Page 1 of 1

Passat maavara jälleen..

Posted: 22.11.2012 20:02
by Carpowerful
Heissan, olen alkanut pikkuhiljaa vi**uuntua tuohon passatin ah niin ihanaan alustaan ja tarviisin vähän tietoja. Elikkäs siis alusta on hirveen hyvä ajaa, mutta näin talvirenkailla 195/60R15 on tuo maavara sopivan matala... apurungosta mitattuna n.6cm ja niistä apurungon "tateista" noin 5cm ja nyt tartteis lääkkeet siihen, että vois pilviä hipoo :P Elikkäs paljonko mahtaa teillä olla maavara joilla on vakio alusta, kun näyttää ihan traktorilta jotku passatit kaupan pihassa ja tuntuu, että voiko tuo olla ees vakio ja just sellaisen haluan itellekkin. Autohan oli siis 3bg-03 1,9pd 4-motion Ja perhana kun ne keksis josksu sellasen korkeus säädettävän alustan missä vois nostaakkin alustaa:P

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 22.11.2012 20:06
by Carpowerful
Niin ja millanenkohan lullake se vakio alusta on, kun vituttaa tuollakin alustalla.. mistä ei kyllä oo tietoo mikä se on, mutta just olivat alle ruuvannu kun ostin tuon auton.. niin se että kun ajaa loivasta heitosta, nopeudesta riippumatta, niin keulaa haukkaa aina sen kolme senttiä maata mukaan. Vaikka tuo alusta muuten on tosi jämäkkä ja turhan pintakovakin kyllä, mutta kun tuo passatin kone kun on etuakselin etupuolella, niin sais aika jämyt jouset olla että heitossa haukkais edes 10cm maavaralla.

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 22.11.2012 21:11
by renze
Itteenikin kiinnostais, että mistä löytyis sopivan hintanen vakioalustaa vastaava sarja. Tai sitten ihan vakioalusta. Tuli perheeseen hankittua toinen 3bg jossa joku tuning kiinan alusta. Takaiskarit jo ihan loppu enkä muutenkaan tollasta lowraideria halua.

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 22.11.2012 21:37
by Sami Jalonen
Onko se siis säädettävä mikä sulla sielä on? Kyllähän nillä pitäis päästä ainakin n.15cm maavaraan. Sillon on myös jäykempi alusta kun ruuvattu ylös. Taakse saa multa ostaa säätöpalat jousen alle jos ei oo paikallaan :)

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 22.11.2012 21:47
by Carpowerful
Eiku ihan perus jousi/iskari setti alla :D Pääseekö nuilla hipo korkeus säädettävillä vakiota ylemmäks vai ainoastaan lowrideriksi?

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 12:35
by Arto Vikiö
http://www.slamit.net/category/840/muut-alustan-osat" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://www.slamit.net/category/671/alustasarjat" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla noin on kaikkea kivaa.

Nyt täytyy ihan puuta koputta.. Mulla on alkup. korotussarja/huonon tien alusta omassa 3bg:ssä.
Ajettavuuden suhteen ei ole kyllä mitään moitittavaa. Tänään viimeksi ajoin S80 D5 Volvolla, ja voi v...u mikä kiesi se on ajaa.. Ei minun makuun, ei perkele yhtään.

Kuten useasti oon jo täälläkin mainunnut, niin tuolla nykyisellä alustalla ei tarvi kyllä rotvallin reunoja varoa, eikä kantoja kinttupoluilla.

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 13:17
by Juhizz
Itsekin ensimmäistä kertaa nostin maavaraa talveksi ja kertaheitolla "tappiin" ylös. Takana niin paljon kun kierrettä piisasi ja edestä abaut tasoihin peräpään kanssa. Varaahan tuolla edessä olisi vielä ollut.

Ei ole vielä normaaleissa ajoissa ollut paikka johon olisi ottanut kiinni mistään kohtaan. Autotalliinkin menee tuosta vaan, kun ennen piti viritellä lankut ja laudanpätkiä avuksi :)

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 13:23
by ibel
^Eiks ookkii mukavempi ajella ku ei kokoajaa tartte ressata raapiiko maha maata... :lol:

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 13:39
by osoners
ibel wrote:^Eiks ookkii mukavempi ajella ku ei kokoajaa tartte ressata raapiiko maha maata... :lol:
Tylsää sanoisin mä. ;)

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 13:43
by Juhizz
Tylsää ja stressitöntä juu :mrgreen:

Mutta eiköhän sitä ensi kesänä pudota taas lähemmäs maanpintaa.. (Jos tuo auto silloin vielä alla on).

