Page 88 of 131
Re: Sana vapaa
Posted: 21.5.2013 13:50
by osoners
Viiden viikon loma alko nyt heti hep! Masentaa sit heinä- ja elokuussa kun ei ole yhtään lomaa jäljellä.

Re: Sana vapaa
Posted: 21.5.2013 14:06
by Jake-
Jussista 3vk ja viikko loppu vuoteen (:
Re: Sana vapaa
Posted: 21.5.2013 15:33
by Juhizz
Koko heinäkuu lomaa. Ja pitkästä aikaa niin että emännälläkin samaan aikaan. Viime kesän loma meni täysin harakoille..
Re: Sana vapaa
Posted: 21.5.2013 15:44
by osoners
Meillä on aina hirvee taistelu heinä- ja elokuusta duunissa, joten pidän suosiolla lomat tällee etukäteen. Kaikki vaan pillaa siellä.
Re: Sana vapaa
Posted: 22.5.2013 20:50
by Kirsikka
Heipsan..Oiskohan kukaa kiinnostunu ostaa VW Passat Variant 1,9 TDI -02

? Tulee myyntii tos kesäkuus juhannuksen mais ku saan uuden Golfin tehtaalt...Millast hintaa ovat yleensä pyytäneet tollasest jos kaikki huollot tehty merkki liikkees ja ollu naisen käytös...siis hyvänä pidetty

?
Re: Sana vapaa
Posted: 22.5.2013 21:00
by Juhizz
Tosta kannattaa katella suuntaa/hintahaitaria
http://www.nettiauto.com/volkswagen/pas ... 2&yto=2002" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten kun ei hamua hinnan kanssa "kuuta taivaalta" niin voipi hyvinkin saada autonsa kaupaksi.
Onko minkäverran kilometrejä kertynyt?
Re: Sana vapaa
Posted: 22.5.2013 21:56
by Kirsikka
Kilsoja n.309000...Kattelin et joku pyys n.6000 e...mun omas paljo lisä herkkui...

Re: Sana vapaa
Posted: 22.5.2013 22:04
by osoners
Mä voin vaihtaa mun neloseen päittäin.
Re: Sana vapaa
Posted: 22.5.2013 22:09
by Kirsikka
Hih:)...Ei tarvetta vaihtarille...Mulle uus tulos jo Saksas...viel pitää muutama vko ootella

...
Re: Sana vapaa
Posted: 22.5.2013 22:20
by Musti
Kirsikka wrote:Hih:)...Ei tarvetta vaihtarille...Mulle uus tulos jo Saksas...viel pitää muutama vko ootella

...
Nusnus... Ei tule nämä saksasta...

Eikä herneitä
Re: Sana vapaa
Posted: 22.5.2013 22:42
by enochian
Kirsikka wrote:Heipsan..Oiskohan kukaa kiinnostunu ostaa VW Passat Variant 1,9 TDI -02

? Tulee myyntii tos kesäkuus juhannuksen mais ku saan uuden Golfin tehtaalt...Millast hintaa ovat yleensä pyytäneet tollasest jos kaikki huollot tehty merkki liikkees ja ollu naisen käytös...siis hyvänä pidetty

?
-01 n.143tkm ajettuna maksoi veroineen ja hakukuluineen kolmisen tonnia, siitä voit laskeskella mihin hintaan pääset omastasi helpoimmin eroon.

Re: Sana vapaa
Posted: 22.5.2013 23:14
by Kirsikka
Hmmm...juu toi mun Golf lähti tulee Meksikosta ennen vappuu...Oli sinänsä yllätys et ne valmistetaa siel nykyää...nyt Saksas tehtaal sit tsekkaavat sen et robotit on tehny kaikki ok... Katoin tuolt netti-autost et tollasen mun Passatin hintahaitari 5000-7000 e...No katellaa mil menee..

Ei kyl oo koskaa siit huonoo sanottavaa ollu...Jänskättää et millanen toi Golfin variantti mahtaa olla , muut mummut pitäis kyl valoihi jäädä

Re: Sana vapaa
Posted: 23.5.2013 8:25
by SnaG
Kovin oon Pörhöä pakoillu VW:n omistusaikoina, mut tänään kiikutan passatin sinne (ilmaiseen) katsastustarkastukseen. Samalla katellaan pika-analyysiä tuohon nykimiseen.
Katellaan yllätääkö Pörhö
EDIT: Voisi melekeen tehä jonku bingo - pelin, että mitä tukivarsia nyt pitää vaihtaa ennen katsastusta
EDIT2: Olihan siellä vaihettavaa... Vasen etummainen ylätukivarsi, vasen taaempi ylätukivarsi, vasen ulompi vetonivelen suojakumi, oikea etu vetoakselin ulompi suojakumi, takajarruletkut, perän stefat
Tukivarret on jo hieman tuttua huppua, entäs miten nuo suojakumien ja perän stefojen vaihto. Löytyneekö alfamerista ohjetta niihin (kirja jossain muuttolaatikossa...)
Re: Sana vapaa
Posted: 23.5.2013 21:15
by kotka
Kirsikka wrote:Hmmm...juu toi mun Golf lähti tulee Meksikosta ennen vappuu...Oli sinänsä yllätys et ne valmistetaa siel nykyää...nyt Saksas tehtaal sit tsekkaavat sen et robotit on tehny kaikki ok... Katoin tuolt netti-autost et tollasen mun Passatin hintahaitari 5000-7000 e...No katellaa mil menee..

Ei kyl oo koskaa siit huonoo sanottavaa ollu...Jänskättää et millanen toi Golfin variantti mahtaa olla , muut mummut pitäis kyl valoihi jäädä

Olisi kiva tietää että minkälaisen Golfin mummot saavat vastustajakseen, kun noita "räpsyjä" silloin tällöin yrittää rinnalla kiihdytellä. Sinulla on käynyt ihmeellinen tuuri Passatin kanssa, jos ei ole sen kanssa ollut mitään huonoa sanottavaa. Tai sitten se ei ole ollut kuin yhden päivän käytössä.
Luulen että saat varautua Golfisi kanssa muutamaan korjaus- ja huoltokeikkaan heti uudekseltaan, jos vanhat merkit paikkaansa pitävät. Mutta toivottavasti jälkitarkastuksen jälkitarkastus ja luovutus- ja vastaanottotarkastus tulisi tehtyä huolella ja ajan kanssa.
Tuosta oman auton hinnasta lienee turha vääntää kättä, koska omistaja arvostaa sitä ihan eri tavalla kuin muut. Itse olisin veikannut noin 3000-4000 hintaa, jos oikeasti meinaat sen myydä pois.
Re: Sana vapaa
Posted: 23.5.2013 21:16
by Jonsekki
Jahas, 4000km sitten vaihdoin kallistuksenvakaajan puslat kun alkoi narina tympästä. Tänään alkoi vielä kovempi narina uudelleen, sanokaapa viisaammat mikä meni pieleen?! Asennuksessa käytin silicone pastea. Onko tarvikepuslat vain niin huonolaatuisia, että kuluvat normaalia nopeammin?
Re: Sana vapaa
Posted: 23.5.2013 21:57
by Pasi Häkli
Kyse ei ole kulumisesta, vaan siitä että se pusla kuivuu. Ja kuiva kumi tietysti narisee
Alkuperäisessä vakaajanpuslassa on sellanen outo valkonen "kuorrute" , joka ehkäisee kuivumista ja narinaa.
Re: Sana vapaa
Posted: 23.5.2013 22:18
by Sami Jalonen
Olikos tohon Passatin alapallojen irrotukseen jotain kikka kuuttatoista? Ei meinaa lähteä millään navan korkeudella irti, vaikka mihin paukuttaa.
Re: Sana vapaa
Posted: 23.5.2013 23:08
by Pasi Häkli
Mutteri hollille ja isolla moskalla paukauttaa alakautta mutteriin. Kyllä lähtee. Tai sitten on miehen heikkoutta

Jos siis etummaista olet irrottamassa.
Re: Sana vapaa
Posted: 24.5.2013 6:48
by Sami Jalonen
Molempia, molemmille puolille

Vähän hankaloittaa se että auto on pukeilla, ei saa näillä naruilla tarpeeks vauhtia siinä tilassa

No ne oli nyt yön lillumassa irrotussprayssä, illalla uus yritys.
Re: Sana vapaa
Posted: 24.5.2013 8:05
by Juhizz
Itselläkin oli sellainen palloniveltyökalu käytössä ja silti piti antaa lekaa oikein huolen kanssa.
Re: Sana vapaa
Posted: 24.5.2013 8:07
by Sami Mäkinen
Paineilma taltta/vasara... mikä ihana keksintö

Re: Sana vapaa
Posted: 24.5.2013 21:44
by Kingis_
Just tajusin että menny puoli vuotta ilman röökiä

On se hieno keksintö tämä sähkösavuke, nyt kun keksis miten siitäkin pääsee eroon.
Re: Sana vapaa
Posted: 24.5.2013 22:03
by osoners
Vaihdat sen takas röökiin.

