Ei sen enempää tarinaa irtoo kun tähänkään asti joten pistellääs kuvien muodossa
Vetari nipussa uusilla nivelillä..
Pohjapanssarit oli elämää nähnyt ja aika pahasti ottanut ruostetta matkan varrelta mukaan, rälläkkään teräsharja laikka ja sillä irto maalit pois. Sen jälkeen maalailin nuo kiveniskusuojalla, oli ainakin mukavampi laittaa kiinni..
Ekaa kertaa kolmen viikon jälkeen omin voimin pihalla, fiilis oli suoraansanottuna aivan loistava
Pari päivää tällä nyt töihin ajellu, kaikki toimii niinkun pitää joten huomenissa menee fin-turbolle ohjelmointiin. Sen jälkeenhän tätä vasta pääsee kunnolla kokeilemaan, aika lailla varovasti nyt ajellu kun huomenna säädetään vasta vnt kellokin.
Vanteita alottelin fiksailemaan, lakkoja poistin solmasterin maalinpoisto aineella. Lähti varsin nätisti ilman isompia hankailuja..
Lakat poistettuna, ja 400 paperilla alotettu tasottelemaan, tästä on varsin hyvä siirty hienompiin papereihin. Työläshän tämä urakka tulee olemaan mutta eiköhän huolellisuus palkita siinävaiheessa kun nää saa pyöräyttää alle
Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Passat 1.9tdi Trendline 4motion -04
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Auto ohjelmoitu ja ei voi olla kun tyytyväinen, täälläkin kertaalleen mainittu pakopaine mittari viritellään jossain vaiheessa kiinni niin saadaan alkupäähän vielä lisää paukkuja säädettyyks mutta nyttenkin kyllä vetää paremmin kun olisin ikinä kyseisen laitteen kykenevän Veto alue on aika tarkkaan 2000-4500rpm, eli jos alle kahen tonnin käy vedättämään niin kahessa tonnissa kyllä selkeesti alkaa elämä
Kytkimen kanssa ei oo ongelmia mutta vakio kytkimellä en kyllä lähtis edes kokeilemaan että kestääkö, sen verran on vääntöjä tälläkin kokoon panolla, kaksoismassan kestävyys selviää vasta kun kilometrejä kertyy mutta ei pitäs tulla ongelmia kun ei ainakaan omalla ajo tyylillä tule alle 2000 vedäteltyä kun sillon jos pitää valoista lähtee vähän liukkaammin
Uskosin että matka ajossa vakkarilla kulutus on pienempi kun tolla vakio kokoonpanolla johtuen ihan jo siitä että välijäähy oli niin tukossa mutta senkin aika näyttää.
Kiinnostais tietää onko porukka muuttanut tuota vakio huohotus järjestelmää siinä toivossa ettei huohotus öljy pääsis tuonne cooleriin kerääntymään ?? Ajattelin jonkunlaisen keruusäiliön tuohon rakennella joka olis helppo tyhjentää ja olis toteutettu niin ettei talvella tärähtäs jäähänkään
Vanne projektia on taas saatu eteenpäin ja ensimmäinen vanne alkas olemaan valmis, kahesta muusta on lakat poistettu ja yhteen ei oo koskettu vielä ollenkaan. Ens viikolla jos on aikaa niin luultavasti ovat renkaita ja spacereita vaille valmiit, suosituksia saa antaa jos on kokemusta mitä kautta kannattaa jaonmuutos lätyt tilata.. Spacereiden paksuudesta ei oo vielä tietoa ennenkun pääsen noita sovitus mielessä alla käyttämään mutta luultavastihan sinne +25mm pitää laittaa.
Nyt pitää pariviikkoo tasotella rahanmenoa mutta tällähetkellä ostoslistalla / tehtävänä olis seuraavaa.
