Page 42 of 131
Posted: 2.12.2010 20:20
by elwood
Ennenhän jarrulevyt kesti käytännössä "auton iän"... Senkun vaan paloja vaihteli.
Mutta nyky levyt on tehty kierrätys metallista, entis-aikojen valuteräksen sijaan, joten ovat nykyjään huomattavasti "pehmompia".
Posted: 2.12.2010 22:27
by DJDH
Joo kyl ennen oli paljo parempia. Kivisillä & Sorasillakin oli ikuiset jarrut, siitä vaan tossulla pisti koriasti

Posted: 3.12.2010 13:39
by Kale
Kohtuu hiljaista ollut palstalla tänään. Onko kaikki jo tuhlaamassa veronpalautuksia?
Posted: 3.12.2010 14:48
by Sami Mäkinen
ei uskalla, tulee sairaaks kun menee kauppaan missä on paljon ihmisiä, mä kerkeen törsäämään myöhemminkin

Posted: 3.12.2010 18:59
by KakePro
Veronpalautukset

Mitäs ne sellaiset on
Perketi verohounat kehtasivat olla vieläkin kädet ojossa vaatimassa jäännösveroja maksettaviksi
10 kilo €:tä veroja maksellu ja se ei riittäny. Ei niille riitä mikään

Posted: 3.12.2010 19:54
by pronty
Veronpalautus lähti suurimmaksi osaksi takaisin verokarhulle ajoneuvoveron muodossa.

Posted: 3.12.2010 20:02
by Osku.T
Noniin jos nyt tää nettipimento jäis tähän. Kämpässä on ollut putkiremppa, ollaan kohta kuukausi oltu evakossa kaverin kämpässä. Nyt sain kaverilta mokkulan lainaan. Ens viikolla omaan kämppään

Posted: 4.12.2010 1:00
by Pia
ELSA = Huoltokäsikirja/luettelo
Ohjelma jota käytetään merkkihuolloissa. Ohjelmasta löytyy ohjeet eri korjaustoimenpiteille, teknistä tietoa, yms...
Tuommonen löytyis ny koneelta, vieläpä suomenkielisenä. Täytyy kyllä sanoo että korvaamaton apu.

Posted: 4.12.2010 10:56
by Basu
Meinas eilen illalla tulla jännäkakka housuun, tapahtuma seuraavanlainen:
Ajelin Jyväskylästä etelään päin nelostietä, siinä Toivakan kohdalla missä on se jyrkkään ylämäkeen tehty ohituskaista. Edellä ajoi kaksi täyspitkää rekkaa jne.
Ajattelin lähteä siinä sitten ohi molemmista ja lähdinkin, kun aloin miettimään että hetkinen, millois se he*vetin ohituskaista oikein alkaa, kun olin vähän aikaa vastaantulevien kaistalla ja mäen päällä näkyi jo vastaantulevien autojen valoja. Sitten siinä toisen rekan takanurkalla ollessani tajusinkin, että tää mun edessä toisena ollut yhdistelmä lähtikin ohittamaan sitä sen edellä ajanutta! Oltiin siis melkein kolme rinnan... Kärryssä ei siis toiminut vilkku, itse autossa kyllä. Ja ajoratamerkintöjä ei paljon näkynyt, kun lunta oli sielläkin pikkusen + pimeys.
Posted: 4.12.2010 17:22
by AjH
Kyllä on juu joulukaupoilla ihmiset liikenteessä
Ohitustietä ajelin kohti Kaukajärveä, ennen Pirkkalan liittymää lähdin ohittamaan farkku Meseä, itsellä oli vakkari n 105km/h kohdalla, eli todellinen aika tasan sata. Ei suurta nopeuseroa ollut mutta selkeästi kuitenkin että ajattelin ohittaa. Hitaasti hivutin kyljelle ja näin jo kuskin, vanhahko parrakas herrasmies vaimonsa kanssa. Kun olin keulat tasan vieressä niin patuhan päätti kiihdyttää oikein reilusti
No ei siinä, ohituskaistalla olin niin kiihdytin itsekin kun ei jaksa alkaa hidastamaan ja jäädä taakse odottamaan seuraavaa siirtoa, 120 mittarissa aloin päästä ohi. Patun ilme oli vähintään erikoinen kun katsoi sivulle, tiedä meinasko katseella tappaa vai mitä
Sitten pääsin pirkkalan liittymän sillan ohi ja palasin omalle kaistalle kun kiihdytyskaistaa kiihtytti jo hyvää vauhtia Toyota. No eikös se alkanu hidastaan kun olin ehkä 30m sen takana samassa vauhdissa. Hidasti niin että olin takanurkan kohdalla, pisti vilkun päälle ja saman tien alkoi hivuttautuun kaistalle. Äkkipikaa vaihto vasemmalle ja siellä oli pirkkalan varuskunnasta kyyti kotiin menossa, kuskin ilme oli jälleen näkemisen arvoinen kun joku metri oli kylkien välissä tilaa, tajusi siellä toisessakin autossa että meinas käydä ahtaaksi.
Muutama vähän vähempi jännittävä tilanne vielä mahtui 40 kilometriin ohitustietä, on se kyllä hienoa ajella Suomalaisessa liikennekulttuurissa.
Vasta oli jossain lehdessä että samaan aikaan kun on kuolonkolarit vähentyny niin pienemmät peltikolarit on lisääntyny huimasti, olikohan 15% lisäys viimesen vuoden aikana

