Page 1 of 1
Kytkin viritykseen
Posted: 12.11.2014 19:36
by Kim75
Hei
golf iv 1,9tdi agr vm.2000
tehoja tulossa n.200/400nm
kytkinpaketti hakusessa kovalla vp..
Mikä kytkin kestää tulevat väännöt? Käyttöauto, raskasta kuormaa vedetään.
kysymys?
mikä asetelma?
mikä levy?
mikä vp?
ja mistä saan tilattua kohtuu hintaan?
Kimmo
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 12.11.2014 23:15
by Pia
SRE-paineasetelma
VR6:sen levy
G60:n vauhtis
Mulla on passatissa tuollanen setti. 210hp/470nm ja kilometrejä tällä setillä takana jo yli 60tkm. Vauhtis ja asetelma tuli mulle käytettynä kaverilta. Levy tilattiin paikalliseen varaosaputkaan.
Tuosta topicista näät JukkaA:n laittamat osanumerot. Niillä pitäis löytyä.
viewtopic.php?p=96507#p96507" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 13.11.2014 20:01
by Kim75
KIITOS!
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 13.11.2014 21:07
by Dubsonic
Itellä ollut kanssa AHU vauhtis + mk3 vr6 levy + SRE setti kesästä lähtien nelosgolffissa ja tyytyväinen olen ollut kytkimen tuntumaan. Alkaa ottamaan "pitoa" noin 2-3cm päässä lattiasta. Tosin vauhtipyörää pitää tässä vielä vähän keventää. G60 pyörä on varmaan vähän kevyempi.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 13.11.2014 22:11
by _paffa
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 14.11.2014 17:52
by Kim75
Darkside G60 Flywheel with Sachs SRE Performance Clutch Kit 5 Speed 02J / 02A / 02R
tätä ole ajatellut kuten _paffa jo linkitti.
Käykö heittämällä paikalleen?
10kg vauhtis ku diiseli??
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 14.11.2014 17:54
by Pia
Ihan heittämällä paikalleen. Samalla kannattaa vaihtaa painelaakeriki. Ja kannattaa miettiä josko vaihtais työsylinterinki samalla.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 14.11.2014 18:21
by Kim75
Eikö painelaakeri kuulu jo tuohon sarjaan?
Lontoo ei oikein taivu mut näin ymmärsin... korjatkaa jos oon väärässä.
Talvella tai keväällä ois auto menossa pajalle, ahdin ja suuttimet vaihtoon... putkisto ja välijäähy vähän myöhemmin, jos tarvetta.
Kytkin viritykseen
Posted: 14.11.2014 18:43
by Pia
Oli siinä vissiin painelaakeriki. Jos sitä työsylinteriä haluat vaihtaan niin ehdottomasti metallirunkonen. Muovirunkonen antaa helpommin periks. Nim. Kokemusta on.
Sintterilevyä ei kyllä kannata arkikäyttöön laittaa. Sitä ku ei saa yhtään luistattaa. Massalevyki pitää kyllä sinne 500nm asti ja yli. Toi golffi mistä mun asetelma ja vauhtis on tullu, oli ihan massalevyllä ja siitä penkitettiin n.530nm.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 15.11.2014 10:26
by JukkaA
Toi Darksiden kitti ei nyt sitten välttämättä olekaan niin edullinen kun lisäätte siihen postit, koko hommalle VAT +20% ja sitten vielä muunto euroiksi. Sachs lupaa tuolle massalevylle olikohan 430Nm väännönkeston, joten kestää kyllä sun tavoitteet.
Edullisempi tapa on tosiaan hommata käytetty vauhtis, ostaa SRE asetelman suomesta ja käyttää ihan tarvikeliikkeen VR6 kytkinlevyä. Sachs lupaa normaalilla kytkinlevyllä väännönkestoa 390Nm, mutta kestää todellisuudessa paljon enempi.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 16.11.2014 17:20
by Kim75
Joo ei se niin edulinen olekaan... tossa ynnäilin nii rapiat 700 ja se vielä euroiksi.
Jos jollain löytyy käytettyä vauhtista tai koko pakettia ni saa tarjota!
En ole vielä kysellyt tarvikeliikkeistä paketille hintaa mut missä noin suurinpiirtein liikutaan, uuden vauhtipyörän kans jos käytettyjä ei tuu vastaan?
Mistä ootte tilailleet... Suomesta?
