Omistan tällä hetkellä vanhemman vito mersun, mutta sen taru alkaa olla ehtoopuolella lähinnä ruostumisen mutta myös muiden vikojen takia.
Ajattelin kokeilla transporteria, vm. -04 tai vuoden pari nuorempi. Kiinnostaisi tietää minkälaisia ”tyyppivikoja” autossa esiintyy? Miten on ruostumisen laita? Koneista tiedän että ainakin jakopäänhihna on syytä vaihtaa ajallaan mutta miten koneet muuten kestävät? Mikä on tuo vesipumppuongelma josta täälläkin puhutaan, koskeeko jotain tiettyä mallia? Minkä tehoinen kone tarvitaan jouheaan etenemiseen kohtuullisella kuormalla? Näissä on varmaankin lisälämmitin vakiona?
Onko näihin samanlaista sähköistä korjaamokäsikirjaa kuin esim. mersulla?
Mihin muuhun kannattaisi kiinnittää huomiota autoa ostettaessa?
Transporterit tehdään ilmeisesti Saksassa toisin kuin vitot…?
Transporteria ostamassa
Re: Transporteria ostamassa
http://www.taksifoorumi.fi/viewtopic.ph ... 1&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Hakua käyttäen satoja sivuja moitteita, joku kehuukin
Hakua käyttäen satoja sivuja moitteita, joku kehuukin
Re: Transporteria ostamassa
Vito tahtoo olla semmone et ku vasurilla hioo ja oikeella maalaa ni ehtii ruostua välissä.
2004-> 2.5tdi riittää kulkupuolelle eikä siinä ole jakoketjua eikä hihnaa, huoltovapaa. Mut sit se vesipumpun tarkkailu saattaakin unohtua.
Haulla löytyy juu haukkuja joita iteki aikoinaan luin nii paljo että meinasin jättää ostamatta. Kannattaa koeajaa mahdollisimman monta yksilöä, on monenlaista myynnissä. Jotain kertoo hinnatkin kun samanlaisia näkee jopa 10-22te. Ite oon ollu todella tyytyväinen jo kohta 2v. Maksoin 2004 carsportista jolla oli sillon ajettu 567tkm reilusti yli 20t. Pohjoisessa oli koululais/invataksina. Samassa kaupungissa oli 2007 420tkm ajettu 1000e kalliimpi mut oli niin romu et huhhuh. Taloudellises mieles ostokseni ei ollu järkevä mut aionkin pitää autoa itellä 5-10v jolloin on sama saako siitä enää silloin mitään.
2004-> 2.5tdi riittää kulkupuolelle eikä siinä ole jakoketjua eikä hihnaa, huoltovapaa. Mut sit se vesipumpun tarkkailu saattaakin unohtua.
Haulla löytyy juu haukkuja joita iteki aikoinaan luin nii paljo että meinasin jättää ostamatta. Kannattaa koeajaa mahdollisimman monta yksilöä, on monenlaista myynnissä. Jotain kertoo hinnatkin kun samanlaisia näkee jopa 10-22te. Ite oon ollu todella tyytyväinen jo kohta 2v. Maksoin 2004 carsportista jolla oli sillon ajettu 567tkm reilusti yli 20t. Pohjoisessa oli koululais/invataksina. Samassa kaupungissa oli 2007 420tkm ajettu 1000e kalliimpi mut oli niin romu et huhhuh. Taloudellises mieles ostokseni ei ollu järkevä mut aionkin pitää autoa itellä 5-10v jolloin on sama saako siitä enää silloin mitään.
Re: Transporteria ostamassa
Vcds softaa myydään volkkarimiehille vikakoodien lukuun ja koodauksiin n.400e. Etka softa on jonkin sortin varaosien tilaus/räjäytyskuva softa, en tiedä saako yksityiset hankittua. Venäjän pojat on nuita kopioinu ihan netissä luettavaksi tosin väärällä kielellä. Googlella löytyy hyviä ohjeita australian ja englannin foorumeilta. Toivotan jo tervetulleeksi T5 harrastajien joukkoon. Osta hyvä ja jos ostat huonon niin täällä saadaan sitten lukea juttuja. Kovin on hiljaista ollutkin.