Posted: 4.12.2010 17:55
by Alkaline
yhtään enempää tai vähempää tuomitsematta: kyllä se oma ajotapakin vaikuttaa suuresti siihen mikä on onnettomuustiheys tai vaaranpaikat. tosin kyllä tuolla niitä teiden moniottelijoita näkee harvase päivä
Posted: 4.12.2010 23:37
by AjH
Totta on että oma ajotapa ja valinnat vaikuttaa tietysti. Mutta tossa em jutussa esim toi liittymästä tulija ei kyllä millään muotoa antanut mahdollisuutta ennakoida toimintaansa.
Pyrin kyllä noita tilanteita vähän ennakoimaan ja mahdollisuuksien mukaan välttämään minkään muotoista provosointia. Kisaa ei ole tarkoitus ottaa vaan päästä ehjänä perille.
Posted: 5.12.2010 12:23
by Alkaline
Se on jännää kun sen huomaa jo kaukaa, kenen kanssa tulee ongelmatilanteita tai mahdollisia vaaratilanteita, jotenkin se ajokäyttäytyminen ja elekieli jo kertoo sen millainen kuski on. No eipä tästä sen enempää.
Ps. Aika liukasta on viime päivät olleet...
Posted: 7.12.2010 17:33
by Basu
Tänään otin rälläkällä yhden kierroksen Jetsonin uusista etujousista pois, huomenna olisi niiden vaihto alle. Jos torstaina sitten vaihtelis rekkarivalot ja vaihtais pyyhinviiksen, niin se olis sitten loppuviikosta sen leiman hakeminen jälkitarkastuksen muodossa.

Posted: 7.12.2010 20:56
by Sami Mäkinen
Basu wrote:Tänään otin rälläkällä yhden kierroksen Jetsonin uusista etujousista pois, huomenna olisi niiden vaihto alle.
Ei millää pahalla mutta.

Posted: 7.12.2010 21:11
by Basu
Ei toi olekkaan pysyväis ratkaisu, vaan leimauksen ajan ja korkeintaan tämän talven...

keväällä sitten JOMmilaista, jos toi auto mulla vielä on.
Ei ihan VW mutta...
Posted: 10.12.2010 18:12
by KakePro
Voi kunpa omistaisin toimivan ETKA:n
Olisin kovasti kiitollinen jos joku toimivan ETKA:n omistava henkilö viitsisi laittaa kuvan Audi A6 vaikkapa -02---> ovenkahvasta räjäytyskuvan jotta näkisin että millainen vivusto siellä on ja miten se toimii. Vaikkapa etuovesta...
Yv:llä tai tähän suoraan. Kiitokset jo etukäteen

