Page 4 of 11

Posted: 13.8.2006 17:38
by Kari Thure
Mulla on FK:n säädettävä ja madallusta on 85mm.
Image

Posted: 18.8.2006 6:37
by Pasi Häkli
Mistäs sais edullisesti korkeussäädettävän hyvän alustan Passattiin? 3BG Variant 1.9TDI.
Esim KW.

Posted: 18.8.2006 10:14
by ahto
ei taida KW:tä kovin halvalla saada... ainakaan uutta.

Posted: 18.8.2006 13:21
by pete78
Freezen wrote:Löytyykö keltään FK Hightec -alustasarjaa, madallus 40 mm?

Hintaa olisi Completoksen mukaan 349 €, ei kai mikään paha hinta?

Mielipiteitä siitä tai muutenkin FK tuotteista, uskaltaako ostaa vai tuleeko pelkkää paskaa? :)
Täällä on passatissa kyseinen alusta.. Yllättävän hyvän oloinen on ja just passelisti laski edestä ja takaa.. serkkupoijalla oli passatissaan eibaskan sarja ja kävi ajamassa mun kiesillä niin tilasi heti tuollaisen fk high tecin ja heivas suht uudet eibachit roskiin.. halvalla saattaa saada myös hyvää..

Posted: 19.8.2006 7:09
by Tero L
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/1059.jpg

Tuossa kuva omasta kulkineesta Weitec -30 alustalla, keula jäi hieman perää ylemmäs... Ajettavuus on todella hyvä, löytyy hieman mukavuutta, mutta kuitenkin löytyy myös jämäkkyyttä.

Posted: 19.8.2006 14:48
by Jari P
http://www.funtech-shop.de/

Onko kukaan tilannut tuolta alustaa/muuta tavaraa? Hinnat vaikuttaisi aika halvoilta.
Tai jos jollakin on tiedossa muita linkkejä, niin esiin vaan.

Posted: 31.8.2006 13:30
by kartza
Minulla on säädettävä Formel-k alusta apujousilla g3 variantissa. Keula tippuu tarvittaessa vaikka 110mm ja perä on kolmiasentoinen sokkasäätö. Erittäin hyvän tuntoinen ainakin tähän asti. Niitä saa hintaan 400-500€ kotiin kannettuna säätöavaimineen.

Posted: 31.8.2006 13:38
by Kale
Jarppa wrote:http://www.funtech-shop.de/

Onko kukaan tilannut tuolta alustaa/muuta tavaraa? Hinnat vaikuttaisi aika halvoilta.
Tai jos jollakin on tiedossa muita linkkejä, niin esiin vaan.
DTS-tuning:in webbikauppaan tuo linkki heittää ainakin mulla. Sen pitäisi olla ihan luotettava putka. Jos sieltä joku tilailemassa jotain niin voisin lähteä kimppaan.

Posted: 31.8.2006 15:28
by Jari P
Minä ainakin tilaan loppuvuodesta, kunhan palautukset kolahtaa tilille.

Posted: 31.8.2006 21:11
by Ari-Matti Aho
Tänään tippui omakin auto pari senttiä maata kohti. Takana ei enää varaa eikä edessäkään ellei vaihda vanteita... 8)

Posted: 31.8.2006 21:26
by MIKU
Onko tontissa? Laitaha kuvaa!!!

Posted: 31.8.2006 21:52
by Ari-Matti Aho
No en mä sulle pärjää mutta riittää mulle. Kuvia pitäisi napsia kyllä.

Passat 1.9TDI Variant -98 ja muutokset..

Posted: 6.9.2006 15:01
by mkaskine
Jatketaan täällä kun tuli postattua uus aihe....

Tulipahan sitten tuollainen hankittua 2 päivää sitten.
Nyt jo laitettu paikalleen PSI:n powerbox, tänään tulee alle 18" vanteet 235/40 renkailla.

Mutta sitten se pahempi homma....mistäs alustasarja ja mikä??
Nyt keulaa on ylhäällä kuin teinikorollassa perä aikanaan Very Happy

Eli millä se auto saadaan niin tontiin että etupää ja takapää on samassa linjassa kun vertaa lokarin kaaria.

Ja säädettävillä tietysti mutta onkos jotain toimivaa hieman halvempaa settiä olemassa?

