoa, että miten saa polttimon tuossa parkkipaikalla heitettyä paikalleen, kun se Pasin mukaan on niin yksinkertaista. Äkkiseltään valojen takana näyttää olevan melko ahdasta ainakin xenonien yhteydessä.

Eikös parkeissa ole ihan perus 5w lasikantapoltin.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

No mä teen tota työkseni niin ehkä mä oon huono sanomaan kuinka yksinkertaista/helppoo mikäkin on....
Ihmisiä on niin laidasta laitaan sen osaamisen suhteen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Kw@@kku
Posts: 104
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

Pasi Häkli wrote:No mä teen tota työkseni niin ehkä mä oon huono sanomaan kuinka yksinkertaista/helppoo mikäkin on...
Ihmisiä on niin laidasta laitaan sen osaamisen suhteen.
Eihän polttimoiden vaihto ole suorituksena mikään ihme. Lähinnä halusin vain tietoa, että pitääkö koko umpio ottaa irti, että saa polttimon kunnolla paikalleen. Ei juurikaan kiinnosta ruveta suuremmin purkamaan kerrotalon parkkipaikalla. Itsellä kun ei satu olemaan oman ammatin kautta tietoa Passateista tai muutenkaan passatista, koska vasta kuukauden kerennyt passatti itsellä olemaan. Aikoinaan mondeossa ja edellisessä autossa vm05 octavissa polttimon vaihto kävi todella helposti kun umpion sai irti ilman suurempaa purkamista.
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

3BG taisi vaatia puskurin irrottamisen että saa umpion irti, muistanko oikein? Eipä toi puskurin irrotus nyt sinänsä kovin vaikea homma ole, mutta kiinnitysruuveja on jokunen siellä täällä eli aikaa menee kuitenkin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

AjH wrote:3BG taisi vaatia puskurin irrottamisen että saa umpion irti, muistanko oikein?
Näinhän se menee.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Juu ei lyhtyä tarvi alkaa irrottamaan polttimon vaihdon takia...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Petri M
Posts: 167
Joined: 9.3.2008 9:21
Location: Vantaa

Post by Petri M »

H9 on mulla kaukovaloissa ja H7 lähivaloilla.
Autohan on 2004 mallia 3bg farkku
Aika heikosti muuten kaupoissa noita H9 lamppuja,
motonetissä oli vaan yhtä merkkiä.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

H7 näytti olevan tuolla mun auton keulassa sekä pitkät että lyhyet.

Mitenkäs toi parkkipolttimo nyt käytännössä vaihdetaan, se kun ei suostu sieltä umpiosta ulkoistautumaan.

Onko se vaan voimaa vailla vai pitääkö kiertää, painaa ja kiertää, vääntää tai jotain muuta?
Heiluu kyllä se polttimo ettei liene jumissa mutta kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä että se vielä lähtisi ulos.

Edit: Haynes ainakin käskee vain vetämään, "pull out the bulbholder and bulb" Toisinsanoen huomenna käyn kaupasta ostamassa taitetut kärkipihdit ja sitten paremmalla onnella.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Nykäse johdoista, sillain ne on aina sieltä lähtenyt.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
janskukj
Posts: 43
Joined: 19.9.2009 20:35

Post by janskukj »

Pasi Häkli wrote:Juu ei lyhtyä tarvi alkaa irrottamaan polttimon vaihdon takia...


eikä varsinkaan puskuria:)
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ei kai joo, ilmanputsarikotelon kun otti pois tieltä niin sai lukkopihdeillä siitä parkin kannasta riittävän hyvin kiinni. Kyllä se sieltä sitten jo tuli ulos :roll:

Oli kyllä aika sakeena ilma kirosanoista kun tota projektia tuolla väsäsin, mutta nyt on parkki taas voimissaan.
Onneks se on vaan toi parkki minkä vaihtoa varten toi homma tarvi tehä :lol:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Itsellä olis kanssa ajovalopolttimoiden vaihto edessä. Kyseessä siis vm.05 3bg variant 2.5TDI moottorilla.
Äkkiseltään ohimennen vilkaisin että taitaa joutua umpiot irroittamaan ja nehän ei irtoa puskuria irroittamatta.

En halua kyseen alaistaa herrojen ammattitaitoa ja tietoa mutta pikkasen pisti epäilyttämään nämä
Pasi Häkli wrote:Juu ei lyhtyä tarvi alkaa irrottamaan polttimon vaihdon takia...
janskukj wrote:eikä varsinkaan puskuria:)
Valitettavasti en tunne kyseisiä sankareita enkä edelleenkään halua kyseenalaistaa mitään.

