Outo vika
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Outo vika
Luulinpa vian olevan ns. "talvijäykkyyttä" mutta ei..
Nyt kun säät ovat lämmenneet niin pasuuna on edelleen käynistyksen jälkeen n. 2-3 minuuttia ajon alussa täysin tehoton. Kaasua kun antaa yli 2000 kierroksen niin ei vetoja oikein millään. Rivakammin jos painaan niin se on semmosta ei mennä mennään ajoa..
Talvella vaihdettu kaikki tulpat ja puolat...
Mallina 2.0 96Kw bensa 2005
Nyt kun säät ovat lämmenneet niin pasuuna on edelleen käynistyksen jälkeen n. 2-3 minuuttia ajon alussa täysin tehoton. Kaasua kun antaa yli 2000 kierroksen niin ei vetoja oikein millään. Rivakammin jos painaan niin se on semmosta ei mennä mennään ajoa..
Talvella vaihdettu kaikki tulpat ja puolat...
Mallina 2.0 96Kw bensa 2005
Last edited by BlackPassat on 26.7.2010 18:28, edited 5 times in total.
VW Passat 2.0 Variant 2005
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Oisko imuvuoto vai ominaisuus
Last edited by BlackPassat on 26.7.2010 16:55, edited 1 time in total.
VW Passat 2.0 Variant 2005
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
Possible Symptoms
* Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
* Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed
* Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed
* Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty
* Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked
Possible Solutions
* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
-> Perform Output Test
* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)
* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
-> Perform Basic Setting
* Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body
Possible Symptoms
* Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
* Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed
* Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed
* Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty
* Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked
Possible Solutions
* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
-> Perform Output Test
* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)
* Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
-> Perform Basic Setting
* Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body
Kannattaa konetilasta tsiigailla ne muovia olevat putket... jos esim. hankaavat toisiaan vasten niin menevät puhki aikaa myöten. Veikkaan että noi huurut menee vastaavia putkia pitkin kuin omassa vanhemmassa tiisselipassatissa esim. alipaineet ja polttoaineet jne.
sormella kun seuraa niin tuntee helposti jos putkessa on lovi tai sitten voi olla kumiletkuja menny.
sormella kun seuraa niin tuntee helposti jos putkessa on lovi tai sitten voi olla kumiletkuja menny.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Pitää huomenna alakaa katteleen konehuoneen puolelle mikä putki siel vuotaa.
Last edited by BlackPassat on 26.7.2010 16:55, edited 1 time in total.
VW Passat 2.0 Variant 2005
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Kehotan tarkastamaan noita pieniä putkia vastaavat putket kuvasta 1 tuosta keskeltä koneen ja ohjaamon välistä missä tuo haitarikohta on... noi kumiletkut (pienet) ja tollaset nylonista tai jostain muusta muovista tehdyt putket... letkut hapristuu aikaa myöten ja halkeilee niin alkavat vuotamaan ja jos nuo muovista tehdyt putket hankaa johonkin niin menee aikaa myöten puhki. Kerran omasta ruiskupumpun ja suodattimen välinen polttoaineputki oli hankautunut puhki niin että otti ilmaa ruiskupumpulle välillä ajaessa niin sammuskeli ja starttaus kesti pitkään kun otti ilmaa sammuksissa ollessaan ja polttoaineet valu takaisin tankkiin. Kannattaa siis noi kaikki pikkuletkut ja putket tarkastaa läpi että onko halkeamia tai nirhaumia jne.
Miksi muuten kuvasta 1 puuttuu vasemmasta alareunasta tuo putki mikä ottaa ilmaa keulasta ohjaten sen tuohon vasemmalla näkyvään rööriin missä on nuo 3 "väliseinämää" miksikä tuota nyt sanoisi?
Toi pieni öljyvuoto voi olla huohotinpuolen letkuja tai joku muu.. kannattaa silti tsekata ja vaikka koittaa eka putsata ja kattoa tuleeko öljyä lisää... jos tulee niin koita kiristää letkua.
Miksi muuten kuvasta 1 puuttuu vasemmasta alareunasta tuo putki mikä ottaa ilmaa keulasta ohjaten sen tuohon vasemmalla näkyvään rööriin missä on nuo 3 "väliseinämää" miksikä tuota nyt sanoisi?
Toi pieni öljyvuoto voi olla huohotinpuolen letkuja tai joku muu.. kannattaa silti tsekata ja vaikka koittaa eka putsata ja kattoa tuleeko öljyä lisää... jos tulee niin koita kiristää letkua.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Haynesistä lunttasin että olisi oikean puolen lokarissa sisällä, luultavasti siis siinä imusarjan puolella kun ymmärsin että se imusarjaan letkulla on yhteydessä.
