Page 38 of 131
Posted: 4.2.2010 20:44
by Pia
Siis voi rasitus! Meillä kans samaa ongelmaa et boksi kaatuu vähän väliä. Välillä saattaa päivänki toimia ilman ongelmia, mutta sitä toisina päivinä saa käynnistää 10 kertaa uusiks. Niinku esim. tänää. 10min tuntiin on kaatuilujen väli. Paras kaatuminen on ollu 53sec käynnistymisestä.
Boksina D-link.
E:Se oliki D-link
Posted: 4.2.2010 20:48
by Por
Pia wrote:Siis voi rasitus! Meillä kans samaa ongelmaa et boksi kaatuu vähän väliä. Välillä saattaa päivänki toimia ilman ongelmia, mutta sitä toisina päivinä saa käynnistää 10 kertaa uusiks. Niinku esim. tänää. 10min tuntiin on kaatuilujen väli. Paras kaatuminen on ollu 53sec käynnistymisestä.
Boksina A-link.
Yks syy voi olla virtapuolella joko virtalähteessä tai itse modeemissa. Kannattaa kokeilla toista modeemia jos jostain on saatavilla.
Posted: 4.2.2010 20:58
by Tero Paalanen
^Veikkaisin et ongelma johtuu lämpenemisestä.
Pelas aivan ok kun oli vaa yks kone wlanis, ongelmat alkoo ku tuli toinenki kone.
Posted: 4.2.2010 21:19
by Por
Tero Paalanen wrote:^Veikkaisin et ongelma johtuu lämpenemisestä.
Pelas aivan ok kun oli vaa yks kone wlanis, ongelmat alkoo ku tuli toinenki kone.
Edelleen voi olla virtalähteessä, isällä oli virtalähde mennyt. Piuhalla yks kone toimi mutta heti kun pisti läppärin wlanilla niin yhteys katkes. Toinen virtalähde niin toimii, nyt saa olla puhelin, ipod ja kone wlanissa sekä piuhassa yks kone niin toimii.
Posted: 5.2.2010 9:51
by Alkaline
Pasi Häkli wrote:Vitoskoneen murinat on kyllä aika hienot
ihan mielenkiinosta, eli miten tasapainotetaan vitoskone??? Onks siellä vaan rautaa aika reilustivastapuolella?
Posted: 5.2.2010 11:21
by Mika-Matti Mattila
Alkaline wrote:Pasi Häkli wrote:Vitoskoneen murinat on kyllä aika hienot
ihan mielenkiinosta, eli miten tasapainotetaan vitoskone??? Onks siellä vaan rautaa aika reilustivastapuolella?
Vai onko sylinterit rivi muodostelmassa kuten NG moottorissa?
Posted: 5.2.2010 12:10
by Pasi Häkli
Joo ei se oo V5 vaan rivivitonen. Samaa periaatetta noudattavaa kuin ne wanhat audin vitoskoneet.
Niin ja siihen modeemiasiaan, en oo koittanut vielä että auttasko se jos ottas virran kokonaan pois vähäks aikaa boksista.
Se saa aina katkasun jälkeen kyllä yhteyden ominpäin melko nopeasti, ettei tarvi boksia aina sammuttaa.
Posted: 5.2.2010 12:16
by AjH
Kerro toki lisää
Ei tasapainotus vielä ihan auennut. Mikäs noissa vitosissa edes on jaottelu, jollain lailla epätahtinen vai jotain muuta?
Vitoskoneethan järjestään käy tunnistettavasti ja jossain määrin miehekkäästi, vrt Fiat, Volvo, Audi, missä kaikissa noita nyt onkaan käytetty.
Posted: 5.2.2010 12:18
by Pasi Häkli
Ei oo tuo audin uuden RSTT:n moottori vielä tuttu itelle, että vois paremmin kertoa. Tuskin tuleekaan tutuksi, on se niin harvinainen vehje niin ei varmaan kovin usein tommosia pääse ropailemaan.
Jos meillä jossain majailisi sellanen itseopiskeluohjelma siitä moottorista niin voin kurkata että mitä se on syönyt sisällensä.
Posted: 5.2.2010 18:58
by Alkaline
mutta onko se niin että ne löy eri tahtiin kaikki vai 3+2 ja jos 3+2 niin onko se sitte miten tasapainotettu? olen ymmälläni
Posted: 5.2.2010 21:13
by Sami Jalonen
1-2-4-5-3 on ainakin sytytysjärjestys vitosessa, mut kiinnostas itteäkin miten se menee. Täytyypi ottaa selvää
Autowiki kertoo V5 olevan sama kun VR5, eli VR6 miinus yks sylinteri. Yks sylinterikansi, V-muoto joko 10,5 tai 15 astetta.
