Page 1 of 1
vr5 3b passatin putkisto
Posted: 31.1.2012 13:33
by passatti vr5
Eli onko joku rakentanu kyseiseen härveliin putkistoo?tarkotus olis saaha ääntä vähän lisää.eilen laitoin vakio takapöntön tilalle motonetin sport takapöntön ja äänet ei juuri muuttunu.täytyskö ottaa se saatanan iso keskipönttö kokonaan pois?
Eli auto on 3b passatti vr5 koneella eli 150hv versio.Mutta en kummiskaan haluis mitään älyttömän kovia ääniä,sellaset matalat vr5 soundit ois tarkotus saaha.vaikuttaako putken rakentelu lastutukseen tossa kohta lähi aikoina olis lastun asennus.Ja vapaavirtaus suodattimenkin ostin.Eli onko nuilla kahella lastun lisäksi jotain teho vaikutusta?
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 31.1.2012 14:32
by JukkaA
Lastu vr5:seen

Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 31.1.2012 16:27
by passatti vr5
niin ois tarkoitus koittaa lastua..
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 31.1.2012 16:43
by Sami Jalonen
Jukkaa taitaa lähinnä huvittaa toi bensavaparin lastutus, jonka oikea tehonlisä on noin +-1%. Eli rahanhukkaa.. Toki jos pystyt, käy penkissä ennen ja jälkeen niin saadaan todisteaineistoa.
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 31.1.2012 17:59
by passatti vr5
täytyy kysyy penkitys mahdollisuutta. vaparissa vääntökäyrä taitaa olla tärkeempi kun hepat.Lupaisivat 10hv ja 30nm vääntöä.eikä oo tarkotus mitää rakettia rakentaakkaan.
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 31.1.2012 18:06
by JukkaA
Juu ei oo varmasti sitä pelkoo että tuliskaan. Noi lupaukset ihan höpöhöpö juttuja, sijoita sama raha mekaanisiin muutoksiin niin saat selkeästi suuremman hyödyn.
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 31.1.2012 20:49
by AjH
Kyllä se keskipönttö ne äänet siellä tappaa selkeästi. Vaparissa kuitenkin on puhinaa ihan reilusti suoralla putkella ilman vaimentimia.
Samaa mieltä lastutuksesta kyllä, vv-suodatin ja putkisto menee vielä lähes varmasti ECUn korjausrajoissa, jos jotain muutosta edes bensan syöttöön tarvitsee.
Oikeaoppisesti viritys menisi näin, eli mekaaniset muutokset ensin ja lastutus siihen päälle että seokset ja ennakot on oikein. Mutta enempi koskee jokatapauksessa turboautoja, bensalla tai dieselillä. Vapareissa vähemmän oleellista katuvirityksissä, sitten jos ne viimeset kolme heppaa pitää irti saada rallikotteroon niin lastulla ne sieltä pystyy ehkä kaivaan.
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 1.2.2012 17:29
by passatti vr5
vaihoin äsken keskipöntön tilalle simonsin vapaasti virtaavan pöntön.äänet on kyllä hyvät ainakin ulos päin,mutta sisällä ei voi olla ilman peltoreita sillonku kierokset on siin 2000-3000 välillä.täytyy varmaan vaihtaa vielä erinlainen pönttö siihen keskelle.Varmaan olis joku ei vapaasti virtaava parempi vaihtoehto.
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 1.2.2012 17:32
by Pasi Häkli
No eipä simonsilta voi mitään muuta odottaakaan kun älytöntä mölinää...
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 1.2.2012 17:56
by passatti vr5
no eise auta kun lähtee uutta vaimenninta ettimään.Oisko jollain ehdotuksia?simonssia en kyllä enään laita.varmaan joku ihan yleis vaimennin olis parempi.
Re: vr5 3b passatin putkisto
Posted: 1.2.2012 21:36
by AjH
Motonetistä ainakin Tampereella löytyy semmonen "turbo" vaimennin, siinä on vähän kiertoa siellä pöntössä, mutta ei mitään ahdistuskammioita kuitenkaan. Sen vois kuvitella jotain puhinaa ottavan pois välistä.
Simonsit on ihan hyviä, mutta kun ne on suoraa läpi tuubeja, niin se ei kuminaa vaimenna mitä vapareissa on. Turbokoneiseen kun laittaa niin on ihan hyvät äänet.
Useamman 200SX Nissanin pakoputken tehny missä on vaan 500mm soikea Simonssi 3" putkessa takavaimentimena ja oikein miellyttävät soundit tulee.