Jos pitäisi tehdä valinta kokoluokassa 245/40r19, ottaisitteko:
a) 2-4 vuotta vanhat "merkkirenkaat" (Conti, Goodyear, Michelin) joissa 5-6mm pintaa, vai
b) uudet halvimmat kiinakumit (Goodride SA07)
ja sarjat tottakai maksaisi saman verran. Goodridelle löytyy myös samanhintaisia maineikkaita kilpakumppaneita kuten Superia RS400, Goform GH18 ja Tranzano SA07...
Sehän ihan riippuu siitä minkä kuntoset ja onko paistopäivämäärä tosiaan parin vuoden takaa vaiko jo 5 vuoden takaa.. Viisi vuotta vanha rengas niin saattaa jo kyllä olla aika huono. Mutta kaikki riippuu tietysti hinnasta. Jos saat ihan naurettavaan hintaan niin miksi ei?
Uudet Nankang NS2 näyttäs olevan noin 130e kappaleelta suomeen toimitettuna..
Juu tuohon 3BG:hen tulossa mutta tarvin vähän muhkumpaa kumia alle. Neljälle kumille tulis hintaa 200-250 euroa, saman verran mitä yksi uusi "huippurengas" maksaa. Ennen olen vannonut merkkirenkaiden nimeen mutta kokeillaan nyt sitten mihin noista kiinapaskoista on. Kaipa niille ostaja löytyisi lähes omakustannehintaan jos vaikuttavat ihan toivottomilta.
Onko kellään muuten käytännön kokemusta Linglong vs Nankang? Nankangit on kuitenkin selkeästi kalliimmat, itse en raaski maksaa eroa mielikuvana "samasta paskasta".
Onko renkaana muuta eroa kuin hinta? Camskillin arvosanoina Linglongin numerotkin paremmat kuin kalliimmassa Nankangissa.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Sami Jalonen wrote:On melkosesti pienemmät. Toki jos sigun Passattiin tulossa ni sit sopivammat.
Itsellä on 235/40 18 kumeilla mittarivirhe 0. 235/35 19 olisi sama. 245/35 19 heittäisi 1:llä ja 245/40 19 5:llä.
205/55 16 näytti 3 liikaa 100:sella ja 260 mittarinopeus oli 250 oikeasti. Taitaa mennä mittarin piikkiin ylemmät virheet? Katsotaan nyt miten nämä isommat heittää vauhdeissa...
Linglong Greenmax on ainakin reilusti leveämpi kuin Hankook S1 evo 225/35 19 koossa. Hankookit olivat 8.5" vanteella aavistuksen "venyllä" sisäänpäin, Linglongeilla renkaan kyljet ovat pystysuorassa vanteella.
Jos on kaarissa ahdasta niin en suosittele. Saa nähdä lähteekö itsellä loksut lentoon kunhan pistää alle.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
^^ Yllättävän suuri ero leveydessä. Varmaankin vastaava muutos omissa renkaissa kun meinasin linglongit itekkin hommatta koossa 225/40 18? vanteen leveys 8,5"
Sama täällä, eikä todellakaan hintaa liikaa. Kerran ollu myös jinyu kiinan ihmeet alla hyvin samanlaisella kuviolla ja tyytyväinen olin niihin, niin vähän silläkin näitä uskaltaa kokeilla.
Positiivista kokemusta myös Goodriden renkaista koossa 225/40-18. Itse ajanut jo muutaman sarjan..
Ja varsinkin renkaiden mukana tulevasta turvasta, joka korvaa renkaan vaurioitumisia tietyin ehdoin. Eräässä tapauksessa renkaan käyttäjä sai uuden renkaan kun paikalla ollut rengas hajosi. Veikkaan että iso kivenmurikka (hiekkatie;routavaurio <- sepelikorjausta) vaurioitti renkaan kylkeä, mutta silti tuli uusi rengas.
kotka wrote:Positiivista kokemusta myös Goodriden renkaista koossa 225/40-18. Itse ajanut jo muutaman sarjan..
Ja varsinkin renkaiden mukana tulevasta turvasta, joka korvaa renkaan vaurioitumisia tietyin ehdoin. Eräässä tapauksessa renkaan käyttäjä sai uuden renkaan kun paikalla ollut rengas hajosi. Veikkaan että iso kivenmurikka (hiekkatie;routavaurio <- sepelikorjausta) vaurioitti renkaan kylkeä, mutta silti tuli uusi rengas.
Eikös tää Goodride ollut jonkun halpamerkki, jos muistan oikein? Mikäli näin on niin täytyypä testata kun seuraavan kerran kumeja ostaa, jos muistaa vain...
Itelle pyöräytettiin jotkut Achillesit koossa 225/40-18 myös alle. 'Hiljasuudellaan' ainakin yllättivät hintaluokkaansa nähden. Vesisateella ajoa ei oo vielä päässyt koittamaan.
Kun en kesävanteita vielä löytänyt niin oli pakko käydä laitattamassa talvivanteille 205/55 R16 91V hintaan 259€. En ees kyselly merkkiä, mutta näyttää niissä lukevan Headway Horace tjtn. Kuuden km:n ajon jälkeen ei oo vielä mielipidettä mutta kesti ne kotiin asti!
