VW Golf V Variant vikalista
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
VW Golf V Variant vikalista
Tänne uuden Variant Golffin vikoja. On valmiina sitten kun tulee myyntiin...
Last edited by Ari-Matti Aho on 19.7.2007 15:50, edited 3 times in total.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Amideus wrote:Takaluukun lukko lakkaa aika äkkiä toimimasta. Ovien tiivisteet kiinni kaksipuolisella teipillä. Joten pakkasella ensin jäätyy kiinni ja sitten lähtee irti.
Peileissä olevat vilkut pimenee. Eturoiskarit putoilee. Ja joskus kylkilistatkin.
Kylkilistat eivät kuulosta mitenkään uudelta ongelmalta... Samaa vikaa tuntuu olevan osassa muissakin merkeissä. "mersussa ollut jo melkein 10 vuotta" Ei mitään pahaa sanottavaa mersusta, mutta ennemmin ajan autolla
Variant from meteoriitti-järvi
Takakontin maali kuplii
No joudun nyt olemaan ensimmäinen joka valittaa. Elikkäs autolla ajettu vasta reilu 9tkm ja juuri auton pestyäni huomasin että maali kuplii 7 eri kohdasta ympäri takaluukkua. Noussut millin verran ylöspäin noin 5-7mm halkaisialla olevalta alueelta. Maali tuntuu kyllä olevan kiinni luukussa. vähän samanlainen jälki kuin jos joku terävä painaisi peltiä sisäpuolelta. No pitää käydä huomenna näyttämässä Laakkosella ja varata samalla aika maalaukseen. Harmittaa kyllä kun arvelin ostavani "LAATUAUTON" ibizan jälkeen. Ei taida meksikolaiset osata tehdä autoja.
Ei muuta kun takuu maalaukseen vaan. Itellä on auto samantyyppisessä käsittelyssä tällä hetkellä. Toi sinkitys tuntuu tuottavan ongelmia kun on jouduttu vähentämään "myrkkyjen" käyttöä sinkityksessä käyttävissä aineissa. Ja sitten muutamia "vikoja" joita on tullut V Variantissa eteen kun sillä on nyt pakosta joutunut ajamaan: pyyhkijöitä ei saa pystyyn normaaliasennosta ja mittarivalot ei pala ellei valoja laita päälle.
Golf IV Variant -06
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Saanen epäillä. Kyllä se on ihan joku paikallisen liikkeen oma idea.comfort wrote:korjaustoimenpide on tullut valmistajalta
Siinä teknisessä tiedotteessa käsketään kuivaamaan ahtoputket, ei poraamaan reikiä
Ei sillä, etteikö se reikä siellä ahtoputkessa toimisi "vedenpoistajana", varmasti toimii
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
epäile mitä lystäät mutta näin on sanottu,jos oot niin viisas niin kerroppa mitä vit..a tuo kuivaaminen auttaa kun seuraavana päivänä saa kuivata uudestaan,tuskin se kondessivesi sinne vain kertaalleen kertyy
reiästä kuitenkin valuu öljyistä paskaa tallin lattialle,muuten toimii hyvin.
soitin tuosta vielä pörhölle ja informoivat asiasta maahantuojalle.
tuo putkien kuivaaminen on sama asia kun kantaisi säkillä valoa sisälle eli VALOHOITOA
reiästä kuitenkin valuu öljyistä paskaa tallin lattialle,muuten toimii hyvin.
soitin tuosta vielä pörhölle ja informoivat asiasta maahantuojalle.
tuo putkien kuivaaminen on sama asia kun kantaisi säkillä valoa sisälle eli VALOHOITOA
Last edited by comfort on 13.1.2009 23:30, edited 1 time in total.
Oli miten oli, mutta luulenpa että pasi tietää mistä puhuu, kun työnsä vuoksi volkkarien parissa joka päivä touhuaa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
en ole väittänytkään että hän ei tietäisi mistä puhuu mutta jos vettä kondensoituu ahtoputkiin niin ei kuivaus mitään auta,putkiahan joutuisi kuivaamaan kokoajan..(itsekin asentajan kouluksen omaavana näin sanoisin)
tuosta reiän poraamisesta en sen kummempaa tiedä kun mitä mulle on sanottu auton huollosta haettuani että ei siinä saatana tarvi irvistelemään alkaa ( )
nämähän ovat takuu asioita näin uudessa autossa ja omaan merkkiliikkeeseen olen erittäin tyytyväinen kun he ovat ainakin yrittäneet saada vikaa korjattua,eikä olla vain nostettu käsiä pystyyn..ja sijaisauto on tullut käyttöön veloituksetta
tuosta reiän poraamisesta en sen kummempaa tiedä kun mitä mulle on sanottu auton huollosta haettuani että ei siinä saatana tarvi irvistelemään alkaa ( )
nämähän ovat takuu asioita näin uudessa autossa ja omaan merkkiliikkeeseen olen erittäin tyytyväinen kun he ovat ainakin yrittäneet saada vikaa korjattua,eikä olla vain nostettu käsiä pystyyn..ja sijaisauto on tullut käyttöön veloituksetta
Lähtökohtaisesti minä en ymmärrä mistä sitä vettä sinne putkiin _niin_ paljon edes kondensoituu?