Kyllähän tuo polttimoiden vaihto umpiota irroittamatta saattaisi 1 vuotiaan kenialaisen puuvillanpoimijan käsillä onnistua, sillä varauksella että kaikki nivelet olkapäästä sormenpäihin ovat palloniveliä, niiden yhteismäärä kädessä on yli 30 ja pelkästään kyynärpään ja ranteen välissä niveliä on 4kpl.

Täällä on auto ja polttimot, saa suorittaa!
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

tuo tänne ;) kyllä ne saa vaihdettua
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Tero Häkli wrote:tuo tänne ;) kyllä ne saa vaihdettua
Asia selvä. Sopiiko torstai iltana vaikka klo.19? Eihän tossa vissiin kauaa mene, kerkeet vielä salkkarit katsomaan.
Kannattaako ajella tampereen kautta vai kakkos tietä? Paljonko varaan rahaa mukaan?
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei väliä ;) ihan oikeestikkaan :P oon töis kyl varmaan puoleenyöhön asti ;)
kyl korkeintaan pariinkymppiin vaihtaa voin , vaikka sitte joutus sen puskurin irrottamaan ;)

VM-Autotarvike
rantatie 1196
27820 Säkylä
041-4656654
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Kyllä mä voin ne itsekkin vaihtaa, ei siitä ole kysymys :)
Tahtoisin vaan nähdä kun joku vaihtaa ne puskuria irroittamatta.
Enkä siis edelleenkään halua kyseenalaistaa kenenkään ammattitaitoa, olen vaan perus jäärä joka ei usko ennenkuin näkee.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

kyl noissa on aika usein jippoja mitkä helpottaa =) ite kerinny jo tuhansia vaihtaa kaikenmerkkisiin autoihin ni väkisinki oppii ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Siis onko tossa dr_inkin autossa jotain eroa noiden valojen kohdalla mun Passattiin? Justiin ne ajovalopolttimot vaihdoin irrottamatta umpiota tai muutakaan, parkin kanssa joutu sitten sotimaan tolla ilmanputsarin puolella. Olishan se ajovalopolttimo sinnekkin vaihtunut ilman mitään purkamisia, mutta en vaihtanu kun oli ehjä vielä.
Ja vaikka mulla näppärät sormet ehkä on niin ei todellakaan mitään gynekologin sormia vaadi.

Pitkien polttimot on jo vähän haastavammat kun on niin syvällä siellä umpiossa.

Ja parkit sitten oma lukunsa. :lol:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

AjH wrote:Siis onko tossa dr_inkin autossa jotain eroa noiden valojen kohdalla mun Passattiin? Justiin ne ajovalopolttimot vaihdoin irrottamatta umpiota tai muutakaan, parkin kanssa joutu sitten sotimaan tolla ilmanputsarin puolella. Olishan se ajovalopolttimo sinnekkin vaihtunut ilman mitään purkamisia, mutta en vaihtanu kun oli ehjä vielä.
Ja vaikka mulla näppärät sormet ehkä on niin ei todellakaan mitään gynekologin sormia vaadi.

Pitkien polttimot on jo vähän haastavammat kun on niin syvällä siellä umpiossa.

Ja parkit sitten oma lukunsa. :lol:
Ilmeisesti on. Pistän huomenna kuvia tuosta keksinnöstä.
Itse voisin vastavetona heittää että eilen pitkien polttimot ja parkit vaihtaneena en voi käsittää mitä vaikeeta niissä on :)
Tässä teaseria..
Image
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

dr_ink wrote:Tässä teaseria..
Sun autossa on siis tuon kuvan perusteella xenonit? Sit niitten ajovalopolttimoiden vaihto ei onnistu ilman lyhtyjen irrotusta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Pasi Häkli wrote:
dr_ink wrote:Tässä teaseria..
Sun autossa on siis tuon kuvan perusteella xenonit? Sit niitten ajovalopolttimoiden vaihto ei onnistu ilman lyhtyjen irrotusta.
BINGO! :D

Eipä tuossa muuten mitään ongelmaa oliskaan.
:)

Vieläkö löytyy vapaaehtoisia pallonivel käsiä :roll:
Kw@@kku
Posts: 104
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

dr_ink wrote:
Pasi Häkli wrote:
dr_ink wrote:Tässä teaseria..
Sun autossa on siis tuon kuvan perusteella xenonit? Sit niitten ajovalopolttimoiden vaihto ei onnistu ilman lyhtyjen irrotusta.
BINGO! :D

Eipä tuossa muuten mitään ongelmaa oliskaan.
:)

Vieläkö löytyy vapaaehtoisia pallonivel käsiä :roll:
Samaisesta syystä itsekkin kyselin polttimonvaihdosta, että tarvitseeko irroittaa puskuria. Kuten kirjoitin alussa, niin autossani on alkuperäiset xenon umpiot, samanlaiset kuin dr-inkin liittämässä kuvassa. Paljon tuli tietäviä vastauksia siitä että polttimon vaihto onnistuu ilman umpion irroitusta.

