Page 4 of 8
Posted: 27.4.2008 11:49
by Osku.T
minusta noi on ihan sopivasti kaarien sisällä en laittele palaa väliin.Ja tänään lähen kahen tunkin kera nosteleen autoa ja ruuvaileen alustaa.pitää kysellä pomolta huomena renkaita oisko sillä jotain mulle.
Posted: 4.5.2008 16:38
by Jy_ri
Terve! Olisi tarkoitus tilata autoon (Golf4 variant) H&R:n 35/35 alustasarja, ja nyt kysynkin mielenkiinnolla niiltä, jotka samaa autoa ovat madallelleet, että jääkö auto tasaisella madalluksella ns. keulimaan? Kesärenkaina 225/40R18
Mittailin vakioalustalla ja kesärenkailla mittoja renkaan yläreunasta lokarinkaareen ja sain seuraavat lukemat, etupää 65mm
takapää 80mm. vaikka näiden mukaan auton ei pitäisi jäädä "keulimaan" ei se kuulemma silti tarkoita sitä. Miten on asian laita...???
-KIITOS-
Posted: 5.5.2008 17:03
by Sami P
ota niitä mittoja mielummin vanteen keskeltä kaareen kun pyörän päältä.. jokaisella on varmaan eri kokoiset gummit
Posted: 6.5.2008 17:47
by Osku.T
ja toi auton perän muotoiluki minusta pienentää tota vannetta takana.Livenä noi näyttää paljon paremmilta kuin kuvissa.Mut kuitenki on noi myynnisä ja hakusessa ois 19" vanteet.
Posted: 6.5.2008 18:16
by Osku.T
meniskö tän kokoset valssit 3bg pasuuna farkkuun.10x19" et 30 jako 5x112.Tai 20" vanteet ilman peltitöitä??
Tai tämän kokoset Etu vanteet: leveys: 8", et 32 ja huulta 1,5"
Taka vanteet: leveys 9,5", et 35 ja huulta 3,5"
Posted: 7.5.2008 9:48
by JannePee
Pienien ongelmien jälkeen alustasarja olisi vihdoin haettavissa slamitilta
Jos tänään tuon hakisi ja lähiaikoina suuntaisi Savonlinnan suuntaan asennuskeikalle. Alkanutkin raapimaan tuo vakioalusta jo maahan kiinni offroad reissuilla.
Posted: 7.5.2008 12:06
by Kimmo H.
Noniin... asennuksen jälkeen sitten kuvia kehiin.
Posted: 7.5.2008 14:27
by Jy_ri
Sami P wrote:ota niitä mittoja mielummin vanteen keskeltä kaareen kun pyörän päältä.. jokaisella on varmaan eri kokoiset gummit
En nyt kysynytkään sitä madalluksen määrää, vaan sitä, että jos madallan etu ja takapäätä molempia sen 35mm niin pysyykö auto vakaana vai alkaako "keuliin"? Koska ei se todellisuudessa madallu tämänhetkisestä juuri sitä mitä luvataan.
Posted: 7.5.2008 14:31
by AjH
Erikoisinta näissä on aina se että keulalle ei kuormata tavaraa, vaan konttiin, eli luulisi että perä jäisi kasarimalliin ylös ilman kuormaa. Jos siis jotain epätasapainoa madalluksesta korkeuksiin tulisi. Säädettävä alusta rok, ei tartte ainakaan auton keulimista pelätä...
Posted: 8.5.2008 13:37
by Osku.T
Kävin tänään varaan kaksi uutta rengasta koska edestä on kaaret ottanu sen verran kiinni renkaisiin.Laitan eteen jotka on takana ja uudet taakse koska ne on 235/40/18,ei löytynyt samoja ku vanhat jotka oli 225/40/18.Ja pitää nyt nostaa kunnolla keulaa että ei syö noita renkaita.
Posted: 10.5.2008 1:09
by MIKU
Taitaa olla väärä et sulla vanteissa?
