Sana vapaa
Pitääpä pistää Tero kurkkaamaan sinne. Ensin vaan pitäis selvittää et miks vitus tuo pakastin lämpiää niin hitaasti. Viime viikolla ajelin Kangasalalta Ikaalisiin n.70km (tietenki Tampereella joutu seisoon valoissa) ni kertaakaan ei viisari noussu yli 85 asteen. Toki pakkastaki oli -21. Äiteen auto taas lämpiä ihan pirun nopeesti vaikka koko autossa ei oo minkään näköstä lämmityslaitetta, siis ei edes lohkolämppäriä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ainakaan nuo alkuperäset webastot ei toimi yli -20 pakkasilla, se on huomattu
Tälläkin foorumilla jotkut sanoo että niiden auto lämpeää täysin ongelmitta. Siitä tuli mieleen omakin auto, EGR on tukittu eli sekin "lämmönlähde" on poissa sekä keulalla on iso välijäähdytin joka jäähdyttää imuilmaa näillä ilmoilla sanoisinko tarpeettomasti. Eli jos olis normicooleri ja egr käytössä niin varmasti lämpeis nopeemmin..
Tälläkin foorumilla jotkut sanoo että niiden auto lämpeää täysin ongelmitta. Siitä tuli mieleen omakin auto, EGR on tukittu eli sekin "lämmönlähde" on poissa sekä keulalla on iso välijäähdytin joka jäähdyttää imuilmaa näillä ilmoilla sanoisinko tarpeettomasti. Eli jos olis normicooleri ja egr käytössä niin varmasti lämpeis nopeemmin..
Last edited by Pasi Häkli on 25.2.2010 20:24, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Hassua ettei 1.8T kone ole tossa "riskilistassa" mukana ollenkaan. Enhän mäkään ole kun vajaan litran tänä talvena poistanu ylimäärästä sieltä välijäähystä. Nyt on pieni reikä jäähyn pohjassa niin riittää kun puhaltimella työntää kuumaa puskurin aukosta välijäähylle, alkaa lorista reiästä ulos. Pohjapanssari siinä alla tosin vähän on mössössä.
Asiasta oli tossa kaffeilla taannoin puhetta niin on kuuleman mukaan kyllä Volvoissakin, ainakin joissain malleissa joissa välijäähy on samalla tapaa niin tota ongelmaa syntyy. Hyytyy talvella kun riittävästi kondensoi.
Ja yks konsti jolla tota voi hillitä on pahvilla tulpata se välijäähyn ilmanotto kylmäkaudelle. Peitteitä keulaan vaan niinkun ranskalaisissaki.
Asiasta oli tossa kaffeilla taannoin puhetta niin on kuuleman mukaan kyllä Volvoissakin, ainakin joissain malleissa joissa välijäähy on samalla tapaa niin tota ongelmaa syntyy. Hyytyy talvella kun riittävästi kondensoi.
Ja yks konsti jolla tota voi hillitä on pahvilla tulpata se välijäähyn ilmanotto kylmäkaudelle. Peitteitä keulaan vaan niinkun ranskalaisissaki.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jäätyy tuo meidän firman uus FH13:kin. Jokunen kerta aamusin on saanu kiroilla kun välijäähy/putkisto on jäässä ja ahtopainetta ei siis ole. Yritä nyt polkea tollasta 13 litrasta dieseliä ilman ahdinta eteenpäin. Painoakin on jokunen tonni. Ahtimella tuosta irtoaa 440 pollea ja ilman ahdinta ehkä joku 150. Pelkkä 80km/h vauhti tarvii jo n. 200hv että saa rikottua ilmanvastuksen. Se mistä tuo jäätyy on kyllä pieni mysteeri. Kone kyllä käy muttei reagoi juurikaan kaasuun eikä nosta kierroksia paljoa. Veto on totalisesti poissa. Selvittämättä on johtuuko tuo välijäähyn osittaisesta jäätymisestä, eli ilmaa ei vaan mahdu kulkemaan riittävästi läpi, vai ahtopaineanturin jäätymisestä, jolloin kone luulee olevansa ns. tyhjäkäynnillä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Teitin täytyy nostella ahtoja niihin vehkeisiin.. Ralliautomainen lämpimän öljyn tuoksu kabiiniin, niin johan häviää jäät ja lämpiää ohjaamo.
ylläolevaa eikannata ottaa vakavasti, kun se ei kaikilta onnistukuitenkaan..
nimin. ahtolämmöt 132 astetta...
ylläolevaa eikannata ottaa vakavasti, kun se ei kaikilta onnistukuitenkaan..
nimin. ahtolämmöt 132 astetta...