Milestone Greensportit tuli valittua, 235/40r19 96W ja 475e asennuksineen 4kpl. Kuulemma muutamia mennyt kaupaksi eikä ole kuulunut mitään perästä, taattua keskitasoa siis. Jännästi noilla oli kaksi eri vierintävastusmerkintää 1001renkaissa, toinen niistä jopa B
kotka wrote:Positiivista kokemusta myös Goodriden renkaista koossa 225/40-18. Itse ajanut jo muutaman sarjan..
Ja varsinkin renkaiden mukana tulevasta turvasta, joka korvaa renkaan vaurioitumisia tietyin ehdoin. Eräässä tapauksessa renkaan käyttäjä sai uuden renkaan kun paikalla ollut rengas hajosi. Veikkaan että iso kivenmurikka (hiekkatie;routavaurio <- sepelikorjausta) vaurioitti renkaan kylkeä, mutta silti tuli uusi rengas.
Eikös tää Goodride ollut jonkun halpamerkki, jos muistan oikein? Mikäli näin on niin täytyypä testata kun seuraavan kerran kumeja ostaa, jos muistaa vain...
Itelle pyöräytettiin jotkut Achillesit koossa 225/40-18 myös alle. 'Hiljasuudellaan' ainakin yllättivät hintaluokkaansa nähden. Vesisateella ajoa ei oo vielä päässyt koittamaan.
Halpisten joukossa yksi merkki, ilmeisesti saanut jopa jotain tähtiä testien mukaan. Pääasiassa mustat, pyöreät ja uutena paljon pintaa. Eli kelpaa minulle. Pauttiarallaa 65-70€/kpl.
Ihan hiukan halvempi versio on myös Sunny, joka ajaa tehtävänsä. Eli kuluu alla ja pyörii jotenkin. Oliskohan ollut hiukan hiljaisempi kuin tuo Goodride, mutta en muista sanoa tarkemmin.
kotka wrote:Positiivista kokemusta myös Goodriden renkaista koossa 225/40-18. Itse ajanut jo muutaman sarjan..
Ja varsinkin renkaiden mukana tulevasta turvasta, joka korvaa renkaan vaurioitumisia tietyin ehdoin. Eräässä tapauksessa renkaan käyttäjä sai uuden renkaan kun paikalla ollut rengas hajosi. Veikkaan että iso kivenmurikka (hiekkatie;routavaurio <- sepelikorjausta) vaurioitti renkaan kylkeä, mutta silti tuli uusi rengas.
Eikös tää Goodride ollut jonkun halpamerkki, jos muistan oikein? Mikäli näin on niin täytyypä testata kun seuraavan kerran kumeja ostaa, jos muistaa vain...
Itelle pyöräytettiin jotkut Achillesit koossa 225/40-18 myös alle. 'Hiljasuudellaan' ainakin yllättivät hintaluokkaansa nähden. Vesisateella ajoa ei oo vielä päässyt koittamaan.
Halpisten joukossa yksi merkki, ilmeisesti saanut jopa jotain tähtiä testien mukaan. Pääasiassa mustat, pyöreät ja uutena paljon pintaa. Eli kelpaa minulle. Pauttiarallaa 65-70€/kpl.
Ihan hiukan halvempi versio on myös Sunny, joka ajaa tehtävänsä. Eli kuluu alla ja pyörii jotenkin. Oliskohan ollut hiukan hiljaisempi kuin tuo Goodride, mutta en muista sanoa tarkemmin.
Jeps. Niin mäkin jostain muistelin ku katoin ittelle kans mustaa ja pyöreetä alle.
Zeussii wrote:Pistinpäs tilaukseen tänään Linglong GreenMAX 225/35 R19 88W saa nähdä miten toimii. Ei kyllä ainakaan ollut hinnalla pilattu.
Millaisilta renkaat tuntuu? Itellä nyt tallissa saman merkkiset,on kylläki 18"
Niin ja tuli vielä toinen pari 235 koossa vaikka kaikki tilasin 225.. mut tuskin suurta merkitystä vaikka kehä tuossa 235 renkaassa vähän suurempi? Kyseessä siis 4motion.
235/40r19 Milestonet sujahti Passatin alle ongelmitta. Painavat kuin synti, 12.1kg kappaleelta. Goodyearin Eaglet olisivat olleet alta 10kg tirerackin mukaan. Meteli pysyi samalla tasolla kuin 17" nypityillä nastoillakin, toki ne olivat jo elämänsä ehtoopuolella. Lähti tuon päivityksen myötä (+5kg joka nurkkaan lisää) viimeisetkin menohalut Passatista
Kahtotaan jos viikonloppuna kehtaa räpsästä pestystä autosta kuvaa. Kokonaishalkaisija ei muuttunut talvikumeista, mutta kyllä tuo 2" ero vanteessa tekee heti selvän visuaalisen eron. Toki tässä ollaankin hakemassa pientä "trendikästä" katumaasturi-lookkia.