Posted: 5.2.2010 21:28
by AjH
Wikiä itekkin kattelin ja sen mielestä I5 moottori löisi joka sylinterin vuorollaan tulille, eli tehoa olisi tarjolla 720/5= 144 asteen välein, josta syystä tasapainoisempi ja väkevämpi kuin nelkku. Jotain harmonisia kuitenkin kehittää niin ei ole vielä hyvin balanssissa vrt I6 moottoriin.
Onhan noi vitoskoneen höpinät aika hauskan kuulosia. Ja väännökkyyden voin allekirjottaa, ainakin toi Fiuden kone on melkonen kuminauha. Tosin ei se mikään kireevireinenkään ole, vaikkakin aikalaisekseen ihan tehokas.
Posted: 5.2.2010 23:11
by Por
Tuosta suorasta vitosesta olis mielenkiintoista nähdä videopätkä miten männät liikkuu kun pyörittää akselia. Siis kuvattu ilman kantta. Alkoi mietittymään vähän liikaakin...
Posted: 6.2.2010 0:27
by AjH
Posted: 6.2.2010 11:36
by Por
Ainoa mitä löysin tubesta oli animaatio
suorasta vitosesta
Posted: 6.2.2010 13:54
by Pasi Häkli
Taisin löytää syyn netin pätkimiseen.... Huomasin että mulla on ollut taustalla utorrent koko ajan auki
Nyt ei ainakaan oo pätkässyt sen jälkeen kun huomasin sen ottaa pois päältä.
Posted: 6.2.2010 13:57
by Micco
Nyt on pornoo hetkeksi aikaa?
Posted: 6.2.2010 17:51
by Trombone
Whiskey in the jar and sosa-solaah..
Posted: 6.2.2010 22:44
by Por
Minkä prkl takia pistetään sisäänmeno boksiin jossa lukee HD ja pistetään vielä se sama liitin ja sitten tehdään se niin että siihen ei voi liittää mitään HD-piuhaa kiinni ilman erillistä adapteria joka luultavasti vaihtaa vain muutaman karvan paikan?
Posted: 7.2.2010 14:35
by Pasi Häkli
Micco wrote:Nyt on pornoo hetkeksi aikaa?
No eipä oo pornoo ollut latauksessa
Olisinko viimeks hakenut loput jaksot Prison Breakista, mitkä joskus jäi katsomatta, kun ei ollut vielä nettiin ilmestynyt. Sillon varmaan jäänyt vahingossa päälle tuo ohjelma, mikä sitten syystä tai toisesta pätki tota nettia jatkuvasti.
Edit. ilmeisesti iloitsin liian aikaisin, vieläkin pätkii nettiä...
Posted: 10.2.2010 20:12
by Pasi Häkli
Lainasin vanhemmilta modeemin ja erillisen reitittimen. Nyt ei oo kertaakaan vielä pätkässyt, vaikka tavaraa tulee nyt koneelle ~600kt/sek nopeudella. Taitaa tuo vanha motukka olla sitten entinen. Tai sen virtalähde..
Kun nyt kuitenkin joutuu ostamaan uuden niin onko hyviä ehdotuksia mikä olisi hyvä? Alle satasella käsittääkseni pitäs jo saada? Ja mielummin yks ja sama boksi, ettei erillistä modeemia ja reititintä. Tai jos keksitte hyvän perusteen ostaa erilliset niin kertokaa ihmeessä.
Posted: 10.2.2010 22:53
by AjH
Siis ihan tavan ADSL purkki 4-porttisella kytkimellä ja WLANilla?
TP-link tossa mulla nyt on ja toimii, sitä ennen oli A-link, sekin toimi ihan ok.
Tosta Verkkokauppa.comin
valikoimaa
Posted: 11.2.2010 11:25
by Ari-Matti Aho
Telewell on myös toimiva merkki.
Posted: 11.2.2010 17:46
by Bissela
Telewell saa täältäkin äänen. Voi maksaa muutaman kympin enemmän, kuin muut vastaavat.
Mutta laatuhan maksaa.
En ole muita itselle koskaan ostanutkaan: valikot, ohjeet, ja tukisivut suomeksi ja päivitykset toimii.
Muiden merkkien kanssa kun olen joutunut tappelemaan, olen aina kysynyt mikseivät hankkineet
Telewelliä? Kun tuli liittymän mukana. No, laatu laitteitahan EI jaeta ilmaiseksi.