Posted: 6.9.2006 22:36
by Jami R
löytyyhän noita säädettäviä alk. n.500€-->
Mutta halvalla ei yleensä hyvää saa.. ennemmin kannattaa odottaa ja säästää kuin ostaa halvin sarja.
monessa ei säädettävässä alustassa tulee helposti eteen se ongelma että tippuu liian vähän tai liian paljon..
Opin sen ongelman vanhan autoni kanssa.. ostin uuden alustasarjan maksoin noin 300€..
5000km etuiskari vuotanut kuiviin. uusi takuuseen.
10000km molemmat etuiskarit vuotanut kuivaksi. uudet tilalle.
20000km etuiskarit ja toinen takaiskari kuiviksi..
eli 20000km 6 iskaria.
kaverilla sama sarja.. ei ongelmia!?!
se on tuuri peliä.

Posted: 7.9.2006 9:46
by mkaskine
ja mistähän saa äädettävää sarjaa hintaan ~500 euroa?? Eipä ole itselle noin halpoja vastaan tullut.
Linkkejä kiitos.

Ja myöskin pelkät jouset riittävät kunhan on linkittää kuvia / faktaa että madallus on sellainen kuin pitää eikä mikään keuliva passat

Posted: 7.9.2006 11:11
by DJisotela
eBay:stä niitä löytyy.. Itsellä on FK- Highsport korkeus säädettävä alusta, joka nyt 5000 tkm aikana toiminut hienosti, ainut mikä "huonous" on kun kääntää pyöriä nin etu jouset napsahtaa pari kertaa kun pyörivät lautasten välissä. Maksoi pikkusen päälle 600 :arrow: koska auto on 4:kko ja siinä sarjassa tulee uudet vakaajan tangot, vajaa vetoisen setti oli muistaakseni n530 eupoo keväällä.

Posted: 7.9.2006 13:25
by mkaskine
siis tota onkos siellä uusia vai vaan käytettyjä? ( ikinä ebaytä käyttänyt )

Jos joku viittis koittaa ettiä sieltä mulle sopivan kitin ja pasteis suoran linkin tähän.

Posted: 7.9.2006 13:48
by piritek
joka nyt 5000 tkm aikana toiminut hienosti
Melko kunnioitettava kilometrimäärä FK:n sarjalla ajettuna :) Eibachilla ois jousissa takuu jo lauennut 1000tkm:ssä vai oliko se 1000tmailissa.

Posted: 7.9.2006 14:58
by mkaskine
no nyt olis lowtecin sarjaa tyrkyllä taikka sitten http://www.formelk.de/ tuolta joku halpa satsi...oliskohan sen hinta ollut 459eskoo..
piää nyt katsoa millaisen tarjouksen tuosta lowtecistä saa.
Kenelläkään kokemuksia ko. sarjasta?

Posted: 7.9.2006 15:05
by DJisotela
^^ njoo lipsahti tuo (t) sinne ylimääräistä.. :shock:

Posted: 11.9.2006 9:16
by mkaskine
elikkä lowtecin setti laitettu tilaukseen, odotellaan sarjan saapumista että saa tuon auton näyttämään autolta eikä citymaasturilta

Posted: 11.9.2006 10:57
by AjH
mkaskine wrote:elikkä lowtecin setti laitettu tilaukseen, odotellaan sarjan saapumista että saa tuon auton näyttämään autolta eikä citymaasturilta
Minkä Lowtetcin seteistä, mistä tilasit ja hinta? Entäpä toimitusaika, ja tietysti jos muistat päivittää todellisen toimitusajan sitten kun sarja saapuu...

Posted: 11.9.2006 12:00
by mkaskine
Jos en nyt ihan läpiä päähäni puhu niin kyseessä on G9.1 sarja, setti tilattiin nr-autovarusteen kautta ja toimitusajan pitäisi olla 1-2viikkoa.
Hinnaksi jää alle 600 euroa, viimeisen päälle tingattu hinta selviää kun käyn noutamassa tavaran.

Posted: 11.9.2006 12:26
by AjH
mkaskine wrote:Jos en nyt ihan läpiä päähäni puhu niin kyseessä on G9.1 sarja, setti tilattiin nr-autovarusteen kautta ja toimitusajan pitäisi olla 1-2viikkoa.
Hinnaksi jää alle 600 euroa, viimeisen päälle tingattu hinta selviää kun käyn noutamassa tavaran.
:) Itse juuri laitoin Lowtecille kyselyä noista coileista, tosin olen enempi kiinnostunut 9.3 tai 9.4 setistä, ne kun ovat ihan viimeisen päälle coilit erillisillä korkeus ja esijännityssäädöillä. Ilmoittelivat että 9.3 ja 9.4 sarjojen TÜV hyväksyntöjen pitäisi tämän vuoden lopulla olla useimmille autoille kunnossa niin ensi keväänä saattaa olla aika ruuvata alle.