Päätä on raavittu...
Posted: 13.12.2010 16:20
by KakePro
Voi kiasus. Ei auttanut polttoainesuodattimen vaihto tohon vikaan joka ilmenee pakkasen laskiessa yli -10 asteeseen.
edelleenkin toi mun auto tykkää tehdä sen että jos kiihdyttää täyskuormalla (kaasu pohjassa) sataseen niin se nytkähtää ja vedot loppuu siihen. Osakuormalla se ei sitä tee.
Auto tuntuu muutenkin kulkevan uinuen
Mää en käsitä että mikä v*ttu tota alkaa aina vaivaamaan kun pakkasta on yli -10 astetta
Työkaveri lupasi ottaa VAG-COM:in huomis aamuksi töihin mukaan jotta saa lukasta mahdolliset vikakoodit.
Kaippa tästä täytyy kohta avata oma topikkinsa tonne...
Re: Päätä on raavittu...
Posted: 13.12.2010 17:22
by elwood
KakePro wrote:Voi kiasus. Ei auttanut polttoainesuodattimen vaihto tohon vikaan joka ilmenee pakkasen laskiessa yli -10 asteeseen.
edelleenkin toi mun auto tykkää tehdä sen että jos kiihdyttää täyskuormalla (kaasu pohjassa) sataseen niin se nytkähtää ja vedot loppuu siihen. Osakuormalla se ei sitä tee.
Auto tuntuu muutenkin kulkevan uinuen
Mää en käsitä että mikä v*ttu tota alkaa aina vaivaamaan kun pakkasta on yli -10 astetta
Työkaveri lupasi ottaa VAG-COM:in huomis aamuksi töihin mukaan jotta saa lukasta mahdolliset vikakoodit.
Kaippa tästä täytyy kohta avata oma topikkinsa tonne...
Oiskohan sähkönen ahtopaineen tunnistin...
Posted: 13.12.2010 21:15
by AjH
^ Ihan sama tuli mieleen tosta että täyskaasulla vain tulee. Eli ahtaa liikaa ilmaa ja menee jonkin raja-arvon yli, jonka jälkeen vikatila on tuloksena.
Posted: 14.12.2010 18:57
by KakePro
Saattaa se vika olla tossa ahtopaineanturissakin
Mutta mutta. Vikakoodit tuli tänä aamuna lukastua ja löytyihän sieltä yksi. Lämpötila anturi G63 muistaakseni oli vikakoodina.
Jos en nyt aivan persiilleen muista niin kannen päässä olevassa putkilossa on kolme "anturia". Keskimmäinen on vesihehku. Jompikumpi jäljelle jääneistä on tuo lämpitila anturi ja mitäs virkaa se yksi mahtoi toimittaa
Aikas outoa että jos tuo lämpötila anturi aiheuttaa tuon olemassa olevan ja aina moottorin sammuttamisen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen hetkeksi poistuvan ongelman. Lämpömittari nousee kyllä 90 asteeseen. Mutta nouseeko tuo siihen joka tapauksessa johtuen mittarin calibroinnista

Mene ja tiedä sitten.
Täytyy hakea uusi lämpötila anturi ja vaihtaa se. Jatketaan tästä.
Posted: 14.12.2010 20:26
by Tero Häkli
kaikki kolme on vesihehkuja... siinä vieressä on lämpötila-anturi mihin menee 4 napanen liitin, olisko vihreee...
veikkaan n75 enempi kun ahtopaineen tunnistinta, usein jos ahtopaineentunnistin on rikki niin menee heti vikatilaan muutaman sekunnin päästä käynnistyksestä, "yleensä" tunnistin on ehjä jos huomaa sen että ahdot menee yli tai ali kiihdytyksessä =) tietty helposti sen koneella arvoja kattelemalla näkee kumpi kusee =)
en kyllä usko et lämpötila-anturi tota vikaa tekee, käynnistykseen se enempi vaikuttaa kun kulkemiseen...
Posted: 14.12.2010 22:02
by KakePro
Tero Häkli wrote:kaikki kolme on vesihehkuja... siinä vieressä on lämpötila-anturi mihin menee 4 napanen liitin, olisko vihreee...
veikkaan n75 enempi kun ahtopaineen tunnistinta, usein jos ahtopaineentunnistin on rikki niin menee heti vikatilaan muutaman sekunnin päästä käynnistyksestä, "yleensä" tunnistin on ehjä jos huomaa sen että ahdot menee yli tai ali kiihdytyksessä =) tietty helposti sen koneella arvoja kattelemalla näkee kumpi kusee =)
en kyllä usko et lämpötila-anturi tota vikaa tekee, käynnistykseen se enempi vaikuttaa kun kulkemiseen...
No juu näin ajattelin kanssa että ei toi lämpötilan anturi voi itsestään tollasta tehdä.
Näinhän se menikin että ne on kaikki vesihehkuja

