Page 1 of 1

passat 3b ahu ei jaksa kiertää.

Posted: 31.8.2014 15:06
by K0nzta_
kokeillaampa täältäkin osaisko joku auttaa. ongelma on vaivannut pitkään ja nyt heräsi taas mielenkiinto koittaa selvitellä asiaa. elikkä vaihdoin tuosa alkukesästä wanhan venton tuommoseen 3b passattiin jonka piti olla ajoneston pois kuittaamisella soiva peli.

no paskat, syöttöpumpun sisuskalut säretty ajamalla jollaki happolöpöllä.

tankki tyhjennettiin ja putsattiin ja tehtiin pariki uutta pumppua, ensimmäinen oli vähä heikko harjoituskappale :D

nyt on ahun oma pumpun alakerta kaikilla vakio-osilla, tämä siis ihan tehdasrakennettu eli ei ole omin käsin koskettu mihinkään! mutta päällä määränsäädin jostakin audin tdi koneesta koska ahun oma määränsäädin oli rikki. audin säätimeen tinailtiin oikia liitin kiinni ja tökättiin paikolleen ja auto käyntiin.

vetoja on ihan hyvin n.3500rpm tienoille asti, sen jälkeen meno hyytyy täysin jos kaasua on yli puolesta välistä pohjaan saakka. ykkösellä pääsee yli 4000rpm, mutta jokaisella muulla vaihteella meno tyssää täysin tuohon 3500kierroksen rajalle. kun löysää pintakaasulle niin saattaa mennä lähemmäs 4000 kierrokset mutta sitte taas hyytyy ja meno jatkuu vasta kun kaasun käyttää ylhäällä ja ajelee pintakaasulla. samoten paikollaan kun polkee niin nappaa kierrokset 5000, mutta laskee alle sekunnissa 3000 ja niin kauan kun kaasua pitää pohjassa niin humppaa 3000 -> 5000 -> 3000 -> 5000 jne. päästötestiä ei siis konttorilla saatu tehtyä mitenkään. suuttimet on 2,5tdi volvosta kun epäiltiin ahun omien suuttimien ottaneen nokkiinsa siitä polttoaineesta mitä tuon tankissa on lie joskus ollut. samanlain kuitenkiin oireilee näilläkin suuttimilla. maffin vaihdoin myös eilen, ei vaikutusta. iq on säädetty aika pienelle koska muuten auto lähtee tosi huonosti käyntiin. nyt siis lisäominaisuutena lievä kierrosten leijailu kun syöttöä pitää olla niin paljon. lämpöanturin liitin irti -> pitkä hehkutus, lähtee paljon paremmin käyntiin.

pumpun ennakko saattaa olla hiukan pielessä kun välillä nakkoo vikakoodia siitä, käynti on kuitenkin ok, joskin rajun kiihdytyksen jälkeen saattaa lievästi rynkyttää tyhjäkäynnillä. voiko se pelkän ennakon hienosäädön takia tehä tuommosta kierrosten aaltoilua? ahtopaineet laskin vissiin johonkin vakion tienoille 0,8bar. kun joku oli joskus nostanut 1,2 ja auto meni sen takia vikatilaan ajoittain.

vinkkejä otetaan vastaan ja kerron mielellään lisää kun tähän hätään ei millään voi muistaa mitä kaikkea on kokeiltu kun on kuukauden päivät tapeltu tuon pirullisen ongelman takia.. :?