Page 2 of 2

Posted: 13.11.2008 20:18
by Mika Viinikka
Ai se maksoi noin hemmetisti. No toivottavasti ei tarvi vielä hetkeen vaihtaa :D

Posted: 13.11.2008 21:21
by Sami Jalonen
Niin ja eihän sitä samankokosta kannata laittaa.. :D

Posted: 20.11.2008 13:13
by Sami Jalonen
Jatkoa. Vein eilen illalla auton Laakkoselle, kun ton yliahtamisen seuraks tuli vielä moottorijarrutuksissa nykiminen. Aamulla ottivat sen käsittelyyn, ja nyt sit sieltä soitettiin ettei ne osaa sanoa mikä siinä on, maahantuoja nosti kanssa kädet pystyyn, vikamuisti lähetetään Saksaan jos sielä insinöörit osais jotain sanoa. Hintaa pelkästään tästä on nyt kertyny reilu 200€. Viikon verran luultavasti menee vastauksessa, siihen asti vaan varovaista ajoa..

MYYDÄÄN HYVÄ VW PASSAT! :evil:

Posted: 20.11.2008 17:15
by JukkaA
Jalonen: Ota yhteyttä johonkin paikalliseen TDI harrastajaan. Tulee varmasti halvemmaksi ja oikea vika tulee selville melkein varmemmin kun Laakkosella.

Monesti näkee ihmisiä jotka turhaan tuskaileevat auton tdi moottorin ongelmien kanssa. Yleensä asia selviäisi nopeastikin kun osattais pyytää apua oikealta henkilöltä.

Posted: 20.11.2008 17:38
by Sami Jalonen
Jostain kun sellaisen vielä löytäis..

Posted: 20.11.2008 20:01
by JukkaA
Esimerkiksi Hyvinkään Nordic Porting Service:n yrittäjä harrastaa näitä tdi vehkeitä...

Posted: 20.11.2008 20:27
by Sami Jalonen
Paljon kiitoksia, otan huomenna yhteyttä tonne.

Posted: 11.1.2009 14:28
by Sami Jalonen
Jatkellaas, käytiin ton yllämainitun yrittäjän kanssa kattelemassa, ja todettiin et toi turbo on sen verran makoisassa paikassa et tarvis ottaa se kokonaan irti ennenkun pääsis koittamaan liikkuuko vnt-siivikko ilman sitä sokkaa (tjsp). Ei vaan ollu aikaa eikä paikkaa missä ottaa sitä pois. Lupas kyllä putsata sen sit ku saan sen irti.. Eli seuraavaks pitäis keksiä paikka missä irrottaa se :) Hyvät ohjeistukset kyllä sain, melkein osais itekin ottaa sen irti, siitä suurkiitos Markolle! Ahtoja ja maffiarvoja loggailtiin kanssa.. Alipaineletku irti ei menny mihinkään, joten kaippa se siitä karstasta sit johtuu.

Posted: 11.1.2009 15:43
by A.Leskelä
Allekirjoittaneella samantyylisiä oireita. Välillä vetää normaalisti ja välillä ei yhtään. Ihmeellisiä hyytymisiä jne. Auto hariselle ja ahdin pöydälle. Tuomiona notta ahtimesta siivistä lähtenyt palasia käveleen. Uusi ahdin ja ohjelma uusiksi -->2500e


ps: Ei ollut tarkoitus masentaa :roll:

Posted: 11.1.2009 16:52
by Sami Jalonen
Ei masennuta :) Tossa on uus ahdin just laitettu, mut näillänäkymin se on joko säädetty väärin taikka viallinen, susia on aina seassa..

Posted: 11.1.2009 17:38
by A.Leskelä
Näin maallikkona ajateltuna jos on "uusi" ahdin laitettuna niin se on joko paketista vedetty tai sit edes tarkastettu siivet jne jotta on toimiva. Joten henk.koht veikkaus on että säädöt on pielessä.

Posted: 22.2.2009 21:50
by Sami Jalonen
Image

Ei ihan huono heitto A. Leskelältä, imupuolen siivistä pari milliä kaikista pois, ja pakopuolella siipien alaosasta n.7x7mm palat puuttuu. Yllättävän hyvin on toiminu tohon verrattuna.. Ahdot kulki ihmeellisesti pyyntien yläpuolella jättäen välillä ahtoja päälle vaikka pyynti oli nollassa, siitä johtu se moottorijarrutuksessa rykiminen..