Se lämpöanturi on siinä vieressä. Täytyy tarkastaa väritys. Mätänetti tarjoo 4-napasena mustaa ja vihreetä. Mätänetistä en sitä kuitenkaan hae, vaan orkkiksena.
Vaihdan tuon joka tapauksessa koska siitä vikakoodi on tullut.
Otan samalla N75 venttiilinkin koska olen sitä epäillyt jo aiemminkin. Etrasta haen kunnollista uutta letkua tuohon venttiiliin.
Posted: 23.12.2010 21:24
by Osku.T
pieni savun haju pyrkii sisään

Oli tarkotus mennä tonne hongkongiin osteleen.Mut nyt ei vissiin sinnekkään ole enään asiaa.
Posted: 23.12.2010 21:39
by niksu99
Osku.T wrote:pieni savun haju pyrkii sisään

Oli tarkotus mennä tonne hongkongiin osteleen.Mut nyt ei vissiin sinnekkään ole enään asiaa.
Paketti campingmakkaraa mukaan ennen kuin
hiillos hiipuu
Posted: 24.12.2010 6:08
by jonneilari
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE
Posted: 24.12.2010 6:28
by Pasuuna08
Posted: 24.12.2010 8:39
by Marek
Rauhallista Joulunaikaa kaikille. Kohta pitää lähteä golffia kutittelemaan hereille tuolta -26,1°C pakkasesta.

Posted: 24.12.2010 9:27
by Pasi Häkli
Hyvät Joulut kaikille myös täältä suunnalta. -28 astetta pakkasta ja vähintään yks hehku pimeenä
Onneks on lohkolämppäri ja eberi...
Edittiä. No eihän se käyntiin lähtenyt ilman esilämmitystä. Akku ei jaksa pyörittää kunnolla. Apuvirtaa odotellessa...
Posted: 24.12.2010 9:34
by Kw@@kku
Mukavaa joulun aikaa kaikille. Eilen Tampereelta Lieksaan joulun viettoon napakassa pakkas kelissä. Lieksassa aattoaamu alkoi -32'c pakkasella.
Harri
Posted: 24.12.2010 9:46
by Sami Jalonen
Hyvää joulua kaikille, ja sitten rauhallisesti sen kinkun kanssa..

Posted: 24.12.2010 10:06
by Pasi Häkli
Sami Jalonen wrote:sitten rauhallisesti sen kinkun kanssa..

Lupaan ottaa vähän rauhallisemmin emännän kanssa

Posted: 24.12.2010 10:23
by Pia
^:lol:
Hyvät joulut täältä Kauhavaltaki!
Posted: 24.12.2010 10:47
by Osku.T
hyvää joulua kaikille!!
Posted: 24.12.2010 11:00
by AzKo
Oikein hyvää ja rauhallista joulua myös täältä Napapiiriltä. Pakkasta vain -18 eli sopiva talvikeli

Posted: 24.12.2010 11:34
by Sami Mäkinen
Hyvää ja kaupallista eiku rauhallista joulua kaikille

Posted: 24.12.2010 11:35
by Erotiikka-Eero
hyvää joulua kaikille tasapuolisesti
Posted: 24.12.2010 11:36
by mims
Hyvei joului!