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 16.11.2014 21:36
by JukkaA
Suomesta karkeesti uus SRE asetelma +300€, uus VR6 levy 90-130€, käytetty vauhtis 80-120€, uus painelaakeri 35€.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 17.11.2014 21:33
by Zeussii
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 17.11.2014 21:43
by Tero Paalanen
^Kyllähän tuo sine sopii, mut itse en lähtis laittamaan kevennettyä vauhtista.
Laittasin ennemmin vakiopainoosen G60:n vauhtiksen.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 21.2.2015 15:26
by Kim75
Moro
Kävin kyselee paikallisesta varaosaliikkeestä kytkintä sivustolla annetuilla osanumeroilla, ei löydy!
Olisiko jollain tietoa SRE paketin osien uusia osanumeroita, koko pakettia ei ilmeisesti tuoda enää suomeen... näin myyjä väitti! Ainut mikä löytyi oli painelaakeri.
Vauhtipyörä myös edelleen hakusessa... sitäkään myyjä ei löytänyt! nykyjään kun kaikki menee rekisterinumeron mukaan.
Kimmo
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 21.2.2015 18:09
by Tero Paalanen
Nuo toisesta topicista löytyvät osanumerot ovat kyllä edelleen ihan toimiva.
Höpöhöpö puhetta jotta sre-tavaraa ei tuotaasi suomeen. Ainakin US-Partsilta löytyy tuo asetelma (88 3082 999 645) ihan hyllytavarana.
Jos taasen haluaa vähän säästää ni ulkomailta tuon astelman saa hieman edukkaammin. Esim. X1 autoteile myy tuota asetelmaa 255,72€ eikä lähetyskulutkaan ole kuin 24,95€
Kytkinlevyhän on ihan perustavaraa. Sen saa mistä tahansa Sachsia myyvästä varaosaputkasta, kuten myös painelaakerin.
Tosin nykytiedoilla itse laittaasin kytkinlevyksi ennemminkin Tdi:n levyn (1878 043 141).
Huhujen mukaan tällä levyllä pitääs vaihdelaatikon rallatuksien jäädä vähäisemmäksi, koska keskiön jousitus on erilainen.
Myös kytkinpolkimen toiminta-alueen pitääs pysyä lähempänä vakiota. Ja ainakin velipoijan Transportterissa kytkimen toiminta on ihan samalla kohdalla kuin vakiosetillä. Ainoastaan poljinvoiman tarve kasvoi melkoisesti.
Emännän Passatissa on muuten sama setti, mut vr6-levyllä ja siinä kytkimen toiminta-alue on kaukana vakiosta. Vähänkään ku nostaa kytkinpoljinta niin kytkin rupeaa jo puremaan, eli toiminta alue on ihan lattiassa. Itse en tykkää yhtään siitä.
Mutta pitää toki muistaa et kyseessä on ihan eri autot joten en tiedä kuinka paljon eroa noilla levyillä todellisuudessa on. Molempia on käytetty ja tuohon Transportteriin valittiin Tdi:n levy juuri sen takia et kytkimen toiminta-alue pysyis vakion kaltaisena ja siinä tuo ainakin näytti toimivan oikeen hyvin.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 22.2.2015 8:41
by Kim75
KIITOS!
Myyjä tais olla ihan pihalla ku tommosia väitti!!
Vauhtipyörä vielä hakusessa... mistä osais etsiä tommosta vakiopainoista g60 levyä?
Olisiko tämä sopiva?
http://www.ebay.com/itm/VW-G60-Single-M ... #vi-ilComp" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 24.2.2015 14:03
by Tero Paalanen
ffp:n puolella näkyy olevan G60 vauhtis myynnissä -->
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=201717" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 25.2.2015 6:21
by JukkaA
Juu ei kannata käydä jenkeistä tilaamaan.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 25.2.2015 18:08
by Kim75
Löysin jo uudet palikat... sre asetelma, G60 vauhtis ja vr6 levy, kaikki uusia/käyttämättömiä.
Myyjä möi vaan pakettina, levyä vielä mietin et ostanko erikseen sen tdi vai tyydynkö tuohon vr6:seen.
Kumpaa ehdotatte, halvempi nyt hankkia oikea/parempi kuin sit ku kytkin asennettu, mut sehän on kuka tykkää mistäkin...
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 26.2.2015 18:48
by Kim75
vr6 vai tdi levy käyttöautoon?
vr6 levyn ongelmista lukenu... kumpaa suosittelette?
Varaosaliikkeen kans epäselvyyksiä mikä kytkimen työsylinteri oikea... agr kone. Kaks vaihtoehtoa, viisaammat vois kertoa mikä oikea!