Re: Sana vapaa
Posted: 24.5.2013 22:03
by Kingis_
Joo, se oliskin nerokasta

Maanantaiksi saapunee uusin sähkösavuke hankinta joten jätetään rööki toistaiseksi. Nesteitäkin on vielä hirvee määrä varastossa ja uusia tulossa.
Re: Sana vapaa
Posted: 25.5.2013 8:45
by Ceisari
Rikke-93 wrote:Kellään vinkkejä miten saada Seat Toledon/Leonin vakio-soitin irti kotikonstein? Soitin hyvin pitkälle sama kuin ykköskopan Audi A3:ssa, eli vaatisi semmoisen oman "avaimen" jonka saisi mm Slamitilta. Ei vaan kiinnostaisi odotella useita päiviä ennen kuin saisi soittimen irti
Soitin siis tälläinen
http://i216.photobucket.com/albums/cc21 ... CF2656.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos et ole jo irti saannut niin lähtee kun työnnät noihin irrotustyökalun reikiin sopivat nippusiteet.
Niin irroitin aikoinaan omasta A4 audista vastaavan soittimen.
Re: Sana vapaa
Posted: 25.5.2013 10:19
by Samii-
Tuli ebaysta tilattuu bentleyn keski merkki jenkeistä ja ylättävän helppoa käyttää tota mutta sieltä löytyy kaikkea mitä pistäs ostaa.

Samalta myyjältä löytyy kyllä kivoja vanne settejä.
Re: Sana vapaa
Posted: 26.5.2013 14:08
by Ceisari
Miten irtoo nelosgolffin paneeli, jossa on ilmantulo räppänät ja siinä on hätävilkun nappi, penkinlmmittimien napit, luistonesto nappi jne. Pitäs sada laitettua tyhjään napinpaikkaan yks nappula

Re: Sana vapaa
Posted: 26.5.2013 21:35
by Jake-
Nyt on golffikin taas ajossa ja GOLF lätkä otettu pois (:
Re: Sana vapaa
Posted: 26.5.2013 21:37
by Jake-
Ceisari wrote:Miten irtoo nelosgolffin paneeli, jossa on ilmantulo räppänät ja siinä on hätävilkun nappi, penkinlmmittimien napit, luistonesto nappi jne. Pitäs sada laitettua tyhjään napinpaikkaan yks nappula

tyhjän saat veitsellä kännettyä pois.
Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 9:23
by Ceisari
Jake- wrote:Ceisari wrote:Miten irtoo nelosgolffin paneeli, jossa on ilmantulo räppänät ja siinä on hätävilkun nappi, penkinlmmittimien napit, luistonesto nappi jne. Pitäs sada laitettua tyhjään napinpaikkaan yks nappula

tyhjän saat veitsellä kännettyä pois.
Täytyypä vilkasta saako sinne virtapiuhoja vedettyä pelkästään sen tyhjän nyppäsemällä..
Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 11:44
by Juhizz
Tosa..
https://www.youtube.com/watch?v=2vx-MLs ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 15:27
by mankinen
Tuotanoin, kertokaas viisaammat että mitä eroa on tehoboksilla ja softauksella? Onko softa missään muotoa parempi verrattuna tehoboksiin. Katselin tuossa että tehoboksin saisi 180€ kun softaus maksaa sen 400€ samat tehot
Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 15:48
by osoners
Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 16:11
by Tero Paalanen
mankinen wrote:Tuotanoin, kertokaas viisaammat että mitä eroa on tehoboksilla ja softauksella? Onko softa missään muotoa parempi verrattuna tehoboksiin. Katselin tuossa että tehoboksin saisi 180€ kun softaus maksaa sen 400€ samat tehot
Tehoboxilla huijataan moottorinohjausta syöttämään enemmän polttoainetta.
Riippuu hieman moottorista et mitä tietoa vääristellään, mut esim. pumpparin kohdalla polttoaineen lämpötila valehdellaan korkeammaksi kuin se todellisuudessa on.
Tehoboxilla moottorin luonne pysyy samanlaisena. Periaatteessa vääntö- ja tehokäyrät vain nousevat hieman ylöspäin, mut niiden muoto ei muutu mihinkään.
Softalla taas pystytään muuttamaan syötönmäärää, ahtopainetta, egr:n toimintaa, savukarttoja yms.
Mutta ennenkaikkea softauksella pystytään muuttamaan vääntö- ja tehokäyrän muotoa.
Esim. se dieseleissä yleinen yläkierrosten "puutuminen" saadaan helposti pois.
Sekä esim. 1.9 pumpparin kohalla saadaan se "kuollut" alle 1900rpm alue henkiin.
Ja osaava softaaja laittaa tarvittaessa vaikka launch controllin päälle.
Itsesi päätettäväksi sitten jää et kumpi on parempi

Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 16:18
by mankinen
Kiitokset selvennyksestä, eli toisin sanoen tehoboksi on "köyhän" miehen malli

Pysytään siis siinä ohjelmoinnin tilauksessa

Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 20:56
by Basu
KesäJetta katsastettu huomautuksitta, vaikka sattuikin aseman innokkain katsastaja mun kohdalle... alkuun oli perus informaation kertominen auton mataluudesta ja ettei asema korvaa jos etupuskuri menee jarrudynossa rikki. Noh, eipä mennyt rikki viimekään vuonna samalla korkeudella. Nyt voikin alkaa sitten laittelemaan jotain pientä kivaa.

Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 21:11
by Samii-
Mikä se turbo oli tuhon avf koneen kylkee hyvä? Ei muista millää. Ajattelin päivittää turbon tuohon passattiin vaikka vanhakin on kunnossa. Kestääkö se avf hyvin sen viri turbon rasituksen?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 21:16
by Tero Paalanen
^Jos suuttimet pysyy vakiona niin ehdottomasti KKK:n BV43.
Piisaa siihen mihin suuttimet ja menee paikalleen pienellä ahtolähdön muokkauksella.
Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 22:36
by Sami Mäkinen
Tuossa ihmettelin pollen alustaa ja ei sitä kyllä uskalla keulasta enää tipauttaa nyt jos raapasee kumi kines...
Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 22:45
by Pia
^Kyllä ne tilansa sinne raivaa.

Re: Sana vapaa
Posted: 27.5.2013 23:11
by Sami Mäkinen
juu, kyllähän tuo metallinen ruuvin kanta kumiin uppoo

Re: Sana vapaa
Posted: 28.5.2013 21:46
by Sami Jalonen
Prrrkle, uudet apurungon kannakkeet hakkaa maahan koko ajan ajokorkeudessa. Ja mun piti laittaa niihin vielä kulumispalat. Ihmettelin mikä meteli kuulu kun sain auton tänään ajoon
Täytyy koittaa pitää ne ehjänä katsastukseen asti.
Nyt on siis yksi tavoite saavutettu, pohja maassa

Re: Sana vapaa
Posted: 29.5.2013 0:08
by Ceisari
Sami Jalonen wrote:Prrrkle, uudet apurungon kannakkeet hakkaa maahan koko ajan ajokorkeudessa. Ja mun piti laittaa niihin vielä kulumispalat. Ihmettelin mikä meteli kuulu kun sain auton tänään ajoon
Täytyy koittaa pitää ne ehjänä katsastukseen asti.
Nyt on siis yksi tavoite saavutettu, pohja maassa

Eikö sulla ennen ole ollu pohja maassa
Vaikka se kohtuu matalalla onkin kulkenut.
Mulla pohja maassa koko ajan vaikka vanteesta kareen edess sentti matkaa.. Fuuuuuuuu
Re: Sana vapaa
Posted: 29.5.2013 6:34
by Sami Jalonen
Ei ollu, vanhoilla kannakkeilla vähän alle sentti oli maahan.
Re: Sana vapaa
Posted: 29.5.2013 8:33
by Juhizz
Jepjep.. huoltomiehen mukaan ilmastoinnin kompuralta lauhduttimelle menevä letku hinkkautunut kuivaimen kylkeen. Kuivain puhki ja letku melkein. Great. *dollarit vilisee silmissä*
E: Soitti äsken ja teki melko kilpailukykyisen tarjouksen korjauksesta. 654€

Re: Sana vapaa
Posted: 29.5.2013 10:46
by Rikardo
Ite hain äsken uuden kuivaimen postista. Jos sen huomenna ehtis ennen töitä vaihtaa ja perjantaina tai lauantaina käydä täytättämässä ilmastointi.
Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
Re: Sana vapaa
Posted: 29.5.2013 10:56
by Juhizz
Joo letku(t) ehjänä purkuosana 80€ ja kuivain uutena tarvikkeena ~40€. Homma hoidossa.
Re: Sana vapaa
Posted: 29.5.2013 11:01
by Rikardo
Epäilen että voi joutua itekin tuon letkun uusimaan, mutta toivottavasti ei tarvi
Re: Sana vapaa
Posted: 30.5.2013 13:41
by Rikardo
Nyt on vaihdettu kuivain, mutta taisipa olla turha homma
Letku:
https://www.dropbox.com/s/vfu240yoqr2ed ... .08.45.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuivain:
https://www.dropbox.com/s/jxwy9elvi13uz ... .08.59.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
Posted: 30.5.2013 13:53
by Juhizz
Juuri tuollain ne on varmaan tossa omassakin. Kuvauksen perusteella. En oo ehtinyt vielä ite tutkimaan. Letkut olis matkahuollossa. Kuivain ja tiivisteet tars hommata vielä.
Onko muuten pahassa paikassa noi? Otan tosin enivei puskurin irti kun aikaa löytyy. Pitää välijäähy putsata kaikesta siihen kertyneestä moskasta. Näytti olevan melko tukkeessa kun kerran kurkkasin..