Ja telewellin wlan oli aikoinaan ainoa joka toimi lennosta XPn oman wlan ohjelman kanssa.
Tämä tosiaan on sitten oma mielipiteeni.
Posted: 11.2.2010 19:13
by Pasi Häkli
Joo, täytyy alkaa kattelemaan mistä sais edullisimmin vaikka sitten sen telewellin. Nyt kun laitoin oman modeemin takas kiinni niin pätkiminen jatkuu. Eli eiköhän se oo ihan selvä.
Onko esim
tämä hyvä?
Posted: 11.2.2010 22:37
by Bissela
Tuo malli löytyy itseltäni (majailee tosin varastossa juuri nyt opiskelujen takia ja mies käyttää "mokkulaa").
Muuten modeemi toimi hyvin. Soneran ja paikallisen operaattorin yhteyksien kanssa tosin joutui välillä modeemin starttaamaan uudestaan (virrat pois/päälle) n. kerran kuukaudessa, kun hukkas IP:n (olis varmaan toiminut päivityksellä, mutta kun on laiska luonne
).
Modeemi tuli hankittua aikoinaan ainoastaan wlan ominaisuuden takia, kun tuli hankittua miniläppäri.
Itselläni ei ainakaan ole moitteen sanaa kyseisestä modeemista.
Posted: 12.2.2010 12:22
by Pasi Häkli
No nyt tilasin just ton mallin. 64€ postikuluineen (Multitronic.fi), ei paha. Toivottavasti pelaa hyvin
Posted: 16.2.2010 10:10
by jmr
Kiinnostiko
tuo aihe ketään? On melko huolestuttavaa että kaikki lehdet jättävät uutisoimatta aiheesta.
Posted: 19.2.2010 11:25
by Kale
Ensi viikon kuningaskuluttajassa yhtenä aiheena diesel volkkareiden ongelmat.
Seuraavassa lähetyksessä
TV1 torstaina 25.2. klo 19.30
Diesel-Volkkareissa moottorivaurioriski.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/
Posted: 20.2.2010 14:38
by Osku.T
Miten voi pojalla olla näin niska jumissa?!Kohta viikon ollut niskat aivan jumissa.Ihana kipu NAM
Yritä tehdä töitä johon kuuluu nostelua pahimmillaan +50kg nestesokeri ämpäreitä.Vähän epäilyttää et jumitus tuntuu vain oikella puolella ja säteilee olkapäähän asti.
Posted: 20.2.2010 18:09
by DJDH
Posted: 21.2.2010 13:59
by Pasi Häkli
^ Melkonen asiantuntija
Posted: 21.2.2010 21:32
by Osku.T
Posted: 21.2.2010 21:44
by Pasi Häkli
^
Ainoat positiiviset asiat:
Syöttöpumppu uusittu : 09 maaliskuussa
Kansi ja nokat uusittu : 09 huhtikuussa.
Tosta puuttuu vielä vaihteiston uusinta
Muutenpa tollaseen ei kyllä uskalla koskea pitkällä tikullakaan.
Ja nää on ihan mun omia mielipiteitä.
Posted: 21.2.2010 21:46
by Pia
Noilla kilometreillä oleva tippiloota, no thanks. Ei hyvä yhdistelmä ellei oo jotain isoa huoltoa tehty laatikolle.
Posted: 21.2.2010 21:58
by Osku.T
tänks teille.jätetään toi pois.Etsintä jatkuneen
Posted: 22.2.2010 11:13
by Ari-Matti Aho
Taisi tehdä automankan myyjä oharit, kun ei saa miestä kiinni millään. Rahat kyllä kelpasi...
Mistä noita oikein sikiää?
Posted: 22.2.2010 11:28
by Leroy
Juu ja noitten aiemmin mainittujen tippi -kauhuskenaarioiden lisäksi toteaisin vielä, että tuo sun nykyinen Passattisi hakkaa ulkonäöllisesti tuon thyyninghirvityksen 6-0.., oli sitten mikä yyber -TDI hyvänsä.
Posted: 22.2.2010 11:58
by Pasi Häkli
Leroy wrote:Juu ja noitten aiemmin mainittujen tippi -kauhuskenaarioiden lisäksi toteaisin vielä, että tuo sun nykyinen Passattisi hakkaa ulkonäöllisesti tuon thyyninghirvityksen 6-0.., oli sitten mikä yyber -TDI hyvänsä.
Täysin samaa mieltä. Hirveen näkönen toi audi.
Posted: 22.2.2010 12:11
by Mika-Matti Mattila
Ari-Matti Aho wrote:Taisi tehdä automankan myyjä oharit, kun ei saa miestä kiinni millään. Rahat kyllä kelpasi...
