Page 1 of 1
Puola "Tulpanhattu" pyrkii pois pesästään, Passat
Posted: 30.12.2010 13:19
by Juhizz
Eli siis, yksi tulpanhattu/puola nousee itsestään pois paikaltaan ja sen joutuu aina silloin tällöin kun pellin alle kurkkaa, painamaan takaisin alas paikalleen.
Mistähän mahtaa moinen ilmiö johtua? Tärinästäkö vain?
Moottorina 2,0 20v
Posted: 30.12.2010 14:35
by Pasi Häkli
Jotain semmosta joo, se on aika yleistä. Huolloissa huomaa että usein joku puola on ylempänä kuin muut. Mutta eipä sillä merkitystä niin kauan kuin yhdistää.
Posted: 22.2.2011 10:02
by Juhizz
Löytyi lisää aiheesta toisaalta
http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=962.0
Yleinen ongelma näköjään muissakin VW-johdannaisissa. Ihmekös tuo. Samoja koneita.
Ja jopa ihan tälläisiäkin kuulemma on markkinoilla..
http://www.ecstuning.com/Audi-TT_MKI-Qu ... ES1303018/
Miten nuo sitten tulevat kiinni, en tiedä. Tuskin tuohon venttiilikoppaan ylimääräisiä reikiä saa/kannattaa ruveta poraamaan..
Tätä lukiessa tulee vaan mieleen että oliskos pitänyt Passatin puolatkin hoidattaa takuuseen
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=145050&highlight= Näkyy tuolla olevan -01:iinkin vaihdettu..
Posted: 22.2.2011 10:10
by Pasi Häkli
^ Puolia turha yrittää takuuseen vaihdattaa ellei ole täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Ja ne puolakampanjatkaan ei koske jokasta autoa. Mutta tietysti kannattaa kysyä.
Audi TT:ssä muistaakseni siinä puolien päällä on tommoset vastaavat raudat minkä päällä sitten taas on lisää sälää kiinni. Nuo raudat korvaa ne alkuperäset ja siinä näkyy olevan keskellä ruuvi millä saa painettua sen puolan alas, niin että se pysyy siellä. Eli TT:ssä taitaa olla ruuvinreijät jo valmiina koska siellä on ne alkuperäset raudat. Usein on myös sellaset suoraan venttiilikoppaan pultattavat puolat, ilman mitään ylimääräsiä rautoja.
Siis tämmöset:

Posted: 23.2.2011 23:10
by Juhizz
Niinhän tuo näkyy olevan urpokoneissa erilaiset pualat. Ruuveleilla on kiinni. Eivät sitten näissä vapareissa oo vaivautuneet tekemään samoin.
Posted: 24.2.2011 0:00
by AjH
Ei ole ainakaan mun AWT koneisessa ruuvattu kii. Mutta kopassa on kyllä kahdet kierteelliset reiät puolien molemmin puolin "valmiina" tositarpeeseen
Ilmeisesti eroa on poikittais/pitkittäis koneisissa ainakin niinkun tavallista?