-Uus takajarru satula taakse
-Parin kaaren maalaus jonka jälkeen koko laitos myllytykseen
-Uudet ritilät puskuriin ( sumarittomat)
Kytkimen kanssa ei oo ongelmia mutta vakio kytkimellä en kyllä lähtis edes kokeilemaan että kestääkö, sen verran on vääntöjä tälläkin kokoon panolla, kaksoismassan kestävyys selviää vasta kun kilometrejä kertyy mutta ei pitäs tulla ongelmia kun ei ainakaan omalla ajo tyylillä tule alle 2000 vedäteltyä kun sillon jos pitää valoista lähtee vähän liukkaammin
Uskosin että matka ajossa vakkarilla kulutus on pienempi kun tolla vakio kokoonpanolla johtuen ihan jo siitä että välijäähy oli niin tukossa mutta senkin aika näyttää.
Kiinnostais tietää onko porukka muuttanut tuota vakio huohotus järjestelmää siinä toivossa ettei huohotus öljy pääsis tuonne cooleriin kerääntymään ?? Ajattelin jonkunlaisen keruusäiliön tuohon rakennella joka olis helppo tyhjentää ja olis toteutettu niin ettei talvella tärähtäs jäähänkään
Vanne projektia on taas saatu eteenpäin ja ensimmäinen vanne alkas olemaan valmis, kahesta muusta on lakat poistettu ja yhteen ei oo koskettu vielä ollenkaan. Ens viikolla jos on aikaa niin luultavasti ovat renkaita ja spacereita vaille valmiit, suosituksia saa antaa jos on kokemusta mitä kautta kannattaa jaonmuutos lätyt tilata.. Spacereiden paksuudesta ei oo vielä tietoa ennenkun pääsen noita sovitus mielessä alla käyttämään mutta luultavastihan sinne +25mm pitää laittaa.
Nyt pitää pariviikkoo tasotella rahanmenoa mutta tällähetkellä ostoslistalla / tehtävänä olis seuraavaa.
-Uus takajarru satula taakse
-Parin kaaren maalaus jonka jälkeen koko laitos myllytykseen
-Uudet ritilät puskuriin ( sumarittomat)
Passat 1.9tdi Trendline 4motion -04
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Spacerit löyty sattumalta käytettynä nettivaraosan puolelta ja vielä erittäin huokeeseen hintaan joten ratkes sitä myöten sekin pulma, H&R tekeleet 35mm leveenä..
Kaks vannetta alkas olemaan aika lailla kumeja vailla niin käytin testimielessä alla että näkee suuntaa antavasti miten istuu noilla spacereilla ja ylipäätään miltä ne tulee alla näyttämään, motivaatio ei ainakaan kärsiny kun näki ensimmäistä kertaa nämä alla
Istuu omaan silmään aikalailla täydellisesti mutta näyttäävät vaan kovin pieniltä ilman kumeja Näillä näkymin näille pyöräytetään nankangin ns-20 tai tutut ja turvalliset linglongit, nankangin tekele taitaa venyä vähän pyöreemmin joten luultavasti kokeillaan vaihteeks niitä.
Kaks vannetta alkas olemaan aika lailla kumeja vailla niin käytin testimielessä alla että näkee suuntaa antavasti miten istuu noilla spacereilla ja ylipäätään miltä ne tulee alla näyttämään, motivaatio ei ainakaan kärsiny kun näki ensimmäistä kertaa nämä alla
Istuu omaan silmään aikalailla täydellisesti mutta näyttäävät vaan kovin pieniltä ilman kumeja Näillä näkymin näille pyöräytetään nankangin ns-20 tai tutut ja turvalliset linglongit, nankangin tekele taitaa venyä vähän pyöreemmin joten luultavasti kokeillaan vaihteeks niitä.