Hintahan on suorastaan halpa, ottaen huomioon että Lowtecin hinnastossa Saksahinta 16% alvilla on 449 euroa.

Edellisen kerran kun Lowtecin sarjan olen itse tilannut niin oli kaupassa pientä hitautta ja meni lopulta 3kk ennen kuin sarja oli kotona, ja takaiskaritkin vielä väärät. Mutta etupää on kyllä 3.4 madallussarjasta toiminut oikein mainiosti Renaultin alla. Vaan toivotaan tosiaan että aikanaan oli Suomalaisen jälleenmyyjän ongelmaa eikä Lowtecistä mitenkään riippuvaista (näin uskon).

Edittiä: ovat tehneet uuden coilover kataloogin ja hinta päivittynyt; 9.1 setti on nyt 538,80 euroa, olikohan tuossa vanhassa listassa alviton hinta vaikka tekstissä niin sanotaan että alv olisi mukana. Noh, ei kallista vieläkään.

Posted: 29.9.2006 10:25
by mkaskine
no niin, nyt ovat sitten kamat tulleet ja eilen piti jo se etupää laittaa paikalleen. Lopullinen korkeussäätö jäi tällepäivälle kunhan illalla saadaan takapääkin asennettua. Tässä muutama pikainen kuva kännyllä napattuna, ja pienen ajon jälkeen tuo etupää on vielä alempana kuin noissa kuvissa :D

Ei oikeen toimi suomen hiekkateillä....

http://img138.imageshack.us/img138/8650/image018fk7.jpg

http://img142.imageshack.us/img142/9901/image017gw9.jpg

Posted: 29.9.2006 11:10
by AjH
mkaskine wrote:no niin, nyt ovat sitten kamat tulleet ja eilen piti jo se etupää laittaa paikalleen. Lopullinen korkeussäätö jäi tällepäivälle kunhan illalla saadaan takapääkin asennettua. Tässä muutama pikainen kuva kännyllä napattuna, ja pienen ajon jälkeen tuo etupää on vielä alempana kuin noissa kuvissa :D

Ei oikeen toimi suomen hiekkateillä....

http://img138.imageshack.us/img138/8650/image018fk7.jpg

http://img142.imageshack.us/img142/9901/image017gw9.jpg
Onko tossa säätö kuinka alhaalla vai tapissa ylhäällä? Tietää vähän että miten säädöt Lowtecissä riittää. Et huomannut itse sarjasta ottaa kuvia ollenkaan?

Posted: 29.9.2006 11:47
by Vesa-Matti Luoma
mkaskine wrote: Ei oikeen toimi suomen hiekkateillä....
Mitäs tarkoitat tällä?

Posted: 29.9.2006 12:08
by mkaskine
no siis nyt on säädetty alimmaisesta säätökähdasta noin 40mm lautasia ylemmäs, tänään pitää säätää sitä varmaankin noin 15mm lisää.
Varaahan siellä on vaikka kuinka *itusti....

Valitettavasti en muistanut sarjasta kuvia ottaa, otanpa tänään siitä setista kuvan kun on paikallaan ja rengas irti, saa siitäkin jonkinasteisen käsityksen.

Vezques, tarkoitin sitä että kun on noin alhaalla niin näin töyssyisillä teillä raapii roiskeläpät ja pohjapanssari maata :D

Posted: 29.9.2006 12:36
by Ari-Matti Aho
Mullakin on jo molemmat roiskeläpät halki...

Posted: 29.9.2006 12:50
by Harri
Miksei kukaan kysy minun mielipidettäni Gaytec -alustasarjoista sun muista. :o :lol:

Nyrkkisääntönä voi pitää, että mitä enemmän käyttää rahaa, sitä enemmän saa vastinetta.

Suositeltavia "turvallisia" vaihtoehtoja ovat KW:n Sport Suspensionit, säädettävistä Variante 1 riittää useimmille (Perussäätö sama kuin V2 & V3), Eibach, H&R, Oettinger yms "merkkituotteet".

Nimeltä mainitsemattomia halpissarjoja joskus muutaman myimme, mutta huomattavasti mukavampaa on myydä vähän laadukkaampaa, kun asiakas ei 6kk soita takaisin ja hauku pystyyn.

Takuuta ei taida noissa halpissarjoissa käytännössä olla, eli jälleenmyyjä (tai ebay-kauppias) heittäytyy hankalaksi, voi tulla kalliiksi.
Kotimaassahan myyjän olisi annettava vähintään 6kk takuu, mutta yleisesti takuu on noilla "merkkialustoilla" se vuosi tai Eibachin tapauksessa enemmän....

Posted: 29.9.2006 13:22
by mkaskine
no kaikilla ei oo rahaa xxxxxxx maksaviin sarjoihin, ja edellinen auto minulla oli 5kk:ta. Kyllä se halpis sarja sen kestää :D

Posted: 29.9.2006 14:36
by AjH
mkaskine wrote:no kaikilla ei oo rahaa xxxxxxx maksaviin sarjoihin, ja edellinen auto minulla oli 5kk:ta. Kyllä se halpis sarja sen kestää :D
Noh, ei oteta Harrin kommenttia henkilökohtaisesti, vaikka se selkeästi oli suunnattu viimeksi mainittuun Lowtec-merkkiin. Lowteciähän saa Suomalaiselta jälleenmyyjältä ja ihan virallinen maahantuojakin on Suomessa.

Mitä tulee Lowtecin toimivuuteen niin pariin otteeseen olen jo tainnut ehtiä kehumaan että ainakin 3.4S alustasarja on reilun pari vuotta ollut autossa vuoden ympäri ja edelleen toimii ja on kunnossa. Liekö sitten hyvä mäihä vai olisiko laatu kuitenkin ihan kelvollista :)
Toisaalta mitä nyt katsoin Lowtecin päivitettyjä hintoja netistä niin eipä noi CO setit mitään ylihalpoja ole, korkeussäädettävä G9.3 sarja kun maksaa varmaan sen 900 euroa Suomessa.

Edit: ja siis missään tapauksessa en väitä etteikö rahalle saisi vastinetta. Itsekkään en osta koskaan halvinta, naapurikansaamme tuntien se kuitenkin tarkoittaa huonoa :)

Posted: 30.9.2006 9:28
by mkaskine
no niin, nyt on koko setti paikallaan.....pitää vissiin hiukan vielä säätää, tuntuu että on vieläkin liian alhaalla...

päiviteyt kuvat autosta ja siitä sarjasta otetut kuvat ilmaantuvat jossain vaiheessa tänään tänne...

:Lisäys:

No niin, siinä nyt aamutuimaan jonkinlainen kuva pirssistä...
paskatti aamulla

Posted: 13.10.2006 0:07
by AjH
mkaskine wrote:no niin, nyt on koko setti paikallaan.....pitää vissiin hiukan vielä säätää, tuntuu että on vieläkin liian alhaalla...

päiviteyt kuvat autosta ja siitä sarjasta otetut kuvat ilmaantuvat jossain vaiheessa tänään tänne...

:Lisäys:

No niin, siinä nyt aamutuimaan jonkinlainen kuva pirssistä...
paskatti aamulla
Kai tässä vaiheessa saa jo laittaa :roll: tolle jossain vaiheessa :D

Mutta ihan asiankin puolesta, miltä G9.1 on nyt tuntunut muutaman viikon pohjalta? Alkaa vakava merisairaus uhata kun vakioalustalla ja 65 profiilin nakeilla päästää menemään.

Posted: 13.10.2006 16:33
by mkaskine
kyllä mä olen ollut sarjaan pirun tyytyväinen, hieman ehkä tuntuu kovalta pienessä vauhdissa ja noilla renkailla mutt kyllä sen kestää kun ajettavuus on tuota luokkaa maantienopeuksissa.

Posted: 8.1.2007 16:25
by Joona
Löyty KW:lta tuo 40/40 mm kiinteällä madalluksella oleva sarja, pitäisi kait olla laatukamaa?

Posted: 8.1.2007 18:30
by Harri
Miettinen wrote:Löyty KW:lta tuo 40/40 mm kiinteällä madalluksella oleva sarja, pitäisi kait olla laatukamaa?
Ihan OK ja laadukas sarja, hinta- laatusuhde kyllä kohdallaan....

Posted: 8.1.2007 18:50
by Sami Mäkinen
Löytyskö alta tonnin hyvää alustasarjaa tähä 3b passattiin...

FK:lla kyllä on mutta onko minkään väärti

Posted: 8.1.2007 19:22
by Joona
Tuleekohan autosta liian matala jos on 40 mm madallus ja 205/55/16" ??

Posted: 8.1.2007 19:25
by AjH
sami.m wrote:Löytyskö alta tonnin hyvää alustasarjaa tähä 3b passattiin...

FK:lla kyllä on mutta onko minkään väärti
Alta tonnin = coiloverit? Koska ns. normaaleja alustasarjoja saa alta tonniin, ei taida mikään edes tonnia maksaa. Koni lähelle.

Lowtecin G9.1 sarjaa mkaskine juuri tuossa pari viestiä taaksepäin kehuu. Eikä hintakaan ole kyllä todellakaan paha.
FK sarjasta on Fiatin alla kokemusta, varsin hyvä ja mukavakin, ei siis kivireki. Ja kolme vuotta on nyt kestänyt ihan ongelmitta. Sarja on siis tarkalleen Silverline Highsport.

Posted: 8.1.2007 19:26
by AjH
Miettinen wrote:Tuleekohan autosta liian matala jos on 40 mm madallus ja 205/55/16" ??
Riippuu siitä mitä tarkoitat liian matalalla? Monelle jo madallus sanana tarkoittaa että autolla ei uskalla ajaa missään ;)

Posted: 8.1.2007 19:45
by Joona
No vaikkapa sitä että paljonko jää etulipasta väliä maahan? :)

Posted: 8.1.2007 21:13
by mattioj
onko kukaan tietonen tai mistä löytäis tüv hyväksyntä lapun. autossa on entisen omistajan toimesta konin sport tai koni special sarja. auto on 01 passat

Posted: 8.1.2007 23:54
by AjH
mattioj wrote:onko kukaan tietonen tai mistä löytäis tüv hyväksyntä lapun. autossa on entisen omistajan toimesta konin sport tai koni special sarja. auto on 01 passat
Mihis sitä tarviit, vai eikö oo leimattu ja tuli sanomista katsastuksessa? Ja onhan siellä Konin koko sarja ml. jouset?
Eiköhän Konia myyvä putiikki kopion saa järjestettyä. Tai sitten laitat suoraan Konille mailia. Joskus sieltä kyselin saatavuutta Rellun iskareille ja vastaus tuli varsin rivakasti.

Posted: 9.1.2007 11:50
by Harri
mattioj wrote:onko kukaan tietonen tai mistä löytäis tüv hyväksyntä lapun. autossa on entisen omistajan toimesta konin sport tai koni special sarja. auto on 01 passat
Selvitä mikä alusta autossa on ja pyydä todistus vaikka suoraan maahantuojalta www.motoral.fi

Posted: 9.1.2007 12:46
by passat variantti
kyllä noi konin kynäjouset on hyvät , ainakin mä tykkäsin mut menivät auton vaihossa mukana ja aattelin nykyiseenki vaihtaa sellaset kun ensin vanhat tulee löysiksi niin sitten.

Posted: 9.1.2007 19:05
by - Mikko -
No niin, nyt pitäsi tuo oma nakuttaja saada sen verran lähemmäs isänmaata, että tulevat kesävanteet näyttävät asiallisilta (18"). Loppusuoralla olisi Eibach Pro-Kit-jouset ja H&R-jouset. Kumpi vai kampi? Hinta ei sinänsä ole vaikuttava tekijä, koska molemmat irtoaa lähes samaan hintaan (n. 20e hintaero).

Eibachista olen Harrin kautta kuullut hyvä kokemuksia Variantin alla vakioiskareilla (tätä konseptia käytetään myös allekirjoittaneen projektissa), mitäs H&R:stä voi sanoa?

Posted: 10.1.2007 15:49
by maikki
3BG:hen ostin Eibachin jouset sopivasti poistotarjouksena :D

Kunhan kevät tulee niin laitetaan alle ja kaveriksi budjettiratkaisuna Sachsin advantaget. Peltikeulassa em. yhdistelmä oli varsin toimiva ja kait tuossakin toimii kun tehdasmadalletuissa on sama iskari kuin vakiokorkuisissa. Eroa ei kuitenkaan eibachien ja tehdasmadalluksen välillä ole kuin 10mm ( taikka todennäköisesti enemmän...peltikeula tippui likemmäs 60mm eibacheilla :D )

Kesärenkaiksi tulee 225/45-17 Nokian Z:tat joten ajettavuuden pitäisi olla näiden päivitysten jälkeen ihan kohtuutasolla.

Posted: 10.1.2007 16:18
by mattioj
paljon kiitoksia ystävällisistä neuvoista. pitää koittaa jälestää. tosiaan edellinen omistaja oli laittanu ja jättäny/unohtanu muutoskatsastaa.

Posted: 15.1.2007 22:18
by Leena
Minkäslaista alustaa tohon nelivetoon kannattais harkita,että näyttäs edes vähän madalletulta,se kun vissiin on vähän normaalia etuvetosta korkeempi alkujaan, jos olen oikein ymmärtänyt.Se kun näyttää vähän hassulta noitten 18 tuuman kesäpyörien kanssa normaali korkeudella. :?: