Page 123 of 131

Re: Sana vapaa

Posted: 26.5.2015 20:04
by JL
Vanteisiin :lol: Tuli pari muuttujaa vastaan kun kehäpultit avasin. Ajattelin et kyllähän noita nyt jostain sit. Mut ei. Ollut toi yksityisviesti Jaloselle enter sormi aika herkillä tässä, mut oon vielä malttanu mieleni. :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 26.5.2015 21:22
by Sami Jalonen
ebay :)

Re: Sana vapaa

Posted: 29.5.2015 11:53
by Sami Mäkinen
Tässä kun tulee kohta 500 km täyteen tolla "pääntila"autolla vai mitenkä sen eräs ilmaisi, niin ei voi kun kysyä itseltä että miksi olen kituuttanut itseäni noiden pienten kindereiden kanssa :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 30.5.2015 12:25
by Pasi Häkli
^ On se kätevä :wink:

Re: Sana vapaa

Posted: 30.5.2015 13:00
by Sami Mäkinen
Nytkin mulla on sieltä 2 palaa takapenkkiä pois ja 80cm levee ilmapatja tilalla, ihan turha ajella kotio tänäviikoloppuna nukkuu...

Re: Sana vapaa

Posted: 30.5.2015 21:24
by Kilu
Jos jollakin pyörii ylimääräinen 4motion 6v-laatikko ja kardaani 3B/BG passattiin, niin voisi tarjoilla mulle. Euroopastahan noita saa, mutta mielellään suosin Suomalaista, jos hinta ei ole höpö.

Re: Sana vapaa

Posted: 30.5.2015 22:48
by Kikko
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mites tää nyt menee. Siis mulla vitos Golfissa lukee rek.otteessa 205 55 16 alkuperäisrengastuksena, sitten lukee vaihtoehtoiset renkaat kohdassa 225 45 17 jollaiset nyt pyöriikin alla, mutta kummasta koosta se tuuman sallittu vannekasvu otetaan? Eli voinko laittaa 18" vanteet ilman muutoskatsastusta vai vain nuo 17"?

Re: Sana vapaa

Posted: 31.5.2015 9:35
by Jultsu
Maksimissaan tuuman suurempi kuin suurin rengaskoko rekkariotteessa.

Re: Sana vapaa

Posted: 31.5.2015 12:01
by Sami Mäkinen
Alkuperäisten renkaiden koosta otetaan se tuuma... Ei vaihtohtoisesta joka on jo muutoskatsastettu...

Re: Sana vapaa

Posted: 31.5.2015 12:26
by Tero Paalanen
^Vaihtoehtoinen koko voi olla myös tehtaan ilmoittama ja siitä saa suurentaa tuumalla.

Re: Sana vapaa

Posted: 31.5.2015 12:37
by Kikko
Niin eikös siinä lue sitten jotain muutoskatsastettu koko tms? Mulla ainakin aina lukenut. Sen tiedän ettei siitä saa poiketa. No täytyypi vielä varmistella konttorilta.

Lisäyksenä. Olen aika varma ettei tuohon omaani ole koskaan muutoskatsastettu 17" pyöriä.

Re: Sana vapaa

Posted: 31.5.2015 13:55
by Kilu
Kikko wrote:Ehkä tyhmä kysymys, mutta mites tää nyt menee. Siis mulla vitos Golfissa lukee rek.otteessa 205 55 16 alkuperäisrengastuksena, sitten lukee vaihtoehtoiset renkaat kohdassa 225 45 17 jollaiset nyt pyöriikin alla, mutta kummasta koosta se tuuman sallittu vannekasvu otetaan? Eli voinko laittaa 18" vanteet ilman muutoskatsastusta vai vain nuo 17"?
Voi laittaa 18" suoraan. 19" vaatii muutoskatsastuksen.