Passat 1.9tdi Trendline 4motion -04
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Ei oo ollu viime aikoina paljon lapsille kerrottavaa mutta taas ois, kohta kolmetonnia ajettu uuella ahtimella ja vieläkin hymyilyttää. Auto toimii niinku pitää ja vetää toistaseks omaan käyttöön ihan kelvollisesti
Kesävanneprojekti satu päätökseen ja vanteet on alla, oli sen tason työmaa että suosittelen varaamaan jonkun illan aikaa jos aikoo vastaavaa olla tekemässä mutta se ei varmaan kenellekkään tullut suurena yllätyksenä. Vanteisiin Qyeon Q2 rim ja renkaisiin Qyeon Q2 tyre kokemuksia näitten toimivuudesta tulee jossakin vaiheessa.
Viikko sitten pesasin talven paskat pois pinnasta ja perään fussot, muoviosiin gtechniq c4 pinnote. Näillä eväillä kehtaa ajella myllytykseen asti
225/35@9''
Siitä nopee kuva pölysestä autosta, viikolopun aikaan parempia kuvia kohan kerkee tuon taasen tiskaamaan.
Nokkelimmat huomas että kilvet vaihtunu finnittömiin, seuraavana olis ohjelmassa etu että taka valojen kalvotus, sävyt selviää aikanaan Sekä tärkeimpänä noitten kaarien maalaus...
Kesävanneprojekti satu päätökseen ja vanteet on alla, oli sen tason työmaa että suosittelen varaamaan jonkun illan aikaa jos aikoo vastaavaa olla tekemässä mutta se ei varmaan kenellekkään tullut suurena yllätyksenä. Vanteisiin Qyeon Q2 rim ja renkaisiin Qyeon Q2 tyre kokemuksia näitten toimivuudesta tulee jossakin vaiheessa.
Viikko sitten pesasin talven paskat pois pinnasta ja perään fussot, muoviosiin gtechniq c4 pinnote. Näillä eväillä kehtaa ajella myllytykseen asti
225/35@9''
Siitä nopee kuva pölysestä autosta, viikolopun aikaan parempia kuvia kohan kerkee tuon taasen tiskaamaan.
Nokkelimmat huomas että kilvet vaihtunu finnittömiin, seuraavana olis ohjelmassa etu että taka valojen kalvotus, sävyt selviää aikanaan Sekä tärkeimpänä noitten kaarien maalaus...
Passat 1.9tdi Trendline 4motion -04
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Kesä näköjään meni että heilahti ja pitäs rueta kohtapuoliin kitkoja kaivamaan tallista..
Autolla rullailtu päivityksen jälkeen suunnilleen 12tkm ilman isompia murheita, pakopaine mittarin kanssa autosäädetty uudelleen muutama viikko sitten ja nyt on vakio suuttimet selällään.
Pakopaineiden perusteella tuosta finturbon hybridistä irtois vielä pikkusen lisää jos olis soppaa tarjolla mutta jos tähän isommat suuttimet tulee niin sitten kyllä rakennetaan isommalla ahtimella.
Ahot pyörii 2 kilossa ja 20 asteen ulkolämpötilalla otetuissa logeissa ei saatu ahtopuolen lämpöjä yli 50 menemään pidemmissäkään vedoissa joten coolerikin toimii varsin mallikkaasti.
Autolla rullailtu päivityksen jälkeen suunnilleen 12tkm ilman isompia murheita, pakopaine mittarin kanssa autosäädetty uudelleen muutama viikko sitten ja nyt on vakio suuttimet selällään.
Pakopaineiden perusteella tuosta finturbon hybridistä irtois vielä pikkusen lisää jos olis soppaa tarjolla mutta jos tähän isommat suuttimet tulee niin sitten kyllä rakennetaan isommalla ahtimella.
Ahot pyörii 2 kilossa ja 20 asteen ulkolämpötilalla otetuissa logeissa ei saatu ahtopuolen lämpöjä yli 50 menemään pidemmissäkään vedoissa joten coolerikin toimii varsin mallikkaasti.
Passat 1.9tdi Trendline 4motion -04