Page 6 of 16
Posted: 4.2.2009 21:55
by Tero Häkli
oikeen kunnollista sarjaa saa jo kuulemma can-väyläsii mikkä tosiaan pelaa ihan kaikissa mut maksaa yli tuplaten...
Posted: 4.2.2009 22:36
by Kiviharju
Nyt näköjään Piritekin sarjojen hinnat ovat tippuneet.
Ja samalla mainospuheista on hävinnyt tekstit jossa sarjan luvataan toimivan uudemmissa autoissa ilman mitään rele-/vastussarjoja Eli ilmeisesti nämä halvemmat sarjat eivät toimi esim. 3C passatissa suoraan.
Kannattaa varmistaa toimivuus jos tuolta nyt tilaa.
Sarja on mielestäni aivan sama, kuin aikaisemminkin. Ainakin ballastit ovat täsmälleen saman näköiset. Ja nuo hinnat tippuivat ja mainos tekstit muuttuivat jo ensimmäisen tilauksen aikana, ja varasto määrät olivat samat kuin vanhoilla sarjoilla...
Hyvää palvelua oli Piritek:illä, hyvittivät kesken tilausta muuttuneen hinnankin jälkikäteen takaisin
Kuinkas T.Kiviharju onnistuit noiden kiinnikkeiden kanssa, kun edellisessä viestissä ihmettelit niiden toimintaa.
Olen kokeillut niitä muovisia VW adaptereita, mutta ei sopineet, noita peltisiä H7 kiinnikkeitä en ole vielä kokeillut
Tilasin itse alkuperäiset lähivalopolttimon kiinnikkeet, joista muokkaan xenoneille sopivat. En saanut noita peltikiinnikkeitä toimimaan millään, vaikka Piritekiltä sanoivat että noilla on 3C Passattiin sarjoja asennettu... Perjantaina selviää että pelaako sarja puolikkaissa, toivottavasti toimii, koska tilasin yhdelle tutullekkin 3C Passattiin sarjan samalla

Posted: 5.2.2009 17:15
by Kiviharju
No nyt se kiinnike ongelma selvisi. Mulla on Passatissa Valeon umpiot, joissa on täysin erilaiset kiinnikkeet kun Hellan umpioissa, joihin nuo Piritekin kiinnikkeet on suunniteltu. Ja tietenkään ei Valeoihin saa mitään varaosia, vaan olisi ostettava koko umpiot
No täytyy vaan muokata noista omista kiinnikkeistä sopivat...
Posted: 6.2.2009 19:34
by Kiviharju
Yksinpuheluksi menee
Toimiihan ne xenonit lähivaloissakin, ei ole mitään ongelmia. Ei edes tarvi laittaa parkkeja päälle startatessa
Puolen tunnin homma oli asennuksessa, kun joutui kiinnikkeet muokkaamaan sopiviksi...
Posted: 7.2.2009 18:47
by Mika Viinikka
Kuinkas 3bg puskurin ja umpiot saisi nopsaan pois? Ajattelin vaan, kun laitoin halogeeni pitkien tilalle 5000K xenonit, niin nyt tarvis vaihtaa noi alkuperäiset lähivalo polttimot uusiin

Huomaa hyvin, että on valoteho hiipunut kun vertaa uusien valoon. Onko kenelläkään tietoa mikä on alkuperäisten värilämpötila? Onko se 4000K vai mikä?
Posted: 11.2.2009 22:00
by vez
Voisi olla värilämpö tuo 4000 K. Mitenkäs aiheuttaako jälkiasennus xenonien ballastit radioon kuuluvuuteen häiriöitä itsellä on 2 kpl GT HID 50 W ballasteja autossa ja kun pistää päälle niin radio suhisee hetken ja kun xenon polttimot ovat syttyneet niin radion kuuluvuus pysyy heikkona(ilman xenoneita radio kuuluu erittäin hyvin).
Posted: 12.2.2009 2:13
by Tero Häkli
kyllä ne semmosta tekee, ferriiteillä esim saa aika hyvin pois
Posted: 12.2.2009 19:06
by Mika Viinikka
Osaakos kukaan sanoa, miksi pitkät laittaessa päälle kuskin puolen xenon sammuu hetken päästä, mutta ottamalla ptkät pois ja laittamalla päälle toimii normaalisti? Ballasteja koitin puolelta toiselle vaihtaa, mutta aina se kuskin puoli sammu.
Polttimoja en kyllä kokeillu vaihtaa, kun ne olin jo kerinny änkeemään paikalleen