Image

Imusarja oli jopa yllättävän puhdas, samoin ahtoputkissa ei ollut juuri vettä eikä öljyä.
Alimman ahtoputken kuulerin päädystä löyty metallinpala, joka ehkä on siivet vieny mukanaan.. Kovasti näytti klemmarin osalta, samalta syyltä kun viimeks ahdin vaihdettiin :evil: Täytyy huomenna käydä Hämeenlinnan Laakkosella kyselemässä takuuahdinta.

Vähän meinas olla tiukassa, suurkiitos Terolle joka jakso sitä sieltä irti vääntää :) ja kesti viel mun typeriä juttuja pitkäks venähtäneen korjaussession ajan :)

Posted: 22.2.2009 22:19
by A.Leskelä
No kappas. Kerrankin "veikkaus" osui kohdalleen. Jotain positiivista että vika sentään löytyi :)

Posted: 20.3.2009 21:57
by Sami Jalonen
Päivitystä, vaikka otsikko onkin jotain ihan muuta.. Tänään viimein vaikeuksista huolimatta uusi ahdin paikallaan, varovaisen testilenkin jälkeen ei yliahtamista ilmennyt, mutta yleensa se onkin tullut matalilta kierroksilta kaasun pohjaan painaessa. Kävin ajelemassa varovasti ensin ahtimen lämpimäksi ja sit muutaman minuutin talla pohjassa (suljetulla alueella, tottakai) Vieläkin nykii moottorijarrutuksissa, joten se vika jäi.. Kaikki alipaineletkut vaihdettiin samalla, oli jo aikamoista kuraa useimmat.

Lisää veikkauksia mistä toi vois johtua toi nykiminen?

Posted: 21.3.2009 6:50
by A.Leskelä
Sami Jalonen wrote:Päivitystä, vaikka otsikko onkin jotain ihan muuta.. Tänään viimein vaikeuksista huolimatta uusi ahdin paikallaan, varovaisen testilenkin jälkeen ei yliahtamista ilmennyt, mutta yleensa se onkin tullut matalilta kierroksilta kaasun pohjaan painaessa. Kävin ajelemassa varovasti ensin ahtimen lämpimäksi ja sit muutaman minuutin talla pohjassa (suljetulla alueella, tottakai) Vieläkin nykii moottorijarrutuksissa, joten se vika jäi.. Kaikki alipaineletkut vaihdettiin samalla, oli jo aikamoista kuraa useimmat.

Lisää veikkauksia mistä toi vois johtua toi nykiminen?
Ilmamäärä/massa mittari mikä lie. Moottorin lämpötila-anturi. Miltä imusarja näyttää, kovinkin törtteinen?

Posted: 21.3.2009 9:39
by Tero Häkli
letkuja veikkailisin vieläkin =) niin pehmeesti ahdot muuttuu et ihan ku jostain olis joku vähän tukossa, tai n75 ei saa "happea" kunnolla, tai sit se uuskin rikki :P

Posted: 21.3.2009 17:27
by A.Leskelä
Tero Häkli wrote:letkuja veikkailisin vieläkin =) niin pehmeesti ahdot muuttuu et ihan ku jostain olis joku vähän tukossa, tai n75 ei saa "happea" kunnolla, tai sit se uuskin rikki :P
Uus N75 voi olla myös rikki, mistä sitä koskaan tietää.

Posted: 21.3.2009 18:11
by Sami Jalonen
Tänään ajelin noin sata kilometriä ja en saanu tota nykimistä esiin vaikka yritin. En tiiä mikä sit on, eilen koeajolla uudella ahtimella pätki vielä muttei tänään. Uus ahdin ei piikitä ahtoja niinkun vanha, nousee noin 1.3bar ja jää siihen paitsi kun kolmosella painaa kaasun pohjaan matalilla kierroksilla ni piikittää n. 1.6 josta laskee 1.4? Muutenki tuntuu et toi uus ahdin herää vähäsen hitaammin? Täytys varmaan käydä vielä koittamassa uudella n75 venttiilillä.
Muutenki pitäs käydä vaikka kattomassa uusia lokeja jos noi ahdot käyttäytyy viel samalla tavalla kun sillon nakkilassa.

A.Leskelä, imusarja oli yllättävänkin puhdas.

