
Lyhyt kuvaus:
Homma aloitettiin etupäästä kun oletus oli että aikaa menee kuitenkin paljon enemmän sinne. (ja menihän sitä) Eli auto ylös ja pukit alle siten että koko keula oli ilmassa.
Tulpat pois ja yläpäät löysäten, alamutteri samoin. Jousipuristin paikalleen ja senverran kireälle että jousi löystyi irti lautasista. Pieni nykäisy, alapultti pois ja paketti pihalle. Mihin sitä kankea tarvittiin?
Sitten kasaus vastaavaa kaavaa takaisinpäin. Pölysuojat tuli tehtyä vetarinsuojakumeista jotka olivat jo jostain aiemmasta alustaprojektista jääneet hyllyyn. Suht vaivatta meni paketti alle ja jousta kiristettiin senverran ylös että "esijännitys" syntyi. Vielä tarkistukset, renkaat kiinni ja auto alas. Madallusta oli nyt senverran ilman mitään asettumista että napa-kaari väli oli 310mm. (lähtökohta 360-370mm) Tavoite oli helposti vaimonkin ajettava perheauto, eli pukit takaisin alle ja renkaat irti ja ruuvataas lisää korkeutta. Tavoitteeksi ~5cm renkaita ylöspäin, eli saman verran autoa ylös.
Tässä se sitten menikin pari tuntia, kun jousen jännittyminen joka kierroksella pisti viime sentit aika tiukalle.

Vaan johan se auto sieltä nousi ja nyt korkeus on n 350-360mm ennen asettumista, eli hiukan se tuosta putoaa vielä.
Etupää valmis.
Takapäässä homma aloitettiin samalla periaatteella, koko perä ylös ja palikat irti. Odotusten mukaan tämä oli pala kakkua ja alta puolen tunnin oli palikat irti ja uusia jo soviteltiin paikalleen. Säätö tappiin ylös. Iskarit paikalleen yläpäästään, jouset väliin ja tunkilla tukivartta nostaen että saa iskarin alapultin kiinni. Renkaat kiinni ja auto alas, vajaa tunti ja homma purkissa. Madallusta ei konttipäässä tullut tässä vaiheessa käytännössä ollenkaan, asettuminen voi hiukan pudottaa ja ruuvista mahdollisesti sentti tai kaksi tulee kierrettyä.
Auto ulos tallista ja hyvältä näyttää. Lyhyt ajo kotipihaan kertoi alustan uudesta ilmeestä, joka on juurikin oman maun mukainen

Niin, ne vanhat iskarit oli finaalissa, takaiskarit niin lopussa että pohjaan painui liki vastuksessa eikä tullut ylös ollenkaan

Talvirenkaat jäi vielä alle kun kelit menevät pakkasrajoilla, kulmien säätö ja leimalle. Sitten kesänakit alle kun kelit sallii, eli luultavasti ensi viikonloppuna jo tulee laitettua.
Sitten voisi pikkuhiljaa viimeistellä hifiprojektin ja laittaa noi muutamat stylinkiosat kiinni, johan ne on hyllyssä lojuneet.