Posted: 13.5.2008 15:09
by Osku.T
voi olla.mut ei voi mitään pitää nostaa reilusti keulaa.Ois kyllä uskonu että 35et sopii.
Posted: 13.5.2008 16:35
by kotka
Osku.T wrote:voi olla.mut ei voi mitään pitää nostaa reilusti keulaa.Ois kyllä uskonu että 35et sopii.
Ei noilla renkaan leveyksillä, varsinkaan ilman kaarien levitystä..
Nimim. ET35..
Posted: 13.5.2008 16:44
by Osku.T
pitäskö olla 215/40??
Posted: 23.9.2008 20:32
by Markus V
19" vanteet vaihtumassa vähän pienempiin mutta sitäkin leveämpiin. Joten kysymys kuuluu miten leveitä vanteista farkku iv golfissa on ollut?
Itselle tulossa eteen 9"x16" ja taakse 10"x16"
mahtuuko noi ongelmitta? autoa laskettu weitecin alustalla 35mm.
ET lukemaa en täl hetkel viel tiedä, mut se selviää kun myyjä mulle tietoa kertoo, samoin renkaan leveys.
tällaista tiedossa ----->
http://mak383.lite.fi/kuvat/Baijeri/060508_4.jpg
Posted: 23.9.2008 20:48
by DJDH
No jos et Et:tä tiedä, niin tosi vaikea sanoa sopiiko vai ei. Ei tuo 35mm madallus meinaa oikein mitään, eli tuskin sen takia raapii kiinni. 9" menee kyllä eteen pienillä kaaritöillä, oikealla ET:llä ja kaposella renkaalla. Taakse 10" melkein sama juttu, se vaan ettei takakaaria voi muokata niin paljoa kuin etukaaria. Takana oikea ET on ehdottoman tärkeä. Liian suuren ET:n saa korjattua spacerilla, liian pientä ei sitten korjata juuri millään. Itellä on takana 8x18" ET35 + 15mm spacer, eli loppu ET 20. Raapii 80mm madalluksella kevyesti kaareen. Sisäpuolella on sitten kyllä enempi tilaa. 10" voisi mennä jollain ~ET25.
Tuo 16" ja 35mm voipi vaan näyttää aika huvittavalta.
Posted: 23.9.2008 21:18
by Markus V
Tuo 16" ja 35mm voipi vaan näyttää aika huvittavalta.[/quote]
Empä kysynytkään mielipidettäsi miltä se näyttää vaan sitä että mahtuuko, kiitos siitä sinulle.
Posted: 10.10.2008 23:51
by Nakkisormi
Onkos kukaan tilannu saksanmaalta tämmöisestä paikasta
http://www.tij-power.com/
tai täältä
http://www.stg-gmbh.com/tuning.html
Meinaan että on alustasarjat ja jouset edukkaita. En sitten tiedä tuleeko muita kuluja postien lisäksi?!
ei tuo berliini oikein taivu niin on aika öö aapisen reunalla.
Alko poltteleen ku katseli noita ja niiden hintoja:)
Posted: 12.10.2008 20:27
by kahe
Nakkisormi wrote:Onkos kukaan tilannu saksanmaalta tämmöisestä paikasta
http://www.tij-power.com/
Alko poltteleen ku katseli noita ja niiden hintoja:)
Puolitoista vuotta sitten tilasin tuolta Eibachin sarjan. Tilauksen kanssa oli ongelmia, taisi olla väkisin mulla lähetysmaana Saksa. Maililla ja englanniksi asiat hoitui hienosti.
Posted: 12.10.2008 22:33
by Nakkisormi
kahe wrote:Nakkisormi wrote:Onkos kukaan tilannu saksanmaalta tämmöisestä paikasta
http://www.tij-power.com/
Alko poltteleen ku katseli noita ja niiden hintoja:)
Puolitoista vuotta sitten tilasin tuolta Eibachin sarjan. Tilauksen kanssa oli ongelmia, taisi olla väkisin mulla lähetysmaana Saksa. Maililla ja englanniksi asiat hoitui hienosti.
