Page 1 of 1

Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 9.11.2013 15:24
by petaso
Ajattelin siirtyä longlife öljyistä kiinteään vaihtoväliin. Laakkosella edellinen omistaja vaihtanut öljyt aina ja silloin käytetty castrolia. Minä olen kerran vaihtanut ja olen käyttänyt mobil esp:tä. Nyt ajattelin siirtyä käyttämään teboilin dd:tä 10-15tkm vaihdoilla. Millainen aine tuo dd on että onko sillä mitään haittavaikutusta yli 300 tkm ajetussa avb:ssä Longlifen jälkeen, ts. liuottaako dd karstoja koneesta liikkeelle tms. Ei ole kiinnostusta alkaa mitää forte pesuja tekemään.

Re: Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 9.11.2013 17:56
by Tero Paalanen
^Ei muuta ku DD:t suoraan koneeseen.
Longlifet ei ole niin peseviä kuin esim. DD, joten ne kyllä alkaa huuhtelemaan koneeseen kertynytty paskaa mukaansa.
Tämän takia kannattaakin hieman kuulostella rupiaako esim. nostajat raksuttelemaan ylimääräistä ennenkuin vaihtoväli on täynnä.
Tolla mun Golffilla oli ajettu LL-öljyillä 220tkm kun siihen vaihdettiin DD:t. 3000km ja kone kuulosti betonimyllylle :)
No seuraavilla öljyillä pääskin jo sitte 10tkm, ennenkuin käyntiääni rupes kuulostamaan häjylle.
Sen jälkeen onkin sitte ajeltu 15tkm vaihtovälillä.

Re: Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 9.11.2013 19:20
by petaso
Onko siitä karstan liikkeelle lähdöstä mitään haittaa? Esim tukkeumia yms. jotka tarvii paja hoitoa. Köyhänä kun ei kehtais konetta särkeä, toisaalta ei se longlifekään mikään pelastaja ole.

Re: Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 9.11.2013 19:41
by jjj84
Itse laittaisin fortepesun, on vain hyviä kokemuksia... harvemmin nuo koneet tukkoon menee jos ajettu ns. nykyaikaisilla öljyillä eikä 20v vanhoilla jotka löydetty vajan takaa.

Re: Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 9.11.2013 20:18
by Pasi Häkli
Nykyaikaisilla longlife öljyillä ei nuo dieselmoottorit edes karstoitu öljytilastaan, ainakaan mitenkään merkittävästi. Nimimerkillä monta nähnyt. Eli niinkuin Tero tuossa jo sanoi, niin ei muuta kuin DD:t koneeseen vaan ja kovaa ajoa.

Bensakoneet jostain syystä karstoittuu paljon enemmän öljytiloiltaan.

Re: Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 9.11.2013 23:24
by Tero Paalanen
^Ihan puhtaalta mutu tuntumalta sanosiin jotta tuo nykynen 507.00 luokan öljy ei kerää karstaa samaten kuin
506.01-luokkanen.
Ja tämä tuntuma johtuu puhtaasti siitä et Golffilla oli ajettu 506.01-öljyillä ja siinä tuli tuo nostajin rallatus esiin kun hetken oli DD:t koneessa, kun taas Pian Passatissa oli 507.00-luokan öljy 250tkm asti ja sillä sai ajaa heti ekoilla DD:llä 15tkm ilman sivuääniä.

Re: Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 9.11.2013 23:46
by petaso
Entäs mitä nuo Castrol edget ovat. Ilmeisesti ollut 277 tkm sellaista öljyä edellisellä omistajalla. Juup, joko maanantaina tai sitten vähän myöhemmin menee öljyt vaihtoon.

Re: Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 9.11.2013 23:49
by Tero Paalanen
^Mitä edge:ä siellä on?
Edge sarjasta kun löytyy öljy longlifelle, sekä kiinteälle vaihtovälille.

Re: Longlife -> kiinteä. Ongelmat?

Posted: 10.11.2013 0:16
by petaso
Longlifet ollu koko ikänsä. Ekalla omistajalla ollut käytössä huollon mukaan edge sarjan longlife öljyt.