Page 9 of 16

Posted: 3.11.2011 20:56
by mikok
Mulla taas on lyhyissä xenonit tuossa 3BG Passatissa. Valokuvioon jää tosi v*ttumaiset varjot. Ihmejuttu...

Posted: 3.11.2011 21:12
by Pasi Häkli
Keskelle valokeilaa? Itellä samanlaiset, mutta mun mielestä ei kovin häiritsevät.

Posted: 4.11.2011 11:45
by Kilu
Omassa autossa lyhkäisten valokeilojen leikkauskohdassa on kirkkaampi alue, kun kumpikin valokeila on kyseisellä alueella, mutta pelkissä yksittäisissä valokuvioissa ei ole kirkkauseroja ja rajat ovat tarkat. Mielestäni hyvät valokeilat. Kun pitkät on kytketty päälle, niin ei siinä oikein selvää rajoista ota, kun niitä luxeja on jo riittävästi. :lol:

Posted: 8.11.2011 23:46
by Niko-90
Moro, osaako joku sanoa miten nois Piritekin H7 kirkasoptiikois näkyy xenonit pitkillä? Tekis mieli tilata viel pitkiinkin xenonit, mutta hajoaako se valo liikaa ku pitkillä ei oo linssiä vaan heijastin? Ja lyhyissä on jo xenonit.

Ja lisävaloja en jaksaisi alkaa laittamaan..

Posted: 9.11.2011 13:30
by Kilu
Niko-90 wrote:Moro, osaako joku sanoa miten nois Piritekin H7 kirkasoptiikois näkyy xenonit pitkillä? Tekis mieli tilata viel pitkiinkin xenonit, mutta hajoaako se valo liikaa ku pitkillä ei oo linssiä vaan heijastin? Ja lyhyissä on jo xenonit.

Ja lisävaloja en jaksaisi alkaa laittamaan..
Itse olen ollut tyytyväinen ja ainakin paremmin, kuin H7:lla. Eikös se umpionlasi vaikuta siihen hajontaan, eikä heijastin. Pistekaukovalohan on täysin kirkaalla lasilla. Depon-umpiossa on pitkillä aika kevyt vaaka-rihloitus, joten eiköhän xenoneilla hajonta ole ihan normaali. Saat kyllä aikamoiset sukelluskellot pistää, jos haluat xenoneita paremman valon halogeeneilla. Itse en edes harkinnut sellaista vaihtoehtoa.

Posted: 9.11.2011 16:54
by Niko-90
Kilu wrote:
Niko-90 wrote:Moro, osaako joku sanoa miten nois Piritekin H7 kirkasoptiikois näkyy xenonit pitkillä? Tekis mieli tilata viel pitkiinkin xenonit, mutta hajoaako se valo liikaa ku pitkillä ei oo linssiä vaan heijastin? Ja lyhyissä on jo xenonit.

Ja lisävaloja en jaksaisi alkaa laittamaan..
Itse olen ollut tyytyväinen ja ainakin paremmin, kuin H7:lla. Eikös se umpionlasi vaikuta siihen hajontaan, eikä heijastin. Pistekaukovalohan on täysin kirkaalla lasilla. Depon-umpiossa on pitkillä aika kevyt vaaka-rihloitus, joten eiköhän xenoneilla hajonta ole ihan normaali. Saat kyllä aikamoiset sukelluskellot pistää, jos haluat xenoneita paremman valon halogeeneilla. Itse en edes harkinnut sellaista vaihtoehtoa.
Ajattelin kanssa että kai se normisti hajoaa ku halogenikin hajoaa sopivasti. Niin siis kyllä sen tiedän että xenonit on omaa luokkaansa. Mitä tarkotit tuolla "ainakin paremmin, kuin H7:lla." Kun noi Depot siis on H7 + H7 ja lyhyissä on H7 xenonit, mutta pitkille en vielä oo laittanut kun oon miettinyt sitä hajontaa mutta pakko pian tilata kun alkaa ärsyttää vaihtaa pitkille kun xenonit ja halogen sekottuu. :evil:

Posted: 9.11.2011 17:04
by mikok
Niin mulla jää keskelle valokuviota kaks mustaa pitkää varjoa. Ja ne menee niinku limittäin kauempana. Enemmän kyyrsii se pieni väpättäminen mitä valot tekee. Mistä tuommunen pätkiminen sit voi johtua? Liian hlpa ja huono sarja? Rasittavaa aja pimeällä ku valot väpättää kokoajan. Pitää purkaa pois ja siirtyä takas normilamppuihin.