-
- Posts: 1
- Joined: 14.7.2012 12:02
Re: Transporteria ostamassa
Niin vito on sellainen kunhan kone pelaa niin ruoste ei haitaa kun jaksaa hitsata uurestaan
Eli T4-T5 2.5TDI alkaen 1997 niin ruoste on vähempää kun kalvanointi pitää huolen
(puhkiruost) maahantuonti 600 000 km ja paaliin mutta on noita lähelle milj ajetuja t4 2,5tdi liikenteessä
Eli T4-T5 2.5TDI alkaen 1997 niin ruoste on vähempää kun kalvanointi pitää huolen
(puhkiruost) maahantuonti 600 000 km ja paaliin mutta on noita lähelle milj ajetuja t4 2,5tdi liikenteessä
Re: Transporteria ostamassa
voi olla paljo yli miljuunankin ajettuja t4, riippuu kauan ollu taksina. se mitä mittarissa lukee on sit eriasia. tossa toisessa topikissa kertoo omistaja 2007 T5:ssa olevan 700tkm. Jotain tommosta se pitäiskin olla jos auto maksaa uutena 80te niin että sillä leipänsä hankkii. Tostako laskee nii 140tkm/v, 12tkm/kk, 500km/pvä, keskinop 80km/h 6h/pvä. Yhellä kuljettajalla maaseudulla ihan uskottava. Pääkaupungissa voi auto pyöriä kolmessa vuorossa mut nopeudet ja matkat lyhempiä. Eli yritin vaan sanoa et vaikka ei myynnis näe tosipaljo ajettuja niin kyl kai ne silti hyvin kestääkin hyvällä pidolla.
T5 konehan on ihan eri ku T4, mm. plasmapinnotettu alulohko.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta ku joillain on 300tkm ajettu carsport t4 jossa kaikki verhoilut rikki. en tiedä onko suomessa tapana ruuvata kilsoja alaspäin mut luulen et tienpäällä menee yli miljoonankin ajettuja t4sia....tietenkin remppaa voi olla paljonkin tehty.
Vitoa en ole ikinä ajanut, oli kyllä toisena vaihtoehtona. Muissa merkeissä ei tahtonu löytyä välttämättömiä cruisea, ilmastointia eikä webastoa.
T5 konehan on ihan eri ku T4, mm. plasmapinnotettu alulohko.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta ku joillain on 300tkm ajettu carsport t4 jossa kaikki verhoilut rikki. en tiedä onko suomessa tapana ruuvata kilsoja alaspäin mut luulen et tienpäällä menee yli miljoonankin ajettuja t4sia....tietenkin remppaa voi olla paljonkin tehty.
Vitoa en ole ikinä ajanut, oli kyllä toisena vaihtoehtona. Muissa merkeissä ei tahtonu löytyä välttämättömiä cruisea, ilmastointia eikä webastoa.
Re: Transporteria ostamassa
Kyllä Suomessa ruuvataan surutta kilometrejä autoista, pahimpia ruuvaajia lienevät yksityiset "jobbarit". Pienillä autoliikkeilläkin on jonkinlainen virhevastuu myymistään autoista, mutta yksityisellä kun ei sitä ole niin voi tehdä melkein mitä vaan. Opel-puolella noita on tullut jonkun verran seurattua ja aika moni auto kun vaihtaa Nettiautossa omistajaa niin seuraavalla myyjällä onkin sitten 50-100-200tkm vähemmän mittarissa kun hän sitä kaupittelee. Paras taisi olla 1500€ myyty 450tkm ajettu diesel Omega joka oli heti uudelleen myynnissä 200tkm vähemmän ajettuna ja reilun tonnin kalliimpana.
Tuollainen 300-400tkm ajettu Carsport T4 joka näyttää tavallista kuluneemmalta kuulostaa kyllä juuri siltä että mittarista puuttuu 300tkm. Tosin jos aukoton huoltokirja löytyy, niin ehkä siinä tapauksessa voi kilometrit uskoakin?
Tuollainen 300-400tkm ajettu Carsport T4 joka näyttää tavallista kuluneemmalta kuulostaa kyllä juuri siltä että mittarista puuttuu 300tkm. Tosin jos aukoton huoltokirja löytyy, niin ehkä siinä tapauksessa voi kilometrit uskoakin?
Passat Variant TDI Tiptronic -01
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
-
- Posts: 18
- Joined: 11.7.2012 21:48
Re: Transporteria ostamassa
Timos wrote:Vito tahtoo olla semmone et ku vasurilla hioo ja oikeella maalaa ni ehtii ruostua välissä.
2004-> 2.5tdi riittää kulkupuolelle eikä siinä ole jakoketjua eikä hihnaa, huoltovapaa. Mut sit se vesipumpun tarkkailu saattaakin unohtua.
Mitenkäs tuossa 2.5 tdi koneessa on jakopää rakennettu? Millä moottorikoodilla tuo tunnetaan?
Re: Transporteria ostamassa
http://vwts.ru/page02.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla kuvat jakopäästä, AXD, BLJ, AXE.
Tuolla kuvat jakopäästä, AXD, BLJ, AXE.
Re: Transporteria ostamassa
juu eli rattailla tehty koko jakopää. laturi ja kompura myös pyörii samalla koneistolla. niissä tosin on jonkun takia gateskumit (vaimentaako värinää vai toimiiko "sulakkeena" jos leipoo kiinni en tiedä) mut ne kumit pitäs vaihtaa 04-05 120tkm ja uudemmissa 150tkm välein, mut sitä vartenkaan ei jakopäätä avata. vesipumppu on oman kannen alla suht helpossa paikassa. keula pitää purkaa noihin gateskumien vaihtoihin.