Noniin, kauniina sateisena kesäpäivänä kehtaa räpsytellä kuvia juuri pestystä autosta:
Muutama (tai no, valtaosa foorumilaisista) saattaisi tiputtaa tuota melko paljonkin alaspäin, itse ajattelin väsäillä Allroadin kaaria tuohon kiinni seuraavaksi ja mahdollisesti vielä korottaa pikkuisen. Niin ja vähän isompaa jarrukiekkoa vielä joka nurkkaan.
Last edited by Jultsu on 10.5.2015 19:24, edited 1 time in total.
Ei tuo puhelimella katottuna ainakaan överiltä näytä. Täällä oli aikanaan yhellä rengasliikkeen pitäjällä 19" OZ Superturismot vakioalustaisessa bg:ssä, se herätti livenä kyllä hilpeyttä ulkonäöllään... Rengaskokoa en muista, varmaan perus 235/35.
Aikanaan tuli noita allroad tutkielmia etsittyä kans, kun teki mieli tehä välillä jotai muuta. Jäi tekemättä kuitenkin. Tää auto oli muistaakseni yksi niistä silloinkin, joiden kuvia löysin. http://www.leis.se/Passat%20Allroad/IMG00025k.jpg
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Juu, varmaankin samasta sinisestä autosta olen itsekin kuvia bongaillut kun noita allroadin kaaria googletellut passat -hakusanan kera.
Pistetään tänne lisäkuvia hämmästeltäväksi ja yököteltäväksi jahka tuollaiset saan ostettua ja pultattua kiinni.
Mitä itse renkaisiin tulee, yllätyin positiivisesti ensimmäisistä kiinakumeista. 8.5mm pintaa, eivät pidä enempää mökää kuin vanhat 215/55r17 nastanypityt Goodyearit, eivät vetele (kauheasti) eikä ohjauskaan muuttunut juuri raskaammaksi. Painoa vaan oli päälle 12kg, tirerackin mukaan GY Eaglet olisivat alta 10kg samassa koossa
Paljos tuommoisiin 225/45/R18 renkaisiin kannattais laittaa painetta? Joku 2.8 bar on varmaan hyvä niin kuluu tasaisesti?
Vähän offtopic:
Rupesin tuossa tutkiin että paljos mun octavian renkaat maksaa uutena. Noh, kesärenkaat on Continental Sport Contact 5 renkaat ja nehän maksaa joku 200e kipale. Talvirenkaina Continental Viking Contact 5, nekin 225e kipale.
Tein kompromissin ja laitoin 2.9 joka kulmaan. Edellinen omistaja ilmeisesti ajellut 2.3 baareilla niinkuin tankinluukun kyljessä lukee, keskeltä kuluneet nuo renkaat enemmän kuin sivuilta. Onneks ei pahasti, ei kehtais nuin hyviä/kalliita renkaita vaihtaa kyllä :d
Jultsu wrote:
Pistetään tänne lisäkuvia hämmästeltäväksi ja yököteltäväksi jahka tuollaiset saan ostettua ja pultattua kiinni.
Pistätkö linkkiä, mistä löytyy kaaret passattiin? Itseä kiinnostaa sama perverssio.
Heinäkuussa lähdetään taas käymään Puolassa, siellä paikallisilla purkaamoilla on aika hyvät hinnat jos verrataan saksan ebayn tarjontaan (ja varsinkin suomen purkaamoihin.) Tuollainen 4 kaaren setti pitäisi irrota helposti alle 100 eurolla, ilmeisesti suomessa pyytävät yhdestä jo tuon verran...
Tulipa ostettua kuitenkin merkkirenkaat eli Goodyear EfficientGrip Performance 91V. Alkoi vanhat renkaat olla niin huonot et täristää yli 80km/h ja paikallisissa rengasliikkeissä oli Linglongit ja Landsailit loppu. Kokoluokassa 205/55/16 kuitenkin renkaat vielä verrattain halpoja. Oli ainakin pehmeä kyyti hetki sitten jopa 120km/h vauhdissa.
Mehtäkonekuski wrote:
Vähän offtopic:
Rupesin tuossa tutkiin että paljos mun octavian renkaat maksaa uutena. Noh, kesärenkaat on Continental Sport Contact 5 renkaat ja nehän maksaa joku 200e kipale. Talvirenkaina Continental Viking Contact 5, nekin 225e kipale.
onko nordexx ns9000 ollut kellään kesän aikana? 320e sarja olisi alle laitettuna tarjouksessa. Polttoainetalous on E ja sadepito B. Desibeli 71db. Eli hiljasemmat ku linglongit.
Melkoiset elokuvarenkaat Linglongin L688:t. Paistettu -10 ja pintaa yli 5mm:ä. Pystyy ajamaan kahvaedellä märällä asfaltilla. Koko on 235/40 18. Saakohan noita ajamalla edes kulumaan?
Se pittee opettaa tavoille Mutta oikeasti, ei pitäis noilla tehoilla kolmosella kaasusta sutata ilman mitään kytkinpommeja, ellei ole liukkaat renkaat.