Scangauge mittari ja Xgauge -ohjelmointia.
Scangauge mittari ja Xgauge -ohjelmointia.
Itse oon ollu vähän yllättänyt, että Scangauge mittarista ei ole tullut kovinkaan suosittu suomessa. Kysehän on OBD-porttiin tulevasta mittarista, jonka näytölle saat kerrallaan neljä reaaliaikaista mitattavaa suuretta.
Omassa mittarissani näkyy ahtopaine, ahtoilman lämpötila, ilmamäärä (g/s) ja arvioitu teho.
Laitteessa on muistipaikat itse konfiguroiduille mittareille (ns. Xgauge -ominaisuus) jolla suurin osa noista munkin mittareista on tehty.
Voin laittaa noita Xgaugen koodeja tähän jos joku on kyseisen laitteen ostanut ja haluaisi samoja mittareita näytölle.
Laitteessa on muitakin ominaisuuksia, jotka eivät ole mulle niinkään tärkeitä. Laite toimii siis ajotietokoneena näyttäen kulutus tietoja jne. ja sillä pystyy myös lukemaan vikakoodeja ecusta.
Omassa mittarissani näkyy ahtopaine, ahtoilman lämpötila, ilmamäärä (g/s) ja arvioitu teho.
Laitteessa on muistipaikat itse konfiguroiduille mittareille (ns. Xgauge -ominaisuus) jolla suurin osa noista munkin mittareista on tehty.
Voin laittaa noita Xgaugen koodeja tähän jos joku on kyseisen laitteen ostanut ja haluaisi samoja mittareita näytölle.
Laitteessa on muitakin ominaisuuksia, jotka eivät ole mulle niinkään tärkeitä. Laite toimii siis ajotietokoneena näyttäen kulutus tietoja jne. ja sillä pystyy myös lukemaan vikakoodeja ecusta.
Okei eli multahan hajos toi MAFfi ja se kytketään sitten softan kautta pois pelistä. Eli sillon tosta kikkailusta ei liene pitäis olla mitään haittaa?JukkaA wrote:Teoriassa kyllä jos korvaat sillä jonkun auton alkuperäisen anturin jonka dataa Scangauge näyttää. MAP -arvoa tarvitsee kaikki, joten oikeastaan ainut anturi jonka voisi korvata olisi MAF. Mittarilukeman kalibrointi ei ole ongelma, Xgaugen avulla sen teko on kohtuullisen helppoa.
Miten luulisit ton soveltuvan mulle? Oisko mahis luopua samalla viisarilla toimivasta ahtopainemittarista? Näkyykö arvot kuinka selveästi ja isolla, eli huomaako riittävän helposti jos lähtee lämmöt, ahdot tms. nousee?
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
Toki pakopaine säädön ajaksi.. Ilmeisesti scangaugessa ei ole eikä saakkaan varoitusmerkkiääntä, valoa tms. jos tietyt arvot rikkoontuvat?
Osaatko sanoa tarkemmin miten se pakolämmön mittaaminen MAFfin avulle tehdään? Pakolämpöanturilta piuhat MAFfin johtoihin ja sitten pitäisi ohjelmoida jotenkin laite ymmärtämään tuo?
Osaatko sanoa tarkemmin miten se pakolämmön mittaaminen MAFfin avulle tehdään? Pakolämpöanturilta piuhat MAFfin johtoihin ja sitten pitäisi ohjelmoida jotenkin laite ymmärtämään tuo?
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
Re: Scangauge mittari ja Xgauge -ohjelmointia.
Toivottavasti en herätelly liian vanhaa postausta.
Tuli hommattua omaan kulkineeseen tuommonen ScangaugeII ja positiiviset fiilikset jäi laitteesta. Toimii ainakin seuraavissa ajoneuvoissa.
- vw golf iv 1.9TDI ALH '00 (vuosimalli 2001)
- vw golf iv 1.9TDI ALH '01
JukkaA: jos sulla vielä löytyis noita XGauge koodeja, niin mielellään voisin kokeilla jos ne toimisivat myös tuossa omassa pirssissä.
Tuli hommattua omaan kulkineeseen tuommonen ScangaugeII ja positiiviset fiilikset jäi laitteesta. Toimii ainakin seuraavissa ajoneuvoissa.
- vw golf iv 1.9TDI ALH '00 (vuosimalli 2001)
- vw golf iv 1.9TDI ALH '01
JukkaA: jos sulla vielä löytyis noita XGauge koodeja, niin mielellään voisin kokeilla jos ne toimisivat myös tuossa omassa pirssissä.
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Re: Scangauge mittari ja Xgauge -ohjelmointia.
Toimiikohan tää laite Golf IV -05 1.9TDI ATD koneen kanssa? Kukaan kokeillu. Bilteman myymä kopiolaite ei ainakaan ymmärtänyt mun golffin päälle yhtään mitään.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Scangauge mittari ja Xgauge -ohjelmointia.
Kyllä toimii ATDn kanssa, on testattu. Multa saa lainaa jos kiinnostaa. Miepä laitan noita xgauge koodeja niin pääse kokeilee.
Re: Scangauge mittari ja Xgauge -ohjelmointia.
Hyvin pelitti xgauge koodit. Ahtopainekin päivittyy riittävän nopeasti omiin tarpeisiin (nopeimmalla asetuksella).
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)