Edit: joo tarkemmin lukien Pasin vastauksen perusteella right hand side, eli meikälisittäin apparin puolella. Haynesin perusteella olisin luullut ton höyryn pääsevän imusarjaan tai lähelle mutta ei se sitten sinne menekkään vaan kierron kautta.
Edit: joo tarkemmin lukien Pasin vastauksen perusteella right hand side, eli meikälisittäin apparin puolella. Haynesin perusteella olisin luullut ton höyryn pääsevän imusarjaan tai lähelle mutta ei se sitten sinne menekkään vaan kierron kautta.
Last edited by AjH on 15.4.2010 20:35, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Se säiliö löytyy apparin puolelta sisälokarin takaa, renkaan takapuolelta, tossa kuvassa näkyykin se letku mikä sieltä tulee. Tossa ilmanputsarikotelon kannessa on tuo magneettiventtiili, joka siis säännöstelee tankista tulevia bensahöyryjä imusarjaan.
Tuo kuvan 2 venttiili tai mikä lie T-haara(jarrutehostin saa alipaineensa siitä) se sitten onkaan,
niin järjellä ajateltuna sen ei pitäis vuotaa.
Siitä lähtee tuo jyrkkämutkainen letku alaspäin niin kokeile ettei se oo halki alapuolelta, niitäkin on ollut.
Sit se toiseen suuntaan lähtevä letku on todennäkösesti semmosta muhjua jo ettei siellä paljon ilma kulje koska se on niin läjässä mutta sekin on ominaisuus
Tuo huohotinputki yleensä murenee käsiin jossain vaiheessa, näkyy ekassa kuvassa melko keskellä, tulee sieltä imusarjan alta tuohon mokkulaan mikä on venttiilikopassa kiinni.
Tuo kuvan 2 venttiili tai mikä lie T-haara(jarrutehostin saa alipaineensa siitä) se sitten onkaan,
niin järjellä ajateltuna sen ei pitäis vuotaa.
Siitä lähtee tuo jyrkkämutkainen letku alaspäin niin kokeile ettei se oo halki alapuolelta, niitäkin on ollut.
Sit se toiseen suuntaan lähtevä letku on todennäkösesti semmosta muhjua jo ettei siellä paljon ilma kulje koska se on niin läjässä mutta sekin on ominaisuus
Tuo huohotinputki yleensä murenee käsiin jossain vaiheessa, näkyy ekassa kuvassa melko keskellä, tulee sieltä imusarjan alta tuohon mokkulaan mikä on venttiilikopassa kiinni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joo mun mielestä se toimii ihan 12 voltilla, ettei oo mikään alennettu jännite.
Sillähän sen testaat helposti. Akulta johdot vaan ja räpsimään. Jos ei mitään tunnu/kuulu niin pimeenä se on.
Mutta että voiko se sitten tehdä semmosen vian että kylmänä ei kulje mihinkään niin ehkä pikkusen epäilen. Toki onhan se jollakin tapaa mahdollista jos ajattelee asiaa niin että jos se venttiili on koko ajan auki niin sehän on päivänselvä imuvuoto.
Sillähän sen testaat helposti. Akulta johdot vaan ja räpsimään. Jos ei mitään tunnu/kuulu niin pimeenä se on.
Mutta että voiko se sitten tehdä semmosen vian että kylmänä ei kulje mihinkään niin ehkä pikkusen epäilen. Toki onhan se jollakin tapaa mahdollista jos ajattelee asiaa niin että jos se venttiili on koko ajan auki niin sehän on päivänselvä imuvuoto.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Aika pieni imuvuoto kylläkin, jos se tulee bensatankin kautta, ja aika ohutta letkua kuitenkin. Ja olisihan se vuoto lämpimälläkin koneella olemassa. Kylmällä koneella se varmaan vaan rikastusta vähän laimentaisi.
Mystisiä on nykyautojen viat.
Mystisiä on nykyautojen viat.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Lämpimällä koneella kiihytyksessä tekee saman eli "ei mennä, mennään" ajoa. Kuminauhamaista.
Kävin Pörhöllä kyseleen venttiilille hintaa ja oli 50e. Neuvojahan sieltä ei tietenkään saanu ku piuhan nokkaan heti sen halusivat... Sua nähä. Koitan irrottaa sen venttiilin ja antaa sille virtaa...
