Page 119 of 131
Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2015 20:06
by muppis
Aloin piruuttani etsimään taas, että onko edellinen Passattini löytänyt taas uuden kodin. Silmiini osuikin sitten eräs toinen kiertolainen...
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... =116548391" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7005162" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2015 22:26
by ibel
"HYI"

Re: Sana vapaa
Posted: 28.1.2015 22:39
by muppis
Johtuukohan rekkarista, että kaikki hyIljeksii?

Re: Sana vapaa
Posted: 31.1.2015 14:30
by Mehtäkonekuski
Onko kennelläkään kokemusta tän puljun lastuista?
http://www.optimoiautosi.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kesällä lähtee oma 3BG passatti vaihtoon ja tilalle skoda octavia RS 2.0 TFSI ja siihen sitten lastu.
Nykynen työpaikka antaa työauton niin ei tarvi enää omasta takaa diisseli autoo.
Re: Sana vapaa
Posted: 31.1.2015 23:29
by peeki
Optimoiautosi.fi on ohjelmoinut mulle 2 autoa ja pelasti työkaverin auton QCT nimisen firman (vaasa/mustasaari) softauksen jäljiltä.. Tosi ammattitaitoinen tuo optimoiautosi.fi kaveri, yhteystiedot saa multa jos haluaa saman kaverin ohjelmoimaan..
Tietysti riippuu missä asustelet mutta aikalailla ympäri suomea ajelee.
Tuo qct muuten räjäytti työkaverin mazdasta koneen eikä niillä ole maksaa reilun 6000 euron koneen vaihdon laskua.
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 10:40
by muppis
Tässä kohtaa kiittää, ettei ole tullut madallettua autoa..
http://m.muppis.net/20150201_001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvassa ei tietenkään näy, että tuota ihanaista sataa koko ajan lisää ja tuossa kuusiaidan takana on tietenkin ihan julkinen tie, joka pitäisi olla jossain kohtaa aurattu.

Ja kolakin meni jo toissa talvena rikki.

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 10:58
by Sami Mäkinen
Meh... Koskaan oo jääty madalletulla hankee kiinni

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 11:54
by Pasi Häkli
^ Nimenomaan. Taitaa täälläkin olla enemmän lunta kuin tuossa muppiksen kuvassa, ja koko ajan sataa lisää. Eikä ole mitään ongelmia madalletulla autolla. Tosin Ulvilassa auraus toimii todella hienosti, kaikki "päätiet" on aurattu jo aamulla ennen töihin lähtöä. Omasta pihasta kun pääsee pois niin nou hätä

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 12:00
by muppis
Ikään kuin pisteeksi ı:n päälle kävi tuossa kääntöpaikalla kääntymässä.
http://m.muppis.net/20150201_003.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.muppis.net/20150201_004.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(sivuhuomautuksena, tämä kuja on aika hyvin VW -kansoitettu. Kuvassa näkyvän talon pihassa seisoo Polo, Golf ja Passat. Tosin pulu on ainoa pitkäkatto.)
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 12:12
by Sami Mäkinen
Pasi Häkli wrote:^ Nimenomaan. Taitaa täälläkin olla enemmän lunta kuin tuossa muppiksen kuvassa, ja koko ajan sataa lisää. Eikä ole mitään ongelmia madalletulla autolla. Tosin Ulvilassa auraus toimii todella hienosti, kaikki "päätiet" on aurattu jo aamulla ennen töihin lähtöä. Omasta pihasta kun pääsee pois niin nou hätä

"Valtaväylän"Pitkärannantien kunnossapito parani kun mykrä teki ton terminaalin tänne meen viereen

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 12:16
by muppis
Pikkukylän pienet ongelmat. Täällä on tosiaan hoidetaan vasemmalla kädellä näiden pienten teiden hoito. Tuota 41:stä kyllä hiotaan.
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 12:51
by Musti
Yöllä satanu 15 senttiä lunta, ja luvattu keskiviikkoon asti satavan... Ei se mitään... Traktori kulkee kyl hangessa ja rahaa sataa...

