Golf 3 1.8 AAM nykii
Posted: 8.10.2014 16:00
Eli nyt olisi golffin kanssa ongelmia!
Kyseessä siis AAM 1.8 55Kw kone, vuosimallia -92
Eli autossa ilmenee seuraavaa vikaa
-Nykii
-syö liikaa bensaa
-tuntuu tehottomalta
-ei meinaa kiihtyä
Tietoja tästä jo pitkään tullut etittyä eri foorumeilta ja korjauskirjasta, vaihdoin uuden lambdan (tarvikeosa) -> ei auttanut. Heitin tarvikelambdan roskiin ja ostin Walkerin valmiilla liittimillä. Lisäksi vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot jotka aivan hapettuneet, sekä ilmansuodattimen.
No, auto ei toiminut edelleenkään, mutta kun lambdan nappasi irti, alkoi toimimaan suhtkoht normaalisti -> lambdassa häikkää.
Ja sanotaan nyt vielä että kokeilin tätä ilman lambdaa ajoa enne näitten sytytysosien vaihtoa jolloin se ei auttanut asiaa.
Sitten tästä lambdan kytkennöistä:
Kyseessä siis yksijohtoinen joka tulee kaksinapaiseen liittimeen, mutta jostain syystä tähän vanhaan liittimeen oli tehty tinaamalla(?) "rosvoliitäntä" lambdalta tulevaan johtoon, joka sitten lähtee ohjausyksikölle päin, välissä vielä yksi liitäntä. En ole mistään saanut selville että mikä ihmeen piuha on kyseessä koska näyttäisi ettei se ihan kuuluisi normaalisti siinä olla? Ainakaan mistään en ole samanlaista liitäntää löytänyt. En ole sitä koko piuhanippua viitsinyt vielä purkaa että selviäisi mikä tämä piuha on, mutta eipä se mitään minulle kertoisikaan vaikka se sinne ohjausyksikköön menisikin.
En siis tehnyt tätä kyseistä rosvoliitosta tähän uuteen liittimeen vaan nappasin piuhan pois konehuoneesta. Liekö se sitten vaikuttaa että auto nykii vieläkin ja tämä piuha pitäisi saada kiinni, tosin en ymmärrä miksi se on tinattu aijemmin koska eikös tämä nimenomaan ole kiellettyä lambdan piuhassa?
Apua siis kaivataan, kiitos!
Ja kyseessä on siis saksasta tuotu volkkari
Kyseessä siis AAM 1.8 55Kw kone, vuosimallia -92
Eli autossa ilmenee seuraavaa vikaa
-Nykii
-syö liikaa bensaa
-tuntuu tehottomalta
-ei meinaa kiihtyä
Tietoja tästä jo pitkään tullut etittyä eri foorumeilta ja korjauskirjasta, vaihdoin uuden lambdan (tarvikeosa) -> ei auttanut. Heitin tarvikelambdan roskiin ja ostin Walkerin valmiilla liittimillä. Lisäksi vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot jotka aivan hapettuneet, sekä ilmansuodattimen.
No, auto ei toiminut edelleenkään, mutta kun lambdan nappasi irti, alkoi toimimaan suhtkoht normaalisti -> lambdassa häikkää.
Ja sanotaan nyt vielä että kokeilin tätä ilman lambdaa ajoa enne näitten sytytysosien vaihtoa jolloin se ei auttanut asiaa.
Sitten tästä lambdan kytkennöistä:
Kyseessä siis yksijohtoinen joka tulee kaksinapaiseen liittimeen, mutta jostain syystä tähän vanhaan liittimeen oli tehty tinaamalla(?) "rosvoliitäntä" lambdalta tulevaan johtoon, joka sitten lähtee ohjausyksikölle päin, välissä vielä yksi liitäntä. En ole mistään saanut selville että mikä ihmeen piuha on kyseessä koska näyttäisi ettei se ihan kuuluisi normaalisti siinä olla? Ainakaan mistään en ole samanlaista liitäntää löytänyt. En ole sitä koko piuhanippua viitsinyt vielä purkaa että selviäisi mikä tämä piuha on, mutta eipä se mitään minulle kertoisikaan vaikka se sinne ohjausyksikköön menisikin.
En siis tehnyt tätä kyseistä rosvoliitosta tähän uuteen liittimeen vaan nappasin piuhan pois konehuoneesta. Liekö se sitten vaikuttaa että auto nykii vieläkin ja tämä piuha pitäisi saada kiinni, tosin en ymmärrä miksi se on tinattu aijemmin koska eikös tämä nimenomaan ole kiellettyä lambdan piuhassa?
Apua siis kaivataan, kiitos!
Ja kyseessä on siis saksasta tuotu volkkari