Kävin Pörhöllä kyseleen venttiilille hintaa ja oli 50e. Neuvojahan sieltä ei tietenkään saanu ku piuhan nokkaan heti sen halusivat... Sua nähä. Koitan irrottaa sen venttiilin ja antaa sille virtaa...
VW Passat 2.0 Variant 2005
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei se isoa imuvuotoa vaadikkaan että alkaa seokset heittämään häränpyllyä. Kaikki mitä menee ohi ilmamassamittarin, on haitaksi, oli se iso tai pieni vuoto. Se bensanhöyryn aiheuttama "imuvuoto" on todennäkösesti ohjelmallisesti otettu huomioon tuon venttiilin toiminnan kautta.
Usein jos esimerkiksi huohotinputki on haljennut, niin siitäkin ajan myötä jää vikamuistiin merkintä, että seos liian laiha.
Usein jos esimerkiksi huohotinputki on haljennut, niin siitäkin ajan myötä jää vikamuistiin merkintä, että seos liian laiha.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Haynes väitti että tuo venttiili toimii normaalisti vain kun kone on lämminnyt ja vieläpä kierroksilla jolloin pieni rikastus seoksessa ei haittaa moottoria eikä katalysaattoria. Tiedä sitten ovatko tota tutkineet vai heittäneet vaan mutulla tommosen tekstin. Sinänsä kuulostaa ihan järkeenkäyvältä, tosin toi yletön rikastuminen noiden huurujen takia taas vähän liioitellulta.
Eikös tota voisi kokeilla ihan vaan ottamalla venttiilistä letkun pään irti ja siihen tiivis tulppa, eli tukkii koeajon ajaksi koko putken?
Eikös tota voisi kokeilla ihan vaan ottamalla venttiilistä letkun pään irti ja siihen tiivis tulppa, eli tukkii koeajon ajaksi koko putken?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ei se seos niistä huuruista rikastu. Ei sieltä sentään bensaa tule
Johtuu täysin lakipykälistä koko systeemi, bensahöyryjä ei bensatankista saa päästää ilmakehään, jonka takia ne ohjataan moottoriin.
Voi sen letkun tukkia kokeiluksi. Silti edelleen en oikein usko että vika johtuu tosta venttiilistä, vaan se on jotain muuta.
Esimerkiksi kaasuläppää vois kokeilla putsata ja sopeuttaa uudelleen. Onko ilmanputsari kuinka tukossa jos kulku ei oo lämpimänäkään normaalia. Päästömittaus voisi kertoa myös jotain, että millasia arvoja sieltä putkesta tulee pihalle, että onko esim lambda viallinen tms.. Tosin siitä pitäis tulla vikakoodi.
Vaihtoehtoja kyllä piisaa mutta korjaaminen näin netin välityksellä on vähän niin ja näin.
Johtuu täysin lakipykälistä koko systeemi, bensahöyryjä ei bensatankista saa päästää ilmakehään, jonka takia ne ohjataan moottoriin.
Voi sen letkun tukkia kokeiluksi. Silti edelleen en oikein usko että vika johtuu tosta venttiilistä, vaan se on jotain muuta.
Esimerkiksi kaasuläppää vois kokeilla putsata ja sopeuttaa uudelleen. Onko ilmanputsari kuinka tukossa jos kulku ei oo lämpimänäkään normaalia. Päästömittaus voisi kertoa myös jotain, että millasia arvoja sieltä putkesta tulee pihalle, että onko esim lambda viallinen tms.. Tosin siitä pitäis tulla vikakoodi.
Vaihtoehtoja kyllä piisaa mutta korjaaminen näin netin välityksellä on vähän niin ja näin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Itseasiassa näin ainakin meille koulussa kerrottiin kuten AjH sanoi, eli se venttiili päästää sitä höyryä moottoriin vain kierroksilla, ei tyhjäkäynnillä tai moottorijarrutuksessa. Eikös se bensahuurua muutenki ole mikä sielä sylinterissä palaa?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Huohotin on itse tankin korkissa. Esim jos sulla on tarvikekorkki niin niistä valitettavan usein puuttuu huohotusreikä.
Eli uutta korkkia kehiin. Pahimmillaan tommonen vika hajottaa bensapumpun sieltä tankista, koska tankki painuu läjään.
Hienoa että vika löytyi
Eli uutta korkkia kehiin. Pahimmillaan tommonen vika hajottaa bensapumpun sieltä tankista, koska tankki painuu läjään.