Posted: 9.11.2011 17:13
by Kilu
Tarkoitin, että pitkillä xenoneilla näkee kyllä paremmin, kuin H7:lla. Ainakin omissa valoissa tuntui onnettomilta nuo H7:kat kun lyhkäisten xenonien kanssa paloi. En miettisi turhaan tuota pitkien hajontaa, nehän kuitenkin sammutetaan vastaantulijoiden lähestyessä. Ennemminkin kannattaa kiinnittä huomiota lyhyeiden häikäisyyn. Autossani palaa pitkien kanssa myös lyhyet, joten eron huomaa heti. Eli lailliset D2S lyhyinä ja H7 xenonmuutossarja pitkillä. Katsastukseen ja kesäksi sitten normi H7 takaisin. Itse kävin umpioiden vaihdon jälkeen säädättämässä valot. Näytti kyllä ihan päin v***ua ennen sitä.

Posted: 9.11.2011 19:18
by Niko-90
Aivan, itellä pitäis ainaki suunnilleen näyttää oikein ku tänään kävin katsastamas auton. Olis tarkotus vaihtaa noitten 35wattisten tilalle 55 wattiset cobrat niin tarvinko relejohtosarjan vai riittääkö 3b passatin omat johdot?

Posted: 9.11.2011 20:42
by Kilu
Niko-90 wrote: Olis tarkotus vaihtaa noitten 35wattisten tilalle 55 wattiset cobrat niin tarvinko relejohtosarjan vai riittääkö 3b passatin omat johdot?
Ne H7:kin on 55w, joten eihän sitä virtaa mene xenoneilla halogeeneja enempää, paitsi ballastien startatessa. Sulakeet on kumminkin se 15A per puoli. Itsellä ei vain nuo umpioiden mukana piritekiltä hankitut ballastit pelaa kunnolla edes 35wattisena, ilman relesarjaa. Välillä ei syttynyt kumpikaan ja välillä toinen. Nytkin jos auto ei ole käynnissä, niin ei välttämättä aina joka lamppu syty. Normaalistihan niitä valoja räpsytellään auton ollessa käynnissä, mutta katsastuksessa räpläävät sitten miten sattuu sammuneenakin. Ne on aika lyhyillä onnettomilla piuhoilla nuo relesarjatkin, mutta ne ei kuormita auton omia piuhoja. Vastaukseni on: en tiedä. :?

Posted: 10.11.2011 19:12
by Niko-90
Ok, eipä taida kukaan muukaan tietää, mutta kokeilemallahan se selviää. Pari kysymystä viel, mitähän eroa noil ballasteil on ku on bal-9 (itellä), bal-10.3 ym.. Ja sitte toimiiko normisti jos lyhyillä on normi ballastit ja pitkilllä slim. ?

Posted: 10.11.2011 23:37
by Lepu
Apua kaivataan seuraavaan mysteeriin:

Tuli laitettua autoon Golf IV -03 35W xenonit lyhyisiin ja 50W pitkiin ja kun auto käynnissä niin palaa pitkienvalojen merkkivalo kokoajan ja pitkät valot ei toimi. Mutta jos auto sammuksissa ja vetää viiksestä taaksepäin, niin silloin pitkätvalot toimivat? Olisi tarkotus lähtee reissuun vloppuna joten ois kiva jos jollakin ois kokemusta tämmösestä, että saisi toimimaan. Kiitos jo etukäteen!

Posted: 11.11.2011 10:24
by Killer
Lepu wrote:Apua kaivataan seuraavaan mysteeriin:

Tuli laitettua autoon Golf IV -03 35W xenonit lyhyisiin ja 50W pitkiin ja kun auto käynnissä niin palaa pitkienvalojen merkkivalo kokoajan ja pitkät valot ei toimi. Mutta jos auto sammuksissa ja vetää viiksestä taaksepäin, niin silloin pitkätvalot toimivat? Olisi tarkotus lähtee reissuun vloppuna joten ois kiva jos jollakin ois kokemusta tämmösestä, että saisi toimimaan. Kiitos jo etukäteen!
Varmaan tarvit relesarjan pitkille että toimii.

Posted: 12.11.2011 15:23
by Kilu
Niko-90 wrote:Pari kysymystä viel, mitähän eroa noil ballasteil on ku on bal-9 (itellä), bal-10.3 ym.. Ja sitte toimiiko normisti jos lyhyillä on normi ballastit ja pitkilllä slim. ?
Vähän on vaikea sanoa näkemättä, kun en tiedä mitä muuta niissä lukee. Tosin en ole tietenkään mikään asiantuntija muutenkaan. Noissa ballasteissa on yleensä merkitty jännitealue millä välillä ne toimii. Esim. omissani 9-36v. Voisiko tarkoittaa tuota jännitteen ala-arvoa. Miksi ei toimisi, tosin sen olen näistä oppinut, että melkein kaikki on mahdollista ja vain kokeilemalla löytyy vastaus.

Posted: 13.11.2011 13:27
by JL
mikok wrote: Enemmän kyyrsii se pieni väpättäminen mitä valot tekee. Mistä tuommunen pätkiminen sit voi johtua? Liian hlpa ja huono sarja? Rasittavaa aja pimeällä ku valot väpättää kokoajan. Pitää purkaa pois ja siirtyä takas normilamppuihin.

Itellä tekee ihan samaa. Kuskin puoli lähinnä kokoajan. Tuntuu että ns."hakee" se valo jatkuvasti. Apukuskin puoli silloin tällöin. Umpioina nuo piritekin D2S:t ja xenonit on jotku halpa HIDit. Joten sama kysymys täältä, onko vaan liian halpa ja huono sarja vai mistä moinen vois johtua?

Posted: 13.11.2011 16:50
by Kilu
JL wrote:
mikok wrote: Enemmän kyyrsii se pieni väpättäminen mitä valot tekee. Mistä tuommunen pätkiminen sit voi johtua? Liian hlpa ja huono sarja? Rasittavaa aja pimeällä ku valot väpättää kokoajan. Pitää purkaa pois ja siirtyä takas normilamppuihin.

Itellä tekee ihan samaa. Kuskin puoli lähinnä kokoajan. Tuntuu että ns."hakee" se valo jatkuvasti. Apukuskin puoli silloin tällöin. Umpioina nuo piritekin D2S:t ja xenonit on jotku halpa HIDit. Joten sama kysymys täältä, onko vaan liian halpa ja huono sarja vai mistä moinen vois johtua?
Täristääkö myös tasaisella asfaltilla? Kannattaisi ainakin tarkistaa, onko nuo korkeudensäätötangot kunnolla paikoillaan eli onko siellä välystä, josta se väpätys voisi aiheutua. Polttimoiden ja umpioiden kiinnitys? Itsellä nuo valot tärähtää terävässä montussa tai pillariuran tapaisella alustalla. Muuten kyllä ovat vakaat epätasaisellakin pinnalla.

Posted: 13.11.2011 17:13
by JL
^Joo on kyllä kiinnitykset kunnossa ja säätötangot kiinni. Muttakun ne tekee sitä vaikka auto olisi paikallaankin. Vaikka auto olisi sammuksissa ja laitat valot päälle niin ensin se hakee vähän aikaa->paikallaan-> alkaa hakemaan/väpättämään. Jos tuostakin nyt jotain ymmärsi :D

Posted: 13.11.2011 18:57
by Niko-90
Ite ainakin huomasin että jos on kiristetty liikaa niin alkaa tärisemään, kun vähä löysäs ruuveja niin ongelma katos. Vissiin meni yli niistä jengoista ja ei enää pysyny niin hyvin paikallaan.

Posted: 13.11.2011 22:41
by diffas
Halppis-seteissa on näemmä tollaista valovuotoväreilyä. Jouduin itekin ostamaan tollaisen halvemman, kun ei ollut paikallisesti muuta tarjolla. Vähänhä toi häiritsee, mut parani selvästi vaihtamalla polttimoita.

Posted: 14.11.2011 8:29
by Killer
Kyllä tahtoo osassa noissa halpasarjoissa että väpättävät sitä väriä koko ajan.
Kaverilla oli pari sarjaa joilla oli täysdisko menossa, vahtoi erimerkkisiin sarjoihin niin heti loppui.

Posted: 14.11.2011 13:43
by Niko-90
Pitäis kyllä kerätä oikeen kasaan kaikkia merkkejä joissa tuota ongelmaa ilmenee. Tahtoo jotkut kalleammatkin tehdä tuota, eikä oo mukavaa laittaa yli 100e siihen että saa strobovalot keulaan :D

Posted: 14.11.2011 14:54
by JL
diffas wrote:mut parani selvästi vaihtamalla polttimoita.
Vaihdoitko ihan johonkin saman hintaluokan polttimoihin vai vähän kalliimpiin? Kävin tossa paikallisissa varaosamyymälöissä kyselemässä, niin 29-35e polttimoa kohti. Jotain HIDejä nekin oli. Philipsit yms jotain 75-90e/kpl. Tiedä sitten paraneeko noilla halvemmilla? Cobran koko settikin käväisi jo mielessä mutta jos ei autakkaan niin... :x

Posted: 14.11.2011 15:01
by Niko-90
Mulla ei ainakaan cobran kanssa ikinä ollu ongelmia tuolta osin. Että voishan se auttaakkin. Ilman relesarjaa teki muuten pitkillä välillä että väri "aaltoili" ja hetken kuluttua sitten hajos polttimot.

Posted: 14.11.2011 19:27
by diffas
JL wrote:
diffas wrote:mut parani selvästi vaihtamalla polttimoita.
Vaihdoitko ihan johonkin saman hintaluokan polttimoihin vai vähän kalliimpiin? Kävin tossa paikallisissa varaosamyymälöissä kyselemässä, niin 29-35e polttimoa kohti. Jotain HIDejä nekin oli. Philipsit yms jotain 75-90e/kpl. Tiedä sitten paraneeko noilla halvemmilla? Cobran koko settikin käväisi jo mielessä mutta jos ei autakkaan niin... :x
Kärkkäiseltä kävin hakee 4300k polttmot tilalle, ku ei noil 6000:lla tee hevonhittoakaan, ainakaan näkemisen suhteen. Välkkymisen takiahan en vaihtanut, mut mukava et seki parani sit parempaan päin. Eli voidaan olettaa vian olevaan
ballasteis. Katotaan koska leviää. :D

Posted: 15.11.2011 12:47
by Dubsonic
Itellä ei ole Antikaisen Kimmon (p0wer) (katuauto.fi) myymissä sarjoissa ollut niin sitten minkäänlaisia toimintahäiriöitä nyt yli vuoteen. Ainoa "ominaisuus" joka hieman harmittaa on kun sytyttää kylmiltään esim. pitkät niin menee hetki ennen kuin ne palaa täydellä teholla, mutta tämä taas lisää kuulemma ballastien pitkäikäisyyttä. Lämpiminä syttyvät sitten ihan samantien täyteen kirkkauteen. Nyt 4300 lyhkäsissä ja 5000 pitkissä. Vaihdan varmaankin 4300 pitkiinkin ja laitan jotkin lisäpitkät sitten xenoneilla kanssa keulille niin luulis näkevän ihan riittävästi.

Posted: 16.11.2011 23:00
by Wili
Onko kokemuksia jälkiasennussarjoista 2008 3C Passatissa? Pitkiin olisi nuo tarkoitus laittaa kun vaimo ajaa tuolla pitkää työmatkaa ja lähtee aamuyöllä liikenteeseen. Lyhyet valot riittää tuoltaan, mutta pitkät tuossa on aivan surkeat ja kuulemma lisävaloja ei keulaa rumentamaan saa laittaa. Muutama kysymys:

- CAN-väylä autossa joten CANBUS-ballastit tarpeen. Onko noissa eroja paljonkin, hintahaitari ainakin on valtava. Esim:
http://www.epdtuning.com/canbus-vayla-x ... p-788.html
http://www.euro1supply.com/digital-xeno ... anguage=fi

- 35W vai 50W. Onko todellista eroa valotehossa? Jossain väitettiin tehokkaamman sarjan syttyvän hitaammin?

- Kokemuksia niin hyviä kuin huonoja otetaan vastaan. Ylipäätänsä muutoksesta ja sarjoista. Jos ei halua julkisesti kertoa
niin pistä yv.

Kiitos!!!