Last edited by DJisotela on 27.2.2010 20:51, edited 1 time in total.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Jos senverran otetaan vakavissaan niin siinähän se ongelma vaan lisääntyy, lisää kuumaa ja kosteaa ilmaa kylmään välijäähyyn... Toki riittävän pitkän kaasuttelun jälkeen alkaa nousta plussalle väkisin ainakin vakiojäähy
Mutta on siitä vielä matkaa että se neste alkaa haihtumalla poistumaan sieltä putkistosta.
Mutta on siitä vielä matkaa että se neste alkaa haihtumalla poistumaan sieltä putkistosta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tulihan viime yönä seurattua mielenkiintost näytelmää, kun W124 mursu pakeni poliisia pitkin meijän pelastustietä
Mielenkiintoseks auton reitin teki se, että pihan kolme taloa on U-muodossa, parkkipaikka keskellä, ja pelastustie menee talojen ihan edestä. Paras oli se, että mersu kierti lenkin 3 kertaa Lähti aina välissä pois pihasta, kävi liikenteenjakajalla kääntymässä ja tuli takasin..
Lopuks pakeni kahden talon välissä olevasta aukosta, jossa on kaks isoa kiveä (yleensä) estää liikenteen. Kävin aamulla kattomassa, niin oli se siitä läpi päässyt, ainoo et renkaanjäljet oli 20cm leveämmällä ennen kiviä kun kivien jälkeen
Mielenkiintoseks auton reitin teki se, että pihan kolme taloa on U-muodossa, parkkipaikka keskellä, ja pelastustie menee talojen ihan edestä. Paras oli se, että mersu kierti lenkin 3 kertaa Lähti aina välissä pois pihasta, kävi liikenteenjakajalla kääntymässä ja tuli takasin..
Lopuks pakeni kahden talon välissä olevasta aukosta, jossa on kaks isoa kiveä (yleensä) estää liikenteen. Kävin aamulla kattomassa, niin oli se siitä läpi päässyt, ainoo et renkaanjäljet oli 20cm leveämmällä ennen kiviä kun kivien jälkeen
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ei mukavaa ole toi ei. Kaveri justiin toissapäivänä tilitti kun oli alkanu liesituulettimen hormista valuun vettä sisään. Tietää heti ettei ole ihan pieni remontti eikä halpakaan. Tai no kuka sen maksaa sitten on eriasia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Nyt kun ulvilaa muutettii ni linksys ei suostunut enää toimimaan... arpoyhteys nopeydeks jotain rapiat 2 gigaa ja sen takia pätki, vaikka kyllä mulle nopeus olis ollu suotava ... Hain paikallisesta atk-puljusta tuollaasen Telewellin samaan hintaan ja laite heti mukaan... ei mun mielest paha ku ei tarvi ootellaPasi Häkli wrote:No nyt tilasin just ton mallin. 64€ postikuluineen (Multitronic.fi), ei paha. Toivottavasti pelaa hyvin
kuulemma ollut ongelmaa kun DNA muuttaa keskuksia niin kaikki boksit eivät toimi yhteen... sama juttu porin puolella taas on eri boksit ja vaivat, mulla ei toiminu zyxeli siellä...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
En jaksa uskoa että käy 3B:hen koska ovat tarkotettu 3C:hen. Mutta tuossa tuo pulju mistä tilasin ne. Vähä kolmatta viikkoo meni ennen ku saapu kotiin.
http://www.ecstuning.com/Search/Passat/ES342632/
Empä oo mittaillu niitä sen enempää vaan ovat varastossa oottelemassa lämpösiä ilmoja.
http://www.ecstuning.com/Search/Passat/ES342632/
Empä oo mittaillu niitä sen enempää vaan ovat varastossa oottelemassa lämpösiä ilmoja.
http://www.slamit.net/product_info.php? ... m1100vl3u7
Kuvasta päätellen ihan samat listat. Sitä en tiä miks siinä lukee että ruostumattomasta teräksestä. Joo kyllähän sielä listan sisällä menee ohut metallilastu mitä vasten tuo Passat-teksti "heijastuu".
