Nyt uusimpana ongelmana onkin sit vähän hämmentävämpi juttu. Kävi tosiaan ihan mielettömän nätisti, ihmettelin kyllä kun kiihtyi normaalia heikommin, mutten kiinnittänyt siihen sen suurempaa huomiota, kun ei se poikennut "normaalista" mitenkään älyttömästi.
Olin sit ajelemassa tossa viikko sitten himaan niin valoissa sytty sit merkkivalo päälle ja "abgas werkstatt!" Koko auto hytky ja pomppi ihan järjettömästi niin että meinas parkkikiekko täristä alas paikaltaan. Auto ei oikein kiihtynyt mihinkään, juuri ja juuri sain sen jotenkin menemään 40km/h ja puksuttelin takaisin parkkikselle. Soittelin vähän paikkoja läpi ja parhaaksi nähtiin että auto hinataan korjaamolle kun vakuutus mulla kattaa sen, koska en mä voi motarille lähteä neljääkymppiä ajamaan kun se aiheuttaa vaaratilanteita.
Siellä sit tehtiin Forte-käsittely. Auto tosiaan kävi Forte-käsittelyn jälkeen n. 5min ihan normaalisti ja todella nätisti (ajoin yhteen tuttuun autokauppaan sen missä sitä vähän tutkittiin, matkalla sinne auto kävi siis ok). Sit se huus sitä samaa vikaa hetken kuluttua ja puksutti - ei tosin niin paljon kuin ekalla kerralla. Sit sain ohjeeksi että kävisin vielä marmorilla kuittaamassa sen merkkivalon pois ja lähtisin sen auton kanssa mahd. nopeasti rellestämään motarille. Tyylillä 2. vaihteella 80km/h niin lähtis karsta ja muu pois.
Kun mä kävin sitä kuittaamassa niin korjaamo ilmoitti, et pitäis moottoriin tehdä koneremppa, muu ei auta. En sen tarkemmin osaa sanoa, kuin että moottori revittäis irti ja vietäis koneistamoon, pistettäis palasiksi ihmeteltäis venttiilejä. Sen hinnaksi mulle kerrottiin 2500€, jolloin totesin et on tekemättä mitään sille, koska tohon autoon on nyt puolen vuoden aikana kulunut korjauksiin liki 3000€ ja mulla alkaa loppumaan mielenkiinto.
Mulle kerrottiin Keravalla tolle osattais tehdä, että siellä tehtäis semmoinen käsittely tohon autoon, että se vois sen jälkeen oikeasti olla ok. Mä nyt olen valmis kokeilemaan mitä tahansa muuta kuin tota koneremppaa joten ajelin sitten sinne. Vikavalo ei syttynyt missään vaiheessa. Käsittely tehtiin eilen (16.4).
Golffi kävi sen käsittelyn jälkeen aivan mielettömän upeasti. Se oli tajuttoman hiljainen ja täpäkkä

Nyt sit tänään se vikavalo meni pois ihan itsestään. Aamulla se vielä oli, muttei enää iltapäivällä. Mun piti aamulla käydä kuittaamassa se, mutta multa oltais marmorilla otettu 65€ siitä, niin annoin sitten olla, kun tähän hätään ei enää montaa kymppiä oikeasti irtoa, kun nyt on jo menny noihin käsittelyihin niin paljon. Nyt se on täällä mulla himassa hallissa Espoossa, kun eilen jätin sen Helsinkiin, mutten uskalla oikein ajaa sillä, kun pelottaa että se menee taas vikatilaan jos kaasua ei poljeta. Koska jos se valo syttyy, niin sit ei auta muu kuin käydä kuittaamassa se jossain. Yks tuttu yritti kuittaa sitä sen omilla välineillä, mutta mun auto ei päästä sitä sisälle.
Nyt kun vikavalo meni pois, niin auto käy ihan jees, ei todellakaan yhtä smoothisti kuin eilisen käsittelyn jälkeen, mutta yhtä hyvin kuin ennen koko tätä episodia.
Onko kellään mitään haisua siitä mitä tossa kaarassa tapahtuu? Vika tulee aina kun se käy tietyn aikaa tyhjäkäynnillä, eli valoissa lähinnä ja vikavalo on joko vilkkunut tai sitten palanut koko ajan. Oonkin sit joutunu valoissa pitämään kytkintä pohjassa ja hakkaamaan hienovaraisesti kaasua, koska vikavalon syttyminen ja tärinä + suorituskyvyn heikentyminen raastaa. Mut sit taas että kaasun rääkkääminen valoissa taas myös ahdistaa mm. siksi että tielläliikkujat tietty paheksuu tommosta, kun se on hieman provosoivaa. Kone menee rempattavaks varmaankin pyhien jälkeen, jos ei nyt muuta keksitä. Hämmentää kyllä, kun välillä käy tosi nätisti aivan kuten ennenkin ja välillä taas tuntuu että se kohta räjähtää.