Mistä noita oikein sikiää?
Mahtoikohan samainen ShumiSami olla joka kusetti meikäläistäkin mankka kaupoissa?
Posted: 22.2.2010 12:52
by Osku.T
jos kaupat olis syntyny niin olisin laittanut alkuperäiset puskimet kyllä takaisin paikalleen.
Melkeen kaikissa noissa audeissa on tippiaski mitä olen katsonu.Neliveto kyllä houkuttelis paljon.Miten toi multitronic eroaa tippiaskista sit?Onko se sit kestävämpi?
Posted: 22.2.2010 12:54
by Blue_vw
Mika-Matti Mattila wrote:Ari-Matti Aho wrote:Taisi tehdä automankan myyjä oharit, kun ei saa miestä kiinni millään. Rahat kyllä kelpasi...
Mistä noita oikein sikiää?
Mahtoikohan samainen ShumiSami olla joka kusetti meikäläistäkin mankka kaupoissa?
Sinisalo möi minullekin kakkikseen kattotelineiden tuulenohjainta jota ei ikinä näkynynnä. Mattilan kanssa taidettiin olla samalla käräjäoikeuden päätöslapullakin
Montaa muutakin tuo ipana kerenny koijata.
Posted: 22.2.2010 13:16
by Leroy
Osku.T wrote:Miten toi multitronic eroaa tippiaskista sit?Onko se sit kestävämpi?
Ei kai se juuri mitenkään eroa näin tavan tattiaisen kannalta, kummassakin eikös olekin se käsivalintamahdollisuus. Jompi kumpi noista oli ns. portaaton automaatti, en muista kumpi, kummastakaan ei itsellä ole käytännön kokemusta. Maineeltaan tuo Multitronic on vielä tippiäkin kehnompi..
Itse jos olisin innostunut C5 A6:sta, niin ainoat moottorivaihtoehdot mihin uskaltaisin (näillä tuloilla) kajota olisi: 1.8T, 2.0, 1.9TDI, näin niinkuin seriously...Ja tarkkaan syynäisin ovet ja ne listan alapuolet, sen verran rapsakoita yksilöitä olen luonnossa nähnyt..
Posted: 23.2.2010 17:02
by leevi
Appi ukolla porsi muutama viikko sitten -04 1.9tdi A4:sta multitronic aski. kilsoja noin 150tkm. Ei paha, tehdaskorjattu Belgiasta 3500€ suomen maahantuojalta 4500€. Nyt laatikko on Ruotsissa jossain laatikko pajalla korjattavana, kustannuksista ei vielä titetoa
Muutaman kerran sitä jo varoittelin kun sillä ajoin, laatikko ryki välillä helvetisti paikalta lähtiessä. Nyt ei ryi enään
Posted: 24.2.2010 12:05
by Pia
Tänään posti-Pate toi tämmöset passatin kynnyksiin. Ihan orginellit.
Posted: 25.2.2010 19:46
by Pia
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557
Mitäs sanotte tästä? Nyt on sitte julkisesti haukuttu myös volkkarit.
Pasi, onko tullu vastaan näitä ongelmia?
Posted: 25.2.2010 20:01
by Pasi Häkli
Pia wrote:Pasi, onko tullu vastaan näitä ongelmia?
Meillä ei oo vielä konerikkoja tullut mutta noita jäätymisiä on ollut. Välijäähdyttimen toinen letkulähtö umpijäässä ja auto ei tietenkään käy kun ei saa ilmaa. Melko yleinen ongelma...
Posted: 25.2.2010 20:07
by Joni Sairanen
Shit happens, get on with it
Posted: 25.2.2010 20:11
by Pia
Alko vähä jännittään ku sattuu listalta löytyyn minun Passatti ja äiteen Leoni -08. Passatti ja Leoni varustettuna vieläpä samoilla BKC-moottoreilla.
Posted: 25.2.2010 20:13
by Pasi Häkli
Jos mahdollista niin kannattaa kurkata sinne välijäähdyttimen kuskinpuoleiseen päätyyn, paljonko on jäätä jos on.
Tossa töissä niitä on tullut sulateltua. Pari Defan sisätilalämmitintä puhaltamaan etupuskurin edestä välijäähdyttimelle kuumaa ilmaa, kuskinpuolinen ahtoletku irti ja auto käymään niin alkaa kohta vesi lorisemaan välijäähdyttimen päädystä.
Tunkilla nostaa vielä apukuskin puolen ylemmäs niin vesi valuu paremmin kuskinpuolelta pihalle.