Page 1 of 1
Kannentiivistekkö???
Posted: 5.10.2012 13:50
by suomema
Wv-Vento 1.8v.-92, Lämmöt nousee, paisuntasäiliö "paineistuu räjähtämispisteeseen" mutta vesi ei kierrä, eikä vesiletkut paineistu? Vesipumpun remmi ok. Miten auto käyttäytyy jos vesipumppu sökö tai termostaatti jumissa?
-lämmöt nousee-

Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 5.10.2012 20:11
by kuusiokolo
Eiköhän se termari ole sökö koska ei laske vesiä eteenpäin,tarkista onko jäähdyttäjältä pumpulle lähtevä alavesiletku lämmin ( syylarilta lähtevä) jos ei niin eihän se kierrä.ja vaikka kiertäisikin jos kannentiivste olisi sökö , pitäisi siellä näkyä öljynsekasta jäähdytysvettä,kyllähän syylarin pitäisi lämmetä luonnonkierto menetelmälläkin vaikka pumppi olisi sökö, joten jossain on tulppa , arvaukseni,, termostaatti,,,, on halpa ja helppo vaihtaa koti konstein.
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 11.10.2012 19:32
by suomema
Vedet oli vähänä, ei täyttyny paisuntasäiliön kautta riittävästi, oli otettava ylävesiletku irti ja täytettävä syylari täyteen ensin. Siemenvesi!
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 11.10.2012 21:30
by kuusiokolo
No joo, empä huomannut mainita että letkuja, enempi alavesiletkua puristelemalla isolta-alalalta olisi saanut ilmalukot pois järjestemästä, näin tein itse ja alkoi vedet kiertämään, ja erityiseti kun kone on käynnissä ja lämpötilat noususa, seuraamalla paisuntasäiliössä pinnan laskua / kautta kuplia, ja edelleen seuraamalla että lähtee kiertämään.
Ps, on helpompi tapa kuin irroittaa ylävesiletkua, hyvä kun lähti toimimaan.
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 12.11.2014 12:11
by tuoppiluo
Jatkan tätä aihetta uudestaan...
Olisko mennyt kannentiiviste paskaks? Ajaessa lämmöt on ok, Puhaltaa hyttiin lämpöä, mutta tyhjäkäynnillä on niin alkaa kylmää puhaltaan. Öljytkin on terveen näköiset ja jäähdytysnestettä on. auto on vento 1.8 bensa -94. 20tkm sitten vaihettu jakopää. Eipäilen kovasti vesipumppua? Korjaamolla soitin, nii sanoivat kannentiiviste olevan paskana.
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 12.11.2014 13:33
by Mehtäkonekuski
tuoppiluo wrote:Jatkan tätä aihetta uudestaan...
Olisko mennyt kannentiiviste paskaks? Ajaessa lämmöt on ok, Puhaltaa hyttiin lämpöä, mutta tyhjäkäynnillä on niin alkaa kylmää puhaltaan. Öljytkin on terveen näköiset ja jäähdytysnestettä on. auto on vento 1.8 bensa -94. 20tkm sitten vaihettu jakopää. Eipäilen kovasti vesipumppua? Korjaamolla soitin, nii sanoivat kannentiiviste olevan paskana.
En usko että kannentiiviste paskana kerta öljy on terveen näköstä ja jäähdytinnestettä ei ole kadonnut. Kuulostais enemmän termostaatin touhuilta.
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 12.11.2014 13:37
by tuoppiluo
Mehtäkonekuski wrote:tuoppiluo wrote:Jatkan tätä aihetta uudestaan...
Olisko mennyt kannentiiviste paskaks? Ajaessa lämmöt on ok, Puhaltaa hyttiin lämpöä, mutta tyhjäkäynnillä on niin alkaa kylmää puhaltaan. Öljytkin on terveen näköiset ja jäähdytysnestettä on. auto on vento 1.8 bensa -94. 20tkm sitten vaihettu jakopää. Eipäilen kovasti vesipumppua? Korjaamolla soitin, nii sanoivat kannentiiviste olevan paskana.
En usko että kannentiiviste paskana kerta öljy on terveen näköstä ja jäähdytinnestettä ei ole kadonnut. Kuulostais enemmän termostaatin touhuilta.
Kyllä se termostaatti aukes kuin koitin äskön. Pikkuhiljaa alko alaputki lämmetä.
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 12.11.2014 15:44
by enochian
Vanha termostaatti voi olla "löystynyt" ja aueta liiankin helposti. Tästä johtuen ei moottori varsinkaan tyhjäkäynnillä pysy tarpeeksi lämpimänä. Helpoin/halvin keino aloittaa lämpöongelmien selvittäminen olisi sen termostaatin vaihtaminen uuteen. Termostaatti kannattaa sitten ostaa laadukas merkkivaraosa esim. Behr tai Wahler.
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 13.11.2014 19:34
by tuoppiluo
Behr termostaatti vaihdettu. Eipä auttanut. Vieläkin tyhjäkäynnillä alkaa puhaltaan haaleaa.
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 14.11.2014 18:01
by Pasi Häkli
Oliko siinä vesipumppu moniurahihnalla? Pyöriihän se vesipumppu oikeinpäin?
Re: Kannentiivistekkö???
Posted: 2.12.2014 16:58
by variant95
Mulla on itsellä 1995 golf variant ja puhaltaa kokoajan kylmää ja paisuntasäililöön tulee räjähdysmäisesti painetta, koneen lämmöt noussu 100c:hen. Oisko ilmaus, vesipumppu, termari vai kansipahvi?