Kiitos vastauksista etukäteen.

itsellä oli samaa ongelmaa... korjaantui termostaatin vaihdolla ja samalla rasvasin jäähdyttimen ritelikön mekanismitKARITAPANI wrote:Koneen lämpö ei nouse kuin korkeintaan ekalle viivalle siis neljänneksen,tästäkö johtuen ohjaamo ei lämpene kuin muutamaan plus asteeseen pikku pakkasellakaan.Olisiko termostaatti jumissa vai, onko muilla ollut tämmöistä ongelmaa?Toinen kysymys vielä tuosta Webastosta voiko käyttää ajon aikana ja onko siitä hyötyä/apua tuohon sisälämpötilaan, siis ajon aikana.
Kiitos vastauksista etukäteen.
missäs tuo säleikön termari sijaitsee? Itellä säleikkö tuntuu tosi jäykälle vaikka oon liottanu CRC:llä.. ei meinaa usko riittää vääntää auki kesäksi.tero wrote:onko jäähdytinsäleikkö auki? vahatermari siellä rikki... mulla oli sellainen ongelma että säleiköt jumissa, mutta kiinni asennossa, joten moottori kuumeni kesällä. otin termarin pois
70 asteen molemminpuolin tuo mulla seilaa. Termari on uusi, joten eipä tuo mua kiusaa sen kummemmin. Lämmintä on piisannu kokotalven ja kesällä siellä vasta tarkeneeKARITAPANI wrote:Koneen lämpö ei nouse kuin korkeintaan ekalle viivalle siis neljänneksen,tästäkö johtuen ohjaamo ei lämpene kuin muutamaan plus asteeseen pikku pakkasellakaan.Olisiko termostaatti jumissa vai, onko muilla ollut tämmöistä ongelmaa?:
Lisävesipumpullako oma anturi? Mistäpäin sen löytää?as wrote:Flekti ei myöskään taida pyöriä, pitää sitäkin tutkia.
Kolminapainen haistelija siinä ja lähtee kahdella eri lämpötilalla puhaltimet pyörimään, sähköinen vesipumppu lähtee pyörimään ensin sen lämpötilan haistaja letkussa, sammuttaessa kuuman auton pitää kuulua pieni sirinä pumpusta.
?jabetus wrote:Siellä on muovisia liukupintoja johon voisi sumutaa silikooni öljyä joka käy muovi kitka pintoihin
Kai niitä rele ohjaa juu, mutta mikä ohjaa niiden herätteitä? Lämmitin? Kysehän oli siis ilmastoinnista, ja kai se tuossa on alunperinkin ollut, ei kai noita kukaan jälkikäteen asenna. Tässähän tuo sähkökuva:as wrote:Rele niitä ohjaa?, katso sähkökaaviosta onko sama rele molemmilla, jos eri niin ohjausjännite vika, onko jälkiasennus lämmitin niihin ei löydy kytkentäkaavioita?
Terve! Eka vesijäähdytteine volkkari jo kolmatta päivää alla. Tänä aamuna kyyti oli melko viileetä ja sillo ku mittari toimii niin ei nouse ku 70C. Ja ainakin ukkon 1.9D lämpenee nopeemmin.KARITAPANI wrote:Näin kävi että termostaatin vaihto korjasi lämpöongelman, vanha oli varmaan alkuperäinen se ei menny kiinni ollenkaan vaikka oli tunnin irrallaankin.Nyt lämpömittarin neula napottaa viisarin vahvuuden verran keskikohdan alapuolella ja siihen se nousee nopeasti ainakin näin nollakelillä.Noi mainitut ritilät/säleiköt täytyy vielä tarkistaa onko tuossa vehkeessä edes sellaisia ollenkaan.
Kyselläänpä taas kun ollaan sormi suussa ja ihmetellään, hyvä sivusto kun löytyy neuvoja ihan tuosta vaan.
Vahatermari on hanskalokerossa ja tänään laitoin kaihtimet kiinni mutta yhtään enempää ei kone lämminny.as wrote:Ei termostaatissa välttämättä mitään vikaa, yleistä noissa mittarin sekoilu. Entäs kaihtimet ovatko kiinni jos muutettu käsikäyttöiseksi (poistettu automaatti säätö käytöstä), ovat kesän jäljiltä auki.
Jos sen vaihdat niin ilmaaminen paisuntakorkki auki käytät vähän aikaa paikallaan.
Tänään pullautti vesiletkun tyvestä kannesta semmosen anturin irti. Suuttimen yläpuolella ja kiinni lankasokalla, tiivisterengas juuressa. Mitähän lie tunnistelee?as wrote:"Koitin vähän kuuklettaakki mutta edelleen kysyisin että missä termari ja mitenkä vaivalloinen homma vaihtaa?"
Pohjalevy pois niin näet vesipumpun alla/takana, ei paha homma.