Page 1 of 1
VW Golf IV 1.9TDI PD,Paljonko on ahtopaine normaalisti???
Posted: 12.6.2011 13:46
by Snoop
Terve!
Olen yrittänyt löytää paljonkos tuolla 1.9 TDI PowerDiesel (AJM) pumppari koneella on nuo ahtopaineet vakiona?
mutta mistään ei oikein tunnu löytävän vastausta, laitoin itelle tuohon 2,5" suoran putkiston ja nyt ahtopaineet ovat parhaimmillaan vedossa n.1,7bar:in luokkaa, piikkinä se menee ton mittarin loppuun asti joka näyttää 2bar.max niin ei tiedä paljonko piikki paine on!
mittari on merkkiä swoosh ja maksoi 99€ motonetissä että onkos tuo edes luotettava mittarikaan???
Kiitoksia jo etukäteen!
Ai niin
Posted: 12.6.2011 13:50
by Snoop
Tekniikka on PowerDiesel pumppusuutin kone 115hp/310nm !!!
4-motion
AJM
Posted: 12.6.2011 14:09
by Sami Jalonen
Vakiona noin 1.1bar.
Juaahas...
Posted: 12.6.2011 14:22
by Snoop
Eikai pelkkä putki voi nuita ahtoja noin paljon nostaa???
autossa ei minun tietääkseni ole mitään lastuja tms.
mitenhän tuo kone ,kestääkö moisia paineita???
Posted: 13.6.2011 22:18
by Snoop
Sain autodatasta tietoja, esim. kolmosella kiihdyttäessä 1500rpm -3000rpm:ään ahtopaine on 3000 rpm:än kohdalla 1,55~1,75 bar:ia !!!
Posted: 13.6.2011 22:23
by JukkaA
Varmaankin vnt -siivikko jumissa, silloin ahtaa mahdottomia ilman ohjelmaakin.
Posted: 13.6.2011 22:24
by Pasi Häkli
Höpö höpö.. Tehokkaammassa AVF(130hv) -pumpparikoneessakin on ahtopaineet max 1.3bar.
Että tuskin on AJM moottorissa vakioahdot 1.55bar - 1.75bar....
Ahtimen siivet jumissa todennäköisesti, sanon minä.
Posted: 14.6.2011 8:18
by Snoop
Turbon toiminta alue on 1100rpm-3500rpm ja sen jälkeen vetää tuon mittarin mukaan n.0,75 bar:in paineella tuonne 5000 kierrokseen, ja nuo siivet liikkuu helposti tuota alipaine letkua lutkuttelemalla, ja ihmeen hyvin toimii kaikilla kierros alueilla.
aluksi kun lähtee kiihdyttämään niin ahtopaineet mittarissa menee tappiin ,mikä on se ns.piikki vissiin, ja sit tippuu tuohon 1,7bar:iin!!! joka kestää 3500 kiekkaan asti!
vai onkohan tuossa joku lastu, joskus kyllä menee vikatilaan luultavasti liika-ahtojen vuoksi!
kai tuo kone kestää, meinasivat tuolla pörhöllä että tuo on joku uudempi kone tuossa ja sen vakio paineet " ON VISSIIN LÄHELLÄ KAHTA BAARIA " ei oikein tiedä , uskaltaako tuolla nyt ajaa vai meneekö kohta kone???
ku tietäis ni ei tarvis arpoa!
onkos kellään yhtä isoja ahtoja omassa autossaan???
piru ku olis jollaki täällä oulussa joku sydeemi jolla vois tutkia onko tuossa joku ohjelma??? joku tais sanoo kerran että tuntuu rivakkaammalta ku tuo 130hp malli!?!?
Posted: 14.6.2011 8:29
by Pasi Häkli
Kyllä kai se moottori sen kestää.. Omassa piikitteli ahtopaineet 1,9 barissa kun ahtimen vnt-siivikko vähän jumitteli, nyt ne on mulla siinä 1.6-1.7barissa. Ahdin ei oo alkuperäinen, ahtoja siis nostettu siitä alkuperäisestä 1.3 barista.
Kannentiiviste mulla oli sökönä jo ennen virityksiä, että se tuli vaihdettua. AJM-moottorissa on myös kannentiivistevikaa melko usein, isommat ahtopaineet saattaa sen sieltä rikkoa. Alkuperäiselle ahtimelle yli 2 barin piikittely taitaa olla aika rajusti liikaa.
Posted: 14.6.2011 8:34
by JukkaA
Korjaa se autos, kohta on akseli poikki ahtimesta.
Posted: 14.6.2011 8:45
by Snoop
miten tuon korjaa???
vai oisko tuo ahtomittari jotenki sökö, yritin ajaa vaikka kuinka nätisti niin meinaa ottaa sen 2bar:in paineen???
ja tasasella matka-ajolla n.0,5bar tyhjäkäynnillä on 0bar, ei mee sinne 0 alapuolelle olleskaan???
pitänee vaihtaa tuo mittari! pikkusen ku normaalisti yrittää kiihduttää niin paineet nousee 1,5 bar:iin...
Posted: 14.6.2011 8:52
by Pasi Häkli
Turbo irti pöydälle, purat sen ja puhdistat sen sisältä niin että vnt-siivikkoa käyttävät mekanismit liikkuu moitteetta.
Tästä videosta näet mikä mekanismi siellä sisällä jumittaa
Posted: 14.6.2011 8:58
by Snoop
Juup ,eikai se auta pitänee ottaa irti ja tsekata ja puhdistaa =) pitäneekin tehä kunnon laipat samalla tuohon egr:än tukintaan!
totta se ei haittaa ku tuossa videossahan turbo oli irrallaan pakosarjasta, mulla on toi turbo kiinteänä pakosarjassa!
Posted: 14.6.2011 19:45
by Sami Jalonen
Snoop wrote:miten tuon korjaa???
vai oisko tuo ahtomittari jotenki sökö, yritin ajaa vaikka kuinka nätisti niin meinaa ottaa sen 2bar:in paineen???
ja tasasella matka-ajolla n.0,5bar tyhjäkäynnillä on 0bar, ei mee sinne 0 alapuolelle olleskaan???
pitänee vaihtaa tuo mittari! pikkusen ku normaalisti yrittää kiihduttää niin paineet nousee 1,5 bar:iin...
Ei näissä riisseleissä alipainetta olekaan. Jos siivikko on ihan jumissa ahtaa jo pienellä kaasulla liikaa. Matka-ajon ahdot on about tota luokkaa..