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 13:13
by muppis
Kai sitä joutuu sitten kolan käyn ostamassa. Pitäiskö se sitten investoida Fiskarsiin.
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 13:18
by Mehtäkonekuski
Heh. Tuttu käy auraamassa joka aamu kun on tullut lunta, käy myöskin auraamassa minun autopaikan ja siitä ympäriltä

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 15:14
by Paskatti00
En löytäny äkkiseltään sopivaa ketjua niin kysynpä tässä harvinaisen tyhmän kysymyksen.
Haettiin eilen uusi Passatti ja kuskin puolen pakkivalo ei pala. Takasumuvalo kyllä toimii enkä nyt hahmota mikä on vikana, onko siinä ledivalot vai mitä... Auto on 1,9TDI variant, vm. -07, mutta ilmeisesti -08 mallia.
Myös kuskin puolen parkkipolttimoa yritin vaihtaa, ja pääsin polttimon kantaankin käsiksi, mutta en tiedä millä tekniikalla sen saa särkemättä ulos

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 15:16
by Tero Paalanen
En ymmärrä miksi siitä madalluksesta ois haittaa. Tuloopahan auteltua auramiehiä.

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 15:20
by ibel
Eihän 3C Passatissa oo kun yks pakkivalo.

Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 15:22
by Paskatti00
ibel wrote:Eihän 3C Passatissa oo kun yks pakkivalo.

No sekin kävi mielessä mutta hyvä kun selvisi. Mistäs sen olisi voinut tietää vanhan jäljiltä?

Ja ei tiennyt sitä sitten myyjäkään...
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 15:24
by Tero Paalanen
Paskatti00 wrote:Myös kuskin puolen parkkipolttimoa yritin vaihtaa, ja pääsin polttimon kantaankin käsiksi, mutta en tiedä millä tekniikalla sen saa särkemättä ulos

Jos etupään parkkivalosta oli kyse ni ainakin Hellan valmistamissa umpioissa se kanta lähtee ihan vaa vetämällä irti.
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 15:26
by Paskatti00
Tero Paalanen wrote:Paskatti00 wrote:Haettiin eilen uusi Passatti ja kuskin puolen pakkivalo ei pala. Takasumuvalo kyllä toimii enkä nyt hahmota mikä on vikana, onko siinä ledivalot vai mitä... Auto on 1,9TDI variant, vm. -07, mutta ilmeisesti -08 mallia.
Myös kuskin puolen parkkipolttimoa yritin vaihtaa, ja pääsin polttimon kantaankin käsiksi, mutta en tiedä millä tekniikalla sen saa särkemättä ulos

Kannattaa huolestua jos kuskinpuolen pakkivalo rupiaa toimimaan koska noissa ei oo kuin yksi pakkivalo apparin puolella.
Jos etupään parkkivalosta oli kyse ni ainakin Hellan valmistamissa umpioissa se kanta lähtee ihan vaa vetämällä irti.
No en haullakaan täältä aiheesta löytänyt vastausta joten uskaltauduin kysymään näin akkamaisen typerän kysymyksen

Täytyy kokeilla tuota parkkivaloa
Re: Sana vapaa
Posted: 1.2.2015 15:41
by Sami Mäkinen
Tero Paalanen wrote:
En ymmärrä miksi siitä madalluksesta ois haittaa. Tuloopahan auteltua auramiehiä.