Niissä kuitenkin virtaa auton käydessä lämmintä ja suodatettua ilmaa jolloin putkien pitäisi kyllä aika kuivat olla jos autolla vähänkään pidempiä ajoja ajetaan. Ja jos kondenstoituminen on todellinen ongelma eli sitä vettä kertyy reilusti ja jatkuvasti niin toi on taas lääke oireeseen, ei itse vikaan.
Reiän poraamisesta olen samaa mieltä muiden kanssa että ahtoputkisto on tarkoitus tiivis, siis täysin tiivis. Vaikka se reikä on vain 2mm niin se on silti reikä josta mitattua ilmaa katoaa.
Se että sieltä tihkuu öljyistä paskaa on taas ihan normaalia, huohotusjärjestelmä kun menee imuputkeen jonne huohotusöljytkin tietysti joutuvat.
Ja älä nyt comfort lue tätä sinua kohtaan kirjoitettuna kuten näitä muitakaan, vaan olemme yhteisesti ymmällämme tommoisesta "korjauksesta" joka on jo lähtökohdiltaan pielessä.
Niissä kuitenkin virtaa auton käydessä lämmintä ja suodatettua ilmaa jolloin putkien pitäisi kyllä aika kuivat olla jos autolla vähänkään pidempiä ajoja ajetaan. Ja jos kondenstoituminen on todellinen ongelma eli sitä vettä kertyy reilusti ja jatkuvasti niin toi on taas lääke oireeseen, ei itse vikaan.
Reiän poraamisesta olen samaa mieltä muiden kanssa että ahtoputkisto on tarkoitus tiivis, siis täysin tiivis. Vaikka se reikä on vain 2mm niin se on silti reikä josta mitattua ilmaa katoaa.
Se että sieltä tihkuu öljyistä paskaa on taas ihan normaalia, huohotusjärjestelmä kun menee imuputkeen jonne huohotusöljytkin tietysti joutuvat.
Ja älä nyt comfort lue tätä sinua kohtaan kirjoitettuna kuten näitä muitakaan, vaan olemme yhteisesti ymmällämme tommoisesta "korjauksesta" joka on jo lähtökohdiltaan pielessä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
juu ei vedetä herneitä nenään..ja tuo 2mm reikä ei vaikuta ahtoihin mitenkään..ahdot mitattu ja näyttää samaa lukemaa reiällä ja ilman..samaa mieltä olen tuosta että reiän poraaminen sekä putkien kuivaaminen ei poista itse ongelmaa.
kondensoitumisen syy on yksinkertainen..putkistossa kulkee lämmintä ilmaa ja kun ulkoilma menee esim -10 asteiseksi ja autolla ajetaa 100km/h niin coolerin läpi virtaa ilmaa joka on reilusti pakkasen puolella.nyt tuo ilmavirta jäähdyttää lämmintä ahtoilmaa jolloin putkeen muodostuu vettä.
vertauksena voisi pitää ilmastointilaitetta joka kesällä kusee kondenssivettä,siinä asiat vain päinvastoin eli putkistossa kulkee kylmää ilmaa ja putken ympärillä on lämmintä.
korjatkaa jos olen väärässä
ja tämän takia ongelma on ainoastaan pohjoismaiden ongelma
kondensoitumisen syy on yksinkertainen..putkistossa kulkee lämmintä ilmaa ja kun ulkoilma menee esim -10 asteiseksi ja autolla ajetaa 100km/h niin coolerin läpi virtaa ilmaa joka on reilusti pakkasen puolella.nyt tuo ilmavirta jäähdyttää lämmintä ahtoilmaa jolloin putkeen muodostuu vettä.
vertauksena voisi pitää ilmastointilaitetta joka kesällä kusee kondenssivettä,siinä asiat vain päinvastoin eli putkistossa kulkee kylmää ilmaa ja putken ympärillä on lämmintä.
korjatkaa jos olen väärässä
ja tämän takia ongelma on ainoastaan pohjoismaiden ongelma
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niinhän tuo kondenssivesihomma menee.
Tuohon asiaan että "on edes yritetty korjata", niin miten sen nyt ottaa. Jos merkkiliike toimii siten kuin sen oikeasti kuuluisi toimia, niin omia "virityksiä" ei saisi tehdä lainkaan. Vaan asiasta tehdään virallinen vikailmoitu, jonka jälkeen maahantuoja/valmistaja tekee päätöksen että mitä tehdään. Jos kukaan ei tiedä mitä asialle voisi tehdä niin sitten ei tehdä mitään ennenkuin on korjausohje tullut. Niin se menisi oikeaoppisesti.
Toi reikien porailu ahtoputkiin on lähinnä vastuutonta. Niiden on tarkoitus olla tiiviitä. Mut sehän on vaan mun mielipide. Ja ei herneitä.