Re: Sana vapaa

Posted: 1.6.2015 22:27
by Mehtäkonekuski
Hohoo. Siinäpä meikäläise vanha auto http://www.nettiauto.com/7268430" onclick="window.open(this.href);return false;

" Asiallinen hyvin huollettu diesel ". Ja heti löysin virheitä ilmotuksesta... Kaksoismassa ja kytkin remppa on kyllä tehty 300tkm kohdalla eikä 298tkm. Ja jakopää remppa tehty 295tkm kohdalla. Hyvin nuo kyllä osaavat tulkata tuota huoltokirjaa...

Re: Sana vapaa

Posted: 2.6.2015 18:02
by Monkelo
Meni jo :) Mitähän hinta oli?

Re: Sana vapaa

Posted: 2.6.2015 21:08
by Mehtäkonekuski
Monkelo wrote:Meni jo :) Mitähän hinta oli?
Jep. Kiinnostaisi itseäkin että mihin hintaan myivät sen eteenpäin. Minulle siitä hyvittivät sen 2900e.

Re: Sana vapaa

Posted: 2.6.2015 23:01
by Kilu
Jos on välirahaveijo kysymyksessä, niin ei pyyntihinnalla väliä. Suora kauppahinta on se "todellinen" arvo. Itsekin olen aikoinaan kalliimpia autoja vaihtaessa suostunut myyjäliikkeen pyynnöstä, että kauppakirjaan kirjataan kummallekin autolle alemmat arvot, kuin mitä oli pyynti ja mistä neuvoteltiin, toki väliraha pysyi samana.

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 10:06
by muppis
Kaveri soitteli tuossa, että Golfista katos vääntö ja alkoi rolisemaan. Lupasin ottaa VAG-COM matkaan ja kattoa, että voisko sieltäkäsin lähteä katsomaan vikaa. Eilen sitten soitti, että ei rolise enää, muttei kyllä lähde käyntiinkään. Nätisti kuulemma kone pyörii startin mukana. Hinas sitten pajalle sen. Nyt huutokauppa pystyyn, mitä veikkaatte meneen hajalle? Itse ramaan syöttöpumppulle.

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 16:28
by ibel
^ Ostaisin vokaalin J niinkuin jarruvalo, tietämättä mitään edes käyttövoimasta. ;)

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 16:30
by muppis
Niin, sehän jäi kertomati. 96 kW TDI tomaatilla.

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 17:01
by Sami Jalonen
Mä pistän saman verran pottiin ettei se oo syöttöpumppu ;)

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 17:15
by Pasi Häkli
^ Sinänsä aika varma veto kun syöttöpumppua ei ole :D Paitsi jos tankkipumppua nimitetään syöttöpumpuksi.
Samanlaisesta autosta työkaverilla hajos tandempumppu sisäpuolelta aivan säpäleiksi, se kannattaa kurkata koska on niin nopeesti irrotettavissa.

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 19:24
by Sami Jalonen
^Näinpä, tällä vetoon mukaan lähdinkin :)

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 19:39
by muppis
No sori, että käytin väärää termiä. :oops:
Tarkoitin sitä pumppua, mikä tekee paineen suuttimille.

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 20:45
by Mehtäkonekuski
Kaverilla kova autokuume. Mitä veikkaisitte mitä tuosta on mennyt rikki, muutakuin nuo puskurin osat? Bägit ei ainakaan ollut lauennut tuosta kun käytiin katsomassa ja ei nyt mitään pahempia vaurioita näkynyt.. Mutta onhan se aina mahdollista.

https://www.avk.fi/ajoneuvot/volkswagen ... sg-farmari" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sana vapaa

Posted: 3.6.2015 20:47
by Pasi Häkli
Muppis, Kirjotit että ensin katos väännöt, sekin sopisi tandempumppuviaksi koska ahtimen siivet kääntyy alipaineella jonka tandempumppu tuottaa.

Re: Sana vapaa

Posted: 4.6.2015 0:21
by Kilu
Mehtäkonekuski wrote: Mitä veikkaisitte mitä tuosta on mennyt rikki, muutakuin nuo puskurin osat?
Mitä se veikkailu auttaa, kun olette käyneet auton katsomassa? Ilmoituksessa sanotaan: Ehjän vastaavanlaisen ajoneuvon hintapyynnit markkinoilla liikkuvat välillä 10620€ - 12980€. Maksaako puskurit ja työ niin paljon, että auto menee lunastukseen? Mitä jos dsg onkin paska ja ajettiin lunastukseen?

Lainaus: "Tuotteesta tehty suppea vauriokuvaus saattaa kertoa vain osan havaittavista vaurioista. Ostajan pitää ottaa huomioon, että vauriokuvauksessa mainittujen vaurioiden lisäksi tuotteessa voi olla myös muita vaurioita ja luonnollista kulumaa."

Itse en ainakaan ostaisi noilla tiedoilla. Toki remppamies ostaa ja pistää kiertoon, mutta sellaiselta sitten osto on laukaus omaan jalkaan.

Sana vapaa

Posted: 4.6.2015 8:45
by Pia
^puskurin runko on n.700€ ja siihen päälle kaikki kromikilkkeet, puskurin lippa ja sumarin ritilät, nii ja maalaus. Puskurin kiinnityssarja pitää olla kans. Jos siinä on ollu ne xenon umpiot ni ne on 450€/kpl ja halogenit on 300€/pari. Niiden johtosarjat tietty jos neki on poistettu tuolta. Varustetasosta päätellen siinä on ollu sumaritki. Niitä saa johonki 170€.

Lokarit on n.200€/kpl. Siitä näköjään puuttuu keulapalkkikin jolle en tiiä hintaa.

Lukkopelti kannattaa kattoo onko se suora. Eli aukeeko nokkapelti kunnolla. Salpa saattaa jumittaa jos se lukkopelti on vääntyny. Kennot tietty pitää olla ehjät, nehän on tossa heti ku tarjottimella kun keulapusua ajatellaan.

Re: Sana vapaa

Posted: 4.6.2015 8:47
by Killer
Kilu wrote:
Mehtäkonekuski wrote: Mitä veikkaisitte mitä tuosta on mennyt rikki, muutakuin nuo puskurin osat?
Mitä se veikkailu auttaa, kun olette käyneet auton katsomassa? Ilmoituksessa sanotaan: Ehjän vastaavanlaisen ajoneuvon hintapyynnit markkinoilla liikkuvat välillä 10620€ - 12980€. Maksaako puskurit ja työ niin paljon, että auto menee lunastukseen? Mitä jos dsg onkin paska ja ajettiin lunastukseen?

Lainaus: "Tuotteesta tehty suppea vauriokuvaus saattaa kertoa vain osan havaittavista vaurioista. Ostajan pitää ottaa huomioon, että vauriokuvauksessa mainittujen vaurioiden lisäksi tuotteessa voi olla myös muita vaurioita ja luonnollista kulumaa."

Itse en ainakaan ostaisi noilla tiedoilla. Toki remppamies ostaa ja pistää kiertoon, mutta sellaiselta sitten osto on laukaus omaan jalkaan.
Lukee että xenoneilla niin pelkkä raakaumpio maksaa 1000€ + ohjainlaitteet päälle n.600€ ja poltin 160€ marmorilla sekä muut keulan osat niin alkaa äkkiä hintaa tulla remontille. Toinen umpio vain ehjä.

Re: Sana vapaa

Posted: 4.6.2015 14:33
by kotka
Ja johan tuon avk:n auton hinta on tällä hetkellä lähes sen mitä valmis auto maksaa. Toki tekemällä saa sellaisen kun haluaa, mutta ei siinä palkoilleen pääse. Tuo DSG on mielenkiintoinen, sillä autojobbarit eivät hyvitä mitään eivätkä ota edes mielellään vaihdossa. Tosin myydessään ko. tuotetta DSG:llä varustettuna arvostavat sitä yli kaiken..
Monta kysymysmerkkiä on tuon auton osalta. Vaihdelaatikko tuskin pienempänä, vaikka keulasta voi olla entisenä mitä vain. Kulkeehan siellä nippu sähköjäkin..