Huomas porissa asuessa et naapurit änkes aina aamulla mun perään ajamaan ku golfilla tai muulla aurasin töihin lähteis... RTK siivos vasta päivällä tai iltasella pihaa...
Vaihtoauton kaksikilpisyys...
Posted: 2.2.2015 17:03
by Vwarre_00
Mitä pitäs osata kattoa kaksikilpisestä autosta?
Ovea ja lokasuojaa ilmeisesti uusittu ja nelipyöräsuuntaus vaadittu jälkitarkastuksena?
Laskeeko hinta heti perävalon häivyttyä jos aikoo joskus vaihtaa uudestaan?
Ei ole ikinä ollut kolarikorjattua autoa niin mietin että mitenkä sen arvon kanssa käy...
Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2015 21:14
by muppis
^ Itse lähtisin siitä, että tuo ovi ja lokasuoja on vaihdettu eikä vain korjattu. Volkkarit tietääkseni on sinkitty alhaalta ikkunaan asti, toki tietenkin riippuu vuosimallista. Olisko 00 alkaen? Jos ovi ja lokari on vain oiottu ja paklattu päälle, niin siellä on pinnat rikki ja varmasti ruostuu.
Jos on tuo nelipyöräsuuntaus vaadittu, niin tulee mieleen ettei olisi runko solmussa. Koeajossa kokeilla, että minnepäin lähtee kun ottaa kädet irti ratista. Pitäisi mennä aikalailla suoraan. Samoten renkaista kattoa, että ovatko kuluneet sisä- ja ulkoreunoista eri tavalla. Jos on, niin kielii korin väännöstä johonkin suuntaan ja rengas ei ota kunnolla tiehen.
Camber -säätöähän ei tainnut kovin helposti pystyä edes tekeen volkkareissa ja se aiheuttaa renkaan väärän kulumisen, jos korissa on mutkaa.
Toivottavasti oli selkeää, ja näin hatusta revittynä oikein.

Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2015 21:21
by Pasi Häkli
muppis wrote:Jos on tuo nelipyöräsuuntaus vaadittu, niin tulee mieleen ettei olisi runko solmussa.
Lunastetuissa vehkeissä vaaditaan aina nelipyöräsuuntaus, eli sillä ei ole sinänsä mitään merkitystä. Camber-kulman saa keskitettyä apurunkoa siirtämällä. Tosin sekään ei aina riitä, jos on esim reilumpi madallus niin camberia tulee "liikaa".
Itse katsoisin miten osat sopii yhteen, raot jne. Ja seuraavaksi katsomaan esimerkiksi lokasuojien kiinnityspultteja konepellin avaamisen jälkeen. Jos ne on ihan perkeleesti sivussa tai esimerkiksi vingutettu lokasuojan kiinnitysreikiä isommaksi jotta saadaan osat sopimaan keskenään, niin kielii siitä että on vähän oikastu korjauksen laadussa.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2015 21:23
by muppis
Pasi Häkli wrote:muppis wrote:Jos on tuo nelipyöräsuuntaus vaadittu, niin tulee mieleen ettei olisi runko solmussa.
Lunastetuissa vehkeissä vaaditaan aina nelipyöräsuuntaus, eli sillä ei ole sinänsä mitään merkitystä. Camber-kulman saa keskitettyä apurunkoa siirtämällä. Tosin sekään ei aina riitä, jos on esim reilumpi madallus niin camberia tulee "liikaa".
Seison korjattuna.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2015 21:29
by Pasi Häkli
Oletusarvoisesti 2-kilpinen auto pitäisi saada ostettua hiukan muita vastaavia halvemmalla. Se ei silti tarkoita sitä että se olisi yhtään huonompi, jos on kunnolla korjattu. Usein siinä saa "kaupan päälle" uuden maalipinnan keulaan, uutta tuulilasia jne. Täytyy myös olla itse tietoinen siitä että 2-kilpistä autoa on aika turha kaupitella autoliikkeisiin. Eivät ota vaihdossa.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2015 21:50
by muppis
Henk koht. mielipiteellä sanoisin, että yhtään lunastettua ei saisi takaisin tieliikenteeseen päästä. Ei siksi, etteikö ne voisi olla yhtä turvallisia kuin kolaroimattomat, vaan koska se kolarointi on rasite jatkossa. Ehjät osat kiertoon ja loput paaliin.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2015 21:58
by Pasi Häkli
Jos näin tapahtuisi niin vakuutusten hinnat nousis rajusti, koska yhtiöt ei saisi rahojaan takaisin noista lunastusautoista. Pelkkien osien myynti taitaa olla nappikauppaa ajoneuvomyyntiin verrattuna.
Tai sitten entistä pahempia kolareita aina vaan korjattais, ettei "tarttis" lunastaa. Koska se tuo yhtiölle liikaa tappiota. Omaa mutua tämä... Sivusta seuranneena, niin yhtiö haluais monta kertaa korjata "toivottomiakin" tapauksia.
Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2015 22:43
by Vwarre_00
Runkoon ei ole kadottu tässä, vain uutta osaa laitettu ja maalattu. Jaa liikkeisiin ei kelpaa kaksi kilpiset ollenkaan?
No sen verran pitää vaivaa nähdä jos tuo nyt taloon tulee että myydään suoraan pois tai ajetaan paaliin asti