Tuolta toisesta paikasta katselin eibachin pro-systemiä niin 523€+ ilmeisesti postitus 30€. Ohjehintahan tuolle sarjalle olisi 803€. pro-kit ois 174€. Saas nähdä joutuuko veronpalautukset laittaa meneen saksaan
Weitecin ultra gt:tä ja konin street-kitiä sais täältä oulusta polarautovarusteesta 475€ ja 448€, mutta tuota eibachia niin paljon kehutaan, että siihen olisin kyllä kallistumassa. Ei tullu kysyttyä paljo polarissa olis tuo eibach ollu..dummy
Posted: 13.10.2008 9:18
by maikki
Luuri vain käteen ja kysymään paljonko eibachit maksaa.
Omassa passatissa eibachit+sachsin advantaget eikä voi moittia.
Sitten kun laitatat alustan paikalleen niin varmista että säätävät camberitkin kun osa paikoista on niin laiskoja etteivät viitsi tehdä sitä kun joutuu apurungon kanssa jumppaamaan.
Posted: 15.10.2008 20:24
by Tero Tanninen
Autoa olis mukava laskea alemmas, mut pitäis ainakin takaata lokarin kantit taittaa ja vaihtaa vakio etulippa takas
Posted: 26.11.2008 22:58
by Nakkisormi
Tuli tosiaan tilattua Kw sport suspension -35mm sarja ja olen miettinyt että ite ruuvailis alle. Löytyiskö mistään näppärää ohjetta miten tuohon bg passattiin alustasarja laitetaan. En ole vielä tuon auton alustaan yms. tutustunu niin pieni vinkki vinkkinen ois kiva
Yritin tuossa etsiä, mutta en oikeen löytänyt..
Posted: 26.11.2008 23:23
by AjH
Nakkisormi wrote:Tuli tosiaan tilattua Kw sport suspension -35mm sarja ja olen miettinyt että ite ruuvailis alle. Löytyiskö mistään näppärää ohjetta miten tuohon bg passattiin alustasarja laitetaan. En ole vielä tuon auton alustaan yms. tutustunu niin pieni vinkki vinkkinen ois kiva
Yritin tuossa etsiä, mutta en oikeen löytänyt..
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... 4&start=48
Saako tosta mitään osviittaa asiaan, kuvia aiheesta löytyy varmaan netistä hakemalla mutta ei se oikeasti mikään paha homma ole.
Toisaalla pohdit etta pääsekö enää kulkemaan madalluksen kera, mutta kyllä se ainakin mulla on vielä onnistunut. Pitää vaan sisäistää että maavarasta vähän uupuu ja kiertää ne möykyt ja kuopat miten parhaiten pystyy.
Posted: 27.11.2008 17:27
by Pasi Häkli
Kyllä madalletulla autolla pystyy ajamaan ihan normaalisti, jos vähänkään on oma asenne kohdallaan.
Riippuu tietty siitä kuinka matala se on.
Posted: 27.11.2008 20:44
by Nakkisormi
AjH: Kiitos linkistä!
Ainoa mielenpäällä oleva tuon madalluksen suhteen on mökkitie 20 km soratietä. Nyt ropisee välillä pohja kiinni niin kyllä se madalluksen kanssaki ottaa, mutta ei voi mitään pitää ajaa varovaisemmin.
Volvolla saatto ajaa 80-90km/h, mutta tuon passatin kun laitto niin 60-70 voi ajaa. tulis nyt vaan tuo sarja niin pääsis hiplaileen sitä
Posted: 27.11.2008 21:08
by Sami Jalonen
Yllättävän hyvin pääsee pieniäkin mettäteitä vaik itelläki on -50mm edestä. Ajelee vaan toiset renkaat keskellä. Mut noi hiekkatiet on sit asia erikseen, riippuu tietenki alustasta mut kivasti rämähtelee läpi kuopat ku ajaa vähänki kovempaa..