Hienoa että vika löytyi
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Oli pakko kirjautua jäseneksi tänne kahdesta syystä:
a) Vaihdoin Audista Passatiin
b) Vika kuulosti tutulta
Entisessä Audissani (A4Q, 1.8 adr), alkoi olemaan samanlaisia ongelmia. Eli kauhea suhina tankissa. Luulin kans vian olevan liian tiiviissä korkissa, mutta ei. Vika oli siinä magneettiventtiilissä, joka on ilmanputsarin päällä. Eli se jäi auki asentoon ja imi koko ajan ilmaa tankista auton ollessa käynnissä.
Ostin uuden magneettiventtiilin (bosch-osa 85€) ja sihinät ja suhinat loppui siihen.
Passatti on tehnyt nyt muutaman kerran, että startatessa jää kierrokset johonkin 500 ja auto sammuu. Uus starttaus ja kaikki OK. Tänään sain ton Vag-comin toimimaan ja luin vikakoodit. Siellä oli toi "16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow". Eli pitänee vissiin tähänkin autoon alkaa etsimään sitä magneettiventtiiliä. Toki ennen sitä tarkistaa ettei ole vuotoja noissa letkuissa.
EDIT:Audissa pystyi ainakin sormella kokeilemaan mistä se tankin suhina kuului. Kun tukki sormella sen tankin täyttöputkessa olevan reiän, josta aktiivisuodattimelle putki lähtee. Tai irroittaa liittimen siltä venttiililtä (se antaa sitten vikakoodin kun johdon irroittaa venttiililtä).
a) Vaihdoin Audista Passatiin
b) Vika kuulosti tutulta
Entisessä Audissani (A4Q, 1.8 adr), alkoi olemaan samanlaisia ongelmia. Eli kauhea suhina tankissa. Luulin kans vian olevan liian tiiviissä korkissa, mutta ei. Vika oli siinä magneettiventtiilissä, joka on ilmanputsarin päällä. Eli se jäi auki asentoon ja imi koko ajan ilmaa tankista auton ollessa käynnissä.
Ostin uuden magneettiventtiilin (bosch-osa 85€) ja sihinät ja suhinat loppui siihen.
Passatti on tehnyt nyt muutaman kerran, että startatessa jää kierrokset johonkin 500 ja auto sammuu. Uus starttaus ja kaikki OK. Tänään sain ton Vag-comin toimimaan ja luin vikakoodit. Siellä oli toi "16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow". Eli pitänee vissiin tähänkin autoon alkaa etsimään sitä magneettiventtiiliä. Toki ennen sitä tarkistaa ettei ole vuotoja noissa letkuissa.
EDIT:Audissa pystyi ainakin sormella kokeilemaan mistä se tankin suhina kuului. Kun tukki sormella sen tankin täyttöputkessa olevan reiän, josta aktiivisuodattimelle putki lähtee. Tai irroittaa liittimen siltä venttiililtä (se antaa sitten vikakoodin kun johdon irroittaa venttiililtä).
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Omastani irroitin tänään tuon N80-venttiilin. Suihkin CRC:tä täyteen ja virtalähteellä napsuttelin sitä auki ja kiinni. Tuntui pelaavan ihan moitteettomasti tuo venttiili. Saas nyt nähdä loppuuko vikakoodin tuleminen. Ajoin vielä V-C Output testin ja toimi fine!
Seuraavaksi pitää varmaankin alkaa tutkimaan sitä aktiivihiilisuodatinta ja sinne tulevaa ja lähtevää letkua, jos vikakoodia edelleen ilmaantuu.
Vinkki: Niitä alkuperäisiä letkunkiristimiä ei tartte aukaista. Ne letkut saa irti ihan käsinkin, toisella kädellä pitää kiinni siittä letkunkiristimestä ja toisella kädellä pyörittää N80:ia.
Seuraavaksi pitää varmaankin alkaa tutkimaan sitä aktiivihiilisuodatinta ja sinne tulevaa ja lähtevää letkua, jos vikakoodia edelleen ilmaantuu.
Vinkki: Niitä alkuperäisiä letkunkiristimiä ei tartte aukaista. Ne letkut saa irti ihan käsinkin, toisella kädellä pitää kiinni siittä letkunkiristimestä ja toisella kädellä pyörittää N80:ia.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Venttiili irrotettu ja se toimi niinku pittääkin. Naksui kun antoi virtaa. crc:tä viel varmuuden vuoksi valelin sinne mutta nykimiseen se ei auttanu... Mitähän seuraavana...
Tähän mennessä vaihdettu / tarkastettu
ko. magneettiventtiili toimii
letkuissa ei näkyviä vuotoja
kaikki puolat vaihdettu
tulpat vaihdettu
bensatankin korkkia pidetty pois paikaltaan
mitähän sitä seuraavaksi keksis...
