Page 3 of 115
Posted: 7.5.2007 18:30
by DJisotela
Oikeestaan tein eilis iltana, muutta nyt olis kaikki pyöränkulmat säädetty golffista.. Sai takaa aurauksetkin kohdilleen, -03 mallissa on jo jonkin verran säätöjä takapäässä. Mikä parasta ei oo pyörät enään näin / \

Posted: 7.5.2007 18:38
by JukkaA
Tämän päivän projektina on ollut töiden ohella uuden kytkimen osien metsästystä. Paineasetelma ja painelaakeri tulee ilmeisesti Harrin kautta, kytkinlevy joko motonetista tai paikallisesta varaosaliikkeestä ja vauhtipyörä mahdollisesti Joensuusta romikselta. Osiin tuntuu menevän jo yli 500€

Posted: 8.5.2007 14:26
by JannePee
Viimeaikojen projektina ollut väittely itseni kanssa viedäkö tänä kesänä golffia piristettäväksi vaiko ei, tiukkaa 60/40 kamppailua ja luvut vaihtuu jokatoinen päivä puolesta ja jokatoinenpäivä vastaan

Kesälomarahoista voisi piristää jos päädyn lopputaistelussani itseni kanssa myönteiseen päätökseen asiassa. Noh, nyt vaihteeksi sairaslomalla aikaa miettiä

Posted: 8.5.2007 16:09
by makevw
Päivän projektina kiillottaa tuo ulkoisen kovalevy kotelon kansi loppuun....Pitäs vesihioma paprua näyttää vielä kertaalleen ja sitte autosol:lla hinkkaamaan.
Posted: 8.5.2007 22:03
by JyriT
Kävin hakemassa uistimentekotarpeita honkkarista ja rautakaupasta. Ja naapureitten riemuksi tuli iltasesta vähän kuviosahailtua. Saha on vissiin vaan sökö kun tuntu että tarttis kuulosuojaimet. No huomenna homma jatkuu.
Vielä pitäs ostaa kynäruisku(
hyväkuntosia saa tarjota
mielellään 2vaiheisia), Badgerin 360-7:aa oon katellu "sillä silmällä", niin pääsis maalailemaan hauelle herkkuja.
Posted: 8.5.2007 22:38
by shoebox
Vihdoin ja viimein sain soitettua DJisotelalle, että pistää jarrulevyt tulemaan matkahuollossa, kun ei saatu millään aikaseks törmätä missään välissä..

Parin viikon sisällä kiinni..Palatkin ois, kaverilta sain ilmatteeks..Eipähän tarvinnu köyhtyä DS2500:sta 227€:a, ainakaan näin alkuun mennään noilla vähän käytetyillä..

Merkkiä en just muista, mut ihan merkkipalat pitäis olla..

Posted: 9.5.2007 1:08
by AjH
Taas tehtynä pensasaitaa, nyt Syreeniä rivissä, sekä betonimöykky pihavaloa varten.
Tallissa Fiattiin pakoputken pää uusiksi ja talliin Nissani projekti mallia pakosarjaa, turboa ja niihin liittyviä putkiloita.
Ja toiseen Nissaniin pitäis samalla väsätä 3" outlettia. Projektia puskee, saunaprokkis on edennut melkein kipsit valmiiksi ja maanantaina lattialämmityskaapelin asennus.
Onneks voi pitää vähän vapaata töistä aina välillä niin saa jotain aikaankin

Posted: 9.5.2007 6:12
by Sami Mäkinen
makevw wrote:Päivän projektina kiillottaa tuo ulkoisen kovalevy kotelon kansi loppuun....Pitäs vesihioma paprua näyttää vielä kertaalleen ja sitte autosol:lla hinkkaamaan.
jokumuukin tämän keksinyt
mutta siis päivän rojektina on ensin selvitä töistä hengissä ja sitten hakee kaloille uusi suodatin...
Posted: 12.5.2007 17:04
by Sami Mäkinen
Tuli poikettua ulvilassa porukoilla pesemässä ja puunaamassa auto
ja sitten olis vielä illalla kaverien kanssa synttärien juhlimista...