Mutta ei kait polttimo noin tee?
Posted: 12.2.2009 19:33
by Tero Häkli
onko sulla releytettynä ne ?
Posted: 12.2.2009 23:11
by vez
Mihinkäs väliin niitä ferriittejä kannattais laittaa että sais häiriöt eliminoitua ballastien virtajohdoille vai radion virtajohdolle ?
Posted: 12.2.2009 23:21
by Tero Häkli
tuntus et vaikuttaa vähä joka välis

parhaiten tainnu vaikuttaa kun laittaa ballastilta polttimolle lähtevään johtoon heti ballastin viereen, mut kokeilemalla =)
Posted: 13.2.2009 13:12
by Keskitalo
Mika Viinikka wrote:Osaakos kukaan sanoa, miksi pitkät laittaessa päälle kuskin puolen xenon sammuu hetken päästä, mutta ottamalla ptkät pois ja laittamalla päälle toimii normaalisti? Ballasteja koitin puolelta toiselle vaihtaa, mutta aina se kuskin puoli sammu.
Polttimoja en kyllä kokeillu vaihtaa, kun ne olin jo kerinny änkeemään paikalleen

Mutta ei kait polttimo noin tee?
Kaverilla oli samaa vikaa opelissa. syy oli virran vähyys syttymisen hetkellä

Posted: 13.2.2009 13:21
by Tero Häkli
yleensä juu virran vähyys, tai huono maa
Posted: 13.2.2009 13:23
by Keskitalo
Tässä just koitan metsästää h1 xenoneita 6000k jostain kuhtuu hintaan, mut ei oikeen tunnu löytyvän

Posted: 13.2.2009 14:24
by Tero Häkli
itelle tulee niitä josain vaihees... tai riippuu mikä on kohtuuhinta

Posted: 13.2.2009 15:40
by Keskitalo
Tero Häkli wrote:itelle tulee niitä josain vaihees... tai riippuu mikä on kohtuuhinta

tilasin jo

ainoo vaan et ne on 5000k
millaset ne olis ku tarkotus laittaa pitkiinki jossain vaiheessa ja se hinta?
Posted: 13.2.2009 15:55
by Mika Viinikka
En ole tero releyttänyt. Mulla ei ole hajuakaan miten se tehdään
Onkos tuolle virran vähyydelle mitään tehtävissä?
Posted: 13.2.2009 17:22
by DJDH
Eipä juuri. Releellä sitä virtaa saa lisää. Kato vaikka tuosta releen kytkentä
http://i105.photobucket.com/albums/m226/DJDH/photo4.jpg Tietty laitat molemmille lähivaloille oman releen ja sulakkeen. Ei sitten sammu molemmat lähivalot yhdellä kerralla

Posted: 13.2.2009 19:06
by Mika Viinikka
Tack! Tarvii koittaa ensin noihin lisäpitkiin, jos vaikka auttaisi tohon sammumiseen.
Posted: 8.3.2009 21:37
by teppis
Vihdoin on kesonit kiinne ja hyvä tuli.Joutu pikkaisen tekemään omin suunnitelmia ja toteutuksia, mutta ilman minkään rikkomista ja johtojen katkaisua sain tehtyä!
Posted: 8.3.2009 21:40
by Micco
teppis wrote:Vihdoin on kesonit kiinne ja hyvä tuli.Joutu pikkaisen tekemään omin suunnitelmia ja toteutuksia, mutta ilman minkään rikkomista ja johtojen katkaisua sain tehtyä!
Laitoitko pelkkiin lyhkäsiin, vai molempiin? Ja millasia viritelmiä piti rakennella? Itellä 2 settiä on ootellu paikallee laittoa jo muutaman kuukauden...

Mihin laitoit ballastin/ballastit kuskin puolella?
Posted: 8.3.2009 21:58
by Sami Jalonen
No hyvä että sait paikalleen!