Kuvasta päätellen ihan samat listat. Sitä en tiä miks siinä lukee että ruostumattomasta teräksestä. Joo kyllähän sielä listan sisällä menee ohut metallilastu mitä vasten tuo Passat-teksti "heijastuu".
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tais _EFA_ puhua kerhotarroista Mutta kyllä niitä laitetaan varmastikin jakoon kun niitä saavat.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Heti kun saan alkuvuoden tiliotteen... Minulla kun ei ole käyttöoikeutta ko. tiliin. Pitää varmistaa ketkä kaikki ovat jäsenmaksun maksaneet ja sen mukaan tilata ja postitella._EFA_ wrote:onko muuten tarrat missä mallissa?
ajattelin että kun oon uusi jäsen niin ei vielä oo ennestään..
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
mulla '04 tdi pasanen herjas samalla valolla, mutta vikamuistit kun luettiin niin herjan syyksi paljastui polttoaineen lämpötila-anturi, jonka tilalle olin asentanut vastuksen.. otin vastuksen pois ja nollasin muistin, jonka jälkeen ei vika enään toistunut
-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Vittu että tommoset pitäs lopettaa.
Onneksi kumminki lapsi löytyi hengissä.
Onneksi kumminki lapsi löytyi hengissä.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Golffini pääsee ens viikolla Hyvinkään Laakkosen kolarikorjaamolle, kun yksi tytteli tuli kolmion takaa eilen illalla jollain isänsä Pösö 307 farmarilla. Ei toi Keravan Laakkonen kuulemma tee kolarikorjauksia.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Tänään sain sitten kuulla, että Golffi menisi lunastukseen näillä näkymin, koska Laakkonen oli hinnoitellut osat + työt n. 2600e... kertakorvauksena 1800e + seisontapäiviltä rahnaa. Näillä näkymin otan jälkimmäisen vaihtoehdon.Basu wrote:Etupuskuri, vilkunmuovit, umpio, konepelti, lokari nyt ainakin sai kipeää. Ei nyt hirveen, mulla vauhtia 20-30km/h ja se just oli kiihdyttämässä risteyksestä.
Vakuutustarkastaja oli valinnut vastaavanlaiseksi ja hintaiseksi autoksi Europe mallin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Pitkäänhän sit ehitkin omistamaan senBasu wrote: Tänään sain sitten kuulla, että Golffi menisi lunastukseen näillä näkymin, koska Laakkonen oli hinnoitellut osat + työt n. 2600e... kertakorvauksena 1800e + seisontapäiviltä rahnaa. Näillä näkymin otan jälkimmäisen vaihtoehdon.
Vakuutustarkastaja oli valinnut vastaavanlaiseksi ja hintaiseksi autoksi Europe mallin.
Osaakos kukaan sanoa kuinka monta Audin R8 on suomessa? Tuli yksi valkoinen yksilö päivällä vastaan, kun oriveeltä päin olin tampereelle tulossa. Aika härski näky tavis liikenteen seassa, puolta matalampi ja paljon leveempi (leveemmän näköinen?) kun muut. Piti kattoo oikein kaks kertaa että on se se .
Ompahan nyt R8:kin bongattu livenä liikenteessä.
Ompahan nyt R8:kin bongattu livenä liikenteessä.
Mä bongasin vaan Laakkosen huoltohallissa R8 renkaat, oli nekin kyllä ihan härskit Kuuleman mukaan on rengasvalmistajan spesiaalimalli R8 varten. Tuskin noita kovin montaa kyllä on, ei liene edes kovin miellyttävä Suomalaiseen tiestöön yhdistettynä, rata-ajoon varmaan makosa peli...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.