Tuohon asiaan että "on edes yritetty korjata", niin miten sen nyt ottaa. Jos merkkiliike toimii siten kuin sen oikeasti kuuluisi toimia, niin omia "virityksiä" ei saisi tehdä lainkaan. Vaan asiasta tehdään virallinen vikailmoitu, jonka jälkeen maahantuoja/valmistaja tekee päätöksen että mitä tehdään. Jos kukaan ei tiedä mitä asialle voisi tehdä niin sitten ei tehdä mitään ennenkuin on korjausohje tullut. Niin se menisi oikeaoppisesti.
Toi reikien porailu ahtoputkiin on lähinnä vastuutonta. Niiden on tarkoitus olla tiiviitä. Mut sehän on vaan mun mielipide. Ja ei herneitä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Täytyy kyllä myöntää että itse en ole kuullut ahtoputkien jäätymisestä aiemmin, saati että siitä olisi oikeasti tullut jotain ongelmia. Toki esim nämä vanhemmat Nissanit joiden kanssa tulee touhuttua ovat senverran yksinkertaisia laitteita ettei tommosta asiaa mitenkään ohjainlaitteilla vahdita.
Kyllä kai sitä kondenssia juu kertyy, mutta on se ahtoilma ennen välijäähyä jopa kuumaa, ja välijäähyn jälkeenkin yleensä huoneenlämpöistä, tehokkaallakin välijäähyllä. Tokihan se välijäähy itsessään on kylmä, mutta ilmavirran luulisi kuivaavan sitä sisäpuolta aika tehokkaasti.
Jos sitä kondenssia sinne kovasti kertyisi kaikissa ahdetuissa autoissa niin pitäisihän siellä jo tyhjennysproppu olla alimmassa kohdassa että voi huollossa aina valuttaa tyhjäksi.
Kyllä kai sitä kondenssia juu kertyy, mutta on se ahtoilma ennen välijäähyä jopa kuumaa, ja välijäähyn jälkeenkin yleensä huoneenlämpöistä, tehokkaallakin välijäähyllä. Tokihan se välijäähy itsessään on kylmä, mutta ilmavirran luulisi kuivaavan sitä sisäpuolta aika tehokkaasti.
Jos sitä kondenssia sinne kovasti kertyisi kaikissa ahdetuissa autoissa niin pitäisihän siellä jo tyhjennysproppu olla alimmassa kohdassa että voi huollossa aina valuttaa tyhjäksi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Se on polettava sitä autoa, niin että turbo hohtaa punasena, ei luulisi kondensoituvan Itsellä ei ole ahtimia, mutta epäilisin, että se ei jaksa puhaltaa riittävästi ilmaa sinne. Syynä voi olla nykyiset 'säästeliään ajotavan ohjeet' sekä ihan itse auton turbon pienuus
Kun onhan niitäkin tapahtunut nykyisille autoille, että kun ajetaan lyhyttä matkaa tai körötellään kirkkoajoavauhtia, niin pakoputket ovat jäätyneet tukkoon tai jopa haljenneet.
Kun onhan niitäkin tapahtunut nykyisille autoille, että kun ajetaan lyhyttä matkaa tai körötellään kirkkoajoavauhtia, niin pakoputket ovat jäätyneet tukkoon tai jopa haljenneet.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Onko meillä samanlainen ongelma, josta olen aikaisemmin kirjoittanut "kilpailijan" palstalle?comfort wrote:jaaha..taas alkoi vikavalo palamaan
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=113544
Tämänhän voi muuttaa ja yleensä tämä muutetaankin nykyään automaattisesti luovutushuollon yhteydessä toimimaan niin, että takavalot palaa oli katkaisia missä asennossa tahansa. Tämmöinen ominaisuus, että takavalot ei pala on kyllä tullut kaikkiin uusiin Volkkareihin ja myös Skodiin että Seateihin. On myös muita Saksalaisia merkkejä joissa valot toimii nykyään näin. Koodaamalla testerillä ne voidaan laittaa toimimaan perinteisesti ja kuten aiemmissa sukupolvissa ovat toimineet.Pasi Häkli wrote:Ja "uudessa" kutosgolffissa ei pala takavalot lainkaan ajovaloautomatiikan kanssa Siis silloin kun valokatkasija on 0-asennossa. Melko idioottimaista.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Nyt olis 67 tkm mittarissa..tähänastiset viat--kondenssivesi ahtoputkissa,aiheuttaa käynnistys ongelmia talvella,ilmoitettu maahantuojalle,asialle ei ole tehty mitään.