Posted: 16.11.2011 23:03
by Tero Paalanen
^3C Passatis saa valotehoa parannettua jonkin verran pelkästään Vag-Comin avulla.
Ruksii vaan xenonit käyttöön nii ajovaloille tuleva jännite nousee.

Posted: 17.11.2011 9:12
by kotka
Wili wrote:Onko kokemuksia jälkiasennussarjoista 2008 3C Passatissa? Pitkiin olisi nuo tarkoitus laittaa kun vaimo ajaa tuolla pitkää työmatkaa ja lähtee aamuyöllä liikenteeseen. Lyhyet valot riittää tuoltaan, mutta pitkät tuossa on aivan surkeat ja kuulemma lisävaloja ei keulaa rumentamaan saa laittaa. Muutama kysymys:

- CAN-väylä autossa joten CANBUS-ballastit tarpeen. Onko noissa eroja paljonkin, hintahaitari ainakin on valtava. Esim:
http://www.epdtuning.com/canbus-vayla-x ... p-788.html
http://www.euro1supply.com/digital-xeno ... anguage=fi

- 35W vai 50W. Onko todellista eroa valotehossa? Jossain väitettiin tehokkaamman sarjan syttyvän hitaammin?

- Kokemuksia niin hyviä kuin huonoja otetaan vastaan. Ylipäätänsä muutoksesta ja sarjoista. Jos ei halua julkisesti kertoa
niin pistä yv.

Kiitos!!!
Kysäseppä vaikka Katuautosta, mutta yleensä 50 wattiset syttyvät hitaammin. Uskoisin että pärjäät 35 wattisillakin, mutta mieti valosävy tarkkaan. Niissä on isompi ero näkyvyyden kannalta.
Joskus jälkiasenteisella xenonsetillä alkuperäisten umpioiden valokuvio voi muuttua huonompaan suuntaan, mutta kokeilemalla selviää.
Vaikka erilliset lisävalot eivät tulisikaan kysymykseen, niin enpä voi moittia Hellan 3003:sia joissa on xenonit paikoillaan.

Posted: 18.11.2011 13:14
by Ari-Matti Aho
Tero Paalanen wrote:^3C Passatis saa valotehoa parannettua jonkin verran pelkästään Vag-Comin avulla.
Ruksii vaan xenonit käyttöön nii ajovaloille tuleva jännite nousee.
Paljonko on jännitteet tuon ruksimisen jälkeen?

Posted: 18.11.2011 15:48
by Tero Paalanen
^En oo mitannu.
Mut selvä parannus tuli valoihin ku koodas xenonit päälle.
Jos muistan ni mittaan jännitteet ensviikolla.

Posted: 18.11.2011 15:56
by Ari-Matti Aho
Jep, työkaveri tuossa vaan oli kiinnostunut. Saiskohan tuohon portteriin tehtyä saman tempun?

Posted: 18.11.2011 16:32
by JL
Niko-90 wrote:Mulla ei ainakaan cobran kanssa ikinä ollu ongelmia tuolta osin. Että voishan se auttaakkin. Ilman relesarjaa teki muuten pitkillä välillä että väri "aaltoili" ja hetken kuluttua sitten hajos polttimot.
Loppu hakemiset ja räpsimiset. Cobran 4300k setti tuli laitettua.

Posted: 18.11.2011 19:54
by Wili
Tero Paalanen wrote:^3C Passatis saa valotehoa parannettua jonkin verran pelkästään Vag-Comin avulla.
Ruksii vaan xenonit käyttöön nii ajovaloille tuleva jännite nousee.
Muistatko mitä tuolta piti ruksia option päällekytkemiseksi? Kaverilla VCDS mutta ei ole tuota tehnyt.

Posted: 18.11.2011 22:40
by Tero Paalanen
^Central electricin puolelta longcoding helperin avulla rasti ruutuun; bi-xenon headlights withtout shutter, tjsp.

Sieltä löytyy myös kohta bi-xenon headlights with shutter, mut siihen jos laittaa ruksin niin kojelautaan syttyy palaneenpolttimon merkkivalo.

Posted: 19.11.2011 15:51
by Wili
Tero Paalanen wrote:^Central electricin puolelta longcoding helperin avulla rasti ruutuun; bi-xenon headlights without shutter, tjsp.