Posted: 12.5.2007 17:16
by - Mikko -
Tulipa kiinnitettyä V6:n etuhelma paikalleen ja pestyä samassa auto.
On muuten varsin ihmeellinen systeemi tuo V6-helma. Jää n. 1 cm vajaaksi molemmista päistään vaikka on keskiritilän kohdalta kiinnikkeet täysin kohdillaan. Sama puskurin runkohan siinä V6 4motionissa pitäisi olla...
Posted: 12.5.2007 20:31
by JyriT
Käytiin perhueen kanssa autoilemassa ja siinä sivussa kalassa, saaliina 3 kuhaa suurimman ollessa 2.7kg. Tuli aikas kivat fileet

Posted: 13.5.2007 21:37
by HEnkka
Vaikka olikin äitienpäivä, niin tuli kasattua eteiseen vaatekaappi seinässä olleen naulakon tilalle...

Posted: 14.5.2007 7:30
by Pasi Häkli
- Mikko - wrote:On muuten varsin ihmeellinen systeemi tuo V6-helma. Jää n. 1 cm vajaaksi molemmista päistään vaikka on keskiritilän kohdalta kiinnikkeet täysin kohdillaan. Sama puskurin runkohan siinä V6 4motionissa pitäisi olla...
Näitä valmistusvirheitä tapahtuu, että osa jää liian pieneksi. Juuri oli kolarinkorjauksessa 3bg passatti mihin tuli uusi etupuskuri. Siihen puskuriin ei millään meinannut mahtua ritilät paikalleen ja autoonkin se oli aika nafti. Liian pieneksi jäänyt puskuri, olisko alihankkija vaihtunut tms, mutta liian pieni oli puskuri.
Posted: 15.5.2007 1:06
by makevw
http://galleria.baanaweb.fi/marko.lippo ... ?width=640
Tuolla näkyy aikaan saannosta kiillotus hommassa....vielä parilla karkeudella kun jaksas ottaa nii sais kunnollisen pinnan.
Posted: 15.5.2007 5:13
by Lassi Jyrkkänen
Vähän bassoa lisää, 12" vega-line reflexilootassa + SPL:n vahvistin ja 1F konkka tuli tuas asennettua...Kerrankin tuli laitettua johdotukset kerralla kuntoon, virta piuha listan alla kuskin puolella ja RCA listan alla apukuskin puolella...Toimii, mutta isompi loota pitää rakentaa ku on aikaa...

Posted: 17.5.2007 16:56
by Jouni
Jarrut vaihdettu ja alustasarja paikallaan. Ei vastustanut muu kuin etutolppien ylhäältä kiristäminen. Toisen sain kiinni, mutta vänkärinpuolelta en kunnolla. Pitää huomenna etsiä oikea työkalu.
Posted: 19.5.2007 20:04
by MIKU
Pikkuveljen skoda octaviaan laitettiin weitec -55 madallussarja.
Posted: 19.5.2007 21:06
by Tero Paalanen
Emännän Meganesta yritettiin jälleen tiputtaa perää alemmas.
Vääntösauvat voitti toisenkin erän.
Kolome viikkoa oon liottanu vääntösauvojen päitä crc:llä ja siltikin olivat kuin yhtäpuuta vastapalan kanssa.
Nytkin homma sitte kusi siihen ettei vehkehet kestäny.
Seuraavaks kerraks pitää hommata M12 kierretankoa 10.8 kovuudella ja hyvä kierretappi et saa niihin vääntösauvojen päihin uudet kierteet...
Ja ainaha se viisahee on antunu ensi periksi...
Posted: 19.5.2007 21:59
by kotka
Vihdoinkin vahvarin säädöt kohdalleen ja asennusta siistitty.. Eli 2x12 BlackBass subia 100 litran refleksissä ja Infinityn vahvari työntää kaikkensa pihalle..
Näyttää tuo Passatin katto olevan aika pehmeää, kun antaa enemmän painetta

Posted: 20.5.2007 19:44
by FranK
tänään tuli "revittyä" takalasinpyyhi pois...
oli pienoinen onkelma selvitellä oikeata pissapojan letkua minkä tukkii, että ei mee
sit vettä taakse...
mut onneks selvis pienillä testeillä...
kyl peräpää tuli nyt hienoksi ja kliiniksi...

Posted: 20.5.2007 23:25
by makevw
Hälytin tuli autoon asennettua tänään. Siinä se menikin päivä rattoisasti. Huomenna vielä viimeiset muovit kiinna ja homma on siinä.
Posted: 21.5.2007 8:48
by Clayman
Torstaina Ventoon takajarrulevyn ja laakerin vaihto. Laakeri tuli
ei niin ehjänä ulos ja näköjään ne taas olis pitänyt ottaa samantien molemmin puolin, kun toista puolta pyörittelin, niin raksuteshan sieltä kuuluu. No, olipa hyvä että se katsuri käski vaihtaa tuon levyn, ennenkö oman auton renkaat rupee ohittelemaan
Perjantaina aloin vaihtamaan Venton etupäähän puslia. Tämäkin "pikkuhomma" sitten venyi myös lauantaille, kun katkes tukivarren pultti apurungon sisälle, eikä lopuksi auttanut kuin ottaa koko p****een apurunko irti ja lähti sen kans seppään

On nää vanhat autot hauskoja, tahtoo näitä lisää

Posted: 21.5.2007 9:32
by Jari P
Mut elämähän ois tylsää ilman haasteita

Posted: 21.5.2007 16:39
by - Mikko -
Toinen takarengas irti autosta -> Vesipaljuun -> kupeessa viilto ja vanne soikea -> Hankookit tilaukseen ja vanne L-weldille. Perjantaina on taas mustaa pyöreätä alla...
Posted: 21.5.2007 17:17
by AjH
Uolevi wrote:Emännän Meganesta yritettiin jälleen tiputtaa perää alemmas.
Vääntösauvat voitti toisenkin erän.
Kolome viikkoa oon liottanu vääntösauvojen päitä crc:llä ja siltikin olivat kuin yhtäpuuta vastapalan kanssa.
Nytkin homma sitte kusi siihen ettei vehkehet kestäny.
Seuraavaks kerraks pitää hommata M12 kierretankoa 10.8 kovuudella ja hyvä kierretappi et saa niihin vääntösauvojen päihin uudet kierteet...
Ja ainaha se viisahee on antunu ensi periksi...
Minkäs vuotinen toi on? Meinaan että onko siellä alla se keskilinkki esillä ja liikkuuko sauvat ollenkaan, kumpikaan? Omassa oli aikanaan ongelma että keskilinkki kanitti ja vaikka sauvat päädyissä liikkui niin ei tullu pois ennenkun tajuttiin keskilinkkiin antaa vähän iskua samalla kun päästä veti. Sitten ne sauvat tulikin suorastaan lentäen pois...

Posted: 22.5.2007 7:55
by Tero Paalanen
^2000 vuodeltahan se on.
Kyllä sielä se keskilinkki näkyvillä on.
Itte en vaa oikee usko et se olis se pää syylliinen tohon jumittamiseen.
Vääntösauvojen päät on nii pahasti ruostunu et ei meinaa pooritusta erottaa.
Ei saatu edes sen vertaa liikkumaan et olis murtunu jälki siihen vääntösauvan ympärillä olevaan ruosteeseen.
Mutta kyllähän tuota keskilinkkiäkin vois vähä taputella.
Sieltä se ei kyllä oo kovin pahan näkönen.
Nuo vääntösauvojen päät on paljo pahemmat ku niissä on ollu ne suojakupit päällä.
Posted: 22.5.2007 12:35
by AjH
Uolevi wrote:^2000 vuodeltahan se on.
Kyllä sielä se keskilinkki näkyvillä on.
Itte en vaa oikee usko et se olis se pää syylliinen tohon jumittamiseen.
Vääntösauvojen päät on nii pahasti ruostunu et ei meinaa pooritusta erottaa.
Ei saatu edes sen vertaa liikkumaan et olis murtunu jälki siihen vääntösauvan ympärillä olevaan ruosteeseen.
Mutta kyllähän tuota keskilinkkiäkin vois vähä taputella.
Sieltä se ei kyllä oo kovin pahan näkönen.
Nuo vääntösauvojen päät on paljo pahemmat ku niissä on ollu ne suojakupit päällä.
Sama ikä siis kun meitin oli. Joo ei se keskilinkki muuten mutta kun sauvat jo liikku, niin se keskilinkki vaan kanitti just senverran ettei sauvan pää tullut ulos. Pienellä kopautuksella tuli, eli ei se ollut käytännössä jumissa vaan kinnas.
Ja semmonen pointti muuten että niitä sauvoja mahtuu lyömään vähän sisäänpäinkin, vastakkaisen sauvan ja keskilinkin taipumisen myötäämisen verran. Sillä voisi saada sen pienen liikahduksen aikaan jonka jälkeen jo liikkuu helpommin.
Itse raaputin aikanaan ne boorit puhtaaksi ohuella rautalangalla, mahdollisimman tarkkaan. Ja huuhtelua ohuella öljyllä, ikäänkuin pesua.
Ja viimeisenä, sit kun ne sauvat lähtee niin ennen vapautusta booreista, merkkaa se sauvan asento siihen tukivarren helaan, siitä on sitten helppoa lähteä säätelemään. Saat molemmat sauvat käännettyä samalla tavalla....
Posted: 22.5.2007 13:02
by JannePee
Tuli sit laitettua erääseen lehteen ilmoitus puiden pilkkomisesta, tullut pilkottua jo omat, naapurien ja tuttujen ja osaksi tuntemattomienkin puut jo ja vasta uusi pilkkomiskausi itsellä pääsemässä vauhtiin niin ongelmaksi tuli jo ettei tiennyt enää mistä löytää pilkottavia puita!:) Harrastus alkaa jo kärsimään, perhana!
Posted: 22.5.2007 14:10
by shoebox
jannepee wrote:Tuli sit laitettua erääseen lehteen ilmoitus puiden pilkkomisesta, tullut pilkottua jo omat, naapurien ja tuttujen ja osaksi tuntemattomienkin puut jo ja vasta uusi pilkkomiskausi itsellä pääsemässä vauhtiin niin ongelmaksi tuli jo ettei tiennyt enää mistä löytää pilkottavia puita!:) Harrastus alkaa jo kärsimään, perhana!
Ei Hitto!! NYT repesin..

Posted: 22.5.2007 17:04
by Matsoni
shoebox wrote:jannepee wrote:Tuli sit laitettua erääseen lehteen ilmoitus puiden pilkkomisesta, tullut pilkottua jo omat, naapurien ja tuttujen ja osaksi tuntemattomienkin puut jo ja vasta uusi pilkkomiskausi itsellä pääsemässä vauhtiin niin ongelmaksi tuli jo ettei tiennyt enää mistä löytää pilkottavia puita!:) Harrastus alkaa jo kärsimään, perhana!
Ei Hitto!! NYT repesin..

Haha, millä sä niitä puita pilkot? vai ihan käsin kirveellä

Posted: 22.5.2007 19:11
by DJDH
Käsijarru tuli säädettyä. Ketutti jo pitkään, kun ei voinut jättää pelkällä käsijarrulla autoa mäkeen. Normaalistihan jätän kyllä vaihteenkin päälle, mutta tuo käsijarrun liukumis ominaisuus alkoi keittää jo liikaakin esim. mäkilähdössä. Osaan kyllä tietysti sen nopeamman kytkimellä lähdön, mutta kun ei sitä nyt kerpele jaksa ylämäessä liikennevaloissa koko aikaa sitä jalkaa jarrulla pitää

Posted: 22.5.2007 19:58
by JannePee
Matsoni wrote:shoebox wrote:jannepee wrote:Tuli sit laitettua erääseen lehteen ilmoitus puiden pilkkomisesta, tullut pilkottua jo omat, naapurien ja tuttujen ja osaksi tuntemattomienkin puut jo ja vasta uusi pilkkomiskausi itsellä pääsemässä vauhtiin niin ongelmaksi tuli jo ettei tiennyt enää mistä löytää pilkottavia puita!:) Harrastus alkaa jo kärsimään, perhana!
Ei Hitto!! NYT repesin..

