Käyntihäiriö
Posted: 18.1.2013 0:37
Hoi! Ostin 2kk sitten -02vm 1.8t passatin 180tkm ja auto ei ole ollut vielä päivääkään kunnossa. Paljonhan siihen on vaihdettu/uusittu osia ja suurin osa ongelmista on hävinnyt. Yksi ongelma on vielä, nimittäin käyntihäiriöt varsinkin auton käynnistyksen jälkeen.
Täysin kylmä startti -> starttaa heti ja kone käy aika kovalla äänellä, mutta rauhoittuu n.10sec jälkeen (vaikuttaa ihan normaalilta?)
Piuhalämmin startti -> välillä ilman ongelmia ja kone käy myös tällöin kovaäänisemmin
Täysin lämmin -> ei mitään ongelmia/kovaa ääntä
Täysin lämpimästä n.30min jäähdyttelyn jälkeen -> Starttaa yleensä ekalla, mutta sitten se ongelma ilmenee lähes aina. Auto ei pysy käynnissä ilman kaasun antoa, sammuu tyhjäkäynnillä tai käy ERITTÄIN heikosti. Välillä jopa kaasua antaessa meinaa hyytyä. Liikkeelle lähdettäessä auto sammuilee jokaiseen valoon/risteykseen/kytkimen painallukseen n.10min ajan.
Tänään hain auton kolmannen kerran huollosta ja eivät vieläkään saaneet kuntoon. Lystihän on itselleni ilmaista, koska auto on ostettu merkkiliikkeestä. No kotiin ajettaessa auto sitten teki temput ja päätti sammua 50km ajon jälkeen kun saavuin risteykseen ja painoin kytkintä. No auto starttasi taas hyvin ja kuin ei mitään olisi äskön tapahtunutkaan.
Mystisiä taikamaailman asioita joita olen huomannut ja asiasta huoltoonkin maininnut mutta eivät tunnu ottavan tosissaan:
- Auton kulutus n.3l tehtaan lukuja korkeammat ~9l/100km
- Auton kulutus varsinkin kiihdyttäessä näyttää kuorma-auton lukemia ~50l/100km
- Auton on mittarin mukaan "lämmin" n.2~5 min ajon jälkeen vaikka -20c pakkasta
- Auton mittarin mukaan auton on vielä lämmin n. 45min päästä sammutuksesta vaikka olisi se -10c pakkasta
No tulin itse siihen tulokseen, että kaikki johtuu lämpötila anturista ja sanoin suoraan sen huollossakin, mutta eipä ne sitä vaihtaneet. Ensimmäinen volkkari ja fiilis on.. no voitte arvata. Taidan vaihtaa auton volvoon
Täysin kylmä startti -> starttaa heti ja kone käy aika kovalla äänellä, mutta rauhoittuu n.10sec jälkeen (vaikuttaa ihan normaalilta?)
Piuhalämmin startti -> välillä ilman ongelmia ja kone käy myös tällöin kovaäänisemmin
Täysin lämmin -> ei mitään ongelmia/kovaa ääntä
Täysin lämpimästä n.30min jäähdyttelyn jälkeen -> Starttaa yleensä ekalla, mutta sitten se ongelma ilmenee lähes aina. Auto ei pysy käynnissä ilman kaasun antoa, sammuu tyhjäkäynnillä tai käy ERITTÄIN heikosti. Välillä jopa kaasua antaessa meinaa hyytyä. Liikkeelle lähdettäessä auto sammuilee jokaiseen valoon/risteykseen/kytkimen painallukseen n.10min ajan.
Tänään hain auton kolmannen kerran huollosta ja eivät vieläkään saaneet kuntoon. Lystihän on itselleni ilmaista, koska auto on ostettu merkkiliikkeestä. No kotiin ajettaessa auto sitten teki temput ja päätti sammua 50km ajon jälkeen kun saavuin risteykseen ja painoin kytkintä. No auto starttasi taas hyvin ja kuin ei mitään olisi äskön tapahtunutkaan.
Mystisiä taikamaailman asioita joita olen huomannut ja asiasta huoltoonkin maininnut mutta eivät tunnu ottavan tosissaan:
- Auton kulutus n.3l tehtaan lukuja korkeammat ~9l/100km
- Auton kulutus varsinkin kiihdyttäessä näyttää kuorma-auton lukemia ~50l/100km
- Auton on mittarin mukaan "lämmin" n.2~5 min ajon jälkeen vaikka -20c pakkasta
- Auton mittarin mukaan auton on vielä lämmin n. 45min päästä sammutuksesta vaikka olisi se -10c pakkasta
No tulin itse siihen tulokseen, että kaikki johtuu lämpötila anturista ja sanoin suoraan sen huollossakin, mutta eipä ne sitä vaihtaneet. Ensimmäinen volkkari ja fiilis on.. no voitte arvata. Taidan vaihtaa auton volvoon