Hinta on alhaisempi kuin vastaavat, reilusti. Tekniikka on vaan sen verran vähä ajettua että kannattais melkeen vaihtaa ja ottaa käyttöpeliksi. Ja itelläkin suunnitelmia josta tulee lisää rosenttia joten aihioksi menee. Lähinnä ulkonäöllisiä..
Re: Sana vapaa
Posted: 2.2.2015 22:54
by Basu
Kaveri osti pari vuotta sitten Savonlinnasta isosta autoliikkeestä ns. kaksikilpisen Volvo S60:n (Nettiauton halvin yllättäen), että kaipa ne käytännöt vähän sitten vaihtelee firman mukaan... jonkinlainen keulakolari sillä on ajettu, kun toisen puolen ajovaloumpio oli eri valmistajan. Mikään kovin helppo myytävä sellainen ei varmasti ole, ellei sitten näy esim. hinnassa.
Re: Sana vapaa
Posted: 3.2.2015 7:10
by Pasi Häkli
Käytännöt ei välttämättä vaihtele, vaan automyyjän viitseliäisyys. Eli jos myyjä ei ole viitsinyt trafista tarkastaa auton tietoja niin silloin 2-kilpisyys voi jäädä huomaamatta. Mut jos myyjä on tietoinen, että se on 2-kilpinen niin ei varmasti ota vaihdossa(varmasti jotkut pienet puljut ottaa mutta isommat "merkkiliikkeet" eivät tietoisesti tuollaisia ota). Tuontiautojenkin suhteen ovat erittäin skeptisiä.
Re: Sana vapaa
Posted: 3.2.2015 7:41
by Kilu
Liekö Kamuxi sitten pieni pulju, mutta kaverin V70:sen otti vaihdossa ja osien vaihtoprosentti oli 4. Se prosentti näkyy siinä rekisteriotteessa. Toki hyvityshinta oli alhainen, mutta kelpasi mukisematta.
Re: Sana vapaa
Posted: 3.2.2015 8:00
by Pasi Häkli
Kamux ei yleensä nirsoile autojensa suhteen. Täkäläisen kamuxin autot on järjestään melkosia pommeja, halvimpia tuontiautoja joita ulkomailta löytyy joita täällä yritetään kaupata tyhmille suomalaisille. Tämä oman kokemuksen nojalla. Ei herneitä.
Re: Sana vapaa
Posted: 4.2.2015 20:44
by enochian
Passat 3BG -05 mittariston valot, katkaisijoiden valot ja rekisterikilven valot jää palamaan vaikka valot ei ole päällä eikä avainkaan virtalukossa. Irrotin johdot valokatkaisijasta mutta se ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Onko mahdollista että vika on virtalukon pohjassa, vai lieneekö kyseessä joku hankalasti paikallistettava maavika?
Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2015 8:39
by muppis
Jääkö myös parkit palaan, eli aivan kuin katkaisija olisi parkkivalo -asennossa?
Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2015 8:51
by enochian
Parkit ei pala. Netin syövereistä löytyi muutama keskusteluketju samasta viasta, mutta yhdessäkään ei asiaan löytynyt ratkaisua vaikka osa keskusteluista oli 10v vanhoja.
Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2015 9:12
by muppis
Hankala ajatella sitä maavikana, kun autossa kuitenkin ohjataan jännitepuolta, eli se saa jostain jännitteen katkaisijan jälkeen. Yksi mahdollisuus tulee mieleen, että se katkaisijalle tulevan johtonipun liitin tai itse johtonippu on jostain sopivasti oikosessa ja siten ohittaa katkaisijan. Sopivasti oikosella meinaan, että juurikin mittariston valojen johto on hinkannut ittensä rikki 12V johtoa vasten. Hyvin epätodennäköistä, mutta mahdollista.
Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2015 18:38
by enochian
Eipä ollut virtalukon pohjan vaihdollakaan vaikutusta.
Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2015 18:54
by Kilu
Onko se katkaisija vaihdettu tai mitattu irrallaan? Toki parkit palaisi silloinkin. Kannattaa hapettumia metsästää.
Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2015 20:58
by enochian
Katkaisija oli kokonaan irti autosta ja parkit ja mittariston valot paloi siltikin koko ajan.
Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2015 21:27
by Mehtäkonekuski
Olispa rahaa
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6979439" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
Posted: 5.2.2015 21:48
by ibel
Mitä tekee tuolla teholla, kun se menee sutimiseen??