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 26.2.2015 22:05
by ibel
Kim75 wrote:Varaosaliikkeen kans epäselvyyksiä mikä kytkimen työsylinteri oikea... agr kone. Kaks vaihtoehtoa, viisaammat vois kertoa mikä oikea!
Mite ois jos otat molemmat ja viet ei-käypäsen takasii??

Re: Kytkin viritykseen
Posted: 26.2.2015 22:19
by Tero Paalanen
Kim75 wrote:vr6 vai tdi levy käyttöautoon?
vr6 levyn ongelmista lukenu... kumpaa suosittelette?
Minkälaisia ongelmia?
Itse laittasin nykytiedoilla tdi:n levyn, koska en itse tykkää siitä et kytkimen toiminta-alue on poljinliikkeen loppupäässä.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 27.2.2015 3:15
by Dubsonic
Tdi levyn laittaisin itekin nykyään. Tai voishan ton vielä vaihtaa kun kerta on laatikko taas irti. Nelosgolffissa poljintuntuma on kyllä hyvä vr6 levylläkin. Alkaa ottaa kiinni kun on nostanut noin 2-3cm poljinta lattiasta. Voishan se olla ylempänäkin. Tdi levyllä voisi "helinä" olla vähän pienempää jos jouset on mitoitettu tdi:n värinöille. Nyt siis vr6 levyllä pitää tyhjäkäynnillä pientä helinää/"kolinaa". Ei kuitenkaan mitään verrattuna 02M SMF+SRE:hen.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 27.2.2015 6:35
by Pia
Kaikki moittii tota poljintuntumaa. Mä taas tykkään että heti alkaa tapahtua ku kytkintä vähän nostaa. Eikä tartte ootella kytkinliikkeen puoleen väliin että auto alkaa liikkua.

ja värinät ja helinät kuuluu diisseliautoilijan normaaliin elämään. :'D
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 27.2.2015 10:29
by Mehtäkonekuski
Kaikkeen tottuu kyllä. Työ autona on hiluxi mistä ottaa kytkin melki heti ku nostaa. Passatissa ottaa kytkin vasta hyvinkin ylhäällä.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 27.2.2015 14:10
by Kim75
Mistä ootte tilailleet noita osia? Kävin tänään kyselee hintoja... nämä Kahan hintoja, koivusen palvelimet jumissa niin ei päästy sieltä katsoo.
työsylinteri sachs n.80€ (metalliselle jos saisin osanumeron)
kampiakselin stefa laippamallinen n.80€... marmorilla 116€. osanumero?
sachs kytkinlevy (1878043141) 167€
Kertokaa hyvät ihmiset mistä köyhä saa vähän halvemmalla? Sivustoja kyl löytyy mut mistä uskaltaa tilata?
Autoparts market? hinnat kyl kohillaan.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 27.2.2015 18:00
by Dubsonic
Kampuran stefa skoda osana oli jotain 50€ kun sellasen viimeeksi hain marmorilta.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 13.3.2015 16:24
by Kim75
Nyt ois kytkin asennettu..
G60 vp, sre asetelma, tdi levy, painelaakeri, työsylinteri ja samalla kampiakselin stefa uusittiin.
Poljinvoima kasvoi jonkin verran ja alkaa ottaa ihan pohjasta, poljintuntuma aivan erilainen kuin vakiona mut levy olikin ihan loppu.
Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu, hiljaisempi kuin kaksoismassalla!
Täällä kun on varoiteltu helinöistä ja värinöistä kiinteällä vp, mut mun kotterosta hävis ne vähäsetkin... vai tulevatko ne sit ajan kanssa!?
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 13.3.2015 16:43
by Mehtäkonekuski
Näin sanoi myöskin silloin se korjaaja joka laittoi minun passattiin täysin uuden kaksoismassa. Kysy samontein että mikset ostanu kiinteää. Hänellä myöskin passatti ja sanoi että ei hän ainakaan huomaa hirveää eroa kaksoismassaan...
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 13.3.2015 18:45
by Pasi Häkli
Ainakin työkaverin TDI Borassa kiinteä vauhtis aiheutti kaasu pohjassa melkoiset vääntöjyrinät koko koriin.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 13.3.2015 22:45
by Jultsu
Toisella foorumilla kertoiltiin että vajaavetoisissa on yks ja sama mikä limppu siellä pyörii, mutta nelikoissa kiinteä VP pilaa ajomukavuuden. Itse väittäisin että silläkin on väliä löytyykö sieltä 1600rpm tienoilta 150Nm vai 350Nm vääntöä...