Nopeesti se "kuoppatutka" tulee ku matalalla ajaa
Posted: 27.11.2008 22:15
by Micco
Orkkis pohjamuovi kannattaa heittää mäkeen ja teetättää teräksestä kunnollinen, jos reilummin madaltaa. Orkkis metallipanssarista ei ole kokemuksia, mutta ilmeisesti siinä kiinnitykset on sellaiset, että tiputtaa maavaraa entisestään? -35mm ei pitäisi olla kyllä mitään ongelmia, jos tosiaan omaa yhtään pelisilmää tien suhteen. Niinkuin edellä on mainittu, niin niitä rännin pohjia pitkin ei kannata ajella, saa pohjan monessa paikkaa osumaan liki vakiokorkeudellakin...
Posted: 28.11.2008 9:08
by haisuli
Kuskista se on kiinni ja siitä miten ajaa. Kyllä madalletulla autolla kanttikivimaastureille (tai niiden kuskeille) pärjää. Ja yleensä madallettu alusta on jäykempi kuin orkkis / normaali, niin se ei niiaile töyssyissä ja montuissa, niin pystyy ajamaan jopa huomattavasti kovempaa kuin edellisellä versiolla. Mutta jos madallus on luokkaa formula niin sitten asia on tietenkin aivan toinen.
Täälläpäin nuo 'mökkitiet' (lue: soratiet) on lähes säännönmukaisesti paremmassa kunnossa kuin kaikki asfaltoidut tiet, lukien myös 'valta- ja moottoritie'. Että niillä ajaminen pelottaa kuoppien/vanteiden puolesta huomattavasti enemmän.
Posted: 28.11.2008 14:44
by Osku.T
olihan se tuskaa ajaa kesäsäädöillä nyt ku tuli lunta hyvin ja tänä aamuna ku oli loskaa.Pohja oli kokoajan jossakin kiinni.Pitäs varmaan ostaa se alustapanssari.
Posted: 28.11.2008 16:51
by Sami Jalonen
Samaa miettiny, mut kun on jo nyt jokapaikassa pohjasta kiinni ni laita tohon sitte vielä 20mm paksumpi panssari. Vanhasta muovisesta ei kylläkään oo mitään jäljellä..
Posted: 29.11.2008 19:57
by MIKU
Riippuu missäpäin asuu,mut ite käyn usein kuusamossa ja tietty välillä ois kiva ku ois reilusti maavaraa
Posted: 1.12.2008 10:56
by Timppa
Tuo koivusen panssari ei muuten madalla autoa ollenkaan... mulla ainakin tuo jäi itseasiassa hiukan korkeammalle kuin alkuperäinen muovikötöstys. Eilenkin tuolta kainuusta tullessa tuli taas huomattua tuon panssarin hyvyys. Matkan aikana kuului reilut 10 kertaa kolaus panssarista kun autoista tippuneita jääpalasia kolisi panssareihin...
Posted: 9.12.2008 18:38
by Nakkisormi
Tässä vielä alustasarjaa ootellaan..jospa se tällä viikolla tulis! Ois hallipaikkaki valmiina..
Posted: 14.12.2008 21:36
by Nakkisormi
No niin nyt on alustasarja ruuvailtu ja sorvailtu alle. Tuli omasta mielestä vähän takapainoinen, eli keula ei laskeutunut suhteessa perään. Keulivaksi jäi. Mistä moinen ja mikä lääkkeeksi?
http://s362.photobucket.com/albums/oo64 ... =Ennen.jpg
ennen
http://s362.photobucket.com/albums/oo64 ... Jlkeen.jpg
Jälkeen
Posted: 14.12.2008 22:31
by COH
Minkä alustasarjan nakkisormi laittoi? Lääkkeeksi voisi harkita madaltavia jousilautasia eteen. Kannattaa kuitenkin katella miten alusta asettuu ajan kuluessa. Voipi mennä vielä vaateriin.