moottorin häiriövalo palanut about 5 kertaa..vaidettu ilmamassamittarin johtosarja,ajettu lukuisia moottorinohjaus ohjelmia myllyyn..viimeisellä päivityksellä korjaantui
kytkin alkanut ravistaa 24tkm:n kohdalla..vaihdettu koko paska uuteen pakettiin mittarissa silloin n.55tkm
Molemmat ulommat vetonivelet vaihdettu kun olivat ruosteessa ,suojakumin välistä pääsee vettä ym paskaa nivelen sisään
Kun kytkee moottorinlämmittimen päälle,pamahtaa sulake autotallin seinästä-->johtosarja täynnä vettä-->uusi johtosarja tilalle
Rattia käännettäessä kuuluu jostain ujellusta,pari kuukautta tutkimuksia..hammastanko paskana
siinähän niitä..
moottorin häiriövalo palanut about 5 kertaa..vaidettu ilmamassamittarin johtosarja,ajettu lukuisia moottorinohjaus ohjelmia myllyyn..viimeisellä päivityksellä korjaantui
kytkin alkanut ravistaa 24tkm:n kohdalla..vaihdettu koko paska uuteen pakettiin mittarissa silloin n.55tkm
Molemmat ulommat vetonivelet vaihdettu kun olivat ruosteessa ,suojakumin välistä pääsee vettä ym paskaa nivelen sisään
Kun kytkee moottorinlämmittimen päälle,pamahtaa sulake autotallin seinästä-->johtosarja täynnä vettä-->uusi johtosarja tilalle
Rattia käännettäessä kuuluu jostain ujellusta,pari kuukautta tutkimuksia..hammastanko paskana
siinähän niitä..
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kun nyt ei kutosgolffin listaakaan vielä ole, niin pistetään vitosen piikkiin. Samoja TSI-koneita vitosessa ja kutosessa pääosin on.
Enivei, ketjujakopää ja voitelun puute noissa taitaa olla suurimmat ongelmat. Alotetaan nyt ihan alusta mistä ongelmat pääasiassa kaiketi johtuu. Turbon öljyputki menee ihan ahtimen pakopesän lähellä, joka ilmeisesti polttaa öljyt pilalle, öljysihti karstoittuu, moottorin voitelu kärsii, jakoketju venyy kunnes hyppää jaon pieleen, sekä ahdin kuluu väljäksi voitelun puutteesta johtuen. Tähän korjauskonstina "eristetty" öljyn tuloputki ahtimelle, jotta öljyt ei pala. mutta ketjun venyminen taitaa olla vähän mysteeri..(?) Ja kylmänä monesta TSI koneesta kuuluu jäätävä rallatus jakopäästä, ääni kuuluu nokka-akselinsäätimestä, joka toimii öljynpaineella(pitäisi toimia)
Samat ongelmat on ihan uusissa TSI koneissa kuin myös niissä vanhemmissa kaksoisahdetuissa TSI moottoreissa.
Eli jos takuuta ei tommosessa autossa ole jäljellä, niin aika kalliita vikoja korjata. Työtä tommosessa jakopää/turbo hommassa menee semmoset 1,5 päivää.
Enivei, ketjujakopää ja voitelun puute noissa taitaa olla suurimmat ongelmat. Alotetaan nyt ihan alusta mistä ongelmat pääasiassa kaiketi johtuu. Turbon öljyputki menee ihan ahtimen pakopesän lähellä, joka ilmeisesti polttaa öljyt pilalle, öljysihti karstoittuu, moottorin voitelu kärsii, jakoketju venyy kunnes hyppää jaon pieleen, sekä ahdin kuluu väljäksi voitelun puutteesta johtuen. Tähän korjauskonstina "eristetty" öljyn tuloputki ahtimelle, jotta öljyt ei pala. mutta ketjun venyminen taitaa olla vähän mysteeri..(?) Ja kylmänä monesta TSI koneesta kuuluu jäätävä rallatus jakopäästä, ääni kuuluu nokka-akselinsäätimestä, joka toimii öljynpaineella(pitäisi toimia)
Samat ongelmat on ihan uusissa TSI koneissa kuin myös niissä vanhemmissa kaksoisahdetuissa TSI moottoreissa.
Eli jos takuuta ei tommosessa autossa ole jäljellä, niin aika kalliita vikoja korjata. Työtä tommosessa jakopää/turbo hommassa menee semmoset 1,5 päivää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
päivitetään taas listaa..
6v manuaali loota sano poks,eihän nuita kilsojakaan ollu ku alle 100tkm,tehtaalla mursuviiksiset meksikaanit asentaneet hammasrattaat päin vittua..
ruostetta takaluukussa,ilmoitettu asiasta merkkiliikkeeseen kun autolla ikää alle vuosi,,vastaus oli että oon kuulemma kolauttanu luukun johonkin,nyt ruoste paheni niin että vein maaluuksille omaan piikkiin ku vw autolla ei ollu varaa maaluuttaa,maalarin kommentti"tuohon mikään oo käyny, sisältäpäin ruostunu"
Ulommat vetonivelet täynnä vettä, vaihdettu takuuseen molemmat, nyt sama juttu taas... viime vaihdosta palttiarallaa vuosi. Ei kuulemma enää takuu korvaa kun on jo yhdesti korvannu, omaan piikkiin uus nivel ja ostin vittuuksiltani italialaisen jossa oli parempi suojakumi. Jos kestää kax vuotta niin tienasin satasen.