Harri
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Kw@@kku wrote:
dr_ink wrote:
Pasi Häkli wrote: Sun autossa on siis tuon kuvan perusteella xenonit? Sit niitten ajovalopolttimoiden vaihto ei onnistu ilman lyhtyjen irrotusta.
BINGO! :D

Eipä tuossa muuten mitään ongelmaa oliskaan.
:)

Vieläkö löytyy vapaaehtoisia pallonivel käsiä :roll:
Samaisesta syystä itsekkin kyselin polttimonvaihdosta, että tarvitseeko irroittaa puskuria. Kuten kirjoitin alussa, niin autossani on alkuperäiset xenon umpiot, samanlaiset kuin dr-inkin liittämässä kuvassa. Paljon tuli tietäviä vastauksia siitä että polttimon vaihto onnistuu ilman umpion irroitusta.

Harri
Kaikki paitsi ajovalojen polttimoiden vaihto onnistuu umpiota irroittamatta.
Kw@@kku
Posts: 104
Joined: 18.11.2009 12:25
Location: Lempäälä

Post by Kw@@kku »

dr_ink wrote:
Kw@@kku wrote:
dr_ink wrote: BINGO! :D

Eipä tuossa muuten mitään ongelmaa oliskaan.
:)

Vieläkö löytyy vapaaehtoisia pallonivel käsiä :roll:
Samaisesta syystä itsekkin kyselin polttimonvaihdosta, että tarvitseeko irroittaa puskuria. Kuten kirjoitin alussa, niin autossani on alkuperäiset xenon umpiot, samanlaiset kuin dr-inkin liittämässä kuvassa. Paljon tuli tietäviä vastauksia siitä että polttimon vaihto onnistuu ilman umpion irroitusta.

Harri
Kaikki paitsi ajovalojen polttimoiden vaihto onnistuu umpiota irroittamatta.
OK. Käsitin väärin edelliset viestit. Pitkät saa siis vaihdettua umpioiden ollessa paikallaan :D

Harri
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

dr_ink ei ainakaan maininnut missään vaiheessa ennen tuota kuvaa, että kyseessä on xenon-polttimot..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Kw@@kku wrote:Paljon tuli tietäviä vastauksia siitä että polttimon vaihto onnistuu ilman umpion irroitusta.
Jos olisin huomannut että kyse on xenon-polttimoista niin asia olisi heti ollut päivänselvä. Pahoittelut "tietävistä" vastauksista.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Mutta kuten joku saattoi havaita niin hieman ironisesti kirjoitin tuon ensimmäisen viestini :)
Eli ei pidä yleistää :)

Kiitoksia kaikille. Postailen kuvia projektista kun polttimot viikonloppuna vaihtelen.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

heh, sama vika ;) iteki olin hooseiskoja vaihtamas :D
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Osaisko joku antaa tipsejä tuohon puskurin irroitukseen?
En epäile ettenkö siitä selviä mutta jos jollain löytyy vinkkejä tms niin kiitollisena vastaanotetaan.
Ei tarviis turhaan turata ylimääräistä :)
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Lokasuojissa muistaakseni 3kpl torxeja per puoli.
Maski kahdella ruuvilla ja se konepellin aukasuvipu pitää ensin irrottaa. Sen varressa on pieni metallinen klipu joka nostetaan ylös, jollain yli-isolla tasapääruuvarilla varovasti levität varren päässä olevia jalkoja. (ymmärrät ku katot sitä vartta).
Maskin alla 4kpl torxeja. Jos on sumuvalot ne pitää irrottaa ennen puskuria. Sumareiden ritilät lähtee nyppäämällä irti. ja tietenki pohjapanssari pois. Sitte vaan puskuriin kii ja vedät sen pois.

Umpiot on kiinni 3-4kpl torxilla.