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 6.4.2015 18:41
by Kim75
Auto käyny pajalla ja tehoja tuplasti alkuperäiseen, n. 2vk ajoa takana. Aluksi tuntui menoja löytyvän mut nyt tottunut
Penkissä ei ole käyty mut n. 180hv / 380Nm oli arvio.
Tavoitteesta vähän jäätiin ku agr koneen pumppu kuulemma rajoittaa vähän enemmän kuin esim alh ja suutimetki sais olla isommat. Ahtoja 1,5 mut nostin vähän jälkeenpäin kun viivettä tuntuu olevan. Nyt n.1,6-1,7... ei juurikaan vaikuttanut.
Kiihtyvyys ihan hyvä jos pitoja sais mut jotain vielä kaipaa...
-Gt1852v
-race520
-2,5" downpipe (Darkside)
Isompi cooleri seuraavaksi, olisiko jotain valmista settiä olemassa agr keulalle?
Lopputulos: Tehoja sais olla enemmän!
Kytkin pitää ja alkaa tuntua normaalilta kun kilometrejä takana.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 8.4.2015 0:26
by JukkaA
AGR ja ALH pumput on samoja. Pumppu loppuu ennen 250hv, nyt siellä loppuu puhtaasti suuttimet. 5x0.280 kokoiset suuttimet on se oikea koko sulle.
Maksimi ahtopaine ei vaikuta viiveisiin, se on ihan ohjelman säädöistä kiinni.
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 8.4.2015 17:37
by Kim75
Kun kysyin miks jäätiin tavoitteesta niin Fin-dieselin vastaus oli et AGR:n pumppu rajoitteisempi kuin ALH ja isompia suuttimia ei silloin ollut... viiveestä ku mainitsin niin herkistyy ku vähän lyhentää tankoa.
Savurajalla nyt mennään, varoja ei jäänyt... tietoja mitä sain niin oli et ahtaa 1.5, syötöt 35, avautumispaineet 235-240.
Mä en tiedä säätämisestä tai turboista juuri mitään, siks täältä neuvoja / kokemuksia kyselen. VCDS tai muutakaan ohjelmistoa ei ole saatavilla.
Jos oisin tiennyt et 520 suuttimet eivät riitä niin isommat sinne olisi laitettu!
Paljonko 0.280 suuttimista tulis lisää?
Mites toi Darkside:n cooleri vakion tilalle, onko mitään hyötyä?
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 10.4.2015 22:03
by Kim75
Onko mulla vielä vakio suutimet ku ei tunnu pärjäävän vakio avensikselle, vaikka pitäis olla tuplasti tehoja!!!
Onko mua nyt kustu linssiin? En ole ollut paikalla kun suuttimet vaihdot ja säädöt tehty!
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 11.4.2015 23:57
by Zeussii
Kim75 wrote:Onko mulla vielä vakio suutimet ku ei tunnu pärjäävän vakio avensikselle, vaikka pitäis olla tuplasti tehoja!!!
Onko mua nyt kustu linssiin? En ole ollut paikalla kun suuttimet vaihdot ja säädöt tehty!
Mikäs avensis se on?
2,2 D-4D (2231cc) (2AD-FHV) - 177hv/3 600r/min, 400Nm/2 000-2 600r/min (D-CAT)
Re: Kytkin viritykseen
Posted: 15.4.2015 19:10
by Kim75
Toyota oli 2,0tdi -01 tai -02. Tämä nyt oli semmoinen kokeilu... matka noin 250-300m, paikoiltaan lähtö ja piti vielä kääntyä risteykseen joka oli kyseisen matkan päässä. golf iv ehti kelata siihen n.130km/h ja ehti vielä kääntyy mut avensis ei jäänyt kuin 15km/h. (nastarenkaat molemmissa) tie oli sula.
Golfilla tosin pito ei ollu kovin kaksinen kiihdytyksessä. Olen ajanut paljon 300-500HP autoilla, nii jotain tuntumaa luulis olevan... tosin kaikki ollu bensakoneita ja 4 vetävää pyörää.
Paljonko vaikuttaa 0.280 suuttimet tehoon ja loppuuko AGR pumpusta tuotto n.180hv kieppeillä... vai onko kyse pelkästään suuttimista?
Haluan ne tehot ulos tuosta kokoonpanosta mitä on mahdollista saada ja se riittää. Kertokaa viisaammat mikä tässä nyt ahdistaa?