Posted: 14.12.2008 22:39
by teppis
Mikä olisi hyvä alusta sarja 4motion 3bg pasuunaan kun kesä alut 19", 235/35 19 ja renkaan/kaaren välissä n.3 cm väliä?!
Posted: 14.12.2008 22:40
by AjH
Ton "jälkeen" kuvan perusteella keulii ihan huolella, ehkä asia on toisin kuvassa jossain valosassa, suoraan sivusta ja silleen
Perä on ainakin asiallisella korkeudella, keula vielä samoihin. Odotuskin voi tosiaan vähän auttaa mutta pitää muistaa että ne atkajousetkin asettuvat, eli ei välttämättä etu-taka suunnassa tapahtu muutosta.
Posted: 14.12.2008 22:47
by Sami Jalonen
Vaihat mun kans päiksee, mulla on liian korkeet takajouset jotka tarvis noin matalat tilalle, saatais molemmat autot vaateriin
Posted: 15.12.2008 6:41
by Nakkisormi
COH wrote:Minkä alustasarjan nakkisormi laittoi? Lääkkeeksi voisi harkita madaltavia jousilautasia eteen. Kannattaa kuitenkin katella miten alusta asettuu ajan kuluessa. Voipi mennä vielä vaateriin.
Kw sport suspension -35mm setin Slamitiltä laitoin. Pitää ootella, tosiaan, että rupeaako tapahtumaan muutoksia. Alusta muuten ihan hyvä. Loppu keulimiset eikä omasta mielestä ole liian pintakova, että on miellyttävä ajaa.
Posted: 15.12.2008 9:50
by maikki
Mittasitko ennen-jälkeen mitan renkaan keskiöstä lokasuojan reunaan?
Posted: 15.12.2008 16:12
by Nakkisormi
maikki wrote:Mittasitko ennen-jälkeen mitan renkaan keskiöstä lokasuojan reunaan?
No arvaa muistinko siinä tohinoissa ja sehän ottaapi päähän
Posted: 15.12.2008 16:27
by Leroy
Mulla on kanssa tuossa omassa Passatissa KW:n Sport Suspension...Asennuksen jälkeen itsekin vähän zoomailin, että autossa oli hieman takapainoinen ryhti. Nyt ollut puoli vuotta alla ja nokka on tippunut kyllä aika reilusti siitä mitä se heti asennuksen jälkeen oli. Tuollaisen 10mm vajonnut siitä, mitä katsastusmies mittasi (kävin muutoskatsastamassa kolme päivää asennuksen jälkeen). Mulla on kyllä nuo madaltavat jousilautaset (Bonrath, -10mm, Slamitilta 65€) hyllyssä odottelemassa kevättä...Saisi se keulasta vielä himpun matalampi olla. Pitää kattoa, jos löytäisin kuvan tämän hetkisestä tilanteesta..
Tietysti noilla autojen keulapainoilla on vaikutusta miten paljon se keulasta laskee, voihan se vähän heitellä, kun kiinteästi madaltavat sarjat on kysymyksessä. Tuo minun sarjahan käy 1.6, 1.8.T ja 2.0 moottoreille. Varmaan 1.6 koneella olisi jäänyt vielä himpun enemmän keulimaan (tämä siis mun hlökohtaista "mutua")
Posted: 15.12.2008 18:00
by Nakkisormi
Leroy wrote:Mulla on kanssa tuossa omassa Passatissa KW:n Sport Suspension...Asennuksen jälkeen itsekin vähän zoomailin, että autossa oli hieman takapainoinen ryhti. Nyt ollut puoli vuotta alla ja nokka on tippunut kyllä aika reilusti siitä mitä se heti asennuksen jälkeen oli. Tuollaisen 10mm vajonnut siitä, mitä katsastusmies mittasi (kävin muutoskatsastamassa kolme päivää asennuksen jälkeen). Mulla on kyllä nuo madaltavat jousilautaset (Bonrath, -10mm, Slamitilta 65€) hyllyssä odottelemassa kevättä...Saisi se keulasta vielä himpun matalampi olla. Pitää kattoa, jos löytäisin kuvan tämän hetkisestä tilanteesta..
Tietysti noilla autojen keulapainoilla on vaikutusta miten paljon se keulasta laskee, voihan se vähän heitellä, kun kiinteästi madaltavat sarjat on kysymyksessä. Tuo minun sarjahan käy 1.6, 1.8.T ja 2.0 moottoreille. Varmaan 1.6 koneella olisi jäänyt vielä himpun enemmän keulimaan (tämä siis mun hlökohtaista "mutua")
Juu jos löytyy kuvvee niin laita näkyileen.
En tiiä kuvittelenko vai johtuuko siitä ettei ikinä ole autoissani alustasarjaa ollu, mutta jotenki pomppivan oloinen keula ku tuossa pikkusen kylänpinnassa pyöriny tuolla. Oonkohan nyt liian kriittinen?!
Posted: 15.12.2008 18:14
by Leroy
Tervetuloa "kengurukerhoon" vaan....
. Kyllä se siitä ainakin vähän ajan oloon tasoittuu (ainakin mulla teki niin), tai sitten perse ja korvien väli tottuu. Sitten kun Oulun puolella liikut, niin mukulakivillä on hampaissa amalgaamit aika löysässä, ihan pieni varoituksen sana vaan...Kaiken kaikkiaan tuo on kyllä aika pintakova alusta, tai jotenkin se "rebound" -ilmiö tuntuu välillä aika häijynä pikkuheitoissa. Rehellisyyden nimissä jos nyt saisin toisen mahdollisuuden valita, niin varmaan oisin johonkin toiseen (lue:säädettävä) ratkaisuun päätynyt...Edellisen auton Eibachit tuntui jotakuinkin ilmajousitetulta S -Mersulta tähän KW:n alustaan verrattuna...Noin niinkuin mukavuuden suhteen.
Posted: 15.12.2008 18:42
by Leroy
No tuossa yksi aika huono kuva noin reilun kuukauden takaa...(kaikki muut jo hävitetty)
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... 008052.jpg
Nuo Autot -osiossa olevat kuvat on otettu asennuksesta seuraavana päivänä, joten jos niistä jotain tolkkua saa, niin voi verrata. Keula on tosiaan tippunut sentin puolessa vuodessa...
Posted: 17.12.2008 17:17
by Nakkisormi
Nyt tuntuu että olis hieman laskenu ku otettiin isäukon kans auto ylös. Renkaat pois, löysättiin iskarin alapään kiinnitykset. sitte alas ja kiristys. Kiristettiin sarjaa asentaessa se alapäänkiinnitys ku auto oli nosturin nokassa ja tukivarret roikku. Oiskohan joku sentti tullu nyt alas, tai sitte oon niin päissään että en enää erota
Näin neuvottiin heynesin korjausoppaassa joka tarttu kirjastosta mukaan
Posted: 17.12.2008 17:43
by Sami Jalonen
sitte oon niin päissään että en enää erota
Mikäs kirja se alkaa "Korkkaa kossupullo, ota reilu huikka, nosta auto ylös..."
Posted: 17.12.2008 19:07
by Nakkisormi
Sami Jalonen wrote:sitte oon niin päissään että en enää erota
Mikäs kirja se alkaa "Korkkaa kossupullo, ota reilu huikka, nosta auto ylös..."
Minun osalta kaikki
Yleensä luen ohjeet väärin tai jää jotain huomaamatta
Posted: 3.2.2009 22:10
by Nakkisormi
Tuossa mökillä ollessa nappasin nokialla kuvan, että miten on auto asettunu. Ainakin kuvan perusteella ihan hyvä omasta mielestä. Lie miten auto sitten tuossa kallellaan
Vielä pitäs se 4-pyöräsuuntaus ja muutoskatsastus teetättää..ku sais aikaiseksi.