(Muutama vuosi aikaa ku viimeks on tarvinnu BG:tä purkaa, joten pyydän anteeksi jos kaikki ei muistu mieleen) :)
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

45min oli lyhdyt pöydällä ja noin 30min niin olivat takaisin paikallaan.
Vielä kun noista uusista polttimoista olis molemmat toimineet :evil:

No ens kerralla menee tunnissa edes takas :)
Satelite
Posts: 625
Joined: 8.12.2008 16:41
Location: Muurame
Contact:

Post by Satelite »

Eikös 3bg:ssä ole luukku sisälokarissa josta pääsee käsiksi tuikkuihin? itsellä 3b josta helppo vaihtaa polttimot mutta hämärä muistikuva olisi kys. luukusta uudemmassa mallissa? :roll:
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Ei ainakaan mun -02 BG:ssä ollu.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
dr_ink
Posts: 55
Joined: 8.12.2007 18:53
Location: Vantaa

Post by dr_ink »

Mulla tossa -05:ssa on, niistä tosin on yhtäpaljon hyötyä kun takakontin avaamisesta.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1562
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

-01 ne luukut löytyy myös. Huomasin vasta tässä kerran, kun toinen oli tippunut pois... :lol: Mutta eikös ne ole tarkoitettu vilkkupolttimoiden vaihtoon? Ei niistä koloista juuri muuta järkevää ole minkäänlaisella näköetäisyydellä.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2910
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Micco wrote:-01 ne luukut löytyy myös. Huomasin vasta tässä kerran, kun toinen oli tippunut pois... :lol: Mutta eikös ne ole tarkoitettu vilkkupolttimoiden vaihtoon? Ei niistä koloista juuri muuta järkevää ole minkäänlaisella näköetäisyydellä.
Njaa no täytyy kyllä sanoo et ei oo kyllä mulla sattunu silmään koskaan :lol: Ei vissiin ihan turhaan oo nää kiikarit tuos nenällä...
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

^ Nii vai siis nimenomaan turhaan ne siinä nenällä on kun ei kuitenkaan mitään huomaa ;)

Joo vai sellasta se räppänä siinä hoitaa. Sitä ihmettelin kun pesurin pumppuja kaivelin esiin. En kyllä tullut katsoneeksi että pääseekö sieltä valoihin tai johonkin muuhun käsiksi, kun ei ollut just mielenkiintoa siihen hommaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Juhizz
Posts: 1218
Joined: 16.11.2009 22:39
Location: Hyvinkää

Post by Juhizz »

Ympätääs tähän ketjuun tämmönen juttu.

Eli, ajovalojen polttimoiden, sekä parkkipolttimoiden vaihto halogen-umpiollisissa 3BG Passateissa onnistuu ilman puskurin sekä umpioiden irroitusta sekä ilman minkäänlaisia työkaluja.

Purkamista konehuoneen puolelta tarvitsee harrastaa sen verran että nyppäisee, vasemmalla puolella ohjaustehostimen öljysäiliön suojamuovikuoren ja oikealla puolella ilmanputsarikotelon päällä olevan suojamuovikuoren irti.

Parkkipoltimoiden pidikkeet saa helpoiten irti heijastimesta (umpiosta) vetämällä varovasti suoraan johdoista.


Tein itse tämän operaation äsken ja aikaa meni "ensikertalaiselta" (siis Passatin kanssa) noin 15-20min.
User avatar
AjH
Posts: 3166
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

^ Ja tähän vielä syytä painottaa että se putsarin puolen parkki voi olla hankala, ainakaan omaan kun polttimon vaihdoin niin se vanha ei tullut ilman pihtiä ulos, siten että johdotkin olisivat kestäneet vaihdon. Oli tiukassa. Helpommalla pääsi kun purin putsarin koteloa pois tieltä, se on helppoa ja sitten mahtui jo pihdit helposti umpion taakse vetämään.
Jos se olisi johdosta vetämällä onnistunut niin puol tuntia olisi säästynyt ja parit vekit vähemmän rystysissä :x
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Juhizz
Posts: 1218
Joined: 16.11.2009 22:39
Location: Hyvinkää

Post by Juhizz »

Voi toki olla piukassakin mutta itsellä lähti ihan helposti johdoista nykäisemällä. Siis ilman kotelon irroitusta. Hieman sorminäppäryyttä niin parkin sai takaisinkin helposti omalle paikalleen kun taskulampulla "ohjusti" reikää ulkopuolelta.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1726
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

tai jos ei taskaria jaksa ettiä niin parkit päälle ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply