Page 1 of 1

golf IV AHF autom. tekniikkamurheiden korjaus

Posted: 29.8.2013 21:35
by golfan
tervehdys clubille!
pikainen esittely tämän perheen golffista..
eli tuli haettua vm.00 1.9tdi 110hv AHF.comfortline varustuksella ja automaatilla.
ensialkuun toki huoltoja tekemään, uudet öljyt ja suodatin. mittaristo herjasi jarrupaloista niin nyt on uudet jarrupalat ja mittaristosta tuo service kuitattu pois.. kuskin oven lasi oli viritetty kiilalla kestämään ylhäällä,oven purin ja lasin kiinnikehän sieltä oli rikki, nyt on jo kummatkin kiinnikkeen odottamassa asennusta, vielä tällä viikolla kunnossa :buttrock

mutta tosiaan seikat jotka hieman häiritsee olis että ajaessa tasakaasulla, kierrokset heittelee sellaista 100rpm eli jos normaalisti 1900 niin hetkellisesti hyppää 2000 ja samantien takas 1900 etenkin ylämäissä tuon huomaa selvästi. ihan kun automaatti vaihtais muttei vaihdakaan :D tyhjäkäynnillä en ole huomannut vastaavaa kierrosten heittelyä..

toinen homma on kun ajelin sellasen 200km siivun niin loppumatkasta 100 alueella kokeilin vähän kiihdytellä ni huomasin että autasta on vedot ihan poissa. pääsin kuitenkin välietapille jossa auto sammutettiin ja kun jatkettiin matkaa niin taas löytyi vetoja.. tuosta olen etsinyt tietoa ja johtuu siitä että menee vikatilaan ja ei siksi ahda kunnolla. mutta millä tuo oire yleensä korjataan?

ja kolmas oire on että ajoittain jarrupoljin menee kovaksi...

jos näihin löytyisi apuja noviisille niin olisin kiitollinen :)

Re: golf IV AHF autom. tekniikkamurheiden korjaus

Posted: 30.8.2013 0:33
by ibel
golfan wrote: tasakaasulla, kierrokset heittelee sellaista 100rpm
Ettei vaan turbiini luistaisi?? Samaa on jupistu täällä.
golfan wrote:menee vikatilaan ja ei siksi ahda kunnolla.
Tuohon ainekii yks syy voi olla jumivat turbon siivet, anna se laulaa korkeelta ja lujaa.. :)
golfan wrote:ja kolmas oire on että ajoittain jarrupoljin menee kovaksi...
Kato ekana alipaineletkut ettei oo vuotoja..

Re: golf IV AHF autom. tekniikkamurheiden korjaus

Posted: 30.8.2013 13:39
by golfan
Tuolta turbiinin luistamiselta tosiaan kuulistaisi.. Ei ilmeisesti öljyn vaihdolla ole mitään vaikutusta tuohon? Oon sitä vikatilaan menoa arvellu et voiko tuo kuuluisa n75 aiheuttaa sen kun se taitaa kaiketi olla tyyppi vika? Auto kunnei ole vikatilasss niin vetoja kyllä löytyy että eihän se voi sillon olla siivet jumissa?

Re: golf IV AHF autom. tekniikkamurheiden korjaus

Posted: 30.8.2013 15:40
by ibel
golfan wrote: Auto kunnei ole vikatilasss niin vetoja kyllä löytyy että eihän se voi sillon olla siivet jumissa?
Aivan, mut siinäkii kannattaa ensiks tarkistaa ne alipaine letkut. Iskällä oli yks T-liitin hapertunu sen verra et ilmeisesti sielt välistä vähä otti ilmaa ja ku rupes räpläämää sitä ni sehä napsahti poikki samatie..

Re: golf IV AHF autom. tekniikkamurheiden korjaus

Posted: 2.9.2013 21:37
by golfan
tuli suoritettua tuo mr.muschle käsittely niin mitä nyt kävin 5 reippaampaa kiihdytystä tekemässä niin vaikuttaisi siltä että ei enään mene limp modeen :buttrock
samalla huomasin että egr on näköjään jo tukittuna,eipäs auto herjaa siitä sit mitään :shock:

tuli laitettua ahtopainemittari nyt tilaukseen niin pystyy seuraamaan vähän tuon ahtimen elämää ja silmälläpitäen tulevaa ecuflashia varmaan ihan ok kapine tähänkin autoon

Re: golf IV AHF autom. tekniikkamurheiden korjaus

Posted: 25.12.2013 15:16
by golfan
Onko asiantuntijoilla täällä tietoa noista turbiineista et mistä kannattaa hankkia ehjä tilalle? Saako jostain ulkomailta edullisesti ihan uusia tai kunnostettuja?

Re: golf IV AHF autom. tekniikkamurheiden korjaus

Posted: 6.1.2014 19:58
by golfan
Pakoputki otti ja meni poikki perjantaina katin takaa, tänään pajalle menin sitä korjauttamaan ja vähän aikaa mietiskeltiin ja katseltiin ja tultiin siihen tulokseen että katti tyhjäksi. Olihan tuo isolta osin jo tukossakin... Siispä tuumasta toimeen ja putki takaisin kiinni. Ensimmäinen reaktio että pakoäänet ei noussu mielestäni ollenkaan. Myöskään täyskaasu kiihdytyksellä ei ahdot karkailleet :) Lisäksi tuijottelin viimeviikolla kotipaikalla käydessä matkakulutusta (ajotietokoneen) 5.2l ennen automaatti vaihtoi pienempää melkein jokaisessa vähänkin isommassa mäessä, nyt jaksoi vääntää mäet ylös, myöskin samalla reitillä ja samalla ajonopeudella kulutus näytti nyt tasan 5.0l :buttrock

Et tiivistettynä äärimmäisen hyvä viritys eikä ollut kalliskaan.