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 13:47
by ibel
hehe.. :D

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 13:49
by JL
Onhan se nyt paljon mukavampi pomputtaa menemään madalletulla ja tuntee auton välityksellä tien töyssyt :wink:

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 15:37
by Sami Jalonen
^Kaikista mukavinta on tuntea ne töyssyt pohjapanssarilla/puskurilla ;)

Mut jos jollain on ongelma et perä liian alhaalla ni mulla on noita säätöpaloja jousen alle pari paria ylimääräsenä.


Ja jos kysyjällä on vaan madallusjouset niin vakiojouset/iskarit niin nousee. Noi madallussarjat käynee kumminkin melko helposti kaupaks eteenpäin jos ei itteä miellytä.

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 16:11
by Pia
Sami Jalonen wrote:^Kaikista mukavinta on tuntea ne töyssyt pohjapanssarilla/puskurilla ;)
Näimpä. Viikonloppuna kun mentiin kerhon pikkujouluja viettään yhelle mökille, niin joutu oikein nousta autosta viittomaan isännälle että kuinka reunasta uskaltaa ottaa. Keskellä tietä törrötti kivi, mahastaanhan se kii jäi ekalla yrittämällä. :D Sitä se pitkä akseliväli teettää.

Muilla mitään hätää ollu, senkun päästeli meneen. Tylsää, sanon mä kans! :lol:

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 19:25
by Sami Jalonen
No itellä ottaa välillä kiinni kaistamaalauksiin :D

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 19:52
by osoners
:buttrock Oikein! Mä tykkään. Peukku. Ottaispa mullakin välillä niihin kiinni.

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 20:07
by ibel
Sami Jalonen wrote:No itellä ottaa välillä kiinni kaistamaalauksiin :D
eehheheheheeh.... :'D :lol: :lol: :lol: no sitte on jo aika lähellä maan pintaa.. voiko lähemmäs vielä mennä?? :D

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 20:11
by ibel
ja asiaan liittyen.. ittellä on vakio alusta ja ei kyl oo mikää hyllyvä jenkkilahna.. :D nätisti ottaa heitot ja ei turhia kallistele kaarteis..

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 20:24
by Juhizz
OoTee..

Sit kun mulla on joskus tällänen..
Image

..niin ei haittaa vaikka pohja (RUNKO) hakkaisi kokoajan tantereeseen :P Käyttiksessä se ei oo niin kivaa..

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 23.11.2012 23:08
by Sami Jalonen
35tkm/v ja hienosti menee :D Tossa kun ottaa pohjapanssari maahan täytyy olla pienet urat renkaille, koska kun apurungon kannakkeet on maassa on vielä pari senttiä pohjapanssarista maahan. Ajan siis n. 1,5cm maavaralla. JL joskus kysy et joutuuko oikeesti nostaa mutkassa, ni joutuu, muuten korkkaa kaaret :D

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 26.11.2012 21:13
by Carpowerful
Niin no ottaen huomioon, että ajan 70tkm vuodessa ja niistä n.60% hiekka/metsätiellä ja loput nuilla paskoilla päällysteteillä, niin voin sanoo että ee oo niin haaskaa enää ajaa lintalla :D Mut tosiaan, käyn nyt joku päivä kyselee ihan marmorilta niitä alustoja, ja sitten vähä vielä tehä tiedustelua ennenkun päätän mitä tulee. Niin meni vähä ohi se säädettävät alustat, kun niissä kaikissa lukee pääasiassa että -40-90 yms. niin onko se nyt niin että se menee vain alas, että ei vakiota korkeemmaks?

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 26.11.2012 23:08
by Sami Jalonen
Kyllä mun mielestä ainakin lähelle pääsee.

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 27.11.2012 10:32
by Killer
AInakin meidän vanha 3bg vajaaveto nousi lähes vakiokorkuiseksi liikkeessä kun vaihdettiin se pois. Jos ei oo parempaa tietoa kaaresta-napaan mittaa niin luulis vakiokorkuiseksi ja alusta oli Raceland eli perus halppisalustoja.

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 27.11.2012 13:44
by renze
Eli kun etsii jonkun itseään miellyttävän alustan jossa luvataan vaikka -30mm niin sen vois saada kulkemaan nätisti melkein vakiokorkeudessa? Eikös tollanen alusta jäykisty kohtuuttomasti jos sellasen vääntää ihan yläasentoon?
Itse epäilyttää juuri tuo, että vaikka sais kohtuu ylös niin sitten jousi on niin kireellä, ettei oo mukava ajaa :-?