Posted: 25.12.2010 22:12
by Arto Vikiö
Hyvät joulut kaikille
Posted: 26.12.2010 0:41
by gti-perttu
Jouluja vaan kaikille!
Posted: 26.12.2010 13:30
by Osku.T
Posted: 29.12.2010 12:19
by Pasi Häkli
Olisko kellään vinkkiä mikä olisi oikeasti hyvä aine elektroniikan puhdistamiseen?
Tilanne on se, että pöytätietokoneeni prosessori on vesijäähdytetty, ja se vesiblokki on haljennut ja kussut glykolit (tai mitkälie aineet siellä sisällä onkaan) pitkin emolevyä ja siellä on nyt semmosta mähmää siellä sun täällä. Milläköhän sitä vois yrittää puhdistaa. Ei varmaan ihan jarrukliinerillä kannata mennä suihkimaan.
Posted: 29.12.2010 12:27
by Pia
Isopropanolilla elektroniikkatehtaissa putsataan kaikki piirilevyt fluxi tahnoista ja muista mömmöistä.
Würthillä on ainaki hyvä aines sparypullossa, siinä tulee mukana sellanen sutiki millä voi hinkata.
Posted: 29.12.2010 13:07
by Pasi Häkli
^ Kiitti vinkistä, täytyypi käydä jostain kattelemassa jos sitä löytyisi.
Edit. Just sitä ei löytynyt, mutta ostin CRC Precision Cleaneria, sillä sai kohtuullisen puhtaaksi. Putsauksessa käytin pientä (käyttämätöntä) maalisutia. Sit täytys vielä hommata hyvä ilmajäähdytin sille prossulle.
Vuodon syykin oli ilmeinen, vesiblokin kansi on pleksiä ja toinen letkulähtö on väännetty väärille kierteille. No sen nyt arvaa että se pleksi halkeaa ennemmin tai myöhemmin tällä tavalla.
Aivan toiseen aiheeseen: Mua nauratti kun luin Winnovan Aikuiskoulutustarjonta Kevät 2011 -lehtistä, jossa oli maininta Vartijan ammattitutkinnon kohdalla: Tutkinto soveltuu työttömille sekä työttömyysuhan alaisille henkilöille ja antaa pätevyyden toimia vartijan tehtävissä vartioimisliikkeessä.
Mitenkään en mollaa vartioita, nauratti vaan tuo kommentti, että sopii työttömille.
Posted: 1.1.2011 11:20
by Pasi Häkli
Tämmönen kilon painonen möhkäle tuli vesijäähyn tilalle

Ihan pätevältä vaikuttaa..

Posted: 6.1.2011 16:38
by KakePro
Komiaa kun ei tarvitse yhdeksään päivään lähteä töihin
Pekkasia kertynyt niin perkuleesti että on pakko vähän poltella pois niitä.
Posted: 6.1.2011 17:37
by Osku.T
Tänään tuli haettua noi Rialin vanteet. Olo oli kun pikkupojalla. Unohtui vaan perkele ostaan hylsyt et sais purettua noi. Sit olis luvassa kunnon hiontaa

yllätyin kuinka hyvässä hapessa ne oli ku sai niin halvalla setin. Renkaissakin on tosi hyvin pintaa. Jos nämä vanteet pysyis auton alla enemmän kuin yhden kesän

Posted: 7.1.2011 10:42
by Basu
Scooter ois tulossa 12.2.2011 eteläiseen Suomeen, tulevana tiistaina tulee liput myyntiin ja 2500 ihmistä vaan mahtuu...

Pakko yrittää päästä.
Posted: 7.1.2011 19:49
by Satelite
Basu wrote:Scooter ois tulossa 12.2.2011 eteläiseen Suomeen, tulevana tiistaina tulee liput myyntiin ja 2500 ihmistä vaan mahtuu...

Pakko yrittää päästä.
Mitä, missä, mistä liput? tahtoo tahtoo!

Posted: 8.1.2011 13:10
by Basu
Satelite wrote:Basu wrote:Scooter ois tulossa 12.2.2011 eteläiseen Suomeen, tulevana tiistaina tulee liput myyntiin ja 2500 ihmistä vaan mahtuu...

Pakko yrittää päästä.
Mitä, missä, mistä liput? tahtoo tahtoo!

Linkki