6v manuaali loota sano poks,eihän nuita kilsojakaan ollu ku alle 100tkm,tehtaalla mursuviiksiset meksikaanit asentaneet hammasrattaat päin vittua..
ruostetta takaluukussa,ilmoitettu asiasta merkkiliikkeeseen kun autolla ikää alle vuosi,,vastaus oli että oon kuulemma kolauttanu luukun johonkin,nyt ruoste paheni niin että vein maaluuksille omaan piikkiin ku vw autolla ei ollu varaa maaluuttaa,maalarin kommentti"tuohon mikään oo käyny, sisältäpäin ruostunu"
Ulommat vetonivelet täynnä vettä, vaihdettu takuuseen molemmat, nyt sama juttu taas... viime vaihdosta palttiarallaa vuosi. Ei kuulemma enää takuu korvaa kun on jo yhdesti korvannu, omaan piikkiin uus nivel ja ostin vittuuksiltani italialaisen jossa oli parempi suojakumi. Jos kestää kax vuotta niin tienasin satasen.
Tuo luukku menee takuuseen. Näitä on hoidettu ainakin Espoossa ja Hyvinkäällä. Älä siis maalauta omaan piikkiin.comfort wrote: ruostetta takaluukussa,ilmoitettu asiasta merkkiliikkeeseen kun autolla ikää alle vuosi,,vastaus oli että oon kuulemma kolauttanu luukun johonkin,nyt ruoste paheni niin että vein maaluuksille omaan piikkiin ku vw autolla ei ollu varaa maaluuttaa,maalarin kommentti"tuohon mikään oo käyny, sisältäpäin ruostunu"
Tuota takaluukkua kävin näyttämässä kun autolla oli ikää vuoden verran, ottivat kuvan ja lähettivät maahantuojalle "kuulemma".. ja vastaus oli että takuu ei korvaa.Noin puoli vuotta sen jälkeen vaihdoin rekisterikilven polttimon ja otin sen suojuksen pois niin ruostetta sielläkin.. oli lähtenyt ruostumaan siittä ruuvin reiästä, taas käynti merkkiliikkeessä ja vastaus että ei korvaa kun on mekaaninen vika että on ruostunu, eli kun on ruuvattu tuo suojakupu paikoilleen (tehtaalla)peltiruuvilla.
Nyt kesällä käytin autoa toisessa merkkiliikkeessä (autolla ikää silloin 3v) ja sieltä vastaus oli että joo ompa ruostunu tuo luukku mutta kun maalipinnalla on 2v virhetakuu ja auto on nyt 3v niin ei korvaa. Mutta jos puhki asti ruostuu niin sitten korvaa. Teki mieli sanoa että vetäkää vittu päähän aikamiehet.
Sitten lompsin maalarille ja maalautin luukun omaan piikkiin 250e.
Muutenkin tää vw:n takuu ei oo toiminu muutakuin uhkailemalla kuluttaja-asiamiehellä jota joutu käyttämään nuiden kytkin/vaihteistoasioiden tiimoilta.. ihmetyttää että vw ei saa tärinättömäksi nuita kytkimiä kun muut merkit sen jo osaavat
Nyt kesällä käytin autoa toisessa merkkiliikkeessä (autolla ikää silloin 3v) ja sieltä vastaus oli että joo ompa ruostunu tuo luukku mutta kun maalipinnalla on 2v virhetakuu ja auto on nyt 3v niin ei korvaa. Mutta jos puhki asti ruostuu niin sitten korvaa. Teki mieli sanoa että vetäkää vittu päähän aikamiehet.
Sitten lompsin maalarille ja maalautin luukun omaan piikkiin 250e.
Muutenkin tää vw:n takuu ei oo toiminu muutakuin uhkailemalla kuluttaja-asiamiehellä jota joutu käyttämään nuiden kytkin/vaihteistoasioiden tiimoilta.. ihmetyttää että vw ei saa tärinättömäksi nuita kytkimiä kun muut merkit sen jo osaavat
-
- Posts: 25
- Joined: 2.9.2012 12:46
Re:
Itselläni golffissa 1,6 vm, 05, ajettu 27 th ei ole turboa mutta silti vaikka tallissa käynnistän lämpö n, 20 C alkaa kurnurus pakoputkessa (vettä putkessa) niin kauan kuin lisäilmanpuhallin on päällä,olenkin funtsannut mihin kohtaan sitä vettä kertyy,tallin lattialle ilmestyy noin neljännes kahvikupillista. Tiedoksi ystävällisesti, ettei ole turbon ongelma veden kerääntyminen .Pasi Häkli wrote:Niinhän tuo kondenssivesihomma menee.