Posted: 8.3.2009 22:22
by teppis
Micco wrote:teppis wrote:Vihdoin on kesonit kiinne ja hyvä tuli.Joutu pikkaisen tekemään omin suunnitelmia ja toteutuksia, mutta ilman minkään rikkomista ja johtojen katkaisua sain tehtyä!
Laitoitko pelkkiin lyhkäsiin, vai molempiin? Ja millasia viritelmiä piti rakennella? Itellä 2 settiä on ootellu paikallee laittoa jo muutaman kuukauden...

Mihin laitoit ballastin/ballastit kuskin puolella?
Pelkkiin lyhkäsiin laitoin ja kesti hetken ennenkuin keksin paikat.Apparin puolella ilmanotto suulakkeen alle ruuveilla ja kuskin puolella sen raudan toisella puolelle ruuveilla, missä on normivalojen liitimet kiinni, tulee esiin kun ottaa muovipeitteen pois!(tein sovitepalan metallista kun ei muuten olisi saanut tiukkaan).Voin laittaa kuvia jossakin vaiheessa kun kerkiän ottamaan.
Posted: 9.3.2009 16:11
by kotka
Keskitalo wrote:Tässä just koitan metsästää h1 xenoneita 6000k jostain kuhtuu hintaan, mut ei oikeen tunnu löytyvän

Kuopiossa paikallinen "romukauppa" (puuilo) myy xenonsettiä (H1,H3,H7) 69 euroon, että alkaapi olla jo hinnat sielläpäin, missä pitäisikin..
Mutta ei ole tuo 6000K oikein hyvä sävy näkyvyyden kannalta

Posted: 28.5.2009 9:25
by paerikss
Mahtaakohan orginaali ballastille esim Passat / A6 (jne) olla korvaajaa. Alkuperäinen maksaa ohjehinnaltaan 482e ovh (4Z7941471). Hellalla on tarjota, mutta esim sovittamani malli ei sopinut A6:ssa paikalleen, lampun kanta siinä liian iso, eli tausmuovit eivät mene paikalleen.
Onko joku onnistuneesti löytänyt ja asentanut?
Posted: 28.5.2009 18:59
by leevi
Multa löytyy pari hellan ballastia jos joku tarvii, uusia.
Posted: 29.5.2009 7:35
by kotka
Golf katsastettu jälkiasennus xenoneilla, kun en muistanut ottaa pois..
Posted: 23.6.2009 18:48
by Ville.P
kotka wrote:Golf katsastettu jälkiasennus xenoneilla, kun en muistanut ottaa pois..
Käytitkö millä konttorilla ja onko sulla linssiumpiot?
Posted: 23.6.2009 21:33
by kotka
Ville.P wrote:kotka wrote:Golf katsastettu jälkiasennus xenoneilla, kun en muistanut ottaa pois..
Käytitkö millä konttorilla ja onko sulla linssiumpiot?
Q-asemalla käytetty ja K1-asemalla alustan muutoskatsastuksessa. Ihan normi gti:n umpiot ovat paikoillaan, joissa siis lyhkäsissä oli xenonsetti paikoillaan..
Posted: 23.6.2009 21:44
by Ville.P
kotka wrote:Ville.P wrote:kotka wrote:Golf katsastettu jälkiasennus xenoneilla, kun en muistanut ottaa pois..
Käytitkö millä konttorilla ja onko sulla linssiumpiot?
Q-asemalla käytetty ja K1-asemalla alustan muutoskatsastuksessa. Ihan normi gti:n umpiot ovat paikoillaan, joissa siis lyhkäsissä oli xenonsetti paikoillaan..
Ok, mulla G4 menossa huomenna Quutamolle xenoneilla ja Hellan linssivaloilla. Pitää kattoo miten käypi...

