Terve kaikille. Täältä olen saanut lukea että EGR:n puhdistus ja tulppaus pudottaisi kulutusta. Auttakaa viisaammat ja kokeneemmat miten tuo puhdistushomma tapahtuu ja mistä kohti pitäisi tulppailla.
Toinen kysymykseni on DPF-pöntön tyhjennys? "sisukset pois" Onko järkeä?.ja vaikuttaako päästöihin pahasti? Kiitos kaikista vastauksistanne jo etukäteen. Ilman lämmetessä alkaa tuunauskärpänen taas herätä.
T5 EGR:n puhdistuksesta
-
T5 EGR:n puhdistuksesta
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.
Re: T5 EGR:n puhdistuksesta
egr irti ja putsaus
tulpan voi laittaa vaikka siihe egr:lle tulevaan liitokseen. dpf:stä ei kokemusta mutta auttaskoha siihen mrmuscle putsaus. omasta putsasin pakopesän sillä ja eipä ole sen koommin ahdot karanneet eikä menny vikatilaan.

Tämännäköinen on 555000 ajettu imusarja..

Siitä se puhdistautuu

Toholla pistin palamaan ja paloi varmaan 20 minuuttia, sen jälkeen liuotinpesuaineeseen likoamaan yöksi ja huomenna vielä lämmitän tuota. Painepesurilla sitte jämät vielä pois.
Itse tulppasin egr:n leikkaamalla laipantiivisteen näköisen mutta umpinaisen palan normi vesipellistä .

Siitä se puhdistautuu

Toholla pistin palamaan ja paloi varmaan 20 minuuttia, sen jälkeen liuotinpesuaineeseen likoamaan yöksi ja huomenna vielä lämmitän tuota. Painepesurilla sitte jämät vielä pois.
Itse tulppasin egr:n leikkaamalla laipantiivisteen näköisen mutta umpinaisen palan normi vesipellistä .
-
Kiitos vastauksista ja oikein kuvien kera! Lähtikö tuo imusarja miten helposti irti? Pitikö purkaa koko keula?
VW T5 -07 2,5Tdi BNZ carsport-bussi.
Moottori oli jo valmiiksi irti kun piti lähettää vaihdelaatikko korjaamolle.
On siellä senverran ahdasta että kannattaa ainakin tuolleen purkaa keula..
http://www.youtube.com/watch?v=dH37Pf_D5pQ" onclick="window.open(this.href);return false;
On siellä senverran ahdasta että kannattaa ainakin tuolleen purkaa keula..
http://www.youtube.com/watch?v=dH37Pf_D5pQ" onclick="window.open(this.href);return false;