EDIT: Nyt alkaa vitutuskäyrä hipomaan 110% ! Vien maanantaina ton saatanan rakkineen porholle ja saavat laittaa kuntoon, makso mitä makso. Sitten myyä päräytän ton paskan helevettiin ja ostan toyotan tilalle.. Perkele...
Tähän mennessä vaihdettu / tarkastettu
ko. magneettiventtiili toimii
letkuissa ei näkyviä vuotoja
kaikki puolat vaihdettu
tulpat vaihdettu
bensatankin korkkia pidetty pois paikaltaan
mitähän sitä seuraavaksi keksis...
EDIT: Nyt alkaa vitutuskäyrä hipomaan 110% ! Vien maanantaina ton saatanan rakkineen porholle ja saavat laittaa kuntoon, makso mitä makso. Sitten myyä päräytän ton paskan helevettiin ja ostan toyotan tilalle.. Perkele...
VW Passat 2.0 Variant 2005
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Ominaisuus tää kai on
Last edited by BlackPassat on 20.7.2010 15:54, edited 1 time in total.
VW Passat 2.0 Variant 2005
Meinasin just eilen kysästä täältä, että onko tapahtunut edistystä.
Omaani on tullut taas sellainen lisäominaisuus, että bensa haisee. Siis kun autolla on ajettu hetki ja pysähdyt, niin bensa haisee. Kattelin yks päivä letkuja, mutta en nähnyt mitään vikaa siellä.
Omaani on tullut taas sellainen lisäominaisuus, että bensa haisee. Siis kun autolla on ajettu hetki ja pysähdyt, niin bensa haisee. Kattelin yks päivä letkuja, mutta en nähnyt mitään vikaa siellä.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Minullakin alkoi eilen tuo oma laitos nykimään. No nykiminen tuntui samalta kun vuosi sitten ja silloinhan vika oli tulpissa ja kaapeleissa. No ei kun ostamaan uudet tulpat ja vika jatkui. Tänään tutkivat parituntia laakkosella eikä vikaa löytynyt. Sitten vein auton kaverin korjaamolle ja käytiin läpi koneella kaikki. Siihen mennessä oltiin uusittu jo ne tulpat, ilmamassamittari, bensansuodatin ja reklamoitu paikallisen prisman bensiinin laadusta kun vika alkoi 10km tankaamisen jälkeen. No nyt tulin taas auton kimpusta ja huomasin että 4 ja 6 pyttyjen tulpat olivat tummempia huomattavasti kun muut. Osaisko kukaan sanoa että voisiko vika olla muualla kun noitten tulppien johdoissa. Ei tässä muuten mitään mutta nuo kaapelit maksavat 50€ kpl ja lauantaina pitäisi lähteä Helsinkiin muksuja viemään lomalle linnanmäelle ja korkeasaareen
Tsekkaas piruuttaan puristukset kys. pytyistä.HarriV wrote:Minullakin alkoi eilen tuo oma laitos nykimään. No nykiminen tuntui samalta kun vuosi sitten ja silloinhan vika oli tulpissa ja kaapeleissa. No ei kun ostamaan uudet tulpat ja vika jatkui. Tänään tutkivat parituntia laakkosella eikä vikaa löytynyt. Sitten vein auton kaverin korjaamolle ja käytiin läpi koneella kaikki. Siihen mennessä oltiin uusittu jo ne tulpat, ilmamassamittari, bensansuodatin ja reklamoitu paikallisen prisman bensiinin laadusta kun vika alkoi 10km tankaamisen jälkeen. No nyt tulin taas auton kimpusta ja huomasin että 4 ja 6 pyttyjen tulpat olivat tummempia huomattavasti kun muut. Osaisko kukaan sanoa että voisiko vika olla muualla kun noitten tulppien johdoissa. Ei tässä muuten mitään mutta nuo kaapelit maksavat 50€ kpl ja lauantaina pitäisi lähteä Helsinkiin muksuja viemään lomalle linnanmäelle ja korkeasaareen
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Eipä auttanut puolajakajan vaihto. Aukaisin taas toiselta puolen tulpat ja 4 ja 6-sylinterien tulpankärjet olivat mustana kun taas 5-sylinterin kirkas. Nyt sitten epäiltiin suuttimia että olis tukossa. 3 purkkia fortea sisään tuohon 15l bensaan ja eikun toivotaan että tuo läjäys auttaisi. 2-purkkia oli sitä suuttimia puhdistavaa ja kolmas mitä lie.