Tuohon asiaan että "on edes yritetty korjata", niin miten sen nyt ottaa. Jos merkkiliike toimii siten kuin sen oikeasti kuuluisi toimia, niin omia "virityksiä" ei saisi tehdä lainkaan. Vaan asiasta tehdään virallinen vikailmoitu, jonka jälkeen maahantuoja/valmistaja tekee päätöksen että mitä tehdään. Jos kukaan ei tiedä mitä asialle voisi tehdä niin sitten ei tehdä mitään ennenkuin on korjausohje tullut. Niin se menisi oikeaoppisesti.
Toi reikien porailu ahtoputkiin on lähinnä vastuutonta. Niiden on tarkoitus olla tiiviitä. Mut sehän on vaan mun mielipide. Ja ei herneitä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: VW Golf V Variant vikalista
Tottakai sitä vettä tulee pakoputkeen, mitäs luulet mitä se suurin osa siitä pakokaasusta on?
Ongelmaksi tämä siis muodostuu silloin kun sitä menee moottoriin päin, eikä moottorista poispäin.
Viime talvena oli PALJON autoja jotka ei lähtenyt enää käyntiin kun oli pakoputki umpijäässä.
Ongelmaksi tämä siis muodostuu silloin kun sitä menee moottoriin päin, eikä moottorista poispäin.
Viime talvena oli PALJON autoja jotka ei lähtenyt enää käyntiin kun oli pakoputki umpijäässä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: VW Golf V Variant vikalista
Tuolla aiemmin oli puhe ahtoputkiin kondensoitumisesta, ja siinäkin kyse on välijäähyn jälkeisestä kondenssista enempi. Siihen ei polkeminenkaan auta talvella kun sen välijäähyn on tarkoituskin olla viileä.
Pakoputkeen vettä tulee katalysaattorin toimiessa. Jossain relluissa takavaimentimen alimpaan kohtaan on porattu (ihan virallisen Rellu-huollon toimesta) parin millin reikä että se kertyvä vesi pääsee ulos. Pieni reikä ei taas päästöissä näy.
Ja vaimentimen kuori on eri kuin putken kylkeen reikää porata.
Pakoputkeen vettä tulee katalysaattorin toimiessa. Jossain relluissa takavaimentimen alimpaan kohtaan on porattu (ihan virallisen Rellu-huollon toimesta) parin millin reikä että se kertyvä vesi pääsee ulos. Pieni reikä ei taas päästöissä näy.
Ja vaimentimen kuori on eri kuin putken kylkeen reikää porata.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 25
- Joined: 2.9.2012 12:46
Re: VW Golf V Variant vikalista
Niin ajattelin itsekkin porata golffin pakoputkeen siihen viimeisen pönton alareunaan parinmillisellä pienen reijän ei pitäis enää häiritä kattien toimintaa , loppuis se kurnutus putkesta.AjH wrote:Tuolla aiemmin oli puhe ahtoputkiin kondensoitumisesta, ja siinäkin kyse on välijäähyn jälkeisestä kondenssista enempi. Siihen ei polkeminenkaan auta talvella kun sen välijäähyn on tarkoituskin olla viileä.
Pakoputkeen vettä tulee katalysaattorin toimiessa. Jossain relluissa takavaimentimen alimpaan kohtaan on porattu (ihan virallisen Rellu-huollon toimesta) parin millin reikä että se kertyvä vesi pääsee ulos. Pieni reikä ei taas päästöissä näy.
Ja vaimentimen kuori on eri kuin putken kylkeen reikää porata.
Re: VW Golf V Variant vikalista
Oho. Tää topikki onkin mulle uusi tuttavuus. Onko muka vitos golffeissa vikoja? Ei oo mahdollista. Ei mun autossa ainakaan. (Koputetaan puuta.) Kohta se varmaan levii täysin.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
-
- Posts: 25
- Joined: 2.9.2012 12:46
Re: VW Golf V Variant vikalista
Eihän sellaisia autoja olekkaan missä ei olisi ns, vikoja ,jos olisi kaikkihan ajaisivat sillä , ei tarvittaisi kuin yksi automerkki, kukapa sitä nyt huonolla ajaisi, mutta hyvä kone sanoi mummo hohtimia , se on tää eu- direktiivit siitä autotehtaatkin on kovilla kehittäessään vähäpäästöisiä, monimutkaisia aparaatteja,
-
- Posts: 25
- Joined: 2.9.2012 12:46
Re: VW Golf V Variant vikalista
Otampa hiukan takapakkia etteikö vikojakin olisi,itselläni parisenkuukautta sitten hommattu Golffi V 1,6- 05 bensakoneella, ajettu alle 30 th jossa käynnistysonkelmia tietyissä lämpötiloissa, empä olisi uskonut että viaksi selvisi että suuttimista kaksi vuoti ja aika reippaasti 1-ja 3, sylinteri,pakko uskoa mitä Laakkosella ounasteltiin . Aamulla tarkistin bensatukin päässsä olevasta ventiilistä paineita ( ennen starttausta ) kuului suhahdus kun veti ilmaa sisään.kuusiokolo wrote:Eihän sellaisia autoja olekkaan missä ei olisi ns, vikoja ,jos olisi kaikkihan ajaisivat sillä , ei tarvittaisi kuin yksi automerkki, kukapa sitä nyt huonolla ajaisi, mutta hyvä kone sanoi mummo hohtimia , se on tää eu- direktiivit siitä autotehtaatkin on kovilla kehittäessään vähäpäästöisiä, monimutkaisia aparaatteja,
Sitten imusarjan puolikas auki venttiilitukki irti ja bensaletku kiinni virrat päälle pumppu nosti paineet n, 3,7- seurasin paineen alenemista joka aleni suunnilleen samassa tahdissa kun kahden suuttimen pää alkoi helmeileen bensasta jota siitä paperiin imeytin.