Posted: 24.6.2009 20:39
by Ville.P
Itse itselleni vastaten: Ei ollut ongelmia valojen suhteen. Ensimmäinen paikka jossa katsastussetä mainitsi, että olen ilmeisesti vaihtanut "race" tyyppisen kytkimen vakion tilalle...
Posted: 20.9.2009 20:07
by Dubsonic
Suunnitelmissa ollut hommata nelos golffiin xenonit, mutta arveluttaa mitä ne tykkää ajovaloautomatiikasta? En ole ajatellut ruveta kääntelemään joka käynnistyksen yhteydessä valoja parkeille ja takasin. Miten olette toimineen noiden kanssa.
Ja haulla yritin hakea mutten oikeen löytäny ratkaisua.
Posted: 20.9.2009 20:12
by Pasi Häkli
Yks vaihtoehto on ajovaloautomatiikan poisto, luulisi että sekin jotenkin onnistuisi.
Mulla on passatissa kans jälkiasennusxenonit, eikä onneksi ole automatiikkaa.
Posted: 20.9.2009 20:55
by Sami Jalonen
Passatissa ainakin riitti yhden pinin taitto valokatkaisijan takaa poistamaan ajovaloautomatiikan. Sit ei haittaa vaikka käynnistäis auton ilman varsinaisia valoja, parkit vaan palaa. Nopeesti oppii myös laittamaan valot kunnolla päälle..

Posted: 20.9.2009 21:28
by Patu
Tänään selvis vihdoin mikä noita Passatin alkuperäisiä Bixenoneita vaivas.
Vikahan oli että kuoppaan ajaessa hantin puolen xenon sammui. Lisäksi se ei aina valokatkaisijasta käännettäessä syttynyt vaan katkaisijaa joutui useita kertoja roplaamaan päälle, pois, päälle. Todella ärsyttävä vika oli kyseessä.
Tänään sain aikaiseksi vaihtaa ballastit umpioiden kesken ja vikahan hyppäs heti toiseen umpioon, eli ballasti ilmesesti mennyt. Siihenhän tuo vahvasti viittaa.
No kerrankin kävi hyvä tuuri ja huomasin että myyntipalstalla oli alkuperäiset Bixenon umpiot polttimoilla ja ballasteilla myynnissä niin siitä nopeasti sitten tein kaupat.
Marmoritiskillä tuo alkuperäinen ballasti maksaa about 420€/kpl ja nyt sain umpiot, polttimot ja ballastit halvemmalla mitä maksaa marmoritiskillä yks uusi ballasti.
No nyt odotellaan matkahuollosta pakettia että päästäisiin korjauspuuhiin ja saataisiin valot pelittämään.
Posted: 20.9.2009 22:57
by Dubsonic
Posted: 21.9.2009 21:30
by narri
Pasi Häkli wrote:Yks vaihtoehto on ajovaloautomatiikan poisto, luulisi että sekin jotenkin onnistuisi.
Mulla on passatissa kans jälkiasennusxenonit, eikä onneksi ole automatiikkaa.
Sopiskos tuota kurkata sinne sun pellin alle et mitenkä ne laitoit?
Totesin tänään että sumarit on kirkkaammat kun ajovalot ni haluu kanssa

Posted: 21.9.2009 22:08
by Por
Tuli taas päästettyä kirosanoja naapureillekin asti kun kirosin nuo ajovalot tuossa niin jos joku vois valaista että mitä pitäisi tilata ja asentaa jos vaihtais tuohon paskattiin xenonit keulille lailliset tai vähemmän lailliset kun niitä ajovalonpesureita ei ole?
Tuosta aikaisemmin mainusta dot-hyväksynnästä ei tietoa.
Posted: 21.9.2009 22:23
by Pia
http://www.piritek.com/product_catalog.php?c=29
Tilasin tuolta passattiin viime syksynä, hyvin ovat pelanneet. Omaan passattiin tarvii nimenomaa sen can-väylässä toimivan sarjan. Eikä noi oo mitenkään pöllön hintasia.
Posted: 21.9.2009 23:16
by Sami Jalonen
Laillisesti tarviit pesurit, automaattisen korkeudensäädön ja hyväksytyt umpiot.
Ei-laillisesti yv:n Terolle tai jostain muualta valot

Posted: 22.9.2009 12:15
by Pasi Häkli
narri wrote:Sopiskos tuota kurkata sinne sun pellin alle et mitenkä ne laitoit?
Totesin tänään että sumarit on kirkkaammat kun ajovalot ni haluu kanssa

