Mikähän mahtaa olla vaihtoväli noilla manuaalilaatikolla olevilla 1.6 BCB koneellisilla Golfeilla vaihteistoöljyn vaihtoväli. Huoltokirja ei mielestäni sitä kerro? Ja mitä öljyä noihin suositellaan. 5 vaihteinen manuaali.
Nimimerkki: epätietoinen
Golf IV -05 vaihteistoöljyn vaihtoväli
Golf IV -05 vaihteistoöljyn vaihtoväli
Mahtavaa!
Re: Golf IV -05 vaihteistoöljyn vaihtoväli
Miks mulla on sellanen kutina että volkkari on ilmottanu että niis on ainaistäyttö eli ei tarttis vaihtaa, mut sitte kuitenki jossain on sanottu että 60tkm olis vaihtoväli? Häklin Pasi ny ainaki osaa vastata tähän.
Itsekkin muistelen, että Audeilla on ainakin jossain se sama että ei muka tarttis koskaa vaihtaa tiiä sitten... No katsotaan jos se Häkli vastailisi
Mahtavaa!
Ite olen kanssa kuullut moneen kertaan tuon et volkkarin virallinen ohje on ettei sitä tartteis vaihtaa muka koskaan. Hullua hommaa kun ei se ole vaikka 60tkm välein mikään iso kustannus ja toimii vaihteet varmasti paremmin ja pidempään. Ite oon nyt vaihdellu vähän turhankin usein kun on tullut kokeiltua muutamia eri öljyjä. Seuraavaksi menee takaisin Redline MT-90 johon laitan hieman sekaan Shokproof Superlightweightia.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Tuo 60tkm:ä on Haldex-öljyille. Mielestäni aivan turha pläräillä noilla loota öljyillä, jos auto on normallissa käytössä. Jos nyt aivan välttämättä haluaa vaihtaa, niin ehkäpä 150tkm:n jälkeen. Toki jos ostaa enemmän ajetun auton, niin voihan sitä mielenrauhan vuoksi ne vaihtaa. Omaan tuli vaihdettua lootaan ja perään oljyt 244tkm:n jälkeen, kun on tarkoitus kauemmin pitää. Dieselissä on menty orkkiksilla ja lasissa 308tkm:ä. Toisissa ns. huoltovapaissa vempeleissä ei edes ole pohjaproppua vaan on purettava hökötys.
Eipä tuolle ole vaihtoväliä ilmoitettu, omaani vaihdon kun mittarissa oli 220tkm. Suosittelen vaihtamaan ne öljyt, toimii paremmin ja ei nyt niin kallis homma ole. Vanha öljy oli kyllä sen näköstä tavaraa että ihan hyvä kun nuo tuli vaihdettua.
Touran 1.9TDI BKC -04
Omaan vastaavaan autoon vaihtui Volkkarin oma lootaöljy n. 100tkm kohdalla. Ei tosiaan rahallisesti ole kovin kummonen sijoitus vaikka satkunkin välein vaihtelis.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Pasi Häkli
Juu volkkarin manuaaleissa on kaikissa ns "lifetime" öljy, kestää sen minkä kestää Eipä se silti pahitteeksi ole niitä vaihtaa edes jossakin välissä. DSG:ssä tosiaan on 60tkm vaihtoväli öljyille.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
"Pasi Häkli: .. kestää sen minkä kestää..."
Juuri tällä mennään dieselissä ja hyvin kestää.
Juuri tällä mennään dieselissä ja hyvin kestää.
Alfamerin kirjasta lainattua:
"Mikäli vaihteistossa kuitenkin öljyn tyhjennystulppa on, on tee-se-itse-mekaanikon viisasta vaihtaa vaihteistoöljy silloin tällöin, esimerkiksi 90 000 tai 120 000 kilometrin välein"
"Mikäli vaihteistossa kuitenkin öljyn tyhjennystulppa on, on tee-se-itse-mekaanikon viisasta vaihtaa vaihteistoöljy silloin tällöin, esimerkiksi 90 000 tai 120 000 kilometrin välein"
^ Eipäs pelotella, kohta joudun vaihtamaan dieseliin nuo öljyt