Page 1 of 1

2.5 v6 Tdi passat 2003 4motion alaväännöt hukassa

Posted: 27.9.2013 14:13
by Kobo
Onkohan kellään ollut semmoista vikaa että alakierroksilla moottori ei jaksa vääntää ollenkaan mutta kun saavuttaa kierrokset 2400-2600 niin alkaa auto kiihtyymään todella hyvin. mäkeen meinaa hyytyä ellei laita stepillä pienempää vaihdetta sisään. Mitään vikavaloja ei syty. Polttonesteen seassa imu puolella menee jonkin verran ilmaa ja letku on vaihdettu suodattimelta jakajapumpulle samoin tiiviste. suodatin vaihettu tammikuussa viimeksi. käynnistyy hyvin aina ei nyi missään tilanteessa. polttoaine paluulinjan kaikki letkut suuttimilta polttoainesuodattimelle asti vaihettu. imusarojen ja imuputkien tiivisteet vaihettu.

Re: 2.5 v6 Tdi passat 2003 4motion alaväännöt hukassa

Posted: 27.9.2013 16:21
by ibel
Olikos vikakoodeja tutkailtu?? Ilmeneekö tää aina vaiko pelkästää lämpimällä/kylmällä koneella?? Ettei oo alipaine vuotoja missää?? Tuo ilmavuoto löpölinjaan kannattaa ettiä ja tukkia..

Re: 2.5 v6 Tdi passat 2003 4motion alaväännöt hukassa

Posted: 17.10.2013 20:11
by Kobo
Katsottiin jollain kännykkä bluetooth ohjelmalla vikakoodit niin ei ollut ainuttakaan koodia. moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä. Alipainevuodotkin on tarkistettu kaikki eikä tunnu olevan vuotoja. Moottoria sammutaessa ennen kuulu semmonen napsahtava ääni mutta se on kadonnut, onkos kellään tietoa mistä se ääni tulee?

Re: 2.5 v6 Tdi passat 2003 4motion alaväännöt hukassa

Posted: 17.10.2013 20:37
by Tero Paalanen
Kannattaa ottaa maf-arvot ja vnt:n siivikon liikkuvuus lähempään tutkiskeluun.


Tuo napsahtava ääni sammutamisen yhteydessä on hyvinkin voinut tulla sammutusläpästä.
Oiskohan nyttemmin lakannut sitten toimimasta kun ääni on loppunut.

Re: 2.5 v6 Tdi passat 2003 4motion alaväännöt hukassa

Posted: 18.10.2013 7:18
by Pasi Häkli
Ja se sammutusläppäkin toimii alipaineella. Eli veikkaisin että johonkin vuotaa alipaineet.

Ei nyt varsinaisesti liity tähän moottoriin mutta muutamia tapauksia on tullut tuon 3.0 V6 TDI moottorin kanssa kun vikavalo palaa ja vikamuistista löytyy vika EGR -läpäisy liian pieni tms. Oikeasti vika on siinä, että egr-venttiilin alipainekellolle ei tule riittävää alipainetta. Joka johtaa tietysti siihen että läpimeno on pienempää, koska venttiili ei aukea tarpeeksi. Eli se ei riitä, että on alipainetta, sitä täytyy olla tarpeeksi.