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 27.11.2012 14:01
by Juhizz
Itsellä siis nyt tuo KW Variante 1 alusta periaatteessa niin ylhäällä kuin saa. Eli takaa "tapissa" ja etupää sen mukaan. Korkeus hyvin lähellä vakiota ja ajomukavuus minusta oikein hyvä. Jämäkkä muttei pomppo.

Eli:

Image

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 4.12.2012 14:56
by kotka
Ainakin oman korkeussäädettävän saa alkuperäisen korkeudelle, eikä ole mikään "lulla". Tosin kierteitä kannattanee putsailla aina välillä ja muistaa myös noiden tukivarsien ja kallistusvakaajien pulttien aukaisu noston/laskemisen yhteydessä. Jää muuten puslat jännitykseen.
Tulipa omaakin kotteroa nostettua talven ajaksi ylemmäs, noin 10 senttiä jäi vielä kierteitä jäljelle. En kyllä usko että kaikkia voisi kääntää tappiin, vaan kierteet ovat tehty kasaamista varten.
Jos en ihan väärin muista, niin minulle taisi jäädä alkuperäinen alusta ylimääräiseksi. Jos en heittänyt metallikeräykseen muun romun mukana..
Ja kyllähän se oma mukava jännitys on ajella matalammalla autolla noilla työmailla, kiinnittää ajamiseenkin hiukan enemmän huomiota..

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 12.12.2012 12:47
by Carpowerful
- http://www.mister-auto.fi/fi/etuiskunva ... 00001.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Onkohan tuolla nuo iskarit, jossa lukee maastoajoon soveltuvat, niin niinku vw huonontienalustaa vastaavat?


- http://www.mister-auto.fi/fi/jousi-auto ... _g188.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja mitä nuissa jousissa tarkoittaa tuo Miniblock? Varmaan jos nuista jousista ottais eteen nuo vahvistetut, ja taakse ehtis jotkin kuormajouset. :roll:

Josko tämä korotus projekti tästä vielä etenisi :D

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 12.12.2012 13:09
by Kilu
Pistä tietoa, kuinka homma etenee. Itseäkin kiinnostaisi tuollainen 20cm maavara. Tuli testailtua subarun outbackia ja kyllä tuo etenemiskyky oli mukava.

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 12.12.2012 21:47
by Carpowerful
Allekirjoituksesta löytyy nyt kuvia nykyisestä kiposta ja päivitän sinne tilannetta kun sua jotain aikaseks :D
Ja niinku avataristakin näkyy se syy miksi se korkea vaan on niin hyvä :buttrock Moni sanoo, että se on vaan kuskista kiinni kun ajaa matalalla autolla, että pääseekö vai ei, no totta sekin, mutta kyllä ee perhana joka päivä jaksa töihin mennessä aurata muille tietä! Ja sitten jossain oli puhetta, että pitää olla silmää kun ajaa siellä mökki tiellä, että mistä kärsii ajaa, mutta entäs jos ei kärsi ajaa mistään kohti? Niinku varmaan kuvistakin huomaa, niin asun korvessa, talvella aura-auto käy kerran viikkon täällä jos sillonkaan ja kesä aikaan tiet lanataan n.2kertaa kesässä ja osa teistä mitä ajan on vieläpä yksityis/metsä autotienä joita hoidetaan jos hoidetaan. Ja niinku sanoin jo aikaisemminkin, että hyvinhän tässä on jo kohta100tkm päästy, mutta pääsis paljo nopeemmin seuraavan satasen kun ois maavaraa. Tietysti jos pitäisin joskus lomaa ja menisin mökille, niin minulle olisi ihan sama minkälainen tie siellä tulee vastaan, kun ei oo kiirettä mihinkään. No seuraavaksi joku mainitsee, että osta Hummeri niin tarvihe päätä vaivata tuollasilla asioilla :D Mutta kun en osta, vaan haluan nykyisen autoni korkeaksi! :rasp Että tällästä tähän päivään :lol:

Re: Passat maavara jälleen..

Posted: 29.9.2013 19:17
by Pärde
Hei, paljonko on perän vakio korkeus, mitattuna vanteen keskellä kaaren reunaan?
Voisiko joku mitata jolla on " uudehko" vakio alusta. Mulla takana nyt 36 cm ja edessä 39 cm.
Auto on passatin farmari 2.8 V6 syncro, vm .1998.
Mietin täs että kun vaihdan uudet iskarit/jouset taakse niin laitanko heti suosiolla 20mm korotuspalatkin...