Re: Sana vapaa

Posted: 5.6.2015 16:12
by Monkelo
Passatissa tuore leima, raidetangonpäät ja pyöränsuuntaukset. Ja eihän se tietenkään ensimmäisellä kelvannut konttorilla :lol:

Re: Sana vapaa

Posted: 7.6.2015 14:17
by Mehtäkonekuski
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1433469145274.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Joko tuossa puhutaan ureasta taikka polttoaineesta, ota nyt selkoa näin huonosta uutisoinnista. Itse kyllä tajusin että tankillisella ureaa pääsee tuon 6000 kilometriä.. Se joka ei asiasta tiedä luuleekin että tankillisella diisseliä pääsee 6000 kilometriä.

" VW:ltä kerrotaan tankillisella päästävän vähintään 6 000 kilometriä, ja säästäväisellä ajolla matka saattaa tuplaantua. "

Re: Sana vapaa

Posted: 16.6.2015 14:27
by muppis
Kaveri ei muistanut osan nimeä, mutta kertoi ajoituksen menneen Golfista pieleen ja rolina ja käymättömyys oli johtunut siitä. Jakohihna oli ottanut osumaa sen verran ettei ole kaukana ollut poikki meneminen, joten tulisi mieleen josko hihnankiristin pettänyt.

Re: Sana vapaa

Posted: 21.6.2015 15:14
by Mehtäkonekuski
Olis hauska tietää kuinka monta näitä skoda octavia facelift räsäsiä on suomessa :D. Ei ole meinaan hirveän monta tullut vastaan. Eniten tulee varmaan uusimpia räsäsiä vastaan. Puhutaanko sadoista vaiko tuhansista.

Re: Sana vapaa

Posted: 21.6.2015 22:31
by misi
Jaahas. Huomenna uudet kujeet, vanhat jäi ny ainaki hetkeks taakse.

Vaihdoin nimittäin työpaikkaa, huomenna tarttis johki firmalle uuteen, käytettyyn transportteriin tehdä huolto. Öljyt yms.
Teen btw rakennushommia, lähdin elementtilinjalta pois. Noh, kyllä mulle silti maistuu. :D

(Odotellaan siis kelejä että tulee ulkovuorikelejä rakennuksiin)

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 8:17
by Pasi Häkli
Mehtäkonekuski wrote:Olis hauska tietää kuinka monta näitä skoda octavia facelift räsäsiä on suomessa :D. Ei ole meinaan hirveän monta tullut vastaan. Eniten tulee varmaan uusimpia räsäsiä vastaan. Puhutaanko sadoista vaiko tuhansista.
Itellä on taas sellanen olo että niitä on tosi paljon liikenteessä. Enempi RS:sää tulee vastaan kun normi octaviaa.

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 10:13
by Musti
Pasi Häkli wrote:
Mehtäkonekuski wrote:Olis hauska tietää kuinka monta näitä skoda octavia facelift räsäsiä on suomessa :D. Ei ole meinaan hirveän monta tullut vastaan. Eniten tulee varmaan uusimpia räsäsiä vastaan. Puhutaanko sadoista vaiko tuhansista.
Itellä on taas sellanen olo että niitä on tosi paljon liikenteessä. Enempi RS:sää tulee vastaan kun normi octaviaa.
Meillä töissä 2-vuorossa noita on välillä 3 rinnakkain :lol: 2 HB:tä ja kombi...

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 17:16
by ibel
Pasi Häkli wrote:Enempi RS:sää tulee vastaan kun normi octaviaa.
Saman huomion tehny.

