Posted: 22.2.2009 21:50
by Sami Jalonen
Ei ihan huono heitto A. Leskelältä, imupuolen siivistä pari milliä kaikista pois, ja pakopuolella siipien alaosasta n.7x7mm palat puuttuu. Yllättävän hyvin on toiminu tohon verrattuna.. Ahdot kulki ihmeellisesti pyyntien yläpuolella jättäen välillä ahtoja päälle vaikka pyynti oli nollassa, siitä johtu se moottorijarrutuksessa rykiminen..
Imusarja oli jopa yllättävän puhdas, samoin ahtoputkissa ei ollut juuri vettä eikä öljyä.
Alimman ahtoputken kuulerin päädystä löyty metallinpala, joka ehkä on siivet vieny mukanaan.. Kovasti näytti klemmarin osalta, samalta syyltä kun viimeks ahdin vaihdettiin

Täytyy huomenna käydä Hämeenlinnan Laakkosella kyselemässä takuuahdinta.
Vähän meinas olla tiukassa, suurkiitos Terolle joka jakso sitä sieltä irti vääntää

ja kesti viel mun typeriä juttuja pitkäks venähtäneen korjaussession ajan

Posted: 20.3.2009 21:57
by Sami Jalonen
Päivitystä, vaikka otsikko onkin jotain ihan muuta.. Tänään viimein vaikeuksista huolimatta uusi ahdin paikallaan, varovaisen testilenkin jälkeen ei yliahtamista ilmennyt, mutta yleensa se onkin tullut matalilta kierroksilta kaasun pohjaan painaessa. Kävin ajelemassa varovasti ensin ahtimen lämpimäksi ja sit muutaman minuutin talla pohjassa (suljetulla alueella, tottakai) Vieläkin nykii moottorijarrutuksissa, joten se vika jäi.. Kaikki alipaineletkut vaihdettiin samalla, oli jo aikamoista kuraa useimmat.
Lisää veikkauksia mistä toi vois johtua toi nykiminen?
Posted: 26.6.2009 14:27
by Sami Jalonen
Sain vihdoin ton vagcomin toimiin, ei vaan taida tolla sharewareversiolla saada ahtolokeja vagskopeen? Löysin vaan maffin mitä pysty lokkaamaan.. Mitä ite vilkuilin samalla ku ajoin et ahdoissa pyynti oli ok, max 2250mbar ja toteutunu pomppi ihmeellisesti jonnekin 2500mbar. Se n75 pitäs sit varmaan seuraavaks testata.. Vois koittaa nyt lomalla ku mulla on se vanha viel tallella jonka vaihdoin joskus, vaikuttaako mitenkään. Jos ei ni vois olla toi uuskin rikki.
Edit
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP,,,,
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle,,,,,
,11.32, 1596, 1224.0 ,1234.2, 37.5, 11.74, 749.7, 1009.8, 1428.0, 100.0,,,,,
,12.14, 1932, 2295.0, 1764.6, 32.3, 12.54, 1117.2, 1009.8, 2142.0, 100.0,,,,,
,12.94, 2457, 2223.6, 2468.4, 69.3, 13.34, 1073.1, 1009.8, 2213.4, 100.0,,,,,
,13.76, 2877, 2152.2, 2264.4, 67.3, 14.16, 1131.9, 1009.8, 2346.0, 100.0,,,,,
,14.56, 3318, 2111.4, 2091.0, 66.1, 14.97, 1019.2, 1009.8, 2142.0, 100.0,,,,,
,15.39, 3717, 2091.0, 2121.6, 74.5, 15.81, 754.6, 1009.8, 1989.0, 0.0,,,,,
,16.22, 2940, 1030.2, 1642.2, 39.8, 16.64, 578.2, 1009.8, 1479.0 ,0.0,,,,,
,17.03, 2289, 999.6, 1377.0, 39.8, 17.44, 529.2, 1009.8, 1326.0, 0.0,,,,,
,17.83, 2205, 999.6, 1305.6, 39.8, 18.24, 519.4, 1009.8, 1295.4, 0.0,,,,,
Tollanen sekava logi noista, kakkosella pieni kiihdytys..