Sieltä löytyy myös kohta bi-xenon headlights with shutter, mut siihen jos laittaa ruksin niin kojelautaan syttyy palaneenpolttimon merkkivalo.
Kiitos!!!

Posted: 22.11.2011 16:08
by Kilu
Kyllä menee taas käpy näihin xenoneihin. Lasipesunestettä vuoti maahan ja jouduin käyttämään umpioita irti, jotta löysin vuodon. Tietenkin ajovalopesurin letkusta. No umpiot takaisin ja liittimet kiinni. Ja da daa, taas jää joku lampuista syttymättä tai sammuu itsekseen. Toimihan ne yli puoli vuotta ongelmitta, kun en koskenut mihinkään. Ennen umpioiden kiinnitystä testasin vielä, että kaikki toimii ja toimihan ne silloin. Romut läjään ja valoja säädättämään, no toinen puoli pimeänä. Taas alkaa sama pelleily, kuin aikaisemmin. Olisi oikeasti kiva tietää laadukas ballasti vai liekö sellaista näissä jälkkäreissä ollenkaan. Perkele, tähänkin settiin uponnut viitisen sataa ja toimii, silloin kuin huvittaa.

Posted: 22.11.2011 21:14
by Kilu
Viaksi paljastui "laadukas" relesarja. Taas mennään auton omilla piuhoilla.

Posted: 23.11.2011 18:52
by Niko-90
Kilu wrote:Viaksi paljastui "laadukas" relesarja. Taas mennään auton omilla piuhoilla.
Mikä sarja oli? Ku ite asensin passattiin Cobran 55w xenonit ja ajotietokone "pimeni". Ajattelin että pitää kokeilla jos jollain relesarjalla sais toimimaan.

Posted: 23.11.2011 22:00
by Wili
Miten h*lvetissä olette saaneet noihin Passatin umpioihin polttimot paikalleen? Hellan umpiot eli polttimo tulee sillä käännettävällä peltilirpakkeella kiinni umpion nastoihin. Alkuperäisen polttimon saa paikoilleen kun polttimon hännässä on se muoviliuska mistä kääntää, mutta xenonissa ei ole mistä saisi kiinni. Pihdit ei mahdu, sormilla ei saa käännettyä. Onko nuo umpiot prkl pakko purkaa irti vai mitä tehdä. Nimimerkki kynnet verillä ja hermot riekaleina... :evil:

Posted: 23.11.2011 22:27
by Kilu
Niko-90 wrote:
Mikä sarja oli? Ku ite asensin passattiin Cobran 55w xenonit ja ajotietokone "pimeni". Ajattelin että pitää kokeilla jos jollain relesarjalla sais toimimaan.
Xenonkaupasta ostin 2kpl:tta relesarjoja ja led-päiväajovalot. Nyt on sitten kaikki niistä hajonneet, led-valoista on kolmas sarja menossa ja takuukin on nyt päättynyt. Piritekiltä ostin umpiot, D2S-sarjan ja H7:n muutossarjan. Ballastit noissa on samat. Alusta lähtien on ollut syttymisongelmia oli sitten relesarjalla tai ilman. Tänään kävin hakemassa motonetistä uudet releet ja 2.5mm piuhaa. Väsäsin itse "relesarjan" lyhkäisille ja taas vaihteeksi valot pelaa. Pitkät ei tietenkään enää kunnolla toimi, joten huomenna joutuu rakentamaan sillekin oman sarjan. En tiedä onko vika ballasteissa vai niiden mukana olevissa piuhoissa/liittimissä. Kyllä vaan vituttaa ja turhauttaa näiden kanssa pelleillä.

Posted: 29.11.2011 21:39
by Wili
Tero Paalanen wrote:^3C Passatis saa valotehoa parannettua jonkin verran pelkästään Vag-Comin avulla.
Ruksii vaan xenonit käyttöön nii ajovaloille tuleva jännite nousee.
Toi on nyt tehty ja en kyllä silmällä eroa huomaa. Xenon-sarja edelleen tallin hyllyssä odottamassa inspiraatiota umpioiden irroitukseen ellei jollain ole kikkakuutosta miten h*lvetissä nuo polttimot saa niillä peltilirpakkeilla umpioon paikalleen... :roll:

Posted: 30.11.2011 12:06
by Killer
Samanlailla kuin normaalihalogeenit, mutta johdot vaan viedään siitä hahlosta sinne keskelle.