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 17:25
by osoners
Suurin osa rs skoodista taitaa olla työsuhdeautoja. Hinta menee just sen halvemman verotusarvon alle. Vaimon työpaikalla taitaa olla melkein vain noita räsiä rivissä.

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 20:26
by misi
Sootanako... Onkoha sitä pölijäks tulos. Taas vaihteeks autokuumetta piällä. Ny kuitenki hotsittais tollanen riisseligolffi. Webasto ja vetokoukku tarttis olla must varusteina. Perskeles, ku tuntuu vaan olevan niin karvalakkeja kaikki mutta... ja vm. 2008 ylöspäin, uudemman koppasetkin kiinnostais, mutta mikä on tua 1.6tdi mylly.

Pakko viä selata tsättiautoo...

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 20:33
by Mehtäkonekuski
ibel wrote:
Pasi Häkli wrote:Enempi RS:sää tulee vastaan kun normi octaviaa.
Saman huomion tehny.
Joo kyllähän nuita liikenteessä on. Vaan ei nimenomaan tunnu 2009-2012 facelift autoja näkyvän. Nyt kolme nähnyt mitä ajanut täällä liikenteessä ympäri suomea (ei sillä ettei niitä olisi siellä :D ).

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 20:57
by misi
Tuli muuten btw mieleen, että onko passatin (3C) jakohihnan vaihtoväli se 180tkm?

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 21:04
by Sami Jalonen
Riippuu myös moottorista.

Re: Sana vapaa

Posted: 23.6.2015 21:06
by misi
Sami Jalonen wrote:Riippuu myös moottorista.
2.0FSI, yritän ettiä viä tyypin, editoin myöhemmin tähän...

EDIT: Taitaa olla BVY.

Re: Sana vapaa

Posted: 24.6.2015 8:35
by kotka
misi wrote:Tuli muuten btw mieleen, että onko passatin (3C) jakohihnan vaihtoväli se 180tkm?
Minulle kerrottiin sen olevan 120 000 km (rekisterinumeron perusteella), ensin muisteli 150 000km..

Re: Sana vapaa

Posted: 24.6.2015 9:44
by Pia
2.0FSI 180tkm
1.9TDI 120tkm hihna ja 240tkm kiristimet
2.0TDI <-2006 samat kuin 1.9:ssä ja 2007-> 150tkm hihna ja 300tkm kiristimet
2.0TDI CR <-2009 180tkm hihna ja 360tkm kiristimet ja 2010-> 210tkm hihna ja kiristimet samalla kerralla.

Autodata antaa tälläset tiedot.

Re: Sana vapaa

Posted: 24.6.2015 9:46
by Pia
Mutta esim tuo oma passatti ku on "hieman" vireistetty niin enää ei kyllä odoteta sitä 120tkm:ä vaan hihna kiristimineen vaihtuu jo 90tkm:n jälkeen.

Re: Sana vapaa

Posted: 24.6.2015 16:47
by misi
No juu. 180tkm mulle sanottiin myös, mutta vähän kyseenalaistin sitä. Nooh, jatketaan tsättiauton selailua, josko löytys kiinnostavaa. :)

Re: Sana vapaa

Posted: 2.7.2015 12:52
by ibel
Mielenkiintone opinnäytetyö aiheesta Ross-Tech HEX+CAN-USB-diagnostiikkakaapeli ja VCDS-ohjelma ja sisältää myös käyttöohjeen. 8)

Re: Sana vapaa

Posted: 3.7.2015 15:56
by petaso
Sanokaapa toimiiko autossa, jossa on käytössä 205/60 16" renkaat, vararenkaaksi 195/65 15" rengas. Onko renkaan nopeudessa eroa? Joutuu vaihtamaan alle tällaisen ja ajamaan pitemmän matkan. Miten luistonesto tykkää vai pitääkö disabloida napista?

Re: Sana vapaa

Posted: 3.7.2015 17:37
by Sami Jalonen
Ei haittaa noin pieni ero.