Page 1 of 1
Kuljettajan turvatyynyn irrottaminen
Posted: 14.12.2011 20:51
by suomema
Täytyykö käyttää voimaa kun lattapää meisselillä löysää lukituksen vai vedetäänkö samanaikaisesti turvatyynyä kun meisselillä vääntää puoleltaan? Kyseessä nelipuolainen ratti ja auto Passat 1.8 20v -99
Posted: 14.12.2011 23:10
by AjH
Muistaisin että kun se meisseli vääntää pidinjousta oikein niin bagi irtoaa ilman voimankäyttöä vetämällä suoraan ulospäin ratista. Olikos noita lukkoja kaksi, molemmin puolin bagia vaakatasossa?
Posted: 15.12.2011 7:06
by Pasi Häkli
Juu lukkoja on aina kaksi. Joskus voi joutua vähän voimaakin käyttämään, ei aina irtoa niinku strömsjöössä

Posted: 16.12.2011 19:30
by Alkaline
kyllä se irtoo, ensin käännät ratin 90 astetta vasemmalle ja ratin takana kolosta vänkäät jousta auki, sitten kääännät ratin 180 astetta oikealle ja samanlaisesta kolosta vänkäät toisen jousen auki, sitten se tippuu ihan syliin, varo johtoja kun otat irti...
Ei vaan irtoo turvatyynyn lukkojouset!
Posted: 22.12.2011 14:54
by suomema
Kele kun hajoo jo ratin kumitaustat, repee. Voiko se olla noin tiukka vai enkö saa meisseliä oikeeseen kohtaan? Jos lukituksen saa auki niin pysyykö se auki ilman jatkuvaa vääntöä, napsahtaako ja pysyykö auki tms?

Posted: 22.12.2011 18:08
by Alkaline
se on sellainen haittatatti joka pysyy tiukalla kun siellä on vastavoimajouset jänniytksellä ettei lonksu airbagi
ekassa kuvassa näkyy noi 2 kpl jousia ja reikä mistää työnnät ruuvaria
tokassa kuvassa näkuu noi sienitapit jotka on jännitetty jousilla jotta pysyy paikoillaan
Posted: 22.12.2011 18:53
by Kiku
Posted: 24.12.2011 14:33
by suomema
Peilin ja otsalampun avulla löytyi oikea lovi.
Kiitos tärpeistä ja kuvista, Hyvää Joulua!