Posted: 30.11.2011 12:34
by Wili
Killer wrote:Samanlailla kuin normaalihalogeenit, mutta johdot vaan viedään siitä hahlosta sinne keskelle.
No tuon kyllä ymmärsin, mutta miten saatte sen lirpakkeen polttimoineen kierrettyä paikoilleen? Vain kaksi sormea mahtuu aukosta ja yhtä aikaa pitäisi painaa ja kiertää -> ei onnistu meikäläiseltä. Pihdeillä ei mahdu auttamaan kun polttimo ei ole aukon keskellä vaan sivussa. Pitää vissiin nöyrtyä ottamaan umpiot irti kun ei prkl muuten tule tästä hommasta yhtään mitään! :evil:

Posted: 30.11.2011 18:19
by Tero Paalanen
Wili wrote:
Tero Paalanen wrote:^3C Passatis saa valotehoa parannettua jonkin verran pelkästään Vag-Comin avulla.
Ruksii vaan xenonit käyttöön nii ajovaloille tuleva jännite nousee.
Toi on nyt tehty ja en kyllä silmällä eroa huomaa.
Hmmm...
Kun olitte longcoding helpperillä laittaneet rastin ruutuun, niin painoittehan "Do it" napista kun poistuitte helpperistä.
Meinaan emännän -06:sessa 3C:ssä kun nousee ajovaloille tuleva jännite 12 voltista 13,67 volttiin, kun ruksii xenonit päälle.
Eron valotehossa huomaa perssilmälläkin.

Posted: 30.11.2011 21:04
by Wili
Tero Paalanen wrote:
Wili wrote:
Tero Paalanen wrote:^3C Passatis saa valotehoa parannettua jonkin verran pelkästään Vag-Comin avulla.
Ruksii vaan xenonit käyttöön nii ajovaloille tuleva jännite nousee.
Toi on nyt tehty ja en kyllä silmällä eroa huomaa.
Hmmm...
Kun olitte longcoding helpperillä laittaneet rastin ruutuun, niin painoittehan "Do it" napista kun poistuitte helpperistä.
Meinaan emännän -06:sessa 3C:ssä kun nousee ajovaloille tuleva jännite 12 voltista 13,67 volttiin, kun ruksii xenonit päälle.
Eron valotehossa huomaa perssilmälläkin.
Jaa-a kaveri konetta naputteli niin en osaa sanoa. Kysäisen huomenna ja mittaan jännitteen. Onko tuo mitattu suoraan liittimestä vai polttimon ollessa kiinni?

Posted: 30.11.2011 21:34
by Tero Paalanen
^Polttimo paikallaan.
Turha niitä jännitteitä on mittailla ellei johtojen perässä ole lamppua kuormana.

Posted: 5.12.2011 15:00
by passu
Miten saadaan passatin valeon umoioihin xenonit paikalleen? yritin peltikantaisia xenon poltimoita mut ei ne sinne lukittaudu vaikka miten yritti.

Posted: 6.12.2011 8:57
by Killer
passu wrote:Miten saadaan passatin valeon umoioihin xenonit paikalleen? yritin peltikantaisia xenon poltimoita mut ei ne sinne lukittaudu vaikka miten yritti.
Auton kertominen saattaa auttaa saamaan oikeita vastauksia.
Esim 3bg:ssä pitää käyttää erillistä halkiolla olevaa kiinnikettä että saa polttimon kiinni.

Posted: 6.12.2011 12:45
by passu
Killer wrote:
passu wrote:Miten saadaan passatin valeon umoioihin xenonit paikalleen? yritin peltikantaisia xenon poltimoita mut ei ne sinne lukittaudu vaikka miten yritti.
Auton kertominen saattaa auttaa saamaan oikeita vastauksia.
Esim 3bg:ssä pitää käyttää erillistä halkiolla olevaa kiinnikettä että saa polttimon kiinni.
Jep jep passatti on 3c

Posted: 7.12.2011 7:24
by Killer
Onko alkuperäisillä xenoneilla vai halogeeneilla?
Jos alkuperäiset xenonit niin pitää olla D1S kantaiset polttimot joissa on sytytin itsessään. Tämä sytytin tarttuu sellaisiin jousikynsiin joita on kannan ympärillä.