Sitten kohti marmoritiskiä 4 kpl- a, 237 e tulisi suuttimen hinnaksi jotka olivat Italialaisia, jotenkin tuli mieleen Punto.
Että näinköhän mennään Italialaisilla seuraavat 25 th km.Vuoto on ollut niinkin reilua että imusarjan alaosassa oli kirkasta metallia kun muissa vuotamattomissa oli hivenen tummuutta.
Kävin taputtamassa pihalla 22,v vanhaa ja 270 th mittarissa olevaa Volvo 240, vm- 90- jota en onneksi vielä hukannut, suuttimet alkuperäiset,kuten pa-pumput ym, 4 v, kulut ajettu 70 th, kytkinlevy 60 e, vaihdelaatikon perästefa 7 e,kytkivaijeri 20 e . Lämpöanturi 42 e, ykk, anturi (Johto oikkariin sylinterin kannesta) muutaman kympin ( motonet ) Sytytysboksi 100 e, (Purkaamosta ) vakuutus 147 E, vuosi, vähäpäästöisestä.
-
- Posts: 25
- Joined: 2.9.2012 12:46
Re: VW Golf V Variant vikalista
Selvisi vihdosta viimein mistä se kurnutus johtui pakoputkessa kun lisäilmapuhallin oli päällä, saivat valtuutetulla vihdosta viimen nostettua tyhjäkäyntikierroksia 640 rpm noin 800 rpm, mutta kotona seurasin että kierrokset seilasivat 800- 850 välillä ja kurnutus ei poistunut käynnistettäessä.
Sain VAG Pro 2 ;lla lukemat 148 jota aloin sitten korvakuulolla pudottamaan lukemia kun välillä aina käynnistin, sain lukemaksi 139 ja kuulosti hyvältä, sitten kokeiluja kylmänkoneen käynnistyessä kuuluuko pulputusta putkesta, nyt kylmäkäynnistyksiä yli kymmenen Kierrokset noin 720 rpm ,ja pulputus hävinnyt moottori on BGU 1,6 ( K1 ). vm,04.
Olettamus että lisäilmapumpun ilmanpaine kumosi osittain turbottoman koneen pakokaasupaineen noinkin matalilla kierroksilla ja siten palaminen oli vajavaista ja tuli ikäänkuin raakana pakosarjaan missä sai happea pumpulta jossa sitten mossahteli joka kuului putkesta ikäänkuin olisi vettä.Ilmeisesti harvinainen tapahtuma koska valtuutetulla sanoivat että kierrosluku on normaali, kun jo aiemmin ehdotin kierrosten nostoa sen putkesta kuuluvan pulputuksen poistamiseksi.
Tarjosivat että ääni saattaa johtua kun pumpulla ilmaa painetaan, ihmetys oli että lähteekö tehtaalta tollaisen pulputuksen kanssa auto maailmalle ( en ihan uskonut ).
Vielä pitäis selvittää olisiko voinut säätää lisäilmapumpumpun kierroksia boksilta, jolla olisi mielestäni ollut vastaava vaikutus, tarttis vaan löytää sellainen valtuutetun edustaja jolla olis tietoo asiasta, kun täällä ei oikein lupaavasti alkanut, autolla ajettu alle 50 th.
Sain VAG Pro 2 ;lla lukemat 148 jota aloin sitten korvakuulolla pudottamaan lukemia kun välillä aina käynnistin, sain lukemaksi 139 ja kuulosti hyvältä, sitten kokeiluja kylmänkoneen käynnistyessä kuuluuko pulputusta putkesta, nyt kylmäkäynnistyksiä yli kymmenen Kierrokset noin 720 rpm ,ja pulputus hävinnyt moottori on BGU 1,6 ( K1 ). vm,04.
Olettamus että lisäilmapumpun ilmanpaine kumosi osittain turbottoman koneen pakokaasupaineen noinkin matalilla kierroksilla ja siten palaminen oli vajavaista ja tuli ikäänkuin raakana pakosarjaan missä sai happea pumpulta jossa sitten mossahteli joka kuului putkesta ikäänkuin olisi vettä.Ilmeisesti harvinainen tapahtuma koska valtuutetulla sanoivat että kierrosluku on normaali, kun jo aiemmin ehdotin kierrosten nostoa sen putkesta kuuluvan pulputuksen poistamiseksi.