Haha, millä sä niitä puita pilkot? vai ihan käsin kirveellä

Käsin kirveellä, en tue muita tapoja

Posted: 22.5.2007 20:00
by makevee
Kirveellä paras ja mikäpäs siinä kun on kunnon kirves ja pikkuisen ruista sekä tekniikkaa. Samalla saa liikuntaa kun kunnon pöllejä pilkkoo.
Posted: 22.5.2007 21:15
by Matsoni
makevee wrote:Kirveellä paras ja mikäpäs siinä kun on kunnon kirves ja pikkuisen ruista sekä tekniikkaa. Samalla saa liikuntaa kun kunnon pöllejä pilkkoo.
Juu ja kunnon kirveellä tarkoitetaan Fiskars isoa halkomiskirvestä

Posted: 22.5.2007 21:15
by Jari P
Tänään pesin ja vahasin passatin. Kerhotarrakin tuli liimattua.
Posted: 22.5.2007 21:20
by makevw
Matsoni wrote:makevee wrote:Kirveellä paras ja mikäpäs siinä kun on kunnon kirves ja pikkuisen ruista sekä tekniikkaa. Samalla saa liikuntaa kun kunnon pöllejä pilkkoo.
Juu ja kunnon kirveellä tarkoitetaan Fiskars isoa halkomiskirvestä

Joka kestää kaiken muun paitsi lappeelleen lyömisen.
Posted: 22.5.2007 21:22
by Matsoni
makevw wrote:Matsoni wrote:makevee wrote:Kirveellä paras ja mikäpäs siinä kun on kunnon kirves ja pikkuisen ruista sekä tekniikkaa. Samalla saa liikuntaa kun kunnon pöllejä pilkkoo.
Juu ja kunnon kirveellä tarkoitetaan Fiskars isoa halkomiskirvestä

Joka kestää kaiken muun paitsi lappeelleen lyömisen.
Kyllä ja jos näin tekee niin sitä ei saa takuuseen uutta

kokeiltu on..
Posted: 22.5.2007 21:24
by Sami P
tuli vaihettua tuohon omaan golffiin 10-20mm madaltavat Supersportin jousilautaset vielä pienen madalluksen saamiseksi!!!!!!

Posted: 23.5.2007 8:41
by Clayman
Eilen tuli vaihdettua toinenkin takajarrulevy ja laakeri Ventoon. On se saksalaanen insinööri viisas ku se on keksiny kiinnittää sen jarrusatulatelineen (taimikähitonrautaonkaan) kuusiokolopulteilla. Tavallisetkin sielä kerkeis olemaan, noissa kuusioissa muutakun avain pyörähtää jos on jumissa. Onneksi lukkopihdit on keksitty
Tänään uurestansa konttorille.
E: Leima tuli

Posted: 23.5.2007 15:45
by JannePee
Itse en pidä fiskarsin halkomakirveestä, normipuihin nopeammin tehoaa perus fiskarsin normimalli. Halkomakirvestä käyttänyt vain muutamiin isompiin puihin. Lauantaina kävisi tutustumassa vipukirveen toimintaan Riihimäen piha ja eläinmessuilla. Jos saisi riittävästi kirveelle vaan töitä niin voisi harkita tollaisenkin käyttöä, 199e hintalappu vaan hieman hirvittää, sillähän saa 1/3 softanpäivitystä golperoon jo

Posted: 23.5.2007 18:35
by MIKU
Samppa wrote:tuli vaihettua tuohon omaan golffiin 10-20mm madaltavat Supersportin jousilautaset vielä pienen madalluksen saamiseksi!!!!!!