Posted: 26.6.2009 14:27
by Sami Jalonen
Sain vihdoin ton vagcomin toimiin, ei vaan taida tolla sharewareversiolla saada ahtolokeja vagskopeen? Löysin vaan maffin mitä pysty lokkaamaan.. Mitä ite vilkuilin samalla ku ajoin et ahdoissa pyynti oli ok, max 2250mbar ja toteutunu pomppi ihmeellisesti jonnekin 2500mbar. Se n75 pitäs sit varmaan seuraavaks testata.. Vois koittaa nyt lomalla ku mulla on se vanha viel tallella jonka vaihdoin joskus, vaikuttaako mitenkään. Jos ei ni vois olla toi uuskin rikki.

Edit

MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP,,,,
,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,MAF,Atmos. pressure,Intake air press.,Throttle,,,,,

,11.32, 1596, 1224.0 ,1234.2, 37.5, 11.74, 749.7, 1009.8, 1428.0, 100.0,,,,,
,12.14, 1932, 2295.0, 1764.6, 32.3, 12.54, 1117.2, 1009.8, 2142.0, 100.0,,,,,
,12.94, 2457, 2223.6, 2468.4, 69.3, 13.34, 1073.1, 1009.8, 2213.4, 100.0,,,,,
,13.76, 2877, 2152.2, 2264.4, 67.3, 14.16, 1131.9, 1009.8, 2346.0, 100.0,,,,,
,14.56, 3318, 2111.4, 2091.0, 66.1, 14.97, 1019.2, 1009.8, 2142.0, 100.0,,,,,
,15.39, 3717, 2091.0, 2121.6, 74.5, 15.81, 754.6, 1009.8, 1989.0, 0.0,,,,,
,16.22, 2940, 1030.2, 1642.2, 39.8, 16.64, 578.2, 1009.8, 1479.0 ,0.0,,,,,
,17.03, 2289, 999.6, 1377.0, 39.8, 17.44, 529.2, 1009.8, 1326.0, 0.0,,,,,
,17.83, 2205, 999.6, 1305.6, 39.8, 18.24, 519.4, 1009.8, 1295.4, 0.0,,,,,


Tollanen sekava logi noista, kakkosella pieni kiihdytys..

Posted: 26.6.2009 22:43
by Sami Jalonen
Nyt on kokoversio ostettu :) (kiitos Mikko) jos kattos mitä se näyttää.

Posted: 28.6.2009 22:19
by Sami Jalonen
Aikanaan vikakoodin jälkeen vaihdetun n75 laitoin tänään paikallee, eikä sillä ollu mitään vaikutusta mihinkään. Eli onko uusi rikki, vai tuliko vanha vaihdettua aikanaan turhaan? Siis jos vika on muualla.. Viittis sadan euron osaa muuten vaan vaihdella. Täytyy varmaan vielä vaihtaa kertaalleen koko alipaineletkusto.
Joku siihen kykenevä vois erotella tästä varmaan oman topikin, menny niin kauas asiasta.

Posted: 18.7.2010 18:14
by Jaku
Pasi Häkli wrote:Tosta näet paikan. Ympyröin sen punasella. Ei paljon selvempää kuvaa enää voi antaa :D
Kuva kertoo kyllä enemmän kuin tuhat sanaa tässäkin tapauksessa.
Image

näkyykö tässä kuvassa sitä putkea tai mikä lie tappi mitä liikuttaessa huomaa että onko siivekkeet jumissa?

Posted: 18.7.2010 20:43
by Sami Jalonen
Image


Vihreellä ympyröity ahtimen kello, sen alapuolella on tanko mikä pitäs liikkua muutamia millejä käsin liikuttaessa ja tohon kellon päälle tulevasta letkusta imemällä.

Posted: 18.7.2010 21:57
by Jaku
elikkäs mulla on vissiin jumissa..ku ei liikkunu ku yritin imeä tai puhaltaa muutama päivä sitten...
voiko olla ajoittain jumissa?
ku auto on seissy viikon ja kävin ajaa niin ykkösvaihteella oli hetken tehoja.
vai käsittikö kone sen jälkeen että jumissa on ja lyö vikatilaan?

Posted: 18.7.2010 22:08
by Jaku
piti viel käydä kokeilimassa niin pikkuisen se tais kuitenkin liikkua imemällä, kuulu sellain hento ääni plop tai vastaava.
sit sai pikkuisen alipaineen aikaiseksi(?)