Tarjosivat että ääni saattaa johtua kun pumpulla ilmaa painetaan, ihmetys oli että lähteekö tehtaalta tollaisen pulputuksen kanssa auto maailmalle ( en ihan uskonut ).
Vielä pitäis selvittää olisiko voinut säätää lisäilmapumpumpun kierroksia boksilta, jolla olisi mielestäni ollut vastaava vaikutus, tarttis vaan löytää sellainen valtuutetun edustaja jolla olis tietoo asiasta, kun täällä ei oikein lupaavasti alkanut, autolla ajettu alle 50 th.
VW Golf VI Variant vikalista
Golf VI Variant nyt vuoden ikäinen ja 2 kertaa käynyt takuukorjauksessa.
Ensin jumiutui etukyynärnoja etuasentoon, kansi meni vaihtoon.
Takaoven lukko rupesi temppuilemaan, aukesi ensimmäisellä vedolla vain sentin ja toisella kokonaan. Lukko vaihdettiin. Töiden vastaanottaja ei ollut kuullutkaan tällaisesta ongelmasta, kun juttelin automyyjän kanssa, hän kertoi tietävänsä 2 muutakin autoa, joista toinen oli esittelyauto.
Ensin jumiutui etukyynärnoja etuasentoon, kansi meni vaihtoon.
Takaoven lukko rupesi temppuilemaan, aukesi ensimmäisellä vedolla vain sentin ja toisella kokonaan. Lukko vaihdettiin. Töiden vastaanottaja ei ollut kuullutkaan tällaisesta ongelmasta, kun juttelin automyyjän kanssa, hän kertoi tietävänsä 2 muutakin autoa, joista toinen oli esittelyauto.
Last edited by Mara on 11.12.2014 19:02, edited 1 time in total.
VW Golf 1,6 TDI Variant 77 kW (105 hv) BlueMotion DSG Highline
Re: VW Golf V Variant vikalista
Viimekirjoituksen jälkeen autosta on vaihdettu takavalo kahteen kertaan, ensin meni vesi sisään ja valaisinta vaihdettaessa lampunvaihtaja särki kiinnityspultin, ei tietenkään korjannut oma-alotteisesti.
Ensimmäisessä huollossa piti öljynsuodattimen kansi sulkea 5 kertaa, ennen kuin tuli tiiviiksi.
Peilin säätömoottori vaihdettiin takuun viimeisenä päivänä ja uusi toimi 2 kk, ei enää takuu, nyt työn nimi on virhevastuu.
Nyt autolla ajettu 62000 km, huollossa todettiin kytkin loppuun kuluneeksi, menee vaihtoon VW:n laskuun, vaikka takuu on loppunut.
Huollossa saatiin loppuunkuluneelle vararenkaalle 7 mm pintaa, vaikka totuus on 1,5 mm, rengasta tuskin katsottiin.
Ensimmäisessä huollossa piti öljynsuodattimen kansi sulkea 5 kertaa, ennen kuin tuli tiiviiksi.
Peilin säätömoottori vaihdettiin takuun viimeisenä päivänä ja uusi toimi 2 kk, ei enää takuu, nyt työn nimi on virhevastuu.
Nyt autolla ajettu 62000 km, huollossa todettiin kytkin loppuun kuluneeksi, menee vaihtoon VW:n laskuun, vaikka takuu on loppunut.
Huollossa saatiin loppuunkuluneelle vararenkaalle 7 mm pintaa, vaikka totuus on 1,5 mm, rengasta tuskin katsottiin.
VW Golf 1,6 TDI Variant 77 kW (105 hv) BlueMotion DSG Highline
Re: VW Golf V Variant vikalista
Mites tuo loppuun kulunut vararengas kuuluu vikalistaan?
Re: VW Golf V Variant vikalista
Kyllä se kuuluu siihen samaan vikalistaan kuin muutkin edellä mainitut, eli huollon huolimattomuuteen.
Takalamppu särjetty huollossa
Suodatinta ei osattu vaihtaa huollossa
Huoltoluettelossa valehdellaan vähintäänkin vararenkaan kulutuspinnasta, mistä muusta siinä valehdellaan?
Kyseessä kuitenkin merkkihuolto. Kaikki kolme tapausta ovat eri korjaamojen tekemiä.
Takalamppu särjetty huollossa
Suodatinta ei osattu vaihtaa huollossa
Huoltoluettelossa valehdellaan vähintäänkin vararenkaan kulutuspinnasta, mistä muusta siinä valehdellaan?
Kyseessä kuitenkin merkkihuolto. Kaikki kolme tapausta ovat eri korjaamojen tekemiä.
VW Golf 1,6 TDI Variant 77 kW (105 hv) BlueMotion DSG Highline
VW Golf V Variant vikalista
Siis näihin vikalistoihin oli tarkotus listata ns. lapsenvikoja ja nopsaa kuluvia osia. Ei huollossa töpättyjä vikoja.