Muista mitata paljonko madaltuu lisää noilla.
Posted: 23.5.2007 19:56
by Sami P
kyllä se vähän reilun sentin putos noilla lautasilla

Posted: 24.5.2007 11:24
by JannePee
Tänään soiteltu sitten erinäiseen määrään eri virityspajoja. Lähikulmilla pääsisi nopeastikin laittamaan softaa uusiksi Karalan softalla, mutta taas jarrupenkkiä ei olekaan sit ihan lähellä tms. Karala itse taas ehtisi katsomaan autoa vasta elokuussa. Olisi kiva nähdä paperillakin miten tehot muuttuneet. Noohs, ehkä syön vaikka jädeä lastutus-budjetilla kesän

Posted: 24.5.2007 11:41
by Matsoni
jannepee wrote:Tänään soiteltu sitten erinäiseen määrään eri virityspajoja. Lähikulmilla pääsisi nopeastikin laittamaan softaa uusiksi Karalan softalla, mutta taas jarrupenkkiä ei olekaan sit ihan lähellä tms. Karala itse taas ehtisi katsomaan autoa vasta elokuussa. Olisi kiva nähdä paperillakin miten tehot muuttuneet. Noohs, ehkä syön vaikka jädeä lastutus-budjetilla kesän

Miksi et aja Valkeakoskelle Harisen luo?
Posted: 24.5.2007 12:09
by JannePee
Matsoni wrote:jannepee wrote:Tänään soiteltu sitten erinäiseen määrään eri virityspajoja. Lähikulmilla pääsisi nopeastikin laittamaan softaa uusiksi Karalan softalla, mutta taas jarrupenkkiä ei olekaan sit ihan lähellä tms. Karala itse taas ehtisi katsomaan autoa vasta elokuussa. Olisi kiva nähdä paperillakin miten tehot muuttuneet. Noohs, ehkä syön vaikka jädeä lastutus-budjetilla kesän

Miksi et aja Valkeakoskelle Harisen luo?
Ajattelin ensin tarkistaa mahdollisuuden säästää 90e, Harinen pyytää tuon verran enemmän. Pitää pirauttaa nyt Valkeakoskelle.
Posted: 24.5.2007 13:18
by JannePee
Doudiin, seuraavana palkkapäivänä suuntana Valkeakoski, jaksaisi juhannuksena auto kuljettaa paremmin erinäköisiä juoma-aineita

20.kesäkuuta siis säädellään autoa Harisen toimesta.
Posted: 24.5.2007 17:50
by Matsoni
jannepee wrote:Doudiin, seuraavana palkkapäivänä suuntana Valkeakoski, jaksaisi juhannuksena auto kuljettaa paremmin erinäköisiä juoma-aineita

20.kesäkuuta siis säädellään autoa Harisen toimesta.
Vai ei nykyiset 130 heppaa riitä siihen hommaan
Minkäslaisia lukemia odotat Hariselta tulon jälkeen?
Omaani kysyin Hariselta muutosta niin 690€ olisi ollut...

Posted: 24.5.2007 19:04
by JannePee
Matsoni wrote:jannepee wrote:Doudiin, seuraavana palkkapäivänä suuntana Valkeakoski, jaksaisi juhannuksena auto kuljettaa paremmin erinäköisiä juoma-aineita

20.kesäkuuta siis säädellään autoa Harisen toimesta.
Vai ei nykyiset 130 heppaa riitä siihen hommaan
Minkäslaisia lukemia odotat Hariselta tulon jälkeen?
Omaani kysyin Hariselta muutosta niin 690€ olisi ollut...

Tiedä miten 130heppaa hyytyisi tulevana jussina, varsinkaan kun ei tiedä mitä ja missä silloin on puuhailemassa, joten varma on aina varmaa

(toki vaarana voi olla, että itse hyytyy enemmän

)
Eiköhän nuo teholukemat ole jossain 150-160hp ja 370-400Nm haarukassa. Tuon 690e verran tulee ylitöistä kevyesti, joten jotenkin pitää muistaa itseä, olkoon nimipäivälahja itselleni

Posted: 28.5.2007 21:00
by DJisotela
Tänään tuli suunnattua eilen pikku2:sen keulalle hypähtäneet itävallantuliaistummattuninkiumpiot!
Valotehokin parantui, toivottavasti eivät nyt samantien himmenny/ota vesiä sisään..

Posted: 31.5.2007 18:48
by Micco
Tänään tuli räpsäytettyä alustavat kaupat talosta...