Eipä siinä paljon näkemistä ole

En oo mitenkään hienommin niitä sinne laittanut, siellä ne ballastit killuvat jossain piilossa.
Posted: 22.9.2009 12:54
by Matias Suominen
Ehkä hieman ohi aiheen mutta kuitenkin. Mitä umpiota suosittelette 3B passattiin? Olis H7 kannalla olevat xenonitkin valmiina.
Posted: 22.9.2009 15:02
by Pia
Hellan umpiot on aina Hellan umpiot, hintavat mutta laadukkaat.
FK Automotiven umpioissa lähes tulkoon aina jotain vikaa, esim. korkeudensäätönuppi irtoaa kolostaan, vesi tulvii sisään ellei itse tiivistä ennen paikalle laittoa, eivät tahdo istua kunnolla paikoilleen, lampun sisus tärisee joten valokuvio vatkaa kivasti, näkyvyys todella heikko en tiä mihin ne kadottaa kaiken valon. Nämä siis omia kokemuksia kahdista eri umpioista...
Mutta onhan noita vaikka minkälaisia tuikkuja, mitkä vaan omaa silmää miellyttää. Lampun kanta taitaa aina olla sama oli valmistaja sitte mikä tahansa. Ainaki Passattien kohalla oon huomannu tämän.
Tuola on aika kattava valikoima ja palvelu pelas ainaki mun kohalla.
http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=505
Laita galleriaan kuvia uudesta autosta niin tietää vähä minkämoiset tuikut siihen vois sopia.
Posted: 26.9.2009 12:30
by Pasi Häkli
Joskus joku kyseli että miksi alkuperäsiä kaasupurkausvaloja säätäessä pitää testerillä aktivoida säätötila. Eilen sain siihen vastauksen. Se liittyy pelkästään siihen jos valojen korkeussäätöön tulee vika, jolloin ajovalot palautuu "nollatasoon". Siinä valojen säädön aikana kun testerillä on aktivoitu se säätötila, se tallentaa myös sen auton asennon "nollatilan", eli sen tiedon minkä etu- ja takapäässä olevat korkeusanturit antaa.
Eli jos valot säädetään ilman testeriä niin vikatilanteen yllättäessä valot sojottaa johonkin aivan muualle mihin pitäisi.
Jos ei vikaa koskaan tule niin se on ihan sama miten ne säätää

Posted: 28.9.2009 12:48
by Sami Jalonen
Alkanu toinen polttimo räpsymään, luulin ensin et umpio huonosti kiinni mut ei oo siitä. Apparin puoli siis silleen "tärisee", ku käynnistää auton ni ensin on ihan kunnossa, jossai vaiheessa alkaa, ja kerran huomasin et hetken auton sammuttamisen jälkeen taas tasaantu normaaliks. Xenonit ollu kiinni reilu vuoden, joko menee polttimo? Ballastin maadotin, ei vaikutusta, samoin kävin liittimet läpi, ei mitään..
Posted: 28.9.2009 17:36
by 1st
On varmaan moneen kertaan kysytty jo, mutta miten tuon valoautomatiikan kanssa, mitä keenonit tykkää? Ja tuossa 3bg suomi-pasassa vielä taitaa olla nuo lähivalot himmeämmät päivävalo-asennossa vieläpä?
Posted: 28.9.2009 17:40
by Sami Jalonen
Ei tykkää, mutta sen päivävaloautomatiikan saa puolessa minuutissa pois

Posted: 28.9.2009 18:08
by 1st
Sami Jalonen wrote:Ei tykkää, mutta sen päivävaloautomatiikan saa puolessa minuutissa pois

Juu sen tiedän.. Mut olis vaan kiva jos olis automatiikka, kattoo nyt.. Pitääkö sieltä valokatkaisijan takaa joku johto pistää poikki vai miten?
Posted: 28.9.2009 18:35
by Sami Jalonen
Ei tuu tarpeeks virtaa, joten xenonit ei toimi päivävaloasennossa. Johto katkasta, tai pinni taivuttaa/teipata.
Posted: 28.9.2009 19:50
by DJDH
Mulla tulee virta releiden kautta ballasteille ja releet saa herätteen valokatkasijalta. Vedin katkasijalta erillisen johdon ja jokainen ballasti on oman releen takana. Eipä ole juurikaan virtahuolia ja ballastien kulutus on laskenut yhteen/vuosi. Ennen meni 3-4kpl/vuosi