Olikos räsää nykyään jo nelikolla??
E:
Olispa rahaa.. 
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2015 5:34
by Mehtäkonekuski
Ei oo räsää nelikolla ei

Ja kyllähän tuo nyt saattaa ykkösellä ja kakkosella suttasta kerran tai pari, mutta kyllähän tuo sitten ampasee aika nätisti

Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2015 7:36
by kotka
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/7020807" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta olisi hyvä jatkojalostaa. Mutta mitenhän helposti tuosta saisi lisää potkua pihalle, kun tuo 103kw on VÄHÄN.. Ainakin uudempaa löytyy 135 kW:n tekniikalla, mutta tuo uusi ei vain samalla tavalla livenä iskostunut silmiin.
Tosin näkemäni oli metalliruskea..
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6970669" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2015 18:02
by Kilu
Mehtäkonekuski wrote:Ja kyllähän tuo nyt saattaa ykkösellä ja kakkosella suttasta kerran tai pari, mutta kyllähän tuo sitten ampasee aika nätisti

Höpö höpö. Käyhän motarilla ajamassa ja katso kuinka 2:sta markasta "ampaisee".
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2015 19:41
by Mehtäkonekuski
Voishan tuota käydä skodan liikkeessä koeajamassakin

. Sitten kun on aamuvuoro...
Re: Sana vapaa
Posted: 7.2.2015 19:33
by muppis
Käväsin Vianorilla (Sarankulma, Pirkkala) kysäsemässä varastontyhjenhysrenkaita ja yllättäen ne oli myyty jo kaikki.
Noh, Nordman 7:t olis ollut kainalohinnalla 295€ kierros. Ei minusta kuulostanut pahalta.
Re: Sana vapaa
Posted: 7.2.2015 19:46
by Kilu
muppis wrote:Noh, Nordman 7:t olis ollut kainalohinnalla 295€ kierros. Ei minusta kuulostanut pahalta.
Mikä koko? 13" jo kalliit

Re: Sana vapaa
Posted: 7.2.2015 19:55
by muppis
Vakiot, eli 195/65R15
Re: Sana vapaa
Posted: 8.2.2015 19:12
by Mehtäkonekuski
Ei jumalauta. Voiko paskempaa tuuria taas olla. Tuossa just mainittin kun sain vihdoinkin korjattua vasemman takajarrusatulan että ei vuoda nestettä, niin eikö jumalauta rupee oikeen puolimmainen vuotaan
Kai se on mentävä maanantai aamuna mätänettiin hakee uus korjaussarja niin saa tuonkin sitten kuntoon...