Passat 3B. käy yskien, nestettä heittäen,ja pahaa savua.
Posted: 4.5.2014 19:15
Moi
1999
1.8 bensa
kone APT
Vika:
kone käy ikään kuin kolmella tai jotenkin pahasti vajaasti... näkyy ja kuuluu.
kaasua annettaessa ei ota kierroksia.
lykkää vettä pakoputkista.
hetken käytön jälkeen alkaa tuuppaamaan kitkeränkatkuista savua.
Kone tietenkin kävi ennen remonttia kohtuu mukavasti.
Remontissa lähdin uusimaan seuraavia:
venttiili Kannentiivisteen uusiminen.
moniura ja kiilahihnan vaihto.
mutta kaikki ei sitten mennyt ihan kuin Strömsössä.
homma meni näin:
(venttiilikopan) Kansi irti, putsaus ja wanhalla tiivisteellä ja silikonimassalla tiivistys näppituntumalla kiristys.
Hihnan vaihdot, niin nokka huoltoasentoon moniurahihna lähti nätisti.
(kiilahihna oli melkosen tiukka, ja millään ei löytynyt keinoa saada pakkaa osiin ja täällä olleen ohjeen mukaan kampesin sen pois ja uusi kampeamalla tilalle)
uudet tilalle siis ja osia kiinni.
kone käymään ja ... kone kävi tässä olevan videon mukaisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=ZTrjZTe ... e=youtu.be
tunti ihmettelyä...
otin pikkuisen takapakkia.
eli otin (venttiilin)kannen pois ja laitoin uudet tiivisteet (siis kaupasta ostetut) ja vetäsin 10nm momenttiin.
kone käymään. sama juttu, ei mitään vaikutusta.
seuraavaksi löysäsin moniurahihnaa.
ei vaikutusta sama juttu. kone käy nihkeesti.
laitoin myös vanhan kiilahihnan ja taas käymään ei mitään vaikutusta.
Mitäs tässä nyt on tapahtunut ?
Miksi ei ota kierroksia ja käy tuolleen lörö lörö tsyp put...padam pimpom ja KÖH ??
johtuuko massamittarista ??
Mistä vesi tulee?? (haistoin, maistoin ja ei ole jäähdytinnestettä, vaan vettä. sitä vaan tulee putkista...) onko putkistoon jäänyt joku ehtoo vaan makaamaan vesi ja tuuppaa nyt ulos ?? voiko olla näin yksinkertainen ?
Mistä syystä todella pahakatkuinen pakokaasupäästö ?
onko niin että lambda mennyt särki (miksi??)
savu putkista lisääntyy mitä enemmän kone käy.
on vaan kummaa jotta sellaiset osat menee rikki minne en ole koskenut.
vai onko vika noissa vermeissä, mitä on hihnojen takana joita vaihdoin ??
se tuntuis loogisimmalta, mutta mites tässä vikaa lähtis korjaamaan ??
ja tosiaan kone käy nyt näin:
https://www.youtube.com/watch?v=ZTrjZTe ... e=youtu.be
VAGcom antaa koodit:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Chassis Type: 31 - VW Passat B3
Scan: 01,02,03,08,15
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8D0 906 018 F
Component: 1.8L R4/5V MOTR 0005
Coding: 04201
Shop #: WSC 05311
4 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
17924 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1516 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18010 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1602 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
1999
1.8 bensa
kone APT
Vika:
kone käy ikään kuin kolmella tai jotenkin pahasti vajaasti... näkyy ja kuuluu.
kaasua annettaessa ei ota kierroksia.
lykkää vettä pakoputkista.
hetken käytön jälkeen alkaa tuuppaamaan kitkeränkatkuista savua.
Kone tietenkin kävi ennen remonttia kohtuu mukavasti.
Remontissa lähdin uusimaan seuraavia:
venttiili Kannentiivisteen uusiminen.
moniura ja kiilahihnan vaihto.
mutta kaikki ei sitten mennyt ihan kuin Strömsössä.
homma meni näin:
(venttiilikopan) Kansi irti, putsaus ja wanhalla tiivisteellä ja silikonimassalla tiivistys näppituntumalla kiristys.
Hihnan vaihdot, niin nokka huoltoasentoon moniurahihna lähti nätisti.
(kiilahihna oli melkosen tiukka, ja millään ei löytynyt keinoa saada pakkaa osiin ja täällä olleen ohjeen mukaan kampesin sen pois ja uusi kampeamalla tilalle)
uudet tilalle siis ja osia kiinni.
kone käymään ja ... kone kävi tässä olevan videon mukaisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=ZTrjZTe ... e=youtu.be
tunti ihmettelyä...
otin pikkuisen takapakkia.
eli otin (venttiilin)kannen pois ja laitoin uudet tiivisteet (siis kaupasta ostetut) ja vetäsin 10nm momenttiin.
kone käymään. sama juttu, ei mitään vaikutusta.
seuraavaksi löysäsin moniurahihnaa.
ei vaikutusta sama juttu. kone käy nihkeesti.
laitoin myös vanhan kiilahihnan ja taas käymään ei mitään vaikutusta.
Mitäs tässä nyt on tapahtunut ?
Miksi ei ota kierroksia ja käy tuolleen lörö lörö tsyp put...padam pimpom ja KÖH ??
johtuuko massamittarista ??
Mistä vesi tulee?? (haistoin, maistoin ja ei ole jäähdytinnestettä, vaan vettä. sitä vaan tulee putkista...) onko putkistoon jäänyt joku ehtoo vaan makaamaan vesi ja tuuppaa nyt ulos ?? voiko olla näin yksinkertainen ?
Mistä syystä todella pahakatkuinen pakokaasupäästö ?
onko niin että lambda mennyt särki (miksi??)
savu putkista lisääntyy mitä enemmän kone käy.
on vaan kummaa jotta sellaiset osat menee rikki minne en ole koskenut.
vai onko vika noissa vermeissä, mitä on hihnojen takana joita vaihdoin ??
se tuntuis loogisimmalta, mutta mites tässä vikaa lähtis korjaamaan ??
ja tosiaan kone käy nyt näin:
https://www.youtube.com/watch?v=ZTrjZTe ... e=youtu.be
VAGcom antaa koodit:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Chassis Type: 31 - VW Passat B3
Scan: 01,02,03,08,15
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8D0 906 018 F
Component: 1.8L R4/5V MOTR 0005
Coding: 04201
Shop #: WSC 05311